بهترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال
بازدید 68
saied-davoodi 151 روز پیش 3 دیدگاه

بهترین اندیکاتور ارز دیجیتال | معرفی 10 اندیکاتور کاربردی برای تحلیل تکنیکال

اندیکاتورها مهمترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال ابزارهای تحلیلی در بازار ارزهای دیجیتال هستند. به کمک اندیکاتورها می‌توان پیش‌بینی کرد که روند بازار چه سمت و سویی دارد؟ چه نقاطی برای خرید یا فروش مناسب هستند؟ نگاه سرمایه‌داران به بازار چگونه است؟ و خیلی جزئیات دیگر. به طور کلی اگر می‌خواهید به روش تکنیکالی بازار کریپتو را بررسی کنید، نیاز به آشنایی با اندیکاتورها دارید. اگر در جستجوی بهترین اندیکاتور ارز دیجیتال هستید، در این مقاله قصد داریم به معرفی یک لیست 10 تایی از اندیکاتورهای محبوب بازار بپردازیم.

بهترین اندیکاتور ارز دیجیتال | معرفی 10 اندیکاتور برتر

به زبان ساده، می‌توان گفت که اندیکاتورها (indicator)، ابزارهایی هستند که حکم شاخص یا نشانگر را در بازارهای مالی دارند. به کمک اندیکاتورها می‌توان به تحلیل نموداری قیمت ارزهای دیجیتال یا بازارهای سهام پرداخت. یک اندیکاتور با اعمال روابط ریاضی و انجام یک سری محاسبات، با در نظر گرفتن قیمت‌ فعلی یا حجم معاملات می‌تواند فرایند کلی بازار را پیش‌بینی کند. این پیش‌بینی در هر اندیکاتور متفاوت است. برخی از اندیکاتورها برای پیش‌بینی بیشترین یا کمترین قیمت ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند؛ در حالی که کاربرد برخی دیگر، پیش‌بینی روند کلی بازار است.همینطور که در سایت ایرانیکارت گفته شده:

اندیکاتورها به معامله‌گران کمک می‌کنند تا با ادغام روش‌های مختلف تحلیل تکنیکال، سیگنال‌های معتبری برای ترید کردن در دنیای ارز دیجیتال دریافت کنند و سردرگم نباشند. به همین دلیل است که اکثر تریدرهای مشهور ابتدا با استفاده از روش‌هایی مانند کندل‌ استیک به بررسی دقیق شرایط بازار می‌پردازند و در نهایت از اندیکاتورها به‌عنوان بک ابزار کمکی برای تأییدیه سیگنال استفاده می‌کنند.

پیدا کردن بهترین اندیکاتور ارز دیجیتال که همه چیز را بتواند پیش‌بینی کند، غیرممکن خواهد بود؛ اما با استفاده از چند اندیکاتور در کنار هم می‌توان تا حد زیادی به تحلیلی دقیق‌تر نزدیک شد. در ادامه 10 اندیکاتور معروف دنیای ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنیم و کاربرد هر کدام را شرح می‌دهیم.

معرفی 10 اندیکاتور برتر ارز دیجیتال

1.     اندیکاتور TMA

حروف TMA مخفف عبارت «Triple Moving Average» بوده و به معنای میانگین متحرک مثلثی است. این اندیکاتور در واقع نوعی میانگین متحرک محسوب می‌شود. تفاوت میانگین متحرک مثلثی با میانگین متحرک معمولی یا همان MA وزن‌ دهی مجدد به داده‌های متغیر است. در واقع برای محاسبه میانگین متحرک معمولی باید در یک بازه زمانی مشخص داده‌های قیمتی یا حجمی را باهم جمع کرده و بر تعداد روزهای مشخص شده تقسیم کرد.

پس از آن نوبت به محاسبات میانگین متحرک مثلثی می‌رسد. در این مرحله شیوه محاسبات درست مانند قبل است. با این تفاوت که داده‌های لازم برای محاسبات همان داده‌های میانگین متحرک معمولی خواهد بود. به بیان دیگر می‌توان گفت که اندیکاتور TMA نوعی میانگین متحرک است که دو برابر داده‌های قیمتی را صاف می‌کند. این شکل از محاسبه باعث شده تا اندیکاتور TMA دیرتر نسبت به نوسانات قیمتی واکنش نشان دهد و کاربرد بیشتری در تشخیص تغییر روندهای کلی داشته باشد.

در بازار ارزهای دیجیتال از اندیکاتور TMA برای تحلیل روندها و سنجش نوسانات بازار استفاده می‌شود. زمانی که نمودار TMA شیب صعودی پیدا کند، به معنای روند صعودی بازار است؛ منفی شدن شیب این اندیکاتور هم به معنای نزولی شدن روند بازار خواهد بود. با توجه به واکنش سریع اندیکاتور TMA می‌توان از آن برای اتخاذ تصمیم‌های معاملاتی و تحلیل دقیق‌تر قیمت کمک گرفت.

در مقاله ای که مخصوص این اندیکاتور نوشته شده، توضیحات بیشتری بیان کرده ایم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید. برای این کار به صفحه اندیکاتور TMA مراجعه کنید.

اندیکاتور TMA

2.     اندیکاتور ADX

اگر در جستجوی بهترین اندیکاتور ارز دیجیتال برای پیدا کردن روندهای بازار هستید، به سراغ اندیکاتور ADX بروید. حروف ADX مخفف عبارت «Average Directional movement Index» است که می‌توان آن را به فارسی «شاخص میانگین حرکت جهت‌دار» ترجمه کرد.

برای ترسیم منحنی اندیکاتور ADX از دو منحنی دیگر یعنی، اندیکاتور جهت‌دار مثبت (Positive Directional Indicator) و اندیکاتور جهت‌دار منفی (Negative Directional Indicator) استفاده می‌شود. این دو اندیکاتور را به اختصار با حروف +DI و –DI نمایش می‌دهند.

اندیکاتور جهت‌دار مثبت نمایشگر فشار خرید یا قدرت خرید بازار است. در نقطه مقابل، اندیکاتور جهت‌دار منفی، فشار فروش یا قدرت فروش را نشان می‌دهد. زمانی که اندیکاتور ADX با ترکیب این دو منحنی رسم می‌شود، می‌توان روند گرفتن بازار را تشخیص داد. شاخص ADX بین اعداد 0 تا 100 تغییر می‌کند.

اگر منحنی ADX دارای شیب صعودی باشد، به معنای روند داشتن بازار است؛ اما این روند می‌تواند مثبت یا منفی باشد. در حالتی که شیب منحنی ADX ثابت بماند و افقی باشد، به معنای راکد بودن بازار و برابری قدرت خرید و فروش است.

برای تشخیص روند صعودی و نزولی بازار، باید علاوه بر اندیکاتور ADX، شاخص‌های +DI و –DI را نیز در نظر گرفت. اگر شاخص جهت‌دار مثبت نسبت به شاخص جهت‌دار منفی عدد بزرگتری داشته باشد، به معنای صعودی بودن روند بازار است. در حالت برعکس هم می‌توان به نزولی بودن بازار پی برد.

در مقاله ای که مخصوص این اندیکاتور نوشته شده، توضیحات بیشتری بیان کرده ایم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید. برای این کار به صفحه اندیکاتور ADX مراجعه کنید.

اندیکاتور ADX

3.     اندیکاتور MYC

سایت والکس اندیکاتور MYC را این‌گونه توضیح داده است:

«اندیکاتور MYCryptoradar یا به‌اختصار MYC، به شما این امکان را می‌دهد تا با تحلیل دقیق خطوط روند، یک استراتژی قوی و سودآور را پیاده‌سازی کنید. خط روند (Trend Line) نقش مهمی را در این اندیکاتور ایفا می‌کند. عملکرد کلی شاخص معاملاتی MYC مبتنی بر تحلیل روند و نوسانگرهای تکانه است. این نوسانگر به‌خوبی صعودی و نزولی بودن روندها را پیش‌بینی کرده و مشخص می‌کند که تا چه زمانی روند موردنظر ادامه خواهد داشت؛ بنابراین اندیکاتور MYC، یک اندیکاتور تشخیص روند است.»

از شاخص MYC به این خاطر به‌عنوان بهترین اندیکاتور ارز دیجیتال نام برده می‌شود که در تحلیل‌های کوتاه‌ مدت و تریدهای ساعتی و روزانه کاربرد دارد. البته از این اندیکاتور نمی‌توان به تنهایی استفاده کرد. اگر می‌خواهید بهترین نتایج را از تحلیل اندیکاتور MYC به دست آورید، بهتر است در کنار آن از اندیکاتورهای استوکاستیک، پارابولیک سار و RSI هم استفاده کنید.

کار با اندیکاتور MYC نیاز به آگاهی بالا و تمرین زیاد دارد. به همین خاطر در یک مقاله جداگانه به معرفی این اندیکاتور خواهیم پرداخت و روش استفاده و تحلیل آن را بررسی می‌کنیم.

در مقاله ای که مخصوص این اندیکاتور نوشته شده، توضیحات بیشتری بیان کرده ایم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید. برای این کار به صفحه اندیکاتور MYC مراجعه کنید.

اندیکاتور MYC

4.     اندیکاتور OBV

از اندیکاتور OBV بیشتر در بازارهای سهام استفاده می‌شود و در بازارهای سهام به اندیکاتور حجم و قیمت مشهور است. حروف OBV مخفف عبارت «On Balance Volume» بوده و جریان حجم را در هر سهم می‌سنجد. در واقع تحلیلگران سهام معتقدند با بررسی تغییرات روند حجمی هر سهم و فشار خرید و فروش، می‌توان تغییرات قیمتی کندل‌های بعدی را پیش‌بینی کرد.

در کنار بازار سهام، از اندیکاتور OBV به‌عنوان یکی از بهترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال هم نام برده می‌شود؛ زیرا در تحلیل بازارهای کریپتو حجم نیروی محرکه بازار است. به همین خاطر از اندیکاتور OBV نیز می‌توان برای پیش‌بینی تغییرات قیمتی کندل‌های بعدی استفاده کرد. این اندیکاتور به‌خصوص اگر هدفتان ترید ساعتی یا انجام معاملات روزانه باشد، به کارتان می‌آید.

به طور کلی اگر مقدار اندیکاتور OBV صعودی باشد، این فاکتور را نشانه‌ای از فشار حجمی مثبت در نظر می‌گیرند که می‌تواند خبر از افزایش قیمت ارز دیجیتال بدهد. در نقطه مقابل، نزولی شدن اندیکاتور OBV هم به معنای فشار حجمی منفی بوده و حاکی از کاهش قیمت ارز دیجیتال است.

در مقاله ای که مخصوص این اندیکاتور نوشته شده، توضیحات بیشتری بیان کرده ایم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید. برای این کار به صفحه اندیکاتور OBV مراجعه کنید.

اندیکاتور OBV

5.     اندیکاتور استوکاستیک (اندیکاتور Stochastic)

اندیکاتور استوکاستیک یک شاخص مومنتومی است و در دوره‌های زمانی مشخص، برای مثال 14 روزه، تعریف می‌شود. این اندیکاتور شاخص خوبی برای تشخیص سیگنال‌های خرید و فروش لحظه‌ای است و در بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال کاربرد دارد. البته بهتر است از این اندیکاتور به تنهایی استفاده نکنید. تحلیل داده‌های آماری استوکاستیک با اندیکاتورهای RSI یا همگرایی و واگرایی میانگین متحرک (MACD) گزینه مناسب‌تری برای تحلیل ارزهای دیجیتال است.

اندیکاتور stochastic بین دو عدد 0 تا 100 نوسان می‌کند. تحلیلگران معمولاً دو سطح 20 و 80 را به‌عنوان مرزهای خرید و فروش این اندیکاتور تعیین می‌کنند. به نحوی که اگر عدد استوکاستیک به پایین‌تر از 20 نزول کند، به معنای اشباع شدن فشار فروش است. در نقطه مقابل، قرار گرفتن شاخص استوکاستیک بالاتر از عدد 80 هم از اشباع شدن فشار خرید خبر می‌دهد.

قرار گرفتن شاخص استوکاستیک بالاتر از عدد 80 زنگ خطری برای دارندگان ارزهای دیجیتال است؛ زیرا معمولاً پس از اینکه فشار خرید یک توکن افزایش پیدا کند، احتمال اصلاح آن وجود دارد. همچنین پایین آمدن از سطح 20 هم به نوعی یک سیگنال خرید است. البته تحلیل ارزهای دیجیتال به این سادگی‌ها نیست و باید در کنار این شاخص فاکتورهای دیگر را نیز در نظر گرفت.

در مقاله ای که مخصوص این اندیکاتور نوشته شده، توضیحات بیشتری بیان کرده ایم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید. برای این کار به صفحه اندیکاتور استوکاستیک مراجعه کنید.

اندیکاتور استوکاستیک (اندیکاتور Stochastic)

6.     اندیکاتور مووینگ اوریج (اندیکاتور MA)

میانگین متحرک یا مووینگ اوریج یکی از اندیکاتورهای معروف و ساده برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال یا سهام است. برای محاسبه میانگین متحرک باید قیمت یک ارز دیجیتال یا سهام را در بازه زمانی مشخصی رصد کرده و از آن میانگین گرفت. به‌عنوان مثال رسم نمودارهای میانگین متحرک 30 روزه یا 100 روزه بین تحلیل‌گران رایج است. برای گرفتن این میانگین معمولاً از قیمت ارز دیجیتال در پایان روز به‌عنوان داده‌های اصلی استفاده می‌شود.

از اندیکاتور MA برای تعیین روند نمودار ارز دیجیتال و تشخیص نقاط حمایت و مقاومت کمک می‌گیرند. چون در محاسبات این اندیکاتور از داده‌های قبلی استفاده می‌شود، آن را در دسته اندیکاتورهای پیرو یا دنباله‌رو قرار می‌دهند.

 با ترسیم نمودار مووینگ اوریج می‌توان روند کلی ارزهای دیجیتال و صعودی یا نزولی بودن آن‌ها را تشخیص داد. همچنین با استفاده از تحلیل‌های تکنیکال می‌توان نقاط حمایتی و مقامتی هر توکن را شناسایی کرد.

اندیکاتور میانگین متحرک روش‌های محاسباتی مختلفی دارد. برخی از تحلیل‌گران ترجیح می‌دهند برای روزهای پایانی قیمت، وزن بیشتری در نظر بگیرند و برخی میانگین متحرک را به ساده‌ترین روش ممکن محاسبه می‌کنند. این تفاوت‌ها باعث شده تا دو اندیکاتور دیگر به‌واسطه اندیکاتور MA متولد شوند:

  • اندیکاتور میانگین متحرک نمایی یا EMA
  • اندیکاتور میانگین متحرک ساده یا SMA

این دو اندیکاتور را نیز می‌توان در فهرست بهترین اندیکاتور ارز دیجیتال قرار داد. به همین خاطر آن‌ها را نیز در ادامه بررسی می‌کنیم.

در محاسبه اندیکاتور MA نمایی، برای روزهای پایانی بازه وزن بیشتری در نظر می‌گیرند و در نتیجه میانگین متحرک به قیمت فعلی نزدیک‌تر می‌شود.

در مقاله ای که مخصوص این اندیکاتور نوشته شده، توضیحات بیشتری بیان کرده ایم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید. برای این کار به صفحه اندیکاتور MA مراجعه کنید.

اندیکاتور MA

7.     اندیکاتور میانگین متحرک نمایی (اندیکاتور EMA)

سایت groww این اندیکاتور را این طور معرفی می کند:

An exponential moving average (EMA) is a widely used technical chart indicator that tracks changes in the price of a financial instrument over a certain period. Unlike simple moving average (SMA), EMA puts more emphasis on recent data points like the latest prices. Hence, the latter responds to a change in price points faster than the former.

بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند گرفتن میانگین متحرک به روش ساده، اندیکاتور جذابی برای تحلیل بازار نیست. انتقاد این افراد مربوط به نوسان‌ قیمتی ارزهای دیجیتال است. برای مثال فرض کنید قصد استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک در یک بازه 100 روزه را دارید. نکته اینجاست که قیمت ارزهای دیجیتال ممکن است در طول 100 روز بیش از چند ده درصد بالا و پایین شود. در نتیجه اختلاف درصدی بین قیمت روز اول و روز صدم بسیار زیاد است. این تحلیل‌گران پیشنهاد می‌کنند که برای روزهای آخر این بازه، وزن بیشتری در نظر گرفته شود.

به زبان ساده‌تر، وقتی از اندیکاتور میانگین متحرک نمایی استفاده می‌کنید، برای قیمت ارز دیجیتال در روزهای اخیر تاثیر بیشتری قائل می‌شوید. به همین خاطر نمودار ترسمی اندیکاتور شما به واقعیت نزدیک‌تر شده و دقیق‌تر عمل می‌کند. اگرچه محاسبات آن پیچیده‌تر می‌شود.

در مقاله ای که مخصوص این اندیکاتور نوشته شده، توضیحات بیشتری بیان کرده ایم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید. برای این کار به صفحه اندیکاتور EMA مراجعه کنید.

8.     اندیکاتور میانگین متحرک ساده (اندیکاتور SMA)

با اینکه بسیاری از کاربران تحلیل با اندیکاتور میانگین متحرک نمایی را ترجیح می‌دهند، اما همچنان استفاده از اندیکاتور SMA هم بین تحلیل‌گران مرسوم است. سادگی محاسبات در این نمودار باعث شده تا کاربران و تحلیل‌گران تازه کار هم به‌راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. نکته دیگر اینکه استفاده همزمان از اندیکاتور SMA در کنار اندیکاتور EMA و حتی TMA می‌تواند در تحلیل نمودارهای قیمتی موثرتر ظاهر شود.

در این روش محاسباتی، قیمت‌های پایانی توکن در یک بازه زمانی مشخص (برای مثال 30 روزه) با هم جمع شده و سپس بر تعداد روزها تقسیم می‌شود. اندیکاتور میانگین متحرک ساده بیشتر برای تحلیل بازار سهام کاربرد دارد؛ زیرا در این بازار معمولاً بازه نوسانی قیمت کوچک‌تر است و راحت‌تر اجازه تحلیل را به کاربر می‌دهد.

در مقاله ای که مخصوص این اندیکاتور نوشته شده، توضیحات بیشتری بیان کرده ایم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید. برای این کار به صفحه اندیکاتور SMA مراجعه کنید.

9.     اندیکاتور شاخص حرکت دار (اندیکاتور DMI)

در فهرست بهترین اندیکاتورها برای تحلیل ارزهای دیجیتال، اندیکاتور DMI یا شاخص حرکت دار هم یکی از گزینه‌های پر کاربرد است. البته از این اندیکاتور اغلب در کنار اندیکاتورهای دیگر مثل ADX استفاده می‌شود. کاربرد اندیکاتور شاخص حرکت دار، مشخص کردن روند حرکتی ارزهای دیجیتال و قدرت آن است.

اندیکاتور DMI دارای دو خط روند است که اصطلاحاً خط حرکت DI+ و خط حرکت DI- خوانده می‌شوند. برای محاسبه این دو شاخص از فرمول زیر استفاده می‌کنند:

سقف فعلی – سقف قبلی = DI+

کف فعلی – کف قبلی = DI-

خط حرکتی DI+ قدرت صعودی ارز دیجیتال را مشخص می‌کند و خط حرکتی DI- هم مشخص‌کننده قدرت نزولی ارز دیجیتال است. در حالت کلی هر کدام از این نمودارها که بالاتر قرار داشته باشد، صعود یا نزول توکن را مشخص می‌کند. برای مثال اگر خط حرکتی DI+ بالاتر باشد، به معنای روند صعودی ارز دیجیتال است. هرچقدر فاصله این دو خط بیشتر شود نیز قدرت این حرکت بیشتر خواهد بود.

در مقاله ای که مخصوص این اندیکاتور نوشته شده، توضیحات بیشتری بیان کرده ایم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید. برای این کار به صفحه اندیکاتور DMI مراجعه کنید.

اندیکاتور DMI

10.  اندیکاتور باند بولینگر (Bollinger Band‌)

اندیکاتور باند بولینگر یا بولینگر باند یکی دیگر از شاخص‌های مهم برای تحلیل ارزهای دیجیتال است. این اندیکاتور از سه خط روند یا اصطلاحاً باند تشکیل می‌شوند. هدف استفاده از اندیکاتور BB، اندازه‌گیری اسیلاتور است که میزان نوسانات قیمتی یک ارز دیجیتال را مشخص می‌کند.

خط میانگین باند بولینگر در واقع همان میانگین حرکتی ساده یا SMA است. این میانگین حرکتی در بازه زمانی 20 روزه رسم می‌شود. باندهای بالایی و پایینی باند بولینگر هم مشخص‌کننده میزان نوسانات قیمتی حول میانگین متحرک هستند. زمانی که میزان نوسانات قیمتی یک ارز دیجیتال پایین باشد، این باندها به خط میانی نزدیک می‌شوند؛ اما زمانی که نوسانات افزایش پیدا می‌کند، این دو باند از میانگین متحرک فاصله می‌گیرند.

از اندیکاتور باند بولینگر نباید به تنهایی استفاده کرد؛ ولی اگر به دنبال تحلیل نموداری باند بولینگر هستید، می‌توان گفت که اگر قیمت یک ارز دیجیتال از میانگین متحرک عبور کرده و بالاتر از باند بالایی قرار بگیرد، این فاکتور یک سیگنال خطر برای تریدرها به‌حساب می‌آید؛ زیرا احتمال اصلاح قیمتی این توکن وجود دارد. همچنین اگر قیمت به نزدیکی‌های باند بالایی رسیده و برگردد، به معنای سطح مقاومتی برای قیمت ارز دیجیتال است. همین تحلیل را برای باند پایینی این اندیکاتور هم می‌توان بیان کرد.

در مقاله ای که مخصوص این اندیکاتور نوشته شده، توضیحات بیشتری بیان کرده ایم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید. برای این کار به صفحه اندیکاتور باند بولینگر مراجعه کنید.

سخن آخر

تحلیل‌گران ارزهای دیجیتال، برای تحلیل تکنیکال یا نموداری معمولاً از اندیکاتورها کمک می‌گیرند. اندیکاتورهایی مثل میانگین متحرک، میانگین متحرک مثلثی، باند بولینگر، استوکاستیک و شاخص حرکت دار از جمله مواردی هستند که در تحلیل‌های تکنیکال بیشترین کاربردها را دارند. اگر در جستجوی بهترین اندیکاتور ارز دیجیتال هستید، در این مقاله به معرفی 10 اندیکاتور برتر پرداختیم. در صورتی که سوالی درباره اندیکاتورها دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود. همچنین در صورت علاقه به خرید و فروش و کسب اطلاعات درباره ارز دیجیتال تتر، می توانید به صفحه مخصوص آن یعنی خرید تتر مراجعه کنید.

سوالات متداول

کاربرد اندیکاتورها در تحلیل‌های بلندمدت است یا کوتاه مدت؟

از اندیکاتورهای ارزهای دیجیتال می‌توان در هر دو تحلیل استفاده کرد؛ اما مهم دانش تحلیل‌گر است که بداند در چه زمانی باید از کدام اندیکاتور استفاده کند.

آیا با اندیکاتورها می‌توان قیمت ارزهای دیجیتال را دقیقاً پیش‌بینی کرد؟

اغلب اندیکاتورها بر اساس داده‌های قیمتی قبلی به تحلیل ارزهای دیجیتال می‌پردازند. به همین خاطر نباید انتظار داشته باشید که یک اندیکاتور به طور دقیق قیمت ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کند. علاوه بر این، تحلیل تکنیکال فقط بخشی از بازار است و نباید نقش اخبار و تحلیل‌های فاندامنتال را فراموش کرد.

برای خرید اندیکاتور ارز دیجیتال باید از کجا اقدام کرد؟

بسیاری از اندیکاتورهای موجود رایگان هستند و در سایت‌هایی مثل تریدینگ ویو می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید؛ اما برخی از اندیکاتورها ممکن است به شکل اختصاصی طراحی و نوشته شوند. در این صورت باید از طراحان یا سایت‌های واسطه اقدام به خرید اندیکاتور ارز دیجیتال کنید. البته اندیکاتورهای اختصاصی هم قرار نیست معجزه‌گر باشند و مسلماً نقطه ضعف‌هایی دارند. پس اگر قصد خرید اندیکاتور خاصی را دارید، از قبل نسبت به آن تحقیق کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. mmd گفت:

    سلام خب نظر من استفاده از این اندیکاتور ارز دیجیتال برای من تبدیل به یک تجربه حرفه‌ای و موثر شدع. با توجه به تحلیل‌های دقیقو پیشرفته این اندیکاتور، من تونستم خیلی سریع و با اطمینان بیشتری تصمیمات معاملاتی خودمو انجام بدم. امکانات زیاد و قابل تنظیم این اندیکاتور، به کاربران امکان می ده تا به شکلی منطقی و حرفه‌ای تر تجارت خودمون رو بتونیم مدیریت کنیم به طور کلی، این اندیکاتور بهترین ابزاری هستش که من تا به حال برای تجارت ارز دیجیتال استفاده کردم.

  2. قادر احدی گفت:

    این اندیکاتور ارز دیجیتال واقعاً بهترین انتخاب برای هر کسی هستش که توی بازار ارز دیجیتال فعالیت می کنع با استفاده از این اندیکاتور، من تونستم به راحتی تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال رو پیش بینی کنم و تصمیمات منطقی‌تری در معاملاتم بگیرم امکانات خیلی زیادیم داره که به کاربران کمک می کنع تا به سرعت و با دقت بالا تحلیل‌های خودمون رو انجام بدیم. از طراحی زیبا و آسون استفاده تا دقت بالا و امکانای حرفه‌ای، این اندیکاتور واقعاً بهترین انتخاب هستش.

  3. حسین احسانی گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم که اندیکاتورهای ترید ارز دیجیتال رو از کجا دانلود کنیم؟و اینکه اصلا میشه برای ترید ارز دیجیتال به اندیکاتورها اعتماد کرد؟ تضمینی وجود داره؟