لیست صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی
بازدید 105
saied-davoodi 153 روز پیش 7 دیدگاه

صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی

بسیاری از کاربران در جستجوی لیست صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند. با توجه به ریسک بالای سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو، این جستجو یک امر منطقی است؛ اما نباید فراموش کرد که ارزهای دیجیتال در سرتاسر دنیا یک بازار مالی نوظهور هستند و در اغلب کشورها قانون خاصی برای آن‌ها وجود ندارد.

در ایران هم داستان بر همین قرار است. بانک مرکزی چهارچوب خاصی برای تاسیس صرافی‌های ارز دیجیتال ندارد؛ اما صرافی‌ها برای گرفتن مجوز فعالیت، نیاز به کسب پروانه کسب‌وکارهای اینترنتی، اینماد و مجوز نظام صنفی خواهند داشت.

 البته علاوه بر داشتن این مجوزها، در نظر گرفتن حجم بازار صرافی‌ها، امنیت دارایی، شفافیت مالی، نحوه پشتیبانی و ارائه خدمات متنوع هم می‌تواند ملاک‌هایی برای شناسایی صرافی های معتبر ارز دیجیتال باشد. در ادامه به معرفی معتبرترین صرافی‌های ایرانی می‌پردازیم.

صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک  مرکزی | آیا صرافی‌ها مجوز فعالیت دارند؟

یکی از اهداف بیت کوین و شبکه‌های بلاکچین، راه‌اندازی سیستم‌های مالی غیرمتمرکز بوده است. سیستمی که دولت‌ها یا سازمان‌های متمرکز اجازه نظارت بر آن را نداشته باشد. نظارت بر فعالیت شبکه‌های بلاکچین به‌واسطه قراردادهای هوشمند و الگوریتم‌های اجماع انجام می‌شود. در کنار این مسئله، باید نوظهور بودن بازار کریپتو را نیز در نظر گرفت. به همین خاطر است که اغلب کشورها همچنان قوانین ساختارمندی برای استفاده از ارزهای دیجیتال ندارند.

در ایران هم تاکنون چهارچوب مشخصی برای فعالیت صرافی‌ های ارز دیجیتال وضع نشده است. آخرین مصوبه قانونی حوزه بلاکچین، به سال 1398 برمی‌گردد. این مصوبه تحت عنوان «آیین‌نامه فرایند ماینینگ و استفاده از رمزارزها» به امضای هیئت وزیران دولت رسیده و به شرح زیر است:

«استفاده از ارزهای دیجیتال (رمزارزها)، صرفاً با قبول مسئولیت خطرپذیری از سوی متعاملین انجام می‌شود و مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نبوده و استفاده از آن در مبادلات داخل کشور مجازی نیست.»

در این مصوبه درباره فرایند ماینینگ و ثبت شرکت‌های ارزهای دیجیتال هم مباحثی مطرح می‌شود که از تجمیع بندها و اظهارنظرهای آن می‌توان نتیجه گرفت خرید و فروش یا نگهداری ارزهای دیجیتال در ایران جرم نیست؛ اما نمی‌توان از ارزهای دیجیتال برای انجام مبادلات تجاری استفاده کرد و بانک مرکزی نظارتی بر این امر ندارد. نکته دیگر اینکه شرکت‌های حوزه بلاکچین می‌توانند بر اساس ضوابط و قوانین موجود، فعالیت خود را به‌صورت قانونی انجام دهند. این قانون شامل حال صرافی‌های ارز دیجیتال نیز می‌شود.

صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک  مرکزی | آیا صرافی‌ها مجوز فعالیت دارند؟

چگونه به صرافی‌های ارز دیجیتال اعتماد کنیم؟

با وجود تمامی مصوبه‌ها و اظهارنظرهای موجود، همچنان نمی‌توان با اطمینان کامل از صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی صحبت کرد؛ زیرا این صرافی‌ها زیر نظر مستقیم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت نمی‌کنند و برخلاف صرافی‌ها و بانک‌های دولتی، چهارچوبی برای اعطای مجوز به آن‌ها وجود ندارد.

با این حال صرافی‌های ارز دیجیتال، مانند دیگر کسب‌وکارهای اینترنتی باید مجوزهای لازم را دریافت کنند. این مجوزها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پروانه کسب‌وکارهای اینترنتی
  • مجوز ساماندهی
  • اخذ نماد اعتماد الکترونیک
  • مجوزهای نظام صنفی

 اگر ارزهای دیجیتال را به چشم یک کالا ببینید که قابل خرید و فروش هستند، داشتن همین مجوزها برای اعتماد حداقلی به صرافی‌ها کفایت می‌کند؛ اما همچنان باید ریسک خرید و فروش ارزهای دیجیتال را خودتان قبول کنید.

اگر نمی‌توانید به صرافی‌های ایرانی اعتماد داشته باشید، راه‌حل جایگزین استفاده از کیف پول‌های غیرمتمرکز مثل متامسک (MetaMask)، اتمیک ولت (Atomic Wallet)، تراست ولت (Trust Wallet) یا حتی کیف پول‌های سخت‌افزاری مثل لجر (Ledger) است. برای استفاده از این کیف پول‌ها می‌توانید تتر را با پرداخت ریالی از صرافی‌های مجاز ایرانی خریداری کنید. سپس سرمایه تتری خود را به کیف پول‌ انتقال دهید و به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید. برای راهنمایی بیشتر کافی است با کارشناسان نوین تتر ارتباط بگیرید.

البته صرافی‌های ایرانی هم تا حد زیادی قابل اعتماد هستند. برای پیدا کردن معتبرترین صرافی‌های ایرانی و اعتماد به آن‌ها می‌توانید ملاک‌های زیر را در نظر بگیرید.

چگونه به صرافی‌های ارز دیجیتال اعتماد کنیم؟

ویژگی‌های یک صرافی معتبر چیست؟

حال که نمی‌توان فهرستی از صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی ارائه کرد، می‌توانید از ملاک‌های زیر برای سنجش اعتبار صرافی‌های ایرانی کمک بگیرید.

1. شفافیت نحوه عملکرد

قدم اول برای اعتماد به صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال، چک کردن نحوه عملکرد آن‌هاست. صرافی‌ها نیز مانند دیگر کسب‌وکارهای اینترنتی باید مجوزهایی مثل اینماد را داشته باشند. همچنین باید آدرس دفتر مرکزی آن‌ها به همراه تلفن‌های تماس و مشخصات سرمایه‌گذاران در دسترس کاربران قرار بگیرد. آگاهی از این اطلاعات تا حد خوبی باعث جلب اعتماد کاربران می‌شود.

دسترسی به اسناد رسمی، داشتن روابط عمومی خوب، اطلاع‌رسانی دقیق و مواردی از این دست هم می‌تواند به این اعتمادسازی کمک کند

2. داشتن تیم پشتیبانی قوی

آنچه باعث جلب اعتماد کاربران می‌شود، داشتن یک تیم پشتیبانی قوی است. در انجام معاملات ارزهای دیجیتال همواره مشکلات و ابهامات متعددی پیش می‌آید. اینکه صرافی‌های ارز دیجیتال یک تیم پشتیبانی 24 ساعته داشته باشند، می‌تواند تا حد زیادی این مشکلات را رفع کند. مسلماً زمانی که کاربران پاسخ سوالات‌شان را سریع‌تر و بهتر دریافت کنند، اعتمادشان هم به صرافی‌ها افزایش پیدا می‌کند.

3. سهم بازار صرافی‌ها

میزان نقدینگی صرافی‌های ارز دیجیتال موضوع مهمی برای کاربران است. حال که نمی‌توان از لیست صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی صحبت کرد، کاربران ترجیح می‌دهند گزینه‌ای را انتخاب کنند که در سریع‌ترین زمان امکان نقد کردن سرمایه‌شان را داشته باشند. نداشتن حجم نقدینگی در نوسان‌های ناگهانی باعث ایجاد ترس و نارضایتی کاربران می‌شود. به همین خاطر معمولاً کاربران داخلی تمایلی به همکاری با صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی ندارند.

ویژگی‌های یک صرافی معتبر چیست؟

4. پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متعدد

یکی از معیارهای انتخاب صرافی‌ ارز دیجیتال، تعداد رمزارزهایی است که پشتیبانی می‌کند. البته در کنار چک کردن تعداد رمزارزها، بررسی بلاکچین‌های تحت پوشش و امکان مبادله رمزارزهای مختلف با یکدیگر هم حائز اهمیت است.

5. تخصص و بیزینس پل صرافی

بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی صرفاً یک سری خدمات عمومی را ارائه می‌دهند. بدون اینکه طرح مشخصی برای توسعه داشته باشند یا به‌صورت تخصصی روی یک حوزه تمرکز کنند. با توجه به رشد پلتفرم‌ها و توسعه بازارهای مالی، کاربران ترجیح می‌دهند به سراغ صرافی‌های نوآورانه‌تر بروند.

تمرکز روی یک حوزه خاص مثل خرید و فروش و انجام معاملات بر پایه تتر، ارائه بازارهای مالی دو طرفه، امکان سرمایه‌گذاری اهرمی و ارائه وام‌های کریپتویی از جمله این نوآوری‌ها هستند.

6. رابط کاربری آسان

یکی دیگر از ملاک‌های انتخاب کاربران از بین صرافی های مجاز ایرانی، رابط کاربری صرافی‌هاست. دسترسی به نسخه اپلیکیشن و وب، طراحی ساده، ارتباط ساده با تیم پشتیبانی و امکان خرید و فروش سریع، از جمله فاکتورهایی است که در این بخش می‌توان در نظر گرفت.

7. کارمزد دریافتی

منبع درآمد صرافی‌های ارز دیجیتال کارمزد دریافتی آن‌هاست؛ اما در نقطه مقابل کاربران ترجیح می‌دهند کارمزد کمتری بپردازند. میزان کارمزد در صرافی‌های ایرانی معمولاً بین 0.2 تا 1.5 درصد محسابه می‌شود.

حال که لیستی از صرافی های مجاز بانک مرکزی در دسترس نیست، میزان کارمزد دریافتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در مقاله «کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال» می‌توانید به اطلاعات کامل‌تری در این مورد دست پیدا کنید.

لیست صرافی های برتر ایرانی

در مقاله ای جدا باعنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، این صرافی ها را به طور کامل و با بررسی مفصل شامل مقایسه، مزایا و معایب، ویژگی ها و… معرفی کرده ایم؛ اما در اینجا نیز توضیحات مختصری از این صرافی ها به شما معرفی می کنیم:

1. صرافی نوین تتر، بهترین برای خرید و فروش تتر

اگر در جستجوی یک صرافی مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی برای خرید و فروش تتر هستید، می‌توانید از خدمات صرافی نوین تتر استفاده کنید. ارز دیجیتال تتر (USDT) در اغلب کیف پول‌ها و صرافی‌های بین‌المللی به‌عنوان ارز پایه مورد پذیرش است.

ساده‌ترین راه برای انتقال تتر به این پلتفرم‌ها استفاده از خدمات صرافی نوین تتر خواهد بود. در این صرافی می‌توانید از طریق درگاه پرداخت‌های مجاز ارز دیجیتال تتر را خریداری کرده و سپس به هر آدرسی که خواستید انتقال دهید.

خرید و فروش لحظه‌ای تتر، ارائه پایین‌ترین نرخ خرید، انتقال تتر به آدرس کیف پول‌ها و پلتفرم‌های بلاکچینی مختلف، امکان دریافت تتر از پلتفرم‌های بلاکچینی و تبدیل تتر به ریال از جمله خدمات اصلی صرافی نوین تتر است.

 فعالیت تخصصی این صرافی در حوزه تتر باعث شده تا عملکردش در این حوزه بهتر و سریع‌تر از دیگر صرافی‌ها باشد. نکته دیگر اینکه صرافی نوین تتر به‌صورت مجاز فعالیت می‌کند و تمامی مجوزهای لازم برای کسب‌وکارهای آنلاین را دارد.

در ضمن صرافی نوین تتر صرفاً در زمان برداشت از کاربران خود کارمزد دریافت می‌کند. این کارمزد برای برداشت‌های تتری 1.5 تتر بوده و برای برداشت‌های ریالی 5 هزار تومان است.

صرافی ارز دیجیتال نوین تتر

2. صرافی والکس

مهم‌ترین دلیلی که باعث شده تا صرافی والکس را در فهرست قابل‌اعتمادترین صرافی‌های ایرانی قرار دهیم، ارائه خدمات آنلاین متنوع است. ارائه اپلیکیشن اندروید و IOS، دسترسی به بازار آزمایشی، امکان استفاده از ربات معامله‌گر، خرید و فروش لحظه‌های ارزهای دیجیتال، ارائه ابزارهای معاملاتی حرفه‌ای، دسترسی به کیف پول‌های اختصاصی و پوشش بیش از 120 رمزارز مهم‌ترین خدمات آنلاین صرافی والکس هستند.

در ضمن صرافی والکس توسط دانشجویان دانشگاه‌های شریف و تهران شکل گرفته و تیم پشتیبانی فوق‌العاده‌ای دارد که اعتبار آن را بین کاربران ایرانی بالاتر می‌برد.

صرافی ارز دیجیتال والکس

3. صرافی نوبیتکس، بالاترین حجم نقدینگی

اگر در فهرست صرافی های ارز دیجیتال مجاز بانک مرکزی در جستجوی معتبرترین گزینه هستید، صرافی نوبیتکس گزینه خوبی است. این صرافی بیشترین حجم نقدینگی را در بین صرافی‌های ایرانی دارد و از این لحاظ می‌تواند خیالتان را برای برداشت از حساب راحت کند.

نکته دیگر اینکه صرافی نوبیتکس 74 ارز دیجیتال را پوشش می‌دهد و امکان تبادل انواع رمزارزها را دارد. پایین بودن میزان کارمزد، دسترسی به بازار آزمایشی و استفاده از تایید دو مرحله‌ای برای افزایش امنیت از دیگر ویژگی‌های صرافی نوبیتکس است.

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس

4. صرافی بیت پین

اگر در بین صرافی های ارز دیجیتال مجاز بانک مرکزی به دنبال یک صرافی مطمئن هستید، صرافی ارز دیجیتال بیت پین را انتخاب کنید. این صرافی خدمات متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. از جمله اینکه کاربران بیت پین می‌توانند با پشتوانه ارزهای دیجیتال به‌صورت لحظه‌ای وام بگیرند.

نکته دیگر اینکه صرافی بیت پین از 150 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. دسترسی به کیف پول اختصاصی، احراز هویت دو مرحله‌ای، امنیت بالا و به‌روزرسانی رمزارزهای تحت پوشش از دیگر ویژگی‌های صرافی بیت پین هستند.

صرافی ارز دیجیتال بیت پین

5. صرافی ارز دیجیتال تبدیل

صرافی تبدیل هم یکی دیگر از صرافی های ارز دیجیتال مجاز ایرانی است. این صرافی بیشتر به‌خاطر معاملات اهرم‌دارش شناخته می‌شود. در صرافی تبدیل می‌توانید 33 رمزارز را به‌صورت اهرم‌دار معامله کنید و سود خود را تا 10 برابر افزایش دهید. بیت کوین، اتریوم، شیبا، دوج کوین، ریپل و پکس گلد معروف‌ترین رمزارزهای معاملات اهرمی هستند.

ارائه اپلیکیشن اندروید و IOS، دسترسی به نسخه وب، پشتیبانی از توکن‌های NFT و WEB3، پشتیبانی 24 ساعته و تایید هویت دو مرحله‌ای از جمله ویژگی‌های دیگر صرافی تبدیل به‌شمار می‌روند.

البته به‌خاطر رابط کاربری پیچیده، تعداد کم رمزارزهای تحت پوشش و عدم دسترسی به نسخه آزمایشی این صرافی چندان مورد استقبال کاربران ایرانی نیست.

صرافی ارز دیجیتال تبدیل

6. صرافی آبان تتر

اگر به خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستید، صرافی آبان تتر بهترین گزینه برای شماست. این صرافی بیش از 420 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. در ضمن احراز هویت در آبان تتر کمترین زمان را از کاربران ایرانی می‌گیرد و به‌سرعت انجام می‌شود.

دریافت کارمزد پایین، اعطای وام‌های کریپتویی، پشتیبانی 24 ساعته و امکان انجام معاملات لحظه‌ای از دیگر ویژگی‌های این صرافی است. این ویژگی‌ها باعث شده تا آبان تتر اعتبار بالایی بین کاربران ایرانی داشته باشد.

صرافی ارز دیجیتال آبان تتر

7. صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت

یکی از شناخته‌ شده‌ترین صرافی‌ های ارز دیجیتال ایرانی، صرافی ایرانیکارت است. در این صرافی علاوه بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌‌توانید خدمات دیگری هم دریافت کنید. خرید اکانت از سایت‌های بین‌المللی، تهیه گیفت کارت، انجام پرداخت‌های بین‌المللی و تهیه کیف پول سخت‌افزاری از جمله همین خدمات هستند.

البته صرافی ایرانیکارت معایبی هم دارد. از جمله اینکه خرید ارزهای دیجیتال در این صرافی به‌صورت غیرمستقیم انجام می‌شود. عدم تخصص در بازارهای بلاکچینی هم یک ایراد دیگر این صرافی است. به همین خاطر توصیه می‌کنیم از ایرانیکارت برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال کمتر استفاده کنید؛ اما دیگر خدمات این صرافی کاربردهای بسیاری برای کاربران ایرانی دارند.

صرافی ایرانیکارت

8. صرافی اوکی اکسچنج

صرافی اوکی اکسچنج امکان معامله 700 ارز دیجیتال را در بلاکچین‌های مختلف دارد. احراز هویت در این صرافی کمتر از 10 دقیقه وقت می‌گیرد و بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهد، می‌توان آن را یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی دانست.

در صرافی اوکی اکسچنج کاربران امکان انجام معاملات حرفه‌ای را دارند و می‌توانند این کار را از طریق نسخه وب یا اپلیکیشن موبایل انجام دهند. ارائه کیف پول اختصاصی، ابزارهای معاملاتی حرفه‌ای و پشتیبانی از شبکه‌های بلاکچینی مختلف از دیگر مزیت‌های صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج هستند.

صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج

9. صرافی بیتستان

یکی دیگر از صرافی‌های معتبر ایرانی، صرافی ارز دیجیتال بیتستان است. این صرافی بیش از 115 ارز دیجیتال را تحت پوشش قرار داده و امکان خرید و فروش سریع آن‌ها را به‌وجود آورده است. صرافی بیتستان به‌واسطه عملکرد و امنیت بالایی که دارد شناخته می‌شود. به همین خاطر اگر در جستجوی بهترین صرافی مجاز ایرانی هستید، می‌توانید به سراغ بیتستان بروید.

البته کارمزد بالای صرافی بیتستان (حدود 1.5 درصد) یک پوئن منفی برای این شرکت است. مسئله‌ای که باعث شده تا کاربران ایرانی چندان تمایلی به استفاده از صرافی بیتستان نداشته باشند.

صرافی بیتستان

10. صرافی رابین کش

اگر در بین صرافی های ارز دیجیتال مجاز بانک مرکزی در جستجوی یک صرافی مطمئن با ابزارهای تحلیلی و معاملاتی مختلف هستید، به سراغ صرافی رابین کش بروید. در این صرافی می‌توانید از بازار برخط، بازار اکسپرس و ابزارهای معاملاتی حد ضرر استفاده کنید.

علاوه بر این، صرافی رابین کش برای 23 رمزارز کیف پول اختصاصی دارد و برای امنیت بیشتر از تایید هویت دو مرحله‌ای بهره می‌برد. همچنین در رابین کش می‌توانید 40 رمزارز محبوب بازار را خرید و فروش کنید.

صرافی ارز دیجیتال رابین کش

سخن آخر

در بسیاری از مواقع کاربران در جستجوی فهرست صرافی های ارز دیجیتال مجاز بانک مرکزی هستند؛ در حالی که این نهاد نظارت مستقیمی روی صرافی‌های ارز دیجیتال ندارد. برای شناسایی صرافی‌های معتبر ایرانی باید مجوزهای فعالیت‌ آن‌ها را چک کنید و معیارهایی مثل میزان کارمزد، تعداد رمزارزهای تحت پوشش، نحوه پشتیبانی، شفافیت عملکرد و سهم بازار صرافی‌ها را در نظر بگیرید.

اگر به صرافی‌های ایرانی اعتماد زیادی ندارید، می‌توانید از کیف پول‌های غیرمتمرکز یا سخت‌افزاری استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید سوالات خود را در بخش کامنت‌ها بنویسید تا کارشناسان نوین‌ تتر در سریع‌ترین زمان به آن‌ها پاسخ دهند.

سوالات متداول

آیا استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال در ایران مجاز است؟

بر اساس قوانین تصویب شده، فقط شرکت‌هایی اجازه استخراج ارزهای دیجیتال را دارند که مجوز رسمی داشته باشند. متقاضیان این کار می‌توانند برای دریافت مجوز به‌صورت قانونی اقدام کنند.

صرافی‌ها امن‌تر هستند یا کیف پول‌های نرم‌افزاری؟

اگر قصد سرمایه‌گذاری و نگهداری ارزهای دیجیتال را دارید، بهتر است از کیف پول‌های نرم‌افزاری غیرمتمرکز یا کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنید. صرافی‌ها محل خوبی برای ذخیره بلندمدت ارزهای دیجیتال نیستند و بیشتر برای انجام معاملات استفاده می‌شوند.

چگونه از کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری استفاده کنیم؟

در اغلب پلتفرم‌های کریپتویی، تتر (USDT) یکی از ارزهای دیجیتال مرجع است. برای استفاده از کیف پول‌ها یا پلتفرم‌های موجود می‌توانید از طریق صرافی نوین تتر، با پرداخت ریالی تتر مورد نیازتان را خریداری کرده و به کیف پول مدنظرتان انتقال دهید. همچنین برای برداشت هم می‌توانید از صرافی نوین تتر برای تبدیل تتر به ریال کمک بگیرید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. اصغر اسدیان گفت:

    من خودم صرافی دارم و با اینکه مجوز‌هایی رسمی از طرف بانک مرکزی برای صرافی‌ها صادر نشده اما می‌تونیم به برخی از صرافی‌های معروف و شناخته‌شده توی ایران اشاره کنیم که شما می‌تونید با خیالی آسوده سرمایه خودتون رو به اونا بدید و با ارزیابی نقاط قوت و ضعف این صرافی‌ها، می‌تونید بهترین تصمیم رو در خصوص انتخاب صرافی مناسب برای خودتون بگیرین

  2. فاطمه گفت:

    صرافی کیف پول مجوز قانونی داره؟

  3. نیما احمدی گفت:

    سلام وقتون بخیر میخواستم بدونم وجود این صرافی های مجاز تو این لیست نشونه اینه که بقیه صرافی ها نامعتبر هستن؟؟ یا این لیست فقط بعضی از این صرافی ها رو معرفی کرده؟؟

  4. ساسان قادری گفت:

    سلام مطمعنید که صرافی بیتستان معتبر هستش اخه من از کسی شنیدم که این صرافی فعالیتاش رو رو اصول پیش نمیبره و اوضاعش خیلی واضح نیست

  5. بهاره گفت:

    سلام من میخوام تو صرافی شما فعالیت داشته باشم ولی نمیدونم باید از کجا شرع کنم و اول باید چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنین مرسی.

  6. مهدی صابری گفت:

    سلام وقت بخیر
    این صرافی هایی که معرفی کردید رو چیزی هست که بشه بهشون اعتماد کرد یعنی از نظر قانونی اگه بعدا مشکلی بیاد میتونیم پیگیری کنیم و اون مسعله رو حلش کنیم؟؟؟

  7. شهرام گفت:

    من تو صرافی زرینکس کار می‌کردم الان دو ماه میشه پوله منو نمیده چیکار میتونم بکنم