بهترین پروژه های ارز دیجیتال
بازدید 3425
yekta 331 روز پیش 4 دیدگاه

معرفی کامل بهترین پروژه های ارز دیجیتال

کریپتوکارنسی‌ها پولهای دیجیتالی هستند که مانند پول‌های واقعی توسط یک سیستم مرکزی کنترل نمی‌شوند. رمزارزها بر پایه تکنولوژی بلاک چین توسعه داده و مدیریت می‌شوند. تمام معامله‌گران در بازارهای مالی و حتی بسیاری از افراد عادی نام معروف‌ترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین را شنیده‌اند. با جذابیت روزافزون کریتوکارنسی ها در وال استریت، هر روز رمزارزهای بیشتری در دسترس قرار می‌گیرند، به طوریکه هم اکنون بیش از 26000 پروژه های جدید ارز دیجیتال در بازار وجود دارد.بهترین پروژه های ارز دیجیتال برخی از معامله‌گران به خرید و فروش این ارزها پرداخته و با ترید کردن به کسب سود در این بازار پرنوسان می‌پردازند و بسیاری از افراد بازار نیز کریپتو کارنسی ها را فرصتی برای سرمایه گذاری بلند مدت می‌دانند، اما نکته‌ای که وجود دارد نوسانات شدید در این رمزارزهاست. گاهی ممکن است سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به دلیل همین نوسانات مخاطره آمیز باشد.در این مقاله میتوانید نحوه مواجه با انتقال اشتباه ارز دیجیتال را مشاهده کنید. ما در این مقاله از نوین تتر قصد داریم به معرفی و بررسی بهترین پروژه های ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بپردازیم. اگر قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت در این بازار بزرگ را دارید، با ما همراه باشید.

برترین پروژه های ارز دیجیتال در سال 2024

در جدول زیر برترین ارزهای دیجیتال به همراه قیمت و ارزش بازار آنها را می‌بینید. این رمزارزها بر اساس عوامل زیر انتخاب شده‌اند و می‌توانند برای سرمایه‌گذاری بلند مدت مناسب باشند.

  • طول عمر ارز دیجیتال
  • نحوه عملکرد شرکت
  • پلتفرم و فن‌آوری استفاده شده
  • نرخ پذیرش و استقبال افراد از ارز دیجیتال

برای آشنایی با بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 و بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت، می توانید به این دو مقاله نیز مراجعه کنید.

برترین پروژه های ارز دیجیتال در سال 2024

1. Bitcoin

بیت کوین معروفترین ارزدیجیتال که عمر طولانی‌تری نسبت به تمام ارزهای دیگر نیز دارد. با نگاهی به قیمت و ارزش بازار این رمرزارز به خوبی خواهید فهمید که چرا این ارز بسیار معروف و به نوعی پیشرو بازار کریپتوکارنسی است. امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از مشاغل، بیت کوین را به عنوان پولی برای انجام معاملات خود پذیرفته‌اند. برای مثال Visa معاملات خود را با بیت کوین انجام می‌دهد.

پس از یک وقفه طولانی، Stripe به واسطه شراکت با OpenNode به بازرگانان اجازه می‌دهد که تراکنش‌های خود را تسویه و پرداخت‌ها را به بیت کوین تبدیل کنند. بانک‌های بزرگ نیز شروع به انجام تراکنش‌های خود با بیت کوین کرده‌اند. تسلا برای مدت کوتاهی، بیت کوین را پذیرفت و اکنون اگر استخراج بیت کوین به محیط زیست آسیب نزند، ممکن است دوباره این رمزارز معروف را بپذیرد و خبرهایی مبنی بر ساخت معدن بیت کوین در تگزاس که با انرژی خورشیدی کار می‌کند، نیز به گوش می‌رسد.

2. Ethereum

اتریوم

اتریوم یک شبکه در بلاک چین است که به امکان ساختن ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند را در بستر خود، فراهم می‌کند. شاید قیمت اتریوم از بیت کوین بسیار کمتر است، اما باید توجه کرد از طرفی قیمت اتریوم از دیگر ارزهای دیجیتال بسیار بالاتر است. اتریوم به دلیل فناوری منحصر به فردی که دارد، یک شبکه محبوب در بلاک چین و دومین رمزارز بزرگ محسوب می‌شود.

انتقال اتریوم به آربیتروم و پیکربندی اتریوم از سپتامبر 2022 به اجماع مبتنی بر سهام تغییر کرد و از آن زمان مصرف انرژی آن به شدت کاهش پیدا کرده است. به گزارش وال استریت Fidelity نیروی کار فناوری خود را برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارائه خدمات نگهداری و معاملات اتریوم، افزایش می‌دهد.

3. Binance Coin (BNB coin)

بایننس کوین

بایننس کوین را می‌توان به دلیل عملکرد شرکت binance، یک گزینه سرمایه‌گذاری با ثبات‌تر محسوب کرد. بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است که توکن بایننس کوین را نیز ارائه کرده است. با اینکه عملکرد بایننس در ایجاد پروژه‌های فرعی گسترده و موفقیت‌آمیز بوده است اما هنوز BNB را نمی‌توان یک سرمایه‌گذاری بسیار پایدار دانست.

نکته‌ای که در رابطه با شرکت بایننس جالب است و به نفع BNB عمل می‌کند، سوزاندن هر سه ماه یکبار سکه هاست. این کار در دراز مدت با مدیریت تعداد توکن‌ها و کمیاب شدن آنها، تاثیرات مثبتی بر بایننس کوین می‌گذارد.

4. Cardano

کاردانو

کاردانو یک پروژه کوچکتر نسبت به بیت‌کوین و اتریوم است و همین کوچک بودن، دلیلی بر انجام معاملات سریعتر و ارزانتر آن است. کاردانو در سال 2021 یک هارد فورک راه‌اندازی کرد و عملکرد خود را افزایش داد، Mint همچنین گزارش داده است که در سپتامبر 2022 نیز هارد فورک دیگری در این پروژه اضافه شده که مقیاس‌پذیری بلاک چین کاردانو را بهبود می‌بخشد.

AdaSwap نسخه آزمایشی یک پلتفرم است که کاردانو اخیرا راه‌اندازی کرده است. توسعه‌دهندگان می‌توانند در آن برنامه‌های مالی غیرمتمرکز خود را بسازند و گسترش دهند. AdaSwap پتانسیل این را دارد که وضعیت کاردانو را به یک شبکه Web3 ارتقا دهد و قیمت سکه آن را بالا ببرد.

5. Polygon (متیک)

پالیگان

CoinMaretCap می‌گوید:

“Polygon برای توسعه زیرساخت‌های اتریوم و مقیاس‌بندی آن طراحی شد.”

این رمزارز سهم قابل توجهی در بلاک چین اتریوم دارد و به عنوان یک راه‌حل “لایه دو” سرعت انجام تراکنش را در اتریوم بالا می‌برد. Polygon از صرافی‌های Binance و Coinbase پشتیبانی می‌کند و در این صرافی‌ها از MAtic توکن Polygon به عنوان ارز تسویه حساب برای انجام خدمات پرداخت و کارمزد تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

6. Terra (لونا)

ترا لونا

بلاک چین Terra Classic از استیبل کوین‌های متصل به ارزهایی مانند دلار آمریکا، وون کره جنوبی و غیره برای تقویت سیستم‌های پرداخت جهانی استفاده می‌کند. ترا در اوایل May 2022  به دلیل نوسانات استیبل کوین ها و بی نظمی در بلاگ ارز دیجیتال سقوط کرد. پس از این سقوط ترا نام شبکه خود را به Terra Classic (LUNC) تغییر داد و Terra 2.0 (LUNA) را راه‌اندازی کرد. یک بلاک چین جدید اما بدون استیبل کوین های الگوریتمی که تلاش می‌کند اکوسیستم ترا را تثبیت و تا حدودی ضرر سرمایه‌گذاران را جبران کند.

7. Avalanche (آواکس)

آواکس

Avalanche یک بلاک چین “لایه یک” تقریبا جدید است. این بلاک چین پروتکل پایه را برای مقیاس‌پذیری بیشتر، تقویت می‌کند. Avalanche را می‌توان رقیب اتریوم دانست، چراکه با استفاده از سه بلاک چین مجزایی که دارد، سرعت انجام تراکنش‌ها را تا 6500 تراکنش در ثانیه افزایش داده است. AVAX کار خود را در سال 2020 با عرضه اولیه آغاز کرد و قیمت آن در سال گذشته بین 10.42 دلار تا 30.50 دلار نوسان داشت.

8. Chainlink (لینک)

چین لینک

Chainlink از یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز برای تسهیل انجام تعاملات امن بین بلاک چین ها و فیدهای داده‌های خارجی استفاده می‌کند. توسعه دهندگان امیدوارند به قراردادهای هوشمند اجازه داده شود تا به روش غالب پرداخت دیجیتال تبدیل شوند. از جمله کارهایی که Chainlink انجام داده، مشارکت استراتژیک آن با گوگل است. گوگل در این مشارکت از پروتکل Chainlink برای اتصال کاربران به خدمات ابری خود استفاده می‌کند و این موضوع به نفع Chainlink تمام می‌شود.

9.  Tether (USDT)

تتر از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

تتر معروفترین استیبل کوین در بازار کریپتوکارنسی هاست که پشتوانه دلار را دارد. نوسانات شدید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، موجب شکل گرفتن استیبل کوین ها شد. استیبل کوین به ارزهایی گفته می‌شود که ارزش آنها تقریبا ثابت و هرکدام پشتوانه‌ای مانند طلا، دلار و یا سایر ارزهای دیجیتال را دارند که در مقاله بهترین استیبل کوین برای ایرانیان به آن اشاره کردیم. تتر سعی می‌کند که ارزش خود را برابر با یک دلار آمریکا حفظ کند. این استیبل کوین متمرکز در بیشتر شبکه‌های بلاک چین قابل معامله است و برای انجام تراکنش‌های سایر ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد و نقدینگی بازار ارزهای دیجیتال را افزایش می‌دهد.

Tether (USDT)

درواقع می‌توان گفت بسیاری از صرافی‌ها از تتر به عنوان پول دیجیتال استفاده می‌کنند و معامله‌گران ترجیح می‌دهند زمانی که ترید نمی‌کنند، پول خود را تبدیل به تتر کرده و نگهداری کنند. بدین ترتیب جایی که تبدیل پول نقد و ارز دیجیتال دشوار می‌شود، استفاده از تتر بهترین گزینه است. البته بسیاری از افراد نیز، بخاطر ارزش ثابت تتر برابر یک دلار، آن را برای سرمایه‌گذاری بلند مدت خریداری می‌کنند.همینطور که در سایت والکس گفته شده:

بازار ارزهای دیجیتال در میانه‌ی سال ۲۰۲۳ در گردنه‌ی عبور از بحران دو سال گذشته‌اش قرار دارد. با امید به اوج‌گیری مجدد این صنعت، بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد، کلان و نهادی میان‌مدت و بلندمدت، در حال جستجوی پروژه‌ های برتر ارز دیجیتال ۲۰۲۳ هستند تا در ماه‌ها و سال‌های آینده بتوانند سود مناسبی کسب کنند. پیش‌بینی روند بازار رمزارزها دشوار است و مسلما نمی‌توان گفت همه‌ی آن‌ها آینده یکسانی دارند. کمااینکه در اوج رونق این مارکت در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، برخی دارایی‌ها از گردونه‌ی رقابت خارج شدند. آنچه در‌حقیقت باعث رشد یک رمزارز می‌شود، ارزش ذاتی پلتفرم آن برای کل صنعت است. اعتبار توسعه‌دهنده‌ها، ساختار توزیع توکن یا کوین و اهداف پروژه نیز از عوامل اثرگذار در آینده و قیمت رمزارز بوده و طی انجام تحقیقات باید مدنظر قرار بگیرند.

نوین تتر صرافی خرید و فروش تتر

نوین تتر یک صرافی معتبر و قابل اطمینان برای خرید و فروش تتر است. خدماتی مانند ارائه بهترین قیمت تتر برای معامله، داشتن کارمزدهای پایین و انجام تراکنش‌ها با امنیت و سرعت بالا باعث اعتماد معامله‌گران به این صرافی شده است.

شما می‌توانید با استفاده از نوین تتر، معاملاتی سریع، آسان و امن را تجربه کنید و همزمان با خرید تتر و نگهداری آن، ارزش دارایی‌های خود را بدون پرداخت کارمزد، حفظ کنید. نکته قابل توجه این است که در نوین تتر هیچ محدودیت حجمی برای انجام تراکنش‌ها وجود نداشته و تراکنش‌ها بدون رهگیری انجام می‌شوند.

نوین تتر صرافی خرید و فروش تتر

10. ریپل  (XRP)

ریپل مدت ‌ها پشت سر اتریوم و بیت کوین و با اختلاف از رقبا در رتبه سوم بازار کریپتوکارنسی (براساس مارکت کپ) قرار داشت. از نظر فناوری، کاربرد، نقشه راه و دیگر فاکتورها شبکه‌ نام برده بی‌ نظیر و جزء بهترین ‌ها است؛ اما باید به ارز دیجیتال اختصاصی آن با دقت نگاه کرد، چون در وضعیت حساسی قرار دارد.

ضربه ‌ای که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به ریپل لبز وارد کرد، موجب سقوط آن شد. درگیری این دو هنوز ادامه دارد و متأسفانه برخی از احتمال پیروز شدن SEC صحبت می‌ کنند. هر چند در رأی اولیه دادگاه، ریپل تقریبا پیروز شده است. اگر ریپل بتواند از این نزاع سربلند خارج شود، تبدیل به یکی از ارزهای دیجیتال آینده دار شده و رشد زیادی را تجربه خواهد کرد. اما اگر در نهایت حرف ‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در دادگاه به کرسی بنشیند، سقوطی بیشتر از آن چه تا امروز تجربه کرده را به خود خواهد دید.

به طور کلی، ریپل نت شبکه ‌ای از ارائه ‌دهندگان سازمانی خدمات پرداخت نظیر بانک‌ ها و مشاغل خدمات پولی است. آنها از راهکارهای توسعه یافته به دست ریپل لبز برای ایجاد تجربه ‌ای روان به منظور ارسال پول در سطح جهان، استفاده می‌کنند و به دلیل بهره مندی از این ویژگی های بارز و منحصر به فرد در زمره بهترین پروژه های ارز دیجیتال قرار می گیرند.

ریپل  (XRP)

11. پولکادات  (DOT)

پولکادات (Polkadot) یک رمز ارز منحصر به ‌فرد مبتنی بر الگوی اثبات سهام به شمار می رود، که همکاری میان شبکه ‌ای را برای بلاکچین ‌ها هدف قرار داده است. پروتکل این شبکه برای اتصال بلاکچین ‌های عمومی و خصوصی و همچنین اوراکل ‌ها طراحی شده است. تا تمامی این سیستم ‌ها بتوانند زیر یک سقف با یکدیگر کار کنند. دو مشکل اصلی نتورک‌ های بلاکچینی اکنون مقیاس ‌پذیری پایین و عدم ارتباط با یکدیگر است. حال پولکادات دومین مشکل را نشانه رفته و برای اتصال بلاکچین ‌ها به هم تلاش می ‌کند. این موضوع سبب شده رمز ارز DOT جزو بهترین و آینده دارترین ارزهای دیجیتال بازار باشد.

پولکادات در سال 2017 توسط گاوین وود (Gavid Wood)، یکی از اعضای تیم سازنده اتریوم، ساخته شد. عنصر اصلی پولکادات ریلی چین (Relay Chain) آن است که در واقع به ‌عنوان یک پل شبکه ‌های مختلف را به هم وصل کرده و به پاراچین‌ ها یا همان بلاکچین ‌های موازی اجازه می ‌دهد تا توکن بومی خود را برای مصارف خاص استفاده کنند. بین سپتامبر 2020 و ژوئن 2021، قیمت ارز دات با رشد 615 درصدی از 2.93 دلار به 20.85 دلار رسید. با این حال هنوز جزو بهترین و آینده دارترین ارزهای دیجیتال است و جای رشد بیشتری دارد. خرید پولکادات باز هم سود قابل توجهی برای سرمایه گذاران آن خواهد داشت.

پولکادات  (DOT)

کلام پایانی

در این مقاله در رابطه با بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری و صرافی نوین تتر برای خرید و فروش تتر صحبت کردیم. مسئله‌ای که باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بهترین ارز برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرد، سرعت انجام ترکنش‌ها، کارمزد تراکنش‌ها و امکان استفاده از ارزدیجیتال خود برای خریدهای منظم و نقل و انتقالات بانکی است. درآخر به یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال یک طرح بلند مدت است.

سؤالات متداول:

1- فاکتورهای اصلی تعیین کننده بهترین ارزهای دیجیتال کدامند؟

برای مشخص کردن بهترین ارزهای دیجیتال معمولاً عوامل فاندامنتال در نظر گرفته می ‌شوند. به عنوان مثال باید به مقیاس ‌پذیری، امنیت، کارمزدها و دیگر ویژگی ‌های یک شبکه بلاکچین توجه کرد. در ارتباط با پروژه‌ های فاقد بلاکچین اختصاصی، باید کاربردهای خاص آنها را در نظر گرفت و به مسائلی نظیر جامعه کاربری توجه کرد.

2- آیا بهترین ارزهای دیجیتال همیشه در اوج باقی می مانند؟

خیر، لزوماً اینطور نیست؛ تا زمانی که یک پروژه بتواند به وعده ‌های اولیه خود عمل نموده و براساس نقشه راهش به مسیر خود ادامه دهد، پشتوانه ‌های خود را حفظ خواهد کرد، در غیر این صورت رو به افول رفته یا حتی در یک بازه زمانی کوتاه کاملاً نابود خواهد شد. به همین سبب فهرست بهترین ارزهای دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر است.

3- بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری موفق و سود آور کدامند؟

انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری موفق، سود آور و تضمین شده به عوامل مختلفی نظیر میزان ریسک ‌پذیری سرمایه‌ گذار، اهداف سرمایه ‌گذاری و مدت‌ زمان سرمایه‌ گذاری بستگی دارد، بدین ترتیب برخی از ارزهای دیجیتال که پتانسیل رشد بالایی در بلندمدت دارند، عبارت است از: تتر، بیت کوین، اتریوم، سولانا و کاردانو

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمد رضا توقانی گفت:

    سلام به نظر من انتقال از مکانیسم اجماع اثبات کار به اجماع اثبات سهام، مزایای بسیاری برای اتریوم داشته که کاهش کارمزدها، کاهش مصرف انرژی، مقایس‌پذیری بیشتر و افزایش امنیت و سرعت تراکنش‌ها از مهم‌ترین این مزایا بودنن. همه‌ی اینها سبب شدن که تقریبا در همه‌ی بررسی‌ها نام اتریوم را به‌عنوان یکی از بهترین پروژه های ارز دیجیتال ۲۰۲۳ ببینیم.

  2. علیرضا ساداتی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من به اشتباه مقداری ارز ماتیک رو روی شبکه خودش به ادرسی روی شبکه erc-20 واریز کردم. می خواستم بدونم که راهی برای برگشت پولم هست یا نه؟؟
    باتشکر

  3. سامان خادمی گفت:

    سلام وققتون بخیر من واقعا بین دوتا ارز دیجیتال گیر کردم ونمیتونم انتخاب کنم بینشون میشه بهم بگیرن بین ارز پولکادات و ریپل کدومش بهتره و به نفعمه که از اون استفاده کنم مرسی

  4. خادمی گفت:

    سلام وقت بخیر باشه
    میخوام بدونم اینده تتر به چه صورت هستش یعنی در حال حاظر از دلار بهتره و در اینده هم همینطوره ؟اصلا میشه روی تتر به عنوان ی سرمایه گزاری بلند مدت حساب کرد و به سود هم رسید حتی؟؟؟