معرفی بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025
بازدید 65
saied-davoodi 111 روز پیش 4 دیدگاه

معرفی بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025

به‌واسطه هاوینگ بیت کوین و احتمال تصویب صندوق‌های ETF بیت کوین، پیش‌بینی می‌شود سال 2024 و 2025 سال‌های خوبی برای رشد بازار کریپتو باشد. صندوق ETF، صندوق‌هایی هستند که امکان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم کاربران را برای ارز دیجیتال BTC فراهم می‌کنند. تصویب این صندوق‌های سرمایه‌گذاری باعث جذب پول بیشتری به بازار کریپتو خواهد شد که نتیجه آن رشد بازار است. هاوینگ بیت کوین نیز رویدادی است که تقریباً هر چهار سال رخ می‌دهد و معمولاً باعث رشد بازار می‌شود. البته این رشد فقط شامل حال بیت کوین نخواهد بود. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین ارزهای دیجیتال آینده دار تا سال 2025 بپردازیم. اگر قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را دارید، می‌توانید از فهرست زیر کمک بگیرید.

بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 | معرفی 10 کوین برتر تا 2025

قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال از سال 2021 وارد یک رکود بزرگ شد. تا جایی که ارزش بسیاری از رمزارزها حدود 70 تا 80 درصد سقوط کرد؛ این روزها اما وضعیت بازار رو به بهبود و است و با توجه به خبرهای فاندامنتالی و تحلیل‌های ارائه شده، سال 2024 می‌تواند آغازگر یک بازار صعودی جدید باشد.

طی چند ماه گذشته ارزش بازار کریپتو به حدود 1.768 میلیارد دلار رسیده است؛ که این حجم با آغاز رالی جدید بیت کوین می‌تواند رشد بیشتری هم داشته باشد. اگر قصد ورود به این بازار را دارید، می‌توانید از فهرست بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 استفاده کنید.

همینطور که در سایت رمزایکس گفته شده:

بازار جهانی ارزهای دیجیتال با حضور هزاران ارز رونق گرفته است. در این میان، سرمایه‌گذاران بسیاری به سمت بازار پُر‌نوسان ارزهای جدید اینده داردیجیتال متمایل شده‌اند تا درآمد بیشتری کسب کنند. همه منتظرند تا بدانند از این همه دارایی، کدام کوین‌ها در مسیر پیشرفت قدم برمی‌دارند و بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ کدام یک هستند.

البته دنیای کریپتو همواره کاربران را غافل‌گیر می‌کند. پیش‌بینی رشد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال فقط یک سمت بازی است. سناریوهای دیگری هم می‌توان برای این بازار در نظر گرفت. به همین خاطر توصیه می‌کنیم تمام سرمایه خود را وارد بازار ارزهای دیجیتال نکنید. با این توصیه، در ادامه 10 کوین برتر و ده ارز برتر دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری معرفی خواهیم کرد:

بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 | معرفی 10 کوین برتر تا 2025

1.     تتر، مطمئن‌ترین ارز دیجیتال تا سال 2025

قرار دادن تتر USDT در فهرست ارزهای دیجیتال مهم بازار شاید عجیب به نظر برسد؛ اما اگر اهل ریسک نیستید و نمی‌خواهید وارد بازی‌های پیچیده کریپتو شوید، بهترین رمز ارز انتخاب است. تتر یک استیبل کوین است که به‌صورت یک به یک با قیمت دلار جفت شده است. به همین خاطر ارزش آن همواره معادل 1 دلار امریکا خواهد بود؛ اما با توجه به رشد قیمتی دلار نسبت به ریال، سرمایه‌گذاری مناسبی برای افراد کم‌ریسک به نظر می‌رسد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران بیت کوین پس از ریزش سنگین 2021 ترجیح می‌دادند سرمایه خود را سریع‌تر به تتر تبدیل می‌کردند. زیرا ارزش بسیاری از ارزهای دیجیتال تا حدود 70 الی 80 درصد ریزش داشت و به یک دهم قیمت رسید.

این در حالی است که تتر همواره سرمایه مطمئنی به‌حساب می‌آید و در هر لحظه قابل فروش است. برای خرید و فروش تتر می‌توانید از صرافی نوین تتر کمک بگیرید. نوین تتر ارزان‌ترین نرخ Tether را بین صرافی‌های ایرانی ارائه می‌دهد و همان طور که در مقاله لیست صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی هم گفته شد، مورد تایید است.

همچنین با استفاده از صرافی نوین تتر می‌توانید ارز دیجیتال تتر را به کیف پول‌ها یا پلتفرم‌های کریپتو انتقال دهید.

Tether

2.     بیت کوین، بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025

قیمت بیت کوین در همین یک سال اخیر بیش از 160 درصد رشد داشته است. با این حال همچنان هم پیشبینی می‌شود سال 2024 مهم‌ترین روزهای بیت کوین باشد. تحلیل‌گران برای پیشبینی رشد بیت کوین دلایل مختلفی دارند. از مهم‌ترین این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرا رسیدن زمان هاوینگ بیت کوین

ماینرهای بیت کوین به‌ازای تایید تراکنش‌های این بلاکچین پاداش مشخصی را دریافت می‌کنند. بر اساس الگوریتم‌های بلاکچین بیت کوین، مبلغ این پاداش پس از ساخت هر 210 هزار بلاک نصف می‌شود. به این فرایند اصطلاحاً هاوینگ بیت کوین می‌گویند.

برای مثال میزان پاداش بیت کوین برای تایید هر بلاک، معادل 6.5 BTC است؛ اما با فرا رسیدن هاوینگ جدید بیت کوین این پاداش نصف شده و به 3.25 BTC می‌رسد.

نکته اینجاست که معمولاً نصف شدن پاداش بیت کوین همواره با رشد ارزش این توکن همراه بوده است. با توجه به اینکه هاوینگ چهارم بیت کوین احتمالاً در ماه می 2024 رخ می‌دهد، پیشبینی می‌شود نیمه دوم سال 2024 و ماه‌های اولیه 2025 مهم‌ترین روزهای بازار کریپتو باشد.

  • تصویب اولین ETF بیت کوین

خبر دیگری که می‌تواند روی رشد قیمتی بیت کوین تاثیر مثبتی داشته باشد، مربوط به تصویب اولین صندوق سرمایه‌گذاری اسپات ETF بیت کوین است. اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا (SEC) با راه‌اندازی این صندوق‌ها موافقت کند، سرمایه‌گذاران بورس نیز می‌توانند به طور غیرمستقیم به خرید بیت کوین بپردازند. این اتفاق باعث جذب سرمایه بیشتر به بازار شده و احتمالاً رشد چشمگیر قیمت بیت کوین را به همراه دارد.

برخی از کارشناسان حتی رشد قیمتی بیت کوین در سال 2023 را نیز به‌خاطر شایعات تصویب همین خبر می‌دانند.

Bitcoin

  • کاهش ارزش دلار در سال 2024

نکته دیگر به ورشکستگی مالی بسیاری از بانک‌های بین‌المللی و رکود اقتصادی جهانی برمی‌گردد. بسیاری از شرکت‌های امریکایی و اروپایی این روزها با شرایطی دست و پنجه نرم می‌کنند که مشابه دوران کرونا است. تحلیل‌گران معتقدند ادامه این روند می‌تواند باعث جذابیت بیت کوین به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت شود.

به‌واسطه همین تحلیل‌ها می‌توان بیت کوین را در دسته بهترین ارز دیجتال تا سال 2025 قرار داد.ویدیو زیر میتواند در مورد پیدا کردن بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 به شما کمک کند.

3.     اتریوم، مهم‌ترین آلت کوین تا سال 2025

اگر در جستجوی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت هستید، اتریوم گزینه مناسبی است. بلاکچین اتریوم پس از تغییرات اعمال شده به یکی از مهم‌ترین نقاط بازار تبدیل شده است. بسیاری از توکن‌ها و پلتفرم‌های دیفای از بلاکچین اتریوم برای توسعه خود استفاده می‌کنند. امکان راه‌اندازی قراردادهای هوشمند هم باعث شده تا اهمیت اتریوم بیشتر از قبل شود.

به‌خاطر همین دلایل باید ارزش زیادی برای اتریوم قائل بود. رشد قیمتی این آلت کوین می‌تواند نویددهنده رشد توکن‌هایی باشد که از استاندارد ERC20 استفاده می‌کنند. در نتیجه اگر در جستجوی بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 هستید، حتماً وضعیت اتریوم و توکن‌های ERC20 را زیر نظر داشته باشید.

Ethereum

4.     بایننس کوین، یک آلت کوین آینده‌دار با پشتیبانی بایننس

یکی دیگر از توکن‌هایی که توان رشد قیمتی خوبی دارد، ارز دیجیتال BNB است. این توکن متعلق به زنجیره هوشمند بایننس بوده و در حال حاضر جایگاه چهارم مارکت کپ را در اختیار دارد. توکن بی ان بی را از این نظر می‌توان در فهرست بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 قرار داد که حتی در سخت‌ترین روزهای بازار هم ریزش عجیب‌وغریبی نداشته است. در حالی که ارزش بسیاری از رمز ارز های برتر در ریزش 2021 تا حدود 0.1 قیمت قبلشان هم رسید، اما این ارز دیجیتال توانست همچنان کف 200 دلاری را حفظ کند.

با توجه به حمایت‌هایی که صرافی binance از این توکن دارد، می‌توان پیش‌بینی کرد که در رشد بعدی بازار باز هم شاهد افزایش قیمت BNB باشیم.

Binance Coin

5.     ریپل، چالشی و پر ریسک

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در سال‌های اخیر یکی از چالش‌برانگیزترین توکن‌های بازار بوده است. هدف اولیه ریپل از ورود به بازار کریپتو، امکان‌پذیر کردن انجام تراکنش‌های مالی درون شبکه‌ای بود. چیزی شبیه حساب‌های بانکی بین‌المللی نظیر پی پال؛ اما دعوای حقوقی بنیاد ریپل با بورس اوراق بهادار امریکا (SEC) باعث شد تا جایگاه ریپل به خطر بیفتد. در حالی که این ارز دیجیتال تا قبل از این دعوای حقوقی جایگاه سوم مارکت کپ را داشت، به یکباره ارزش خود را از دست داد و تا جایگاه ششم مارکت کپ هم سقوط کرد.

با این حال چون پیشبینی می‌شود دادگاه ریپل بالاخره به سرانجام برسد، می‌توان احتمال داد که این ارز دیجیتال هم در سال 2024 و 2025 رشد خیره‌کننده‌ای را داشته باشد. اما همچنان باید نام ریپل را در فهرست پرریسک‌ترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 قرار داد.  زیرا اگر نتیجه دادگاه علیه بنیاد ریپل باشد، ممکن است این توکن ارزش فعلی‌اش را نیز از دست بدهد.

Ripple

6.     سولانا، مطمئن‌ترین گزینه تا 2025

بلاکچین سولانا مانند بلاکچین اتریوم امکان اجرای قراردادهای هوشمند را دارد. همین مسئله باعث شده تا تعداد زیادی از پلتفرم‌های غیرمتمرکز و توکن‌های NFT از این بلاکچین استفاده کنند. بلاکچین سولانا در هر ثانیه توان پردازش بیش از 50 هزار تراکنش را دارد. در حالی که میزان کارمزد آن نیز بسیار پایین است. همین مسئله باعث شده تا بلاکچین سولانا رقیق جدی اتریوم باشد.

آلت کوین سولانا طی یک سال اخیر بیش از 400 درصد رشد داشته؛ اما همچنان می‌توان آن را در فهرست بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 قرار داد؛ زیرا توکن SOL هنوز فاصله زیادی با سقف تاریخی خود دارد و با توجه به کارایی بالایی که از خود نشان داده، می‌توان انتظار رشد بیشتری را برایش تصور کرد.

Solana

7.     آواکس، جایگزینی برای اتریوم

یکی دیگر از بلاکچین‌هایی که از آن به‌عنوان جایگزین اتریوم یاد می‌شود، بلاکچین آوالانچ (Avalanche) است. این پلتفرم متن‌باز از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و امکان پردازش 4500 تراکنش در هر ثانیه را دارد. همچنین بلاکچین آوالانچ می‌تواند در کمتر از 1 ثانیه تراکنش‌های مالی را تایید کند. این مزیت‌ها باعث شده تا بسیاری از توسعه‌گران برنامه‌های مالی غیرمتمرکز و Dappها به سراغ آوالانچ بروند.

ارز دیجیتال AVAX، رمزارز بومی این بلاکچین است و در سه ماه گذشته توانسته بیش از 270 درصد رشد کند. در حال حاضر آواکس جایگاه نهم مارکت کپ را با خود اختصاص داده است و پیش‌بینی می‌شود یکی از پربازده‌ترین ارزهای دیجیتال 2024 باشد.

Avax

8.     تون کوین و بلاکچین تلگرام

بلاکچین تون کوین وابسته به کمپانی تلگرام است. البته کاربران ایرانی تلگرام را بیشتر به‌واسطه پیام‌رسانش می‌شناسند. در سال‌های اخیر شبکه TON توانسته روند توسعه‌ای خوبی را طی کند. بلاکچین TON COIN شبکه‌های اتریوم و بیت کوین را رقیب‌های اصلی خود می‌داند و هدف اصلی‌اش تبدیل شدن به یک شبکه پرداخت است. استراتژیست‌های این شبکه معتقدند به‌خاطر سرعت پایین و کارمزد بالا، اتریوم و بیت کوین نمی‌توانند یک شبکه پرداخت باشند و بیشتر به چشم سرمایه‌گذاری به آن‌ها نگاه می‌شود.

در حالی که شبکه تون کوین سرعت بالا و کارمزد بسیار پایینی دارد. علاوه بر این، می‌تواند به بلاکچین‌های دیگر هم سرویس دهد. شبکه توکن کوین، یک بلاکچین متن باز است که امکان اجرای قراردادهای هوشمند را نیز دارد. به‌واسطه همین ویژگی‌ها می‌توان برای رمزارز بومی این شبکه TON آینده خوبی را پیشبینی کرد. در حال حاضر توکن‌های دیگری هم روی این شبکه فعالیت می‌کنند که آن‌ها را نیز می‌توان در فهرست بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 قرار داد. از جمله این توکن‌ها می‌توان به STON و Scaleton اشاره کرد.

Tony Quinn

9.     دوج کوین، یک میم کوین پر ریسک

اگر به خرید و سرمایه‌گذاری روی میم کوین‌ها علاقه دارید، احتمالاً دوج کوین را بشناسید. دوج کوین توکنی است که در بولران 2021 بیش از 6 هزار درصد رشد کرد. اگرچه توییت‌های جنجالی ایلان ماسک یکی از عوامل رشد سریع دوج کوین بود، اما این میم کوین هنوز هم جایگاه ویژه‌ای در بازار کریپتو دارد.

در حال حاضر اندازه بازار DOGE حدود 11 میلیارد دلار است؛ که باعث شده این رمزارز در جایگاه دهم مارکت کپ قرار بگیرد. البته احتمال اینکه یک بار دیگر دوج کوین به‌مانند سال 2021 تصاعدی رشد کند، بسیار پایین است؛ اما با رشد و توسعه‌ای که داشته، امکان دارد بازهم شاهد رشد آن تا حداقل سقف تاریخی‌اش باشیم.

Dogecoin

10. پولکادات، راهکاری برای اتصال بلاکچین‌ها

پولکادات را به این دلیل در دسته بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 قرار داده‌ایم که اهداف‌ متفاوت‌تری را نسبت به بلاکچین‌های دیگر دنبال می‌کند. سایت والکس درباره بلاکچین پولکادات این‌گونه توضیح داده است:

«پولکادات یک شبکه مولتی چین یا چند زنجیره‌ای است که هدف آن اتصال بلاکچین‌های تخصصی مختلف به یک شبکه واحد از طریق پل بلاکچین است. این پروژه توسط بنیاد اینترنت نسل سوم ایجاد شده است و  تیم توسعه دهنده آن ادعا می‌کند که پولکادات یک گام بسیار مهم در مسیر توسعه فناوری بلاکچین است. این پروژه سعی دارد با ایجاد شبکه‌ای واحد از بلاکچین‌های هدفمند و یکپارچه، یک راه‌حل جدید برای مشکلات عدم تعامل بلاکچین‌ها با یکدیگر و مقیاس‌پذیری پیشنهاد بدهد. Polkadot به دنبال این است که مزایای بلاکچین‌های مختلف را در کنار هم قرار دهد و یک بازار غیر متمرکز را به کاربران خود عرضه کند. در این بازار کاربران به خدمات و سرویس‌های مختلف با شیوه‌ای منصفانه‌تر دسترسی دارند.»

به‌واسطه همین هدف‌گذاری ارز دیجیتال پولکادات (DOT) توانسته بیش از 9 میلیارد سرمایه جذب کند و جایگاه دوازدهم مارکت کپ را به خود اختصاص دهد. با این حال پولکادات همچنان با سقف تاریخی خود فاصله زیادی دارد و به همین خاطر گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

Polkadat

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

تا اینجا به معرفی 10 ارز دیجیتال برتر بازار پرداختیم که طبق پیشبینی‌ها تا سال 2025 رشد بالایی خواهند داشت؛ اما اگر به دنبال ترند بعدی بازار هستید، احتمالاً باید به سراغ پروژه‌های هوش مصنوعی بروید. همین‌طور که این روزها ربات‌های هوش‌ مصنوعی مثل Chat GBT و DALL-E به ترندهای اصلی شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده‌اند، بر اساس پیشبینی‌ها، احتمالاً توکن‌های مرتبط با هوش مصنوعی هم تا سال 2025 رشد چشمگیری را تجربه کنند.

همین‌طور که در بولران قبلی متاورس و توکن‌های NFT مورد توجه کاربران بلاکچینی قرار گرفتند، احتمالاً توکن‌های مرتبط با AI هم در یکی دو سال آینده مورد توجه این کاربران باشند. در حال حاضر توکن‌هایی مثل سینگولاریتی (AGIX)، FetchAI، Ocean، GRT و RNDR در این دسته قرار می‌گیرند. اگر در جستجوی بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 هستید، حواستان به پروژه‌های هوش مصنوعی هم باشد.

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی

سخن آخر

با توجه به تغییرات قیمتی اخیر بیت کوین و خبرهایی که حول آن شکل گرفته، احتمالاً سال 2024 روزهای خوبی برای بازار کریپتو باشد. اگر بیت کوین همچنان روند صعودی خود را ادامه داده و سقف تاریخی خود را پشت سر بگذارد، می‌توان پیشبینی کرد که سایر ارزهای دیجیتال هم رشد خوبی داشته باشند. در این مقاله به بررسی بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 پرداختیم. اگر قصد استفاده از پروژه‌های معرفی شده را دارید، حتماً میزان ریسک را در سرمایه‌گذاری خود لحاظ کنید و سپس به سراغ این بازار بروید.

سوالات متداول

بهترین میم کوین برای سرمایه‌گذاری تا 2025 چیست؟

میم کوین‌ها بازار آشفته‌ای دارند. به همین خاطر نمی‌توان روی توکن خاصی دست گذاشت و از آن به‌عنوان یک پروژه پر سود نام برد. برای مثال در سال‌های اخیر توکن‌هایی مثل دوج کوین، شیبا و پپه رشدهای عجیبی داشته‌اند؛ اما پس از یک رشد تصاعدی، قیمت آن‌ها ریزش کرده و باعث ضرر کاربران نیز شده‌اند. پس اگر قصد خرید میم کوین‌ها را دارید، حواستان به ریسک بالاتر آن‌ها نیز باشد.

تا سال 2025 خرید بیت کوین بهتر است یا آلت کوین؟

افزایش قیمت آلت کوین‌ها در اغلب موارد وابسته به رشد بیت کوین اتفاق می‌افتد. به همین خاطر برای پیشبینی رشد قیمتی آلت کوین‌ها از دامیننس بیت کوین هم استفاده می‌شود. بر اساس تحلیل‌ها احتمالاً بولران بعدی ابتدا با رشد قیمتی بیت کوین همراه باشد؛ اما پس از هاوینگ بیت کوین و شکست سقف تاریخی، نوبت به رشد چشمگیر آلت کوین‌ها برسد. با این حال اگر قصد سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو را دارید، بهتر است سبدتان مجموعی از بیت کوین و آلت کوین‌های کاربردی بازار باشد.

بهترین استیبل کوین تا سال 2025 کدام است؟

در بین استیبل کوین‌های بازار همچنان تتر USDT جایگاه ویژه‌ای در بازار دارد. در مقاله «پیشبینی آینده تتر» درباره اتفاقات پیش روی تتر صحبت کرده‌ایم. البته به طور خلاصه می‌توان گفت که تتر همچنان مطمئن‌ترین استیبل کوین بازار باقی خواهد ماند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. احمد مرادی گفت:

    سلام وقتتون بخیر از نظر من خیلی از ارزهای دیجیتالی که در مارکت وجود دارن تو سرمایه گذاری بلند مدت سوددهی مناسبتری به نسبت تریدهای روزانه به همراه دارن. به همین دلیل اغلب کاربران به دنبال ارزهایی هستن که آینده مناسبی تو طولانی مدت در بازار به همراه دارن

  2. shadi گفت:

    سلام من ی سوال داشتم من ۹۰ تا اتریوم کلاسیک به ی صرافی انتقال دادم و ۱۳ ساعت که از این ترانس اکشن گذشته موجودی من تو تراست ولتم صفر شده و من هنوز هیچی رو تو صرافی تحویل نگرفتم و تو سایتم که پیگیریش میشم نوشته Processing این یعنی چی میشه منو راهنمایی کنید ممنون.

  3. بهرام زارع گفت:

    سلام ..من تو ی سایت دوبلی سرمایه‌گذاری کردم هروز برام واریز میکرد سایت اسکم نیست واریز به بقه داره فقط برای من واریزم تو حالت پردازش هستش مشکل چیه ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید با تشکر فراوان

  4. مینا احسانی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من میخواستم بدونم که کدوم ارز دیجیتال هستش که تا سال ۲۰۲۵ بیشترین رشد رو میتونه داشته باشه و قدرت ریسک پایین تری داره که بتونیم از الان روی همون سرمایه گزاری کنیم ؟