بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت
بازدید 66
saied-davoodi 217 روز پیش 4 دیدگاه

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

اگر در جستجوی بهترین ارز برای سرمایه گذاری دیحیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت هستید، می‌توانید وضعیت رمزارزهایی مثل بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB)، سولانا (SOL)، ریپل (XRP)، کاردانو (ADA)، آواکس (AVAX)، تون کوین (TON) و دوج کوین (DOGE) را بررسی کنید. البته سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و آلت کوین‌ها شاید سود بالایی داشته باشد، اما با ریسک زیادی نیز همراه است. به همین خاطر اگر نمی‌خواهید این ریسک را قبول کنید، بهتر است روی خرید تتر (USDT) سرمایه‌گذاری کنید.

شاید فکر کنید که تتر یک استیبل کوین است و سرمایه‌گذاری روی آن کار درستی نیست؛ اما فراموش نکنید که تغییر قیمت دلار نسبت به ریال آن را به یک سرمایه‌گذاری خوب و کم ریسک تبدیل می‌کند. در ادامه به معرفی بهترین آلت کوین‌های بازار برای سرمایه‌گذاری می‌پردازیم.در ادامه میتونید با کمک این ویدیو به نتیجه دلخواهتون در انتخاب سرمایه گذاریتون برسید.

لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

ارز دیحیتال پس از افت قیمتی بیت کوین در سال 2021، این روزها مجدداً بازار رمزارزها به گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده‌اند. در تاریخی که این تحلیل نوشته می‌شود (27 آذر 1402)، ارزش بیت کوین حدود 41330 دلار بوده و اغلب ارزهای آینده دار بلند مدت دیجیتال نسبت به اوایل پاییز بیش از 30 درصد افزایش قیمت داشته‌اند. حجم بازار کریپتو نیز در حال حاضر حدود 1.667 تریلیون دلار است که عمق این بازار را نشان می‌دهد. با این مقدمه می‌توانید به سراغ معرفی فهرست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت برویم.

البته قبل از خرید هر ارز دیجیتالی باید تمامی جوانب آن را در نظر بگیرید. نکته دیگر اینکه توصیه می‌کنیم تمام سرمایه‌ خود را وارد بازار کریپتو نکنید. زیرا این بازار نوسان‌های زیادی دارد و گاهی با ریزش‌های ناگهانی نیز روبرو می‌شود. در ادامه 10 کوین برتر را برای سرمایه‌گذاری در سال 2024 ده ارز برتر دیجیتال را مشاهده می‌کنید:

لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

1. تتر، مطمئن‌ترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما تتر را می‌توان بهترین ارز برای خرید دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت دانست. همان طور که در مقاله تتر چیست هم گفته شد، رمز ارز USDT معروف‌ترین استیبل کوین بازار است. این توکن به‌صورت یک‌ به یک با دلار لینک شده و همواره قیمتی معادل 1 دلار امریکا دارد. البته تتر هم در برخی از مواقع کاهش یا افزایش قیمت را تجربه کرده؛ اما کمپانی Tether با تامین نقدینگی لازم، مجدداً ارزش آن را به 1 دلار بازگردانده است.

با توجه به اینکه بازار رمزارزها پیوسته نوسان‌های شدیدی را تجربه می‌کند، سرمایه‌گذاری روی استیبل کوین‌ها چندان هم گزینه بدی نیست. کافی است برگردید و اتفاق‌های بازار کریپتو را در آخرین ریزش سنگین بیت کوین مرور کنید. اتفاقی که باعث شد تا ارزش اغلب ارزهای دیجیتال بیش از 70 درصد کاهش پیدا کند. در چنین مواقعی کاربران آرزو می‌کنند کاش زودتر سرمایه‌شان را به تتر تبدیل کرده بودند.

علاوه بر این، ثبات قیمت تتر برای کاربران ایرانی اهمیت دوچندان دارد. اگر تغییرات دلار به ریال را در نظر بگیریم، ارزش تتر در بلند مدت همواره افزایشی بوده است. به عبارت دیگر کاربران ایرانی با خرید تتر می‌توانند سرمایه‌شان را از تغییرات قیمتی ریال نسبت به دلار دور نگه دارند.

نکته جذاب‌تر البته به پیش بینی قیمت تتر برمی‌گردد. بر اساس تحلیل‌های مختلف، پیش‌بینی می‌شود قیمت تتر در 2024 حتی فراتر از 1 دلار هم برود و افزایش قیمت 5 تا 20 درصدی را تجربه کند. برای آگاهی از آینده تتر می‌توانید مقاله «پیش بینی قیمت تتر» را در ادامه بخوانید.

ارز دیجیتال تتر

2. بیت کوین، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت

اگرچه در بازارهای افزایشی برخی از آلت کوین‌ها گاهی با رشدهای چند صد درصدی روبرو می‌شوند، اما همچنان بیت کوین رمزارز معتبرتری برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت است. بیت کوین جایگاه اول مارکت کپ را دارد و حجم بازار آن به 807 میلیارد دلار می‌رسد. در اغلب مواقع تغییرات قیمتی آلت کوین‌ها وابسته به صعود یا نزول بیت کوین است. تا جایی که برخی از کاربران میزان سود و ضرر خود را نسبت به بیت کوین می‌سنجند.

یکی از ابزارهای تحلیلی بازار استفاده از دامیننس بیت کوین است. این شاخص میزان تسلط بیت کوین بر کل بازار را نشان می‌دهد. برای محاسبه دامیننس بیت کوین باید ارزش بازار بیت کوین را بر حجم کل بازار تقسیم کرد. صعودی بودن دامیننس نشان‌دهنده خرید بیشتر بیت کوین است. در این مواقع چندان نباید چشم‌انتظار رشد آلت کوین‌ها بود.

نزولی شدن دامیننس بیت کوین هم به معنای فروش بیت کوین و خروج پول از بازار است. معمولاً زمانی که این اتفاق می‌افتد، سرمایه‌گذاران به سراغ خرید سایر آلت کوین‌ها می‌روند. در نتیجه می‌توان گفت که نزولی شدن دامیننس نشانه‌ای برای صعودی شدن بازار آلت کوین‌هاست. البته دامیننس صرفاً یکی از شاخص‌های تحلیلی است و نباید به‌تنهایی ملاک تصمیم‌گیری کاربران باشد.

نکته‌ای که وجود دارد، تاثیرگذاری بالای ارزش بیت کوین روی قیمت دیگر ارز دیجیتال‌های بازار است. به همین خاطر همواره از بیت کوین به‌عنوان بهترین سرمایه ‌گذاری بلند مدت یاد می‌شود.

ارز دیجیتال بیت کوین

3. اتریوم، بهترین آلت کوین برای سرمایه گذاری بلند مدت

اگر در بین آلت کوین‌ها به دنبال بهترین ارز برای خرید بلند مدت دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت هستید، بهترین الت کوین بدون شک باید اتریوم را انتخاب کنید. اتریوم در جایگاه دوم مارکت کپ قرار دارد و نزدیک به 16 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. همین فاکتور ارزش بالای اتریوم را نشان می‌دهد.

چیزی که باعث شده تا اتریوم در صدر فهرست آلت کوین‌ها قرار بگیرد، شبکه بلاکچین آن است. شبکه بلاکچین اتریوم امکان استفاده از قراردادهای هوشمند را به DAppها و پلتفرم‌های DeFi می‌دهد. درواقع بسیاری از توکن‌ها و رمزارزهای بازار روی شبکه بلاکچینی شکل می‌گیرند. همچنین بسیاری از پلتفرم‌های DeFi نیز روی همین شبکه فعالیت می‌کنند. سرعت بالا، اجرای قراردادهای هوشمند، امنیت بالای شبکه و میزبانی از پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های متعدد از مزیت‌های اصلی شبکه اتریوم هستند.

با توجه به رشد بازار کریپتو و رواج استفاده از قراردادهای هوشمند، می‌توان پیش‌بینی کرد اتریوم در سال‌های آینده رشد خیره‌کننده‌ای را تجربه کند.

ارز دیجیتال اتریوم

4. بایننس کوین، یک آلت کوین آینده‌دار با پشتیبانی بایننس

توکن BNB ارز دیجیتال صرافی بایننس است. binance را می‌توان معروف‌ترین صرافی دنیا دانست که بیش از 168 میلیون کاربرد دارد. اگر وضعیت بایننس کوین را در چند سال اخیر چک کنید، متوجه داده‌ جالبی خواهید شد. از جمله اینکه رمزارز BNB جزء تک رمزارزهایی بوده که در دو سال اخیر کمترین افت ارزش را تجربه کرده است. این مسئله نشان می‌دهد تیم پشتیبانی بایننس کوین چقدر موفق بوده که توانسته این کوین را از نوسان‌های ناگهانی دور نگه دارد.

به‌خاطر همین نکات می‌توان بایننس کوین را در دسته بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت قرار داد. این توکن در حال حاضر جایگاه چهارم مارکت کپ را به خود اختصاص داده است و ارزش بازار آن به 35.9 میلیارد دلار می‌رسد.

ارز دیجیتال بایننس کوین

5. ریپل، چالشی‌ترین آلت کوین برای سرمایه‌ گذاری بلند مدت

ارز دیجیتال ریپل تا قبل از اینکه درگیر دادگاه‌های کش‌دار با کمیسیون بورس اوراق بهادار امریکا (SEC) شود، جایگاه سوم مارکت کپ را در اختیار داشت و روند صعودی خوبی را تجربه می‌کرد. هدف از ایجاد رمزارز ریپل بهتر است یا کاردانو، ساده‌سازی سیستم‌های پرداختی و خرید و فروش اینترنتی است. این بلاکچین بستر خوبی برای انجام تراکنش‌های مالی درون شبکه‌ای دارد؛ اما دعوای حقوقی تیم ریپل و سازمان SEC باعث شده تا نتواند آن‌چنان که باید روند رشد خودش را طی کند.

با این حال اگر در جستجوی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت هستید، می‌توانید روی ریپل حساب ویژه‌ای باز کنید. اگر سرمایه‌گذاران ریپل بتوانند از دادگاه امریکا به‌سلامت بیرون بیایند، می‌توان یک رشد قیمتی عجیب را برای ریپل پیش‌بینی کرد. ناگفته نماند که در دادگاه‌های اولیه، رأی دادگاه به نفع ریپل و سرمایه‌گذاران آن بوده است. نکته‌ای که خرید ریپل را جذاب‌تر هم می‌کند.

البته این فقط یک روی سکه است. روی دیگر سکه هم بازنده شدن ریپل در دادگاه امریکا خواهد بود. اگر ریپل بازنده دادگاه باشد، سرمایه‌های زیادی در بازار کریپتو عملاً سوخت می‌شود. به همین خاطر بهتر است در خرید ریپل جانب احتیاط را رعایت کنید.

ارز دیجیتال ریپل

6. سولانا، آلت کوینی مطمئن برای سرمایه گذاری

آنچه سولانا را به بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت تبدیل می‌کند، شبکه بلاکچین آن است. به گفته سایت میهن بلاکچین:

«سولانا یک بلاکچین متن‌باز و عمومی است که از قراردادهای هوشمند، توکن‌های بی‌همتا (NFT) و رنج گسترده‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند. کوین بومی شبکه سولانا، SOL است که علاوه‌ بر نقش مبادلاتی، برای تامین امنیت شبکه از طریق استیکینگ یا سپرده‌گذاری هم کاربرد دارد. شبکه Solana توانایی پردازش ۵۰ تا ۶۵ هزار تراکنش در ثانیه را دارد. به همین دلیل خود را رقیبی جدی برای اتریوم تلقی می‌کند.»

این آلت کوین در حال حاضر جایگاه ششم مارکت کپ را در اختیار دارد و حجم بازار آن به 29.9 دلار می‌رسد. اگر رشد قیمتی سولانا در یک سال اخیر را بررسی کنید، می‌بینید که با وجود ریزش سنگین خود، مجدداً بیش از 400 درصد رشد کرده است. با این حال همچنان با سقف تاریخی‌اش فاصله زیادی دارد و می‌توان آینده خوبی برای آن متصور بود.

همینطور که در سایت کانون بورس گفته شده:

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت را باید با استفاده از یک استراتژی عالی و قدرتمند انتخاب کنید. برای اینکه توانسته باشیم شرایط خوبی برای سرمایه گذاری شما در بازار ارزهای دیجیتال رقم بزنیم، در این بخش از مقاله یک استراتژی کاربرد، قدرتمند و حرفه ای را با شما در میان می گذاریم. دقت به شرایط این استراتژی باعث می شود تا قدرت شما در سرمایه‌ گذاری در بازار رمز ارزها به مراتب افزایش یابد.

سولانا، آلت کوینی مطمئن برای سرمایه گذاری

7. کاردانو، یک رقیب جدی برای شبکه اتریوم 2

ارز دیجیتال کاردانو یکی دیگر از رقیب‌های جدی اتریوم است. کاردانو را می‌توان در دسته بلاکچین‌های نسل سوم قرار داد. این شبکه از الگوریتم اثبات سهام (POS) استفاده می‌کند و به دنبال مقیاس‌پذیری و رقابت با شبکه اتریوم 2 است. با این وجود همچنان نتوانسته آن‌طور که باید به اهداف تعیین‌‌شده‌اش برسد.

مزیت مهم بلاکچین کاردانو امکان اجرای قراردادهای هوشمند در بستر آن است. مزیتی که امکان پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز و پلتفرم‌های DeFi را برای کاردانو به ارمغان می‌آورد. با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و به‌روزرسانی‌های مستمر تیم پشتیبانی این رمزارز، می‌توان آینده خوبی را برای کاردانو متصور بود. به همین خاطر است که آن را در فهرست «بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت» قرار داده‌ایم.

ارز دیجیتال کاردانو

8. آواکس، فرصت یک سرمایه‌گذاری بی‌نظیر

آلت کوین آواکس متعلق به پلتفرم بلاکچین AvaLanche است. پلتفرم متن بازی که برای راه‌اندازی Dappها و برنامه‌های مالی غیرمتمرکز کاربرد دارد و امکان استقرار بلاکچین‌های سازمانی را فراهم می‌آورد. مقیاس‌پذیری بالا، امکان پردازش 4500 تراکنش در ثانیه و تایید تراکنش‌های مالی در کمتر از 1 ثانیه از مزیت‌های دیگر پلتفرم آوالانچ است.

این پلتفرم متن باز شرایطی را ایجاد کرده که توسعه‌دهندگان بتوانند شبکه‌های بلاکچینی سفارشی را در پیچیده‌ترین حالت‌ها و با قوانین سفارشی خود بسازند یا اینکه از گزینه‌های خصوصی و عمومی موجود استفاده کنند.

مجموع این موارد باعث شده تا ارز دیجیتال AVAX به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری بلندمدت تبدیل شود. در حال حاضر این آلت کوین در جایگاه نهم مارکت کپ قرار دارد و ارزش بازار آن به 14.26 میلیارد دلار رسیده است. نکته جذاب اینکه ارزش آواکس طی 6 ماه اخیر بیش از 200 درصد رشد کرده و با این حال همچنان ارز دیجیتال با ارزشی برای سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید.

9. تون کوین، ارز دیجیتال تلگرام

احتمالاً ارز دیجیتال تون کوین را به‌واسطه پیام‌رسان تلگرام بشناسید. شبکه TON متعلق به شرکت تلگرام است و یک بلاکچین لایه یک غیرمتمرکز به‌حساب می‌آید. کوین بومی این شبکه نیز با نام TonCoin شناخته می‌شود و در حال حاضر جایگاه پانزدهم مارکت کپ را در اختیار دارد.

تلگرام در سال‌های اخیر برنامه‌های متعددی را اجرایی کرده است. از توسعه پیام‌رسان خود گرفته تا تبدیل کردن این پیام‌رسان به یک شبکه اجتماعی. بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد در آینده تون کوین به ارز دیجیتال اختصاصی این پیام‌رسان تبدیل شود. تون کوین می‌تواند امکانات متعددی را در اختیار کاربران تلگرام قرار دهد. از ساخت فضای ذخیره‌سازی گرفته تا ایجاد پروکسی TON برای دسترسی به اینترنت آزاد.

مقیاس‌پذیری بالا، استفاده از الگوریتم اثبات سهام و امکان پشتیبانی از قراردادهای هوشمند از دیگر مزیت‌های شبکه TON هستند. بر اساس همین تحلیل‌ها می‌توان گفت تون کوین هم از ارزهای دیجیتالی است که قابلیت سرمایه‌ گذاری بلند مدت را دارند.

ارز دیجیتال تون کوین

10. دوج کوین، تبدیل شدن از یک میم کوین به یک آلت کوین با ارزش

دوج کوین عجیب‌ترین آلت کوین بازار است. کوینی که ابتدا بر اساس یک میم ساخته شد و ارزش چندانی نداشت؛ اما در سال 2021 بیش از 6000 درصد رشد کرد. حمایت‌های جنجالی ایلان ماسک از دوج کوین هم باعث شده تا جایگاه این توکن در بازار کریپتو بهتر از قبل باشد.

با توجه به اینکه ایلان ماسک در حال حاضر مالک توییتر است و سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری در حوزه تکنولوژی داشته، برخی از تحلیل‌گران معتقدند ماسک خیلی زود دوباره به سراغ دوج کوین خواهد آمد و این بار به شکل دیگری از آن بهره می‌برد.

به‌واسطه همین تحلیل‌ها می‌توان دوج کوین را در فهرست «بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت» قرار داد. البته در خرید DOGE باید جانب احتیاط را رعایت کرد؛ زیرا برعکس دیگر کوین‌های معرفی شده، فعلاً کاربرد چندانی در حوزه بلاکچین ندارد.

ارز دیجیتال دوج کوین

سخن آخر

سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال فرصت خوبی برای دستیابی به سودهای کلان است. البته این بازار ریسک‌های خودش را نیز دارد. به همین خاطر باید به سراغ رمزارزهایی رفت که در بلندمدت رشد خوبی داشته باشند. اگر در جستجوی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت هستید، می‌توانید از لیست بالا کمک بگیرید. البته توصیه می‌کنیم قبل از سرمایه‌گذاری در رمزارزهای معرفی شده، خودتان هم تحقیقات لازم را انجام دهید و حتماً صرافی مناسبی را برای خرید انتخاب کنید؛ در مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، لیستی از آن ها را برایتان آماده کرده ایم که می توانید آن را نیز مطالعه کنید. اگر سوال دیگری در رابطه با ارزهای دیجیتال دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

سوالات متداول

آیا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال سودده است؟

خرید ارزهای دیجیتال ریسک بالایی نسبت به دیگر بازارهای مالی دارد. در نتیجه بهتر است با چشمانی باز به سراغ این حوزه بیایید و البته فقط سرمایه کمی را درگیر این بازار کنید.

آلت کوین چیست و چه فرقی با بیت کوین دارد؟

به تمامی کوین‌های بازار کریپتو به غیر از بیت کوین، آلت کوین گفته می‌شود. درواقع آلت کوین‌ها، ارزهای دیجیتالی هستند که پس از بیت کوین ایجاد شده‌اند.

استیبل کوین چیست و آیا می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری کرد؟

استیبل کوین‌ها دسته‌ای از ارزهای دیجیتال هستند که قیمت آن‌ها همواره ثابت می‌ماند. سرمایه‌گذاری روی استیبل کوین‌ها برای کسانی که می‌خواهند ارزش پولشان حفظ شود، گزینه بهتری خواهد بود. بهترین استیبل کوین بازار برای سرمایه‌گذاری تتر (USDT) است. کاربران ایرانی با خرید تتر می‌تواند سرمایه خود را به دلار تبدیل کنند و جلوی افت ارزش آن را بگیرند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مهام گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم سرمایه‌گذاری توی ارزهای دیجیتال می‌تونه با ریسک‌هایی همراه باشه؟ و بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری چه ارزی هست ممنون میشم منو راهنمایی کنید.

  2. مرادی گفت:

    سلام شما در مورد بهترین پلتفرم برای سرمایه‌گذاری تو ارزهای دیجیتال، چه پلتفرمی پیشنهاد میکنین که امنیت بالا، تنوع ارزهای دیجیتال و کارمزد پایین داشته باشع؟

  3. آرمین رسولی گفت:

    سلام و عرض ادب از نظر شما کدوم یکی از ارزای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها مناسبتر هستش؟؟ یعنی درصد ریسکش پایین تره؟؟

  4. حسین شاهوردی گفت:

    سلام وقت بخیر
    سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت سخت‌تر است یا سرمایه‌گذاری بلندمدت؟ با توجه به تورم و گرونی؟
    حداقل سرمایه برای شروع سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت چقدر است؟اینکه کدومش بهتره برای شروع به کار بهتره آخه سرمایه زیادی ندارم که بزارم با توجه به وضعیت من کدومش بهتره؟؟