آموزش کار با کیف پول یونی ست Unisat
بازدید 3442
yekta 318 روز پیش 4 دیدگاه

آموزش تصویری کار با کیف پول UniSat

با محبوب شدن توکن های BRC20، بسیاری از کاربران در دنیای ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاری روی توکن‌های BRC20 و NFT پرداختند. UniSat اولین کیف پول ارائه شده است که از BRC20 پشتیبانی ‌می‌کند. این کیف پول محلی برای ساخت، خرید و فروش تتر و توکن های BRC-20 است؛ در این مقاله از نوین تتر قصد داریم به صورت کامل و تصویری به آموزش کار با کیف پول UniSat بپردازیم. چنانچه شما نیز به استفاده از توکن‌های BRC20 و کیف پول یونی ست علاقه‌مندید، با ما همراه باشید.

کیف پول UniSat چیست؟

کیف پول یونی ست به صورت رسمی در 23 آوریل 2023 به بازار کریپتوکارنسی‌ها عرضه شد. این کیف پول متن باز به صورت افزونه برای گوگل کروم در دسترس است و امکان ذخیره و انتقال NFT Ordinals  و توکن‌های BRC20 را فراهم کرده است.

NFT Ordinals  توکن های غیرقابل تعویضی هستند که با پروتکل ترتیبی روی بلاک چین بیت کوین ثبت می‌شوند، در مقابل توکن‌های BRC20 قابل تعویض و سازگار با شبکه بیت کوین هستند، بعد از انتشار این توکن‌ها، بسیاری از کاربران و بازیگران بزرگ بازار ارزهای دیجیتال، تبدیل تتر erc20 به trc20 این تقلید از ERC20 را به سخره کشیدند، چراکه تفاوت زیادی بین کدهای ساده JSON و یک قرارداد هوشمند وجود دارد.

زمانی که همه مشتاق بیت کوین NFT بودند، UniSat روی ادغام BRC-20 کار می‌کرد و می‌توان تا حد زیادی آن را دلیل موفقیت BRC20 دانست.

What is UniSat Wallet

ویژگی های کیف پول یونی ست

در ابتدا و قبل از آنکه با نحوه صحیح کار با کیف پول Unisat آشنا شوید، می بایست ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری این کیف پول را بدانید. تا با آگاهی بیشتری از قابلیت ها و امکانات ویژه آن برای خرید و فروش، انتقال دارایی و سایر تراکنش ها در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کنید. در این خصوص باید گفت که کیف پول یونی ست طیف گسترده ای از خدمات در شبکه بلاکچین بیت کوین را به کاربران ارائه می نماید. از جمله این امکانات و قابلیت ها می توان به خرید و فروش سریع ارزهای دیجیتال، امکان ذخیر و انتقال دارایی با توکن BRC20 و امنیت بسیار بالا اشاره کرد. علاوه بر این کیف پول Unisat در حال ساخت یک صرافی غیر متمرکز است و در آینده ای نه چندان دور دامنه امکانات، خدمات و ویژگی های آن توسعه خواهد یافت. بنابراین می توان گفت ویژگی های این کیف پول نسبت به سایر کیف پول ها و بهترین کیف پول های سخت افزاری در حد مطلوب قرار دارد و به واسطه آن می توان تراکنش های موفق را در بازار رمز ارز تتر و سایر ارزهای دیجیتال رقم زد.همینطور که در سایت بیت 24 گفته شده:

کیف پول UniSat طیف وسیعی از خدمات را در اکوسیستم بیت کوین ارائه می‌دهد، از جمله امکان ذخیره، مینت، انتقال و خرید و فروش توکن‌های BRC-20، ان اف تی‌های اوردینالز و نام دامنه. همچنین، ولت UniSat در حال ساخت یک صرافی غیر متمرکز (DEX) است که امکان سواپ توکن‌های brc20 و ارائه نقدینگی را در یونی ست فراهم می‌کند. علاوه بر این، نسخه‌های آینده یونی ست (UniSat) قول پشتیبانی از شبکه لایتنینگ (Lightning Network) را نیز داده‌اند.

بعضی از مهمترین امکانات و قابلیت های کیف پول یونی ست به قرار زیر است:

* ذخیره، مینت و انتقال NFT های اوردینالز

* مشاهده فوری ان اف تی ‌های تأیید نشده

* ذخیره، مینت و انتقال توکن ‌های BRC20

* امکان منیت بدون نیاز به راه ‌اندازی فول نود

Uniset wallet features

امنیت کیف پول یونی ست در چه سطحی است؟

کیف پول ارز دیجیتال یونی ست یکی از بهترین و به روزترین کیف پول های غیر حضانتی و متن باز در بازار رمز ارزها است. این کیف پول با رمز نگاری کلیدهای خصوصی روی رایانه از افشای اطلاعات خصوصی کاربران و هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری به عمل می آورد. از این رو می توان گفت امنیت کیف پول Unisat در حد مطلوب و ایده آل قرار دارد. البته باید توجه داشته باشید که این کیف پول یکی از تازه راه اندازی شده و وارد بازار رمز ارزها گردیده است. به همین سبب وجود برخی مشکلات و باگ های سخت افزاری و نرم افزاری قطعاً طبیعی خواهد بود. اما به هر حال شرکت سازنده یونی ست بدون وقفه در حال رفع مشکلات و به روز رسانی این کیف پول است. بنابراین اگر قصد استفاده از این کیف پول دارید، هیچگونه نگرانی نداشته باشید. چرا که در ماه ها و سال های آینده یونی ست به یکی از بهترین و با امنیت ترین کیف پول ارز دیجیتال در بازار بین المللی رمز ارزها مبدل خواهد شد.

امنیت کیف پول یونی ست در چه سطحی است؟

نحوه ساخت کیف پول یونی ست

یونی ست یکی از محبوب‌ترین کیف پول ها برای توکن های BRC20 است، برای ساخت این کیف پول باید مراحل زیر را انجام دهید.

ابتدا به سایت https://unisat.io رفته و کیف پول یونی ست را یا به افزونه‌های گوگل کروم اضافه کنید و یا از طریق Github آن را دانلود کنید.

دانلود کیف پول Unisat

در مرحله بعد، برای اضافه کردن یونی ست به کروم، فایل اکستنشن آن را از این لینک ، مطابق تصویر زیر به گوگل کروم اضافه کنید.

پس از اینکه یونی ست را به درستی به گوگل کروم اضافه کنید، به مرحله ایجاد کیف پول می‌رسید. برای این کار روی گزینه Create new wallet کلیک کنید. اگر از قبل کیف پول UniSat دارید، تنها کافیست روی عبارت I already have a wallet کلیک کرده و کیف پول خود را بازیابی کنید.

ساخت کیف پول unisat

نحوه ساخت (Mint) توکن های BRC-20

فهرستی از توکن های BRC-20 را می‌توانید در https://unisat.io/brc20 مشاهده کنید. برای ساخت توکن‌ها می‌توانید به بخش در حال پیشرفت (In-Progress) بروید و سکه‌هایی که هنوز به حداکثر میزان خود برای ساخت نرسیده‌اند را پیدا کنید. (سکه‌ها با پیشرفت 100 درصدی، دیگر نمی‌توانند ضرب شوند)

پس از انتخاب توکن مورد نظر روی آن کلیک کرده و گزینه ساخت (Mint Directly) را بزنید.

وارد کردن تعداد توکن های BRC20 برای ساخت (Mint)

تعداد توکن هایی که قصد ساختن آنها را  دارید، در کادر مشخص شده وارد کنید و روی Next کلیک کنید.

  • پس از انجام این کار سیستم برای اطمینان از درستی اطلاعات از شما می‌خواهد که دوباره توکن انتخابی، میزان و نوع عملیات را چک کنید. درصورتی که اطلاعات درست بود، گزینه Next را بزنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

آدرس کیف پول خود را وارد کنید، هزینه Gas شبکه که مایل هستید، پرداخت کنید را وارد کرده و دکمه Submit را بزنید.

  • نکته: هنگام ورود آدرس کیف پول خود، دقت کنید، درصورت بی دقتی و وارد کردن آدرس اشتباه، توکن‌های ساخته شده از دست خواهند رفت.

در مرحله آخر اطلاعات نهایی مانند آدرس ورودی و خروجی توکن ها، نوع توکن و هزینه تراکنش برای شما نمایش داده می‌شود تا آنها را بررسی کنید. پس از بررسی و اطمینان از درستی اطلاعات گزینه Sign & Send را بزنید تا فرآیند ساختن توکن های BRC20 انجام شود.

بررسی اطلاعات ساخت توکن های BRC20

پس از اتمام فرآیند مینت در یونی ست می‌توانید به کیف پول خود بروید و توکن‌های ساخته شده خود را ببینید.

مشاهده توکن های ساخته شده در کیف پول یونی ست

خرید توکن های BRC20 در کیف پول UniSat

برای خرید و فروش توکن‌های BRC20 باید به قسمت Marketplace در سایت UniSat رفته و کیف پول خود را به سایت متصل کنید.

خرید و فروش توکن های BRC20 در یونی ست

UniSat برای انجام خرید و فروش در کیف پول خود فراهم کردن یکی از دو شرط زیر را لازم می‌داند.

  • نگهداشتن (Hold) توکن OG Pass (می توانید از سایت ordinalswallet کالکشن های مختلف توکن OG Pass را مشاهده و چک کنید)
  • 20 امتیاز یونی ست (UniSat Point) داشته باشید. (هر مینت توکن BRC20 یک امتیاز یونی ست دارد.)

پس از اتصال کیف پول خود به یونی ست و فراهم کردن یکی از شروط، در Marketplace نوع توکن BRC20 موردنظر خود را انتخاب و روی آن کلیک کنید تا به بازار خرید و فروش هدایت شوید. در این قسمت توکن های مختلفی مشاهده خواهید کرد. یکی از توکن ها را انتخاب و روی دکمه Buy بزنید.

در ادامه اطلاعات و داده‌های تراکنش برای شما نمایش داده می‌شود، آنها را بررسی کنید و روی دکمه Confirm کلیک کنید.

تایید اطلاعات تراکنش در یونی ست

برای انجام و تکمیل تراکنش، روی گزینه Sign کلیک کنید.

پس از گذشت چند دقیقه و تایید تراکنش توسط شبکه، خرید شما انجام می‌شود و می‌توانید توکن های خود را در کیف پول خود مشاهده کنید.

فروش توکن های BRC20 در کیف پول UniSat

برای فروش توکن های BRC20 همانند خرید آنها باید کیف پول شما به سایت یونی ست متصل باشد و یکی از شروط لازم را داشته باشید. پس از ورود به Marketplace در یونی ست، گزینه My Inscriptions را بزنید.

درصورتی که در کیف پول شما توکنی وجود داشته باشد، نمایش داده خواهد شد. با کلیک بر روی گزینه List کنار توکن مورد نظر می‌توانید آن را بفروشید.

  • هرکدام از اینسکریپشن ها در یونی ست، تعداد مشخصی توکن BRC20 دارند. برای فروش آنها تنها می‌توانید به صورت دسته‌ای اقدام کنید.

در انتها پس از طی مرحله لیست کردن توکن انتخابی، روی گزینه Sign کلیک کرده، تا فرآیند فروش توکن های BRC20 تکمیل شود.

مزایای استفاده از کیف پول یونی ست

استفاده از کیف پول Unisat به عنوان یکی از تازه واردهای بازار رمز ارزها مزایای متعددی دارد. برخی از اصلی ترین و مهمترین مزایای استفاده از کیف پول یونی ست به ترتیب زیر است:

مزایای استفاده از کیف پول یونی ست

  • در کیف پول یونی ست، هزینه مینت توکن تقریباً ۷۰ تا ۸۰ درصد کمتر از سایر کیف پول ها در بازار ارزهای دیجیتال است.
  • این کیف پول کاملا متن باز است.
  • جزئیات تراکنش های کاربران از طریق space نمایش داده می‌ شود. به همین سبب هر زمان که بخواهید می توانند جزئیات تراکنش های انجام شده را برحسب روز و ساعت در این قسمت مشاهده نمایید.
  • ذخیره سازی NFT های اوردینالز و همچنین انتقال آنها با استفاده از کیف پول یونی ست امکان پذیر است.
  • برای مینت توکن، نیازی به راه اندازی فول نود نیست.
  • مینت، انتقال و ذخیره توکن ‌های BRC20 با استفاده از این کیف پول امکان پذیر است.

Advantages of using Uniset wallet

کلام پایانی

تفاوت تتر ERC20 و TRC20 چیست پاسخ این سوال را میتوانید در این مقاله مشاهده کنید.توکن های BRC20 دیرتر از سایر توکن‌ها مانند TRC20، ERC20، BEP20 و غیره به بازار عرضه شدند، اما می‌توانند کل بازار ارزهای دیجیتال را پوشش دهند. UniSat اولین کیف پول سازگار با توکن‌های BRC20 است که بسیار محبوب نیز هست. با استفاده از کیف پول یونی ست می‌توانید به ساخت، ذخیره، خرید و فروش توکن های BRC20 بپردازید. در این مقاله از نوین تتر به آموزش تصویری کار با کیف پول یونی ست پرداختیم. امیدواریم که بتوانید از این کیف پول محبوب و توکن‌های جذاب BRC20 استفاده کنید.

سؤالات متداول:

1- کیف پول Unisat چیست؟

یونی ست اولین کیف پول سازگار با توکن‌های BRC20 و NFT های بیت کوین است. که خدماتی همچون مینت، انتقال و ذخیره این توکن ‌ها را در اختیار معامله گران قرار می دهد.

2- کیف Unisat چه امکانات و ویژگی ‌هایی دارد؟

کیف پول یونی ست یک ولت نرم ‌افزاری متن باز است، که امکان ذخیره، انتقال و مینت توکن ‌های BRC20 و NFT و اتصال به بازار خرید و فروش این توکن‌ ها را فراهم می ‌کند.

3- آیا کیف پول یونی ست برای خرید و فروش، انتقال و ذخیره ارز تتر مناسب است؟

تصمیم گیری در این زمینه یک امر سلیقه ای است و به عوامل متعددی نظیر اهداف مالی، میزان سرمایه گذاری و تخصص معامله گران در بازار ارزهای دیجیتال بستگی دارد. اما در کل مکی توان گفت این کیف پول برای انجام معاملات ارز تتر در شبکه بلاکچین مناسب است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. احد فرخیان گفت:

    سلام و عرض ادب من بر روی گوشی اندروید چگونه میتونم نصب کنم هر کاری کردم اپلیکیشن موبایلی نداره که نصب بشه. میشه لطفا راهنمایی کنید.ممنون

  2. فاضل مهدوی گفت:

    سلام خسته نباشید، توی تراست ولت میشه تتر trc20 رو چنج کرد به یه ارز دیگه ؟ اگه میشه ممنون میشم بهم بگید باید چطوری این کارو انجام بدم مرسی

  3. عاطفه محمدی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من چجوری میتونم بیت کوین یا اتریم یا… از کیف پول یکی از صرافی های ایران به صرافی خارجی منتقل کنم؟ بدون اینکه تبدیل به ریال بشه میشه این کارو کرد؟میشه یکم راهنمایی کنید؟ مرسی

  4. مهیار کریمی گفت:

    امنیت کیف پول یونی ست در چه سطحی هستش یعنی اگه مشکلی پیش بیاد میشه از راه های قانونی اقدام کنیم که بتونن پیگیری کنن؟؟