ارز دیجیتال وتور
بازدید 28
saied-davoodi 92 روز پیش 3 دیدگاه

ارز دیجیتال وتور چیست؟

ارز دیجیتال وتور (Vethor)، با نماد VTHO یکی از دو توکن متعلق به بلاکچین وی چین است. بلاکچین وی چین (VeChain) با هدف ارتقای فرایندهای مدیریت زنجیره تامین و تایید محصولات اورجینال شکل گرفته است. در این بلاکچین ارز دیجیتال وی چین (VET) توکن اصلی شبکه بوده و ارز وتور به‌عنوان کارمزد تراکنش‌های شبکه استفاده می‌شود. همچنین نودهایی که در شبکه مشارکت می‌کنند، به‌عنوان پاداش توکن وتور را دریافت خواهند کرد. در این مقاله قصد داریم درباره ارز وتور و کاربردهای بلاکچین وی چین صحبت کنیم. نمودار قیمتی این ارز نیز به شرح زیر است:

ارز دیجیتال وتور چیست؟

همان‌طور که برای حرکت خودرو به بنزین نیاز دارید، برای فعالیت در بلاکچین وی چین هم نیاز به ارز دیجیتال وتور خواهید داشت. وتور با نماد VTHO توکن این بلاکچین است و زمانی که از این بلاکچین استفاده می‌کنید، برای پرداخت هزینه‌ها باید از این ارز دیجیتال استفاده کنید.

سایت بیت پین توکن وتور را این‌گونه معرفی می‌کند:

«وتور (VTHO) توکنی بر بستر بلاک چین VeChainThor است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. توکن VeThor یک توکن استاندارد VIP-182 است که قصد دارد فرایند معاملات در بلاکچین را روی پلتفرم قرارداد هوشمند تسهیل بخشد. VET و VTHO توکن‌هایی هستند که برای عملکرد صحیح بلاکچین VeChainThor مورد استفاده قرار می‌گیرند. در اصل با نگهداری VET افراد می‌توانند ارز دیجیتال VTHO به دست بیاورند. بنابراین این سیستم یک سیستم دو سکه‌ای است تا هزینه‌های تراکنش در آن نسبتاً پایدار باقی بماند.»

ارز دیجیتال وتور چیست؟

آشنایی با بلاکچین وی چین

برای اینکه کاربرد دقیق ارز دیجیتال وتور را درک کنید، باید با بلاکچین وی چین آشنا باشید. در دنیای امروز برای جلوگیری از انتشار محصولات تقلبی از روش‌هایی مثل درج بارکد، QR کد یا RFID استفاده می‌شود؛ اما تمام این موارد هم تا حد زیادی قابل جعل کردن هستند. به همین خاطر نمی‌توان با استفاده از این روش‌ها اصالت یک کالا یا محصول را تضمین کرد. کاربرد پروژه وی‌ چین حل کردن این مشکل با استفاده از ویژگی‌های بلاکچین است. این پروژه با استفاده از قابلیت‌های اینترنت اشیا (IOT) سعی دارد تا مشکلات زنجیره تامین را به‌خصوص در حوزه ترابری حل کند.

برای اینکه اصالت یک کالای اصل تایید شود، باید دو فاکتور شناسایی و صدور تاییدیه را در طول فرایند لحاظ کرد. در قدم اول باید کد شناسایی صادر شده برای کالا منحصر‌ به فرد و خاص باشد. به نحوی که امکان کپی کردن آن به حداقل برسد. در حال حاضر از NFCها به همین منظور استفاده می‌شود. اما رمزنگاری با NFC فقط یک سمت ماجراست. سیستم تاییدیه هم در این سیکل اهمیت ویژه‌ای دارد. در سیستم‌های NFC نیز همچنان امکان کپی کردن تگ‌ها وجود دارد. اگر بخواهید از این تکنولوژی استفاده کنید، هزینه‌های تاییدیه اصالت بسیار بالا می‌رود.

ارز دیجیتال وتور چیست؟

کاربرد وی چین در مدیریت عرضه

 اینجاست که کاربرد بلاکچین خودش را نشان می‌دهد. وی چین راهکاری برای صدور تاییدیه بر بستر بلاکچین است. اگر تکنولوژی NFC را با بلاکچین ترکیب کنید، می‌توانید روند تاییدیه را بر پایه الگوریتم‌های هوشمند بلاکچینی و مکانیزم اجماع انجام داد. در مکانیزم اجماع برای تایید هر تراکنش یا داده جدید، نیاز به مشارکت نودهای شبکه است. این داده‌های ثبت شده کاملاً شفاف بوده و برای تمامی کاربران شبکه قابل مشاهده خواهد بود. به‌علاوه داده‌ای که در بلاکچین ثبت می ‌شود، قابل پیگیری تا مبدأ بوده و امکان تغییر دادن آن هم وجود ندارد. همین مسئله جلوی تقلب در فرایند صدور تاییدیه توسط بلاکچین را می‌گیرد.طبق گفته سایل ارز دیجیتال:

شبکه VeChainThor به سازوکار اجماع اثبات اقتدار (PoA) متکی است که به این شبکه امکان می‌دهد تراکنش‌ها را سریعتر اعتبارسنجی کند؛ به علاوه بنیان بلاکچین به شدت تحت تأثیر ماشین مجازی Ethereum (EMV) است و از برخی مفاهیم اصلی استفاده شده به وسیله بلاکچین Ethereum استفاده می‌کند.

زمانی که از مکانیزم اجماع استفاده می‌شود، حتی اگر چند نود به طور همزمان مورد حمله قرار بگیرند، بازهم دیگر نودهای شبکه بر روند تاییدیه نظارت دارند و امکان جعل هویت یا محصول تقریباً به صفر می‌رسد.

در این روند کاربران می‌توانند با اپلیکیشن‌های موبایلی خود کد NFC محصول را اسکن کرده و سپس از طریق بلاکچین محصول را تایید و اطلاعات آن را دریافت کنند. در بلاچین وی چین هر محصول ID منحصر به فرد خودش را خواهد داشت؛ که تولیدکننده، توزیع کننده، خریدار و بازرسان می‌توانند نظارت کاملی روی این IDها داشته باشند و به هم وصل شوند. به همین خاطر است که وی چین را به‌عنوان یک پلتفرم ابری برای اخذ تاییدیه دیجیتال و مدیریت عرضه می‌شناسند.

در ادامه بخوانید: همه چیز درباره ارز سلف کی

مزایای استفاده از ارز دیجیتال وتور

تا اینجا درباره کاربرد پلتفرم وی چین و ارزهای دیجیتال آن صحبت کردیم. حالا اما سوال اینجاست که مزایا و کاربردهای ارز دیجیتال وتور و بلاکچین وی چین چیست؟ چرا این پلتفرم مورد استقبال کاربران قرار گرفته است؟ در ادامه درباره این مسئله صحبت می‌کنیم.

1.     کمک به زنجیره تامین

مهم‌ترین کاربرد پلتفرم وی چین، همان نظارت بر فرایند زنجیره تامین و صدور تاییدیه اصالت کالاست. وی چین می‌تواند به ردیابی محصولات، تایید اصالت و بهبود شفافیت روند عرضه کمک کند.

کمک به زنجیره تامین

2.     مقیاس‌پذیری بالا

پلتفرم وی چین امکان پردازش تعداد زیادی تراکنش را در هر ثانیه دارد. مقیاس‌پذیری این پلتفرم هم به‌واسطه استفاده از شاردینگ و POA 2.0 بسیار بالاست.

3.     انعطاف‌پذیری و کاربرد بالا

ارز دیجیتال وتور و پلتفرم وی چین اگرچه در فضای بلاکچین تعریف شده‌اند، اما جزء پلتفرم‌هایی هستند که در دنیای حقیقی هم کاربردهای فراوانی دارند. در بسیاری از صنایع، مانند صنایع بهداشتی، هنری و امور مالی نظارت بر زنجیره تامین اهمیت ویژه‌ای دارد. استفاده از وی چین کمک می‌کند تا این مشکلات تا حد زیادی حل شوند. پشتیبانی از قراردادهای هوشمند نیز باعث شده تا سرعت استفاده از این پلتفرم بسیار بالا باشد.

در ضمن وی چین با اینترنت اشیاء (IOT) هم سازگاری کامل دارد و می‌تواند برای جمع‌آوری داده از دستگاه‌های IOT و ذخیره آنها در بلاکچین هم مورد استفاده قرار گیرد.

4.     هزینه پایین تراکنش‌ها

برای پرداخت تراکنش‌های درون شبکه‌ای وی چین باید از ارز دیجیتال وتور استفاده کرد. کاربرانی که در این پلتفرم ارز VET را نگهداری و استیک می‌کنند، به‌عنوان پاداش ارز وتور را دریافت خواهند کرد. راه دیگر هم خرید ارز دیجیتال وتور از صرافی‌ها یا کیف پول‌های ارز دیجیتال است.

مزایای استفاده از ارز دیجیتال وتور

تاریخچه ارز وتور چیست؟

پروژه اولیه وی چین توسط سانی لو در سال 2015 و در کشور چین تاسیس شد. سانی لو، پیش از اینکه به سراغ وی چین برود، مدیر ارشد سابق لویی ویتون در شعبه چین بود و به خوبی اهمیت زنجیره تامین و اخذ تاییدیه اصالت کالا را درک می‌کرد. همین مسئله باعث شد تا پلتفرم وی چین به شکلی هدفمند جلو برود.

 سال 2016، سال همکاری وی چین و BitSe بود که باعث شد تا روند جذب سرمایه و توسعه وی چین سرعت بگیرد. در سال 2017 ارز دیجیتال وی چین با نماد VET نزدیک به 125 میلیون دلار در عرضه اولیه خود سرمایه جذب کرد.

در سال 2018 توکن دوم این بلاکچین با نام وتور (Vethor) پدید آمد که قرار بود به عنوان کارمزد شبکه مورد استفاده قرار گیرد. سال‌های 2019 به بعد هم سال‌های توسعه و کاربردی‌تر شدن وی چین بود. شرکت‌هایی مثل Welmart China در زمینه ردیابی محصولات کشاورزی، BMV در زمینه ردیابی خودروهای لوکس، BYD در زمینه صنعت خودرو و Amazon Web Services در زمینه زنجیره تامین از مهم‌ترین پارتنرهای وی چین در سال‌های اخیر بوده‌اند. سایر شرکت‌های همکار این پروژه را می‌توانید در داخل سایت اصلی این ارز مشاهده کنید.

تاریخچه ارز وتور چیست؟

آینده ارز وتور چیست؟

با توجه به کارایی بالای پلتفرم وی چین می‌توان آینده خوبی را برای ارز دیجیتال وتور و همچنین توکن دیگر این پلتفرم متصور بود. در سال‌های اخیر شرکت‌های زیادی برای نظارت بر زنجیره تامین و تاییدیه اصالت کالا به سراغ استفاده از بلاکچین وی چین رفته‌اند. وی چین پلتفرم پیشرویی در زمینه تایید هویت و اصالت کالاست و می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده هم بیشتر مورد توجه قرار گیرد. بر این اساس رشد قیمت ارز وتور هم چیز غیرقابل انتظاری نخواهد بود. در مقاله پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال، درباره آینده ارزها بیشتر صحبت کرده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما آن را نیز مطالعه کنید.

تحلیل ارز وتور

اگر هدفتان خرید و فروش ارز وتور است، بد نیست اطلاعات زمینه‌ای این ارز را نیز بخوانید. در حال حاضر (2 آپریل 2024) ارز دیجیتال وتور حدود 0.0039  دلار قیمت دارد و ارزش بازار آن به 319 میلیون دلار می‌رسد. این ارز دیجیتال جایگاه 242 کوین مارکت کپ را به خود اختصاص داده است.  حجم معاملات روزانه وتور هم حدود 3.931 میلیون دلار است. با توجه به اینکه وتور کوین مرتبط با شبکه وی چین بوده، این حجم معاملات پویایی این بلاکچین را نشان می‌دهد.

قیمت ارز وتور در یک سال گذشته نزدیک به 220 درصد رشد داشته. با این حال اوج قیمت دلاری آن به جولای 2018 برمی‌گردد که حدود 0.038 دلار قیمت آن بوده است. بر این اساس هنوز هم قیمت وتور نزدیک به 88 درصد پایین‌تر از ATH قبلی خود معامله می‌شود.

تعداد توکن‌های در گردش وتور به حدود 74.38 میلیارد می‌رسد و ارزش بازار آن در حالت رقیق شده نزدیک به 319 میلیون دلار است.

بالاترین قیمت ارز دیجیتال key به ژوئن سال 2018 برمی‌گردد که حدود 0.07 دلار قیمت داشت. در حال حاضر اما ارزش این توکن 0.011 دلار است که حدود 84 درصد پایین‌تر از ATH قبلی خود معامله می‌شود. تعداد واحدهای در گردش این توکن هم 5.3 میلیارد بوده و ارزش بازار رقیق شده آن هم 64624852 دلار است.

تحلیل تکنیکال ارز وتور

بر اساس تحلیل‌های منتشر شده، سایت کوین کودکس روند توکن وتور را صعودی پیش‌بینی می‌کند. در این سایت نزدیک به 63 درصد از تحلیلگران نظر مثبتی نسبت به وتور دارند و 37 درصد هم احساسات‌شان نسبت به این توکن منفی است.

اگر برای تحلیل بخواهید از اندیکاتورها نیز کمک بگیرید، در حال حاضر باید گفت که میانگین متحرک ساده و نمایی این توکن مثبت بوده و روندی صعودی را نشان می‌دهد. میانگین‌های 200 روزه و 50 روزه این ارز دیجیتال سیگنال خرید صادر می‌کنند. با این حال چون جو فعلی بازار کریپتو وابستگی زیادی به وضعیت بیتکوین دارد، بهتر است تا مشخص شدن روند فعلی بیتکوین برای خرید صبر کنید.

تحلیل ارز وتور

خرید ارز وتور

بهترین منبع برای خرید ارز دیجیتال وتور، استفاده از پلتفرم وی چین است. در این پلتفرم می‌توانید ارزهای VTHO و VET را استیک کرده و از سود مشارکت در شبکه هم بهره‌مند شوید. علاوه بر این، در اغلب کیف پول‌های ارز دیجیتال هم امکان خرید و فروش وتور وجود دارد. برای خرید کافی است نماد VTHO را سرچ کرده و سپس دست به خرید بزنید.

برای واریز تتر به کیف پول‌های ارز دیجیتال هم می‌توانید از صرافی نوین تتر کمک بگیرید. این صرافی همواره منصفانه‌ترین نرخ خرید و فروش تتر را ارائه می‌دهد.

سخن آخر

ارز دیجیتال وتور دومین توکن بلاکچین وی چین است و برای پرداخت کارمزدهای شبکه مورداستفاده قرار می‌گیرد. هدف اصلی این پلتفرم نظارت بر زنجیره تامین و کمک به اخذ تاییدیه اصالت کالا یا محصول است. همکاری پلتفرم وی چین با شرکت‌های متعدد خودرویی و فروش محصول باعث شده تا توکن‌های آن نیز رشدی نزدیک به 200 درصدی را طی یک سال اخیر تجربه کنند. بر اساس اخبار ارز وتور می‌توان آینده آن را نیز صعودی پیش‌بینی کرد. اگر سوال دیگری درباره تحلیل ارز وتور و کاربردهای آن دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

سوالات متداول

بهترین کیف پول خرید وتور کدام است؟

در حال حاضر می‌توانید برای خرید ارز vethor در تراست ولت اقدام کنید. البته کیف پول‌های دیگر هم امکان خرید و فروش وتور را دارند.

چگونه می‌توان وتور رایگان دریافت کرد؟

کاربرانی که در پلتفرم وی چین ارز VET را استیک کنند، به‌عنوان پاداش ارز دیجیتال وتور را دریافت خواهند کرد.

آینده ارز وتور چگونه است؟

اگر بازار کریپتو همچنان روند صعودی خود را پیش ببرد، می‌توان برای وتور هم آینده خوبی را متصور بود. البته در کنار دلایل تکنیکال باید حواستان به دلایل فاندامنتال و روند پیشرفت پروژه وی چین هم باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مجید داوری گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    میخواستم بدونم که چه فرقی بین ارز دیجیتال وتور و ارز دیجیتال رونین هستش و کدوم نصبت به اون یکی بهتره ؟؟

  2. ماعده مهدوی گفت:

    سلام
    امنیت شبکه ارز دیجیتال VTHO چقدر هستش؟ارز دیجیتال وتور رو میشه روش به عنوان ی سرمایه گزاری بلند مدت بهش نگاه کرد یا خیر؟؟

  3. شیوا احمدی گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر
    مقیاس‌پذیری این پلتفرمی که گفتین هم بع وسیله اینکه از این شاردینگ استفاده میکنه و یا اینکه از این POA 2.0 استفاده میکن خیلی بالاست درسته.