ارز دیجیتال توربو
بازدید 26
saied-davoodi 86 روز پیش 3 دیدگاه

ارز توربو (Turbo) چیست؟

ارز توربو یک میم کوین است که عرضه آن به سال 2022 برمی‌گردد. با اوج گرفتن محبوبیت هوش مصنوعی و ابزاری مثل Chat GBT، خیلی  زود پای این تکنولوژی به بازار ارزهای دیجیتال هم باز شد. توربو میم کوینی بود که به گفته توسعه دهنده‌اش تماماً توسط هوش مصنوعی خلق شده است. ارزتوربو TURBO بر پایه استاندارد ERC-20 راه‌اندازی شده و ویژگی‌های متعددی دارد که آن را به یک میم کوین خاص تبدیل می‌کند. در این مقاله قصد داریم ارز دیجیتال توربو را تحلیل و بررسی کنیم. نمدار زیر نیز، روند قیمتی این ارز را از سایت تریدینگ ویو به شما نشان می دهد.

ارز دیجیتال توربو چیست؟

توربو با نماد اختصاری ارز دیجیتال turbo ، یک میم کوین است که بر بستر بلاکچین اتریوم ERC-20 راه‌اندازی شده است. عرضه این میم کوین به ابتدای سال 2022 برمی‌گردد. با گسترش تکنولوژی هوش مصنوعی (AI)، کم کم پای این تکنولوژی به زمینه‌های مختلفی باز شد. بازار کریپتو هم یکی از همین زمینه‌ها بود. نقطه تمایز نمودار ارز توربو نیز به همین مسئله برمی‌گردد. بر اساس روایت‌های موجود، پروژه توربو نخستین توکنی است که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده و عملاً هیچ داده‌ای درباره تیم توسعه‌دهنده آن وجود ندارد.

البته اگر صفحه توربو در ایکس (توییتر سابق) را دنبال کنید، چند توییت درباره چگونگی این پروژه به چشم می‌خورد. اینکه خالق پروژه ادعا کرده توکن توربو نتیجه یک چالش شخصی است. به نحوی که می‌خواسته با کمترین بودجه ممکن (حدود 69 دلار) و با کمک هوش مصنوعی چت جی بی تی یک رمزارز جدید را راه‌اندازی کند. در این مسیر هم صرفاً از راهنمایی‌های هوش مصنوعی استفاده شده و به همین خاطر می‌توان توربو را اولین توکن خلق شده توسط هوش مصنوعی دانست.همینطور که در سایت سرمایکس گفته شده:

ارز دیجیتال توربو (TURBO) یک میم‌کوین است که در سال 2022 میلادی راه‌اندازی شد. توکن این میم‌کوین مبتنی بر استاندارد ERC-20 اتریوم است و مهم‌ترین ویژگی‌ای که دارد، خلق شدن توسط یک هوش مصنوعی است. ارز Turboجزو یکی از معدود ارزهای دیجیتال بازار است که توسط هوش مصنوعی به عنوان یک ارز دیجیتال ارزان و غیرمتمرکز طراحی شده است و بر خلاف بیشتر ارزهای دیجیتال بازار توسط هیچ شخص یا گروه به خصوصی توسعه پیدا نکرده است. فناوری هوش مصنوعی اکنون وارد مرحله‌ی جدیدی شده است و موفق شده که در بازار توکن‌های غیرمتمرکز و رمزارزها، فضای خود را نیز پیدا کند.

با وجود خاص بودن پروژه توربو، این میم کوین تفاوت دیگری با سایر میم کوین‌های بازار ندارد. میم کوین‌ها توکن‌هایی هستند که هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند و فقط بر اساس یک شوخی یا میم‌های اینترنتی ایجاد شده‌اند. توربو نیز پروژه‌ای است که تنها با هدف دست‌گرمی و ایجاد چالش برای هوش مصنوعی شکل گرفته و قرار نبوده مشکل خاصی را در فضای کریپتو حل کند.

ارز دیجیتال توربو چیست؟

ویژگی‌های ارز توربو چیست؟

با وجود اینکه ارز دیجیتال توربو را باید در دسته میم کوین‌ها قرار داد، اما این توکن ویژگی‌هایی دارد که در یک سال اخیر نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. از جمله ویژگی‌های این پروژه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. غیرمتمرکز بودن توربو

ارز توربو یک پروژه غیرمتمرکز است. در واقع هیچ تیم توسعه‌دهنده‌ای وظیفه مدیریت و اداره پروژه را برعهده ندارد. این پروژه بر بستر بلاکچین اتریوم شکل گرفته و به‌صورت کاملاً غیرمتمرکز پیش می‌رود.

2. قدرت گرفتن از هوش مصنوعی

مهم‌ترین ویژگی میم کوین توربو که باعث جلب توجه بسیاری شده، همین خلق شدن توسط هوش مصنوعی است. در حال حاضر هم پروژه توربو برای ارتقای کارایی و امنیت خود از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد.

قدرت گرفتن از هوش مصنوعی

3. کارمزد بسیار پایین

نکته دیگر درباره ارز توربو کارمزد بسیار ناچیز آن در جابه‌جایی‌ها است. علاوه بر این، توربو شامل پرداخت مالیات هم نمی‌شود. همین فاکتورها باعث شده تا کاربران بسیاری برای انتقال وجه از ارز توربو استفاده کنند. اگرچه توکن توربو چنین هدفی را دنبال نمی‌کرده، اما در حال حاضر کاربرد بالایی در شبکه‌های پرداختی بلاکچین پیدا کرده است.

4. توزیع عادلانه

در زمان ایردراپ توکن 69 میلیارد توکن توربو بین مشارکت‌کنندگان پروژه به شکل عادلانه‌ای توزیع شد. همین مسئله سبب شده تا هیچ شخص یا گروهی نتواند پروژه توربو را کنترل کند. این ویژگی به غیرمتمرکز بودن پروژه هم کمک کرفده است.

5. مناسب برای معاملات کریپتویی

غیرمتمرکز بودن توربو در کنار کارمزد ناچیز باعث شده تا در معاملات فیزیکی و خریدهای اینترنتی هم بتوان از ارز توربو استفاده کرد. البته چون Turbo یک میم کوین محسوب می‌شود، نوسانات قیمتی بالایی هم دارد. اگر این مشکل وجود نداشت، احتمالاً کاربرد توربو بیشتر از این‌ها می‌بود.

مواردی که گفتیم، بیشتر در دسته مزایای ارز توربو قرار می‌گرفتند؛ اما این توکن نقطه ضعف‌هایی نیز دارد. مهم‌ترین نقطه ضعف آن هم نداشتن هدف و تیم توسعه‌دهنده مشخص است. توربو به‌عنوان یک میم کوین شناخته می‌شود. به همین خاطر نوسان‌های زیادی را تجربه می‌کند. به همین خاطر سرمایه‌گذاری روی آن ریسک بسیار بالایی دارد.

ویژگی‌های ارز توربو

تاریخچه ارز توربو

متاسفانه داده خاصی درباره تاریخچه ارز دیجیتال توربو در دسترس نیست. در وایت پیپر پروژه هم توضیح داده شده که توربو توسط یک مدل زبانی پیشرفته و با سرمایه‌گذاری 69 دلاری راه‌اندازی شده است. بر اساس توضیحات، هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گرفته هم GBT-4 بوده است. همچنین در زمان انتشار 69 میلیارد توکن توربو بین مشارکت‌کنندگان در ایردراپ توزیع شده که سهم مالک پروژه 9 میلیارد توکن و سهم دیگر کاربران هم 60 میلیارد توکن بوده.

اگر نقشه راه توربو را در وایت پیپر آن بررسی کنید، باز هم به توضیحات زیادی نمی‌رسید. در این نقشه راه گفته شده که طی سال 2022 و 2023 ابتدا سایت توربو راه‌اندازی شده است. اهداف بعدی پروژه هم حضور قدرتمند در شبکه‌های اجتماعی و توسعه توکن و ایجاد قراردادهای هوشمند بوده است.

با توجه به ارزش فعلی توربو و ارزش بازار 42 میلیون دلاری آن، می‌توان پروژه این میم کوین را یک پروژه موفق برآورد کرد.

در ادامه بخوانید: ارز بنکی چیست؟

آینده ارز توربو

بر اساس توضیحات سایت اصلی پروژه (turbotoken.net)، توربو در سال 2024 هدف خاصی را دنبال نمی‌کند. طی این سال‌ها تمرکز پروژه این بوده که به‌عنوان یک میم کوین پیش‌رو و با هویت منحصر به فرد شناخته شود. همچینن با تمرکز بر سادگی، توزیع متعادل و مشارکت اجتماعی پیش برود.

اگر وضعیت ارز دیجیتال توربو را با میم کوین‌های دیگر بازار مقایسه کنید، متوجه منحصر به فرد بودن آن می‌شوید. حرکت آهسته و پیوسته و جذب سرمایه مناسب پروژه هم موفقیت آن را نشان می‌دهد.

آینده ارز توربو

تحلیل ارز توربو

ارز توربو در یک ماه گذشته (مارچ 2024) یک اصلاح 15 درصدی را پشت سر گذاشته و با توجه به میانگین متحرک 50 روزه، به نظر می‌رسد همچنان هم این اصلاح ادامه داشته باشد. با این حال نباید فراموش کرد که توربو یک میم کوین است و احتمال دارد با شروع رشد مجدد بازار، به یک باره چند ده درصد رشد کند.

ارزش بازار فعلی توربو حدود 42.33 میلیون دلار است که باعث شده این ارز دیجیتال در جایگاه 685 کوین مارکت کپ قرار بگیرد. قیمت خرید و فروش توربو در حال حاضر حدود 0.00066 دلار است. بالاترین قیمت این ارز هم به ماه Mey 2023 برمی‌گردد که ارزش توربو به حدود 0.002 دلار رسید. با وجود این افت قیمتی محسوس نسبت به بالاترین قیمت، باید ذکر کرد که ارزش توربو در سال 2024 بیش از 76 درصد رشد کرده است.

تحلیل آینده قیمتی ارز توربو

قیمت توربو در بلندمدت و میان‌مدت به عوامل متعددی بستگی دارد. شرایط کلی بازار کریپتو، تحولات نظارتی، پیشرفت‌های تکنولوژی و روندهای اقتصادی کلان از جمله مواردی هستند که می‌توانند باعث رشد قیمت ارز توربو یا کاهش قیمت آن شوند. با وجود اینکه داده‌های فاندامنتالی برای تحلیل توربو در دسترس نیست، اما منحصر به فرد بودن ارز Turbo، توزیع متعادل آن بین سرمایه‌دارها و ناچیز بودن نرخ کارمزد و مالیان آن باعث شده تا تحلیل‌گرها نسبت به رشد قیمتی توربو امیدوار باشند.

با این حال پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد خرید ارز دیجیتال توربو را دارید، اخبار ارز توربو را دنبال کرده و با احتیاط بیشتری عمل کنید. زیرا توربو یک میم کوین است و پیش‌بینی تغییرات قیمتی آن کمی سخت خواهد بود.

تحلیل آینده قیمتی ارز توربو

خرید و فروش ارز توربو

برای خرید ارز توربو می‌توانید به سراغ صرافی‌های خارجی بروید یا در همین صرافی‌های داخلی اقدام به خرید آن کنید. البته اگر هدفتان نگهداری بلندمدت توربو باشد، بهتر است از یک کیف پول امن کمک بگیرید. زیرا نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها امنیت کافی را ندارد. در مقاله «بهترین کیف پول ارز دیجیتال» فهرستی از کیف پول‌های مناسب را ارائه کرده‌ایم.

نکته دیگر اینکه برای خرید در کیف پول‌های غیرحضانتی بایستی به تتر دسترسی داشته باشید. ساده‌ترین راهکار برای واریز تتر به کیف پول هم کمک گرفتن از یک صرافی داخلی است. نوین تتر به صورت تخصصی در زمینه خرید و فروش تتر فعالیت می‌کند و همواره منصفانه‌ترین نرخ را برای این توکن دارد.

خرید و فروش ارز توربو

سخن آخر

 ‌ارز دیجیتال توربو میم کوینی است که توسط هوش مصنوعی GBT-4 توسعه داده شده است. بر اساس وایت پیپر پروژه، سرمایه اولیه این توکن 69 دلار بوده؛ در حالی که ارزش بازار فعلی آن به 42  میلیون دلار می‌رسد. اگر به خرید میم کوین‌ها علاقه دارید، می‌توانید روی خرید توربو هم سرمایه‌گذاری کنید. اگر سوال دیگری درباره ارز توربو و تحلیل‌های آن دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.

در ادامه بخوانید: معرفی کامل ارز رونین

سوالات متداول

چه میم کوین‌هایی ارزش خرید دارند؟

میم‌ کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که هدف خاصی را دنبال نمی‌کنند و صرفاً بر اساس یک شوخی اینترنتی یا موضوعاتی که جلب توجه می‌کنند، شکل گرفته‌اند. به همین خاطر نمی‌توان تحلیل بنیادین خاصی برای آن‌ها در نظر گرفت.

چه مقدار میم کوین بخرم؟

رشدهای چند صد درصدی برخی از میم‌ کوین‌ها باعث شده تا خریداران تازه‌کار میل زیادی به سرمایه‌گذاری روی این توکن‌ها داشته باشند؛ اما این کار اشتباه محض است. در نهایت نباید بیشتر از 1 تا 3 درصد سرمایه را روی میم کوین‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

تفاوت توربو با فلوکی و میم‌ کوین‌های دیگر چیست؟

ارز دیجیتال توربو بر پایه هوش مصنوعی پایه‌گذاری شده است. در حال حاضر هم مدیریت و توسعه ارز توربو را هوش مصنوعی GBT-4 جلو می‌برد. این مسئله مهم‌ترین تفاوت توربو با دیگر میم کوین‌های بازار است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سعید خدابنده گفت:

    سلام چه کیف پول هایی برای نگهداری ارز توربو مناسب هستش که بشه بهش اطمینان کردو امنیت داره ؟؟ خودتون چه کیف پولی پیشنهاد میدید؟؟

  2. محسن رضایی گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم که آینده رمز ارز TURBO چطوری هستش ؟ یعنی جای پیشرفت بیشتر داره؟؟

  3. رامین قادری گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر باشه
    این ارز بنکی و ارز توربو چه فرقی باهم دارن دقیقا و کدومشون شرایط و اهراز هویت بهتری داره مممنون میشم راهنماییم کنید.