3

بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال

بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال
بازدید 30

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌توان از صرافی‌ها یا کیف پول‌های کریپتویی استفاده کرد. برخی از این موارد دارای اپلیکیشن هستند و برخی نیز وب‌سایت دارند. اگر در جستجوی بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال هستید، بهتر است به سراغ صرافی‌ها یا کیف پول‌های غیر متمرکزی بروید که نسخه وب‌سایتی خود را توسعه داده‌اند. در این مقاله چند مورد از سایت‌های مناسب برای خرید ارزهای دیجیتال را معرفی می‌کنیم. در این بررسی‌ سعی کرده‌ایم هم سایت‌های داخلی را در نظر بگیریم و هم چند سایت خارجی را معرفی کنیم.

بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال | معرفی 10 سایت برتر

بسیاری از صرافی‌های معروف ارز دیجیتال کاربران ایرانی را مسدود کرده‌اند؛ زیرا قوانین مالی بین‌المللی صرافی‌ها را مجبور کرده تا از کاربران خود درخواست احراز هویت کنند. در حالی که برخی از کشورها مثل ایران در فهرست تحریم‌های مالی قرار دارند و نمی‌توانند این کار را انجام دهند. همین مسئله پیدا کردن بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال را کمی سخت کرده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی سایت‌ها و صرافی‌هایی بپردازیم که همچنان در دسترس کاربران ایرانی هستند.

البته علاوه بر سایت‌های معرفی شده، کاربران ایرانی می‌توانند از اپلیکیشن‌ها و کیف پول‌های غیرحضانتی هم استفاده کنند. در مقاله «بهترین کیف پول ارز دیجیتال»، به معرفی 20 ولت برتر برای خرید و فروش یا نگهداری ارزهای دیجیتال پرداخته‌ایم. در ادامه توصیه می‌کنیم سراغ این مقاله نیز بروید.طبق گفته سایت سرمایکس:

سایت‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آنان به خرید و فروش کوین‌های گوناگون بپردازید. بهترین سایت برای خرید ارز دیجیتال باید باتوجه به معیارهایی شما و اولویت‌هایتان انتخاب شود. از آنجایی که شما مستقیماً در سایت‌های خرید و فروش کارنسی‌ها با پول در ارتباط هستید؛ مسائل امنیتی حرف اول را خواهند زد.

نکته دیگر اینکه خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق سایت‌ها و صرافی‌ها مشکلی ندارد؛ اما اگر قصد نگهداری بلندمدت آن‌ها را داشته باشید، بهتر است از کیف پول‌های غیرحضانتی استفاده کنید. با این مقدمه می‌توانیم به سراغ اصل مطلب برویم.

بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال | معرفی 10 سایت برتر

1.     سایت صرافی MEXC

اگر در جستجوی بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال هستید که امکانات دیگری مثل انجام معاملات فیوچرز و اسپات هم داشته باشد، می‌توانید به سراغ صرافی مکسی بروید. این صرافی در سال 2018 شروع به کار کرده و در حال حاضر جایگاه پانزدهم را در رده‌بندی صرافی‌های کوین مارکت کپ به خود اختصاص داده است. خوشبختانه این صرافی نیازی به احراز هویت KYC ندارد و برای کاربران ایرانی قابل استفاده است. اگر در این صرافی احراز هویت نکرده باشید، می‌توانید تا سقف 30 بیت کوین از آن برداشت کنید.

در حال حاضر صرافی MEXC امکان خرید و فروش بیش از 1890 جفت ارز را فراهم کرده است. به همین خاطر در فهرست بهترین سایت‌های خرید و فروش ارز دیجیتال قرار می‌گیرد.

البته علاوه بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال این سایت امکانات دیگری هم دارد. برای مثال اگر به استیکینگ ارزهای دیجیتال علاقه داشته باشید، می‌توانید از این سایت استفاده کنید. همچنین برای معاملات فیوچرز هم سایت مکسی در دسترس است. این صرافی حداکثر اهرم 200X را برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین برای انجام معاملات فیوچرز می‌توانید از امکان کپی ترید این صرافی هم بهره‌مند شوید.

2.     سایت صرافی LBank

صرافی ال بانک که با نام LBANK هم شناخته می‌شود، امکان خرید و فروش بیش از 600 جفت ارز را فراهم کرده است. این صرافی از سال 2015 کار خود را آغاز کرده و دفتر مرکزی آن در کشور اندونزی قرار دارد. خوشبختانه اگرچه سایت ال بانک نیاز به احراز هویت KYC دارد، اما هنوز الزامی برای این مسئله نیست و کاربران بدون احراز هویت هم می‌توانند از آن استفاده کنند. در نتیجه برای کاربران ایرانی هم در دسترس است.

یکی از مزیت‌های سایت LBANK طراحی رابط کاربری آن است. طراحی ساده و کاربرپسند این سایت باعث شده تا معامله‌گران تازه‌کار هم بتوانند خیلی راحت از امکانات این سایت استفاده کنند. همین مسئله باعث شده تا این صرافی در لیست بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال خارجی قرار بگیرد و بیش از 5 میلیون کاربر داشته باشد.

نکته دیگر اینکه صرافی ال بانک از معاملات فیوچرز هم پشتیبانی می‌کند. در نتیجه اگر به ترید ارزهای دیجیتال نیز علاقه‌مند باشید، می‌توانید از خدمات این صرافی استفاده کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال از سایت صرافی LBank

3.     صرافی Coinex

اگر در جستجوی بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان هستید، می‌توانید به سراغ سایت Coinex بروید. این صرافی برای ایرانیان در دسترس است و حتی زبان فارسی را نیز پشتیبانی می‌کند. این مسئله باعث شده تا کاربران ایرانی زیادی صرافی کوینکس را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال انتخاب کنند.

البته اینکه یک صرافی خارجی به کاربران ایرانی با آزادی عمل کامل سرویس دهد، کمی مشکوک به نظر می‌رسد؛ اما چون در چند سال اخیر کوینکس موفق عمل کرده و حتی در ماجرای هکی که پیش آمد هم موفق بود، در نتیجه می‌توان با خیال راحت‌تری به آن اعتماد کرد.

در حال حاضر سایت کوینکس امکان خرید و فروش بیش از 1300 ارز دیجیتال را فراهم آورده است. ثبت نام در این سایت و خرید و فروش در آن چندان پیچیده نیست و صرفاً با ارائه ایمیل و شماره تلفن می‌توانید تا سقف 10 هزار دلار با کوینکس تراکنش مالی داشته باشید.

همچنین اگر اهل ترید ارزهای دیجیتال و انجام معاملات اهرم در ارز دیجیتال هستید، می‌توانید تا اهرم 110X در کوینکس معاملات فیوچرز را انجام دهید.

4.     سایت و صرافی BingX

در مقاله صرافی بدون احراز هویت خارجی هم گفتیم که یکی دیگر از سایت‌های محبوب بین کاربران ایرانی سایت بینگ ایکس است. نکته جالب اینکه صرافی BingX هم زبان فارسی را پشتیبانی می‌کند و نیازی به احراز هویت هم ندارد. این صراف کار خود را از سال 2018 شروع کرده و نمایندگی اصلی آن در کشور سنگاپور قرار دارد. البته تعداد جفت ارزهایی که می‌توانید در بینگ ایکس خرید و فروش کنید، حدود 860 مورد است که در مقایسه با سایت‌های دیگر کمی ضعیف به نظر می‌رسد. با این حال اغلب ارزهای دیجیتال پر کاربرد و معروف را در این سایت هم می‌توانید خرید و فروش کنید.

نکته مهم اینکه صرافی BingX یک صرافی متمرکز است. در نتیجه اگرچه به کاربران ایرانی سرویس‌ می‌دهد، اما بهتر است برای ورود به آن از یک آی پی ثابت غیرایرانی استفاده کنید.

مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد، امکان انجام معاملات فیوچرز در سایت بینگ ایکس است. در این صرافی می‌توانید روی بیش از 100 جفت ارز با اهرم 100X ترید کنید. به همین خاطر کاربران ایرانی علاقه زیادی به این صرافی دارند. همچنین اگر دنبال یک نسخه آزمایشی برای ترید ارزهای دیجیتال هستید که آموخته‌های خود را تمرین کنید، می‌توانید از امکانات سایت BingX استفاده نمایید.

مجموع همین دلایل باعث شده تا صرافی BingX را در فهرست بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال خارجی نیز قرار دهیم.

خرید و فروش ارز دیجیتال از سایت صرافی BingX

5.     صرافی gate.io

یکی دیگر از سایت‌های مناسب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، صرافی gate.io نام دارد. این صرافی از سال 2014 کار خود را آغاز کرده است. این صرافی در حال حاضر امکان معامله بیش از 4000 ارز دیجیتال را دارد و به همین خاطر از آن به‌عنوان بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال نام برده می‌شود. با این حال چون قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای کشورهای تحریم شده دارد، کمتر کاربران ایرانی به سراغ آن می‌روند. البته این صرافی هنوز بدون احراز هویت هم به کاربران خدمات می‌دهد؛ اما امکان دارد در آینده نزدیک قوانین خود را تغییر داده و نیاز به احراز هویت را نیز به این قوانین اضافه کند. در این صورت کاربران ایرانی به مشکل بر می‌خورند. در نتیجه اگر از سایت gate.io استفاده می‌کنید، حواستان به این مسئله هم باشد.

6.     کیف پول متامسک

اگر در جستجوی بهترین کیف پول ارز دیجیتال هستید که تحت وب هم باشد، بهتر است metamask را انتخاب کنید. در مقاله انتقال تتر به متامسک گفتیم که این کیف پول غیرحضانتی افزونه‌ای دارد که روی مرورگرهای اینترنتی مثل کروم یا موزیلا نصب می‌شود و کاملاً در دسترس است. کیف پول متامسک امکان تعامل با بلاکچین اتریوم و بلاکچین‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم را دارد. در نتیجه برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال بسیار مناسب است.

رابط کاربری ساده، غیرمتمرکز بودن و پشتیبانی از Dappها از دیگر ویژگی‌هایی است که متامسک را به انتخاب مناسبی برای کاربران کریپتو تبدیل می‌کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال از سایت کیف پول متامسک

7.     کیف پول تراست ولت

trustwallet یکی از کیف پول‌های پر کاربرد  در دنیای کریپتو است. این کیف پول نیز اخیراً نسخه تحت وب خود را ارائه داده که در واقع افزونه‌ای است که روی مرورگرهای کروم، موزیلا، ادج و اپرا نصب می‌شود. نسخه وب تراست ولت تمامی امکانات نسخه موبایلی را دارد. برای مثال می‌توان در آن برنامه‌های غیرمتمرکز Dapp دسترسی داشت یا به خرید و فروش ارزهای دیجیتال پرداخت. همچنین اگر بخواهید ارزهای دیجیتال خود را استیک کنید، بازهم می‌توانید از تراست ولت استفاده کنید.

برای نصب و استفاده از تراست ولت روی مرورگر باید به بخش افزونه‌های کروم رفته و عبارت Trust Wallet را جستجو کنید. سپس آن را نصب و اجرا نمایید. پس از اجرا نیز باید کیف پول اختصاصی خود را بسازید تا بتوانید از امکانات خرید و فروش ارزهای دیجیتال بهره‌مند شوید.

بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال ایرانی

تا اینجا چند سایت صرافی و کیف پول خارجی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال معرفی کرده‌ایم؛ اما در بین صرافی‌های ایرانی هم می‌توان گزینه‌های خوبی برای معامله ارزهای دیجیتال پیدا کرد. اگر در جستجوی بهترین سایت خرید فروش ارز دیجیتال ایرانی هستید، می‌توانید به گزینه‌های زیر اعتماد کنید. همچنین توصیه می‌کنیم مقاله «بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی» را نیز در ادامه بخوانید.

بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال ایرانی

8.     صرافی آبان تتر

یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با امکان واریز ریالی abantether است. این صرافی در حال حاضر امکان معامله بیش از 420 ارز دیجیتال را دارد. از دیگر امکانات آبان تتر می‌توان به انجام معاملات حرفه‌ای اشاره کرد. در این مدل از معاملات می‌توانید خرید ارزهای دیجیتال را با قیمت مشخص و حد ضرر انجام دهید.

احراز هویت در آبان تتر کمتر از 30 دقیقه وقت می‌گیرد و به سرعت اطلاعات شما تایید می‌شود. تقریباً اغلب ارزهای دیجیتال مطرح کریپتو در این صرافی قابل خرید و فروش است. نکته دیگر به رابط کاربری ساده آبان تتر برمی‌گردد که امکان استفاده راحت را برای کاربران به ارمغان آورده است.

همچنین در این صرافی می‌توانید اقدام به اخذ وام‌های کریپتویی کنید. برای مثال با ارائه وثیقه بیت کوینی می‌توانید در آبان تتر تا سقف 65 درصد دارایی خود وام بگیرید.

خرید و فروش ارز دیجیتال از سایت صرافی آبان تتر

9.     صرافی بیت پین

یکی دیگر از سایت‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران، bitpin است. این صرافی امکان خرید و فروش بیش از 150 رمز ارز را فراهم می‌کند. تعداد این توکن‌ها به شکل هفته‌ای در حال افزایش است. به‌روز بودن توکن‌های پشتیبانی شده در بیت پین یکی از مزیت‌های اصلی آن به حساب می‌آید.

نکته دیگر اینکه کارمزد معاملات در بیت پین هم نسبت به سایر صرافی‌های داخلی مقدار پایینی است که همین مسئله باعث شده تا مورد اقبال کاربران ایرانی قرار بگیرد. همچنین در این صرافی نیز می‌توانید از خدمات دریافت وام کریپتویی بهره‌مند شوید.

استفاده از کیف پول اختصاصی، پشتیبانی از ورود دو مرحله‌ای و کارمزد پله‌ای از دیگر ویژگی‌های سایت بیت پین است.

10.   صرافی اوکی اکسچنج

اگر در جستجوی یکی از بهترین سایت ترید برای ایرانی ها خرید و فروش ارز دیجیتال ایرانی هستید که امکان دسترسی به بلاکچین‌های مختلف را فراهم کرده باشد، می‌توانید به سراغ ok-ex بروید. این سایت از حدود 700 توکن پشتیبانی می‌کند که در بین صرافی‌های داخلی عدد بالایی است.

این صرافی همان طور که در مقاله لیست صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی هم گفته شد، خدمات دیگری هم به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد که امکان انجام معاملات حرفه‌ای یکی دیگر از این خدمات است. اگر بخواهید دارایی‌های مالی خود را با قیمت مشخصی خریداری کنید، می‌توانید از این ویژگی کمک بگیرید.

خرید و فروش ارز دیجیتال از سایت صرافی اوکی اکسچنج

سخن آخر

اگر به جای استفاده از اپلیکیشن‌ها و کیف پول‌های سرد ترجیح می‌دهید معاملات کریپتویی خود را در بستر اینترنت انجام دهید، باید به سراغ سایت‌هایی بروید که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را فراهم کرده باشند. برخی از صرافی‌ها و کیف پول‌های ارز دیجیتال این امکان را دارند. در این مقاله فهرستی از 10 سایت و صرافی را ارائه کردیم که همه آن‌ها را می‌توان در دسته «بهترین سایت خرید ارز دیجیتال و فروش ارز دیجیتال» نیز جای داد. اگر درباره موارد معرفی شده سوال دیگری دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.

سوالات متداول

چطور به سایت‌های خارجی تتر واریز کنیم؟

جهت واریز تتر به صرافی‌ها و سایت‌های خارجی باید از یک صرافی داخلی کمک بگیرید. به نحوی که ابتدا مبلغ ریالی خود را به حساب صرافی داخلی واریز کنید و معادل آن تتر بخرید. سپس تتر خریداری شده را به سایت‌های خارجی انتقال دهید. البته باید دقت کنید که صرافی انتخاب شده شما دارای کیف پول اختصاصی تتر TRC-20 باشد. برای این کار صرافی نوین تتر بهترین گزینه در دسترس است. زیرا بهترین نرخ تبدیل ریال به تتر را ارائه می‌دهد.

چگونه ارزهای دیجیتال خود را از سایت‌های خارجی برداشت کنم؟

برای برداشت نقدی مستقیم از سایت‌های خارجی باید یک حساب بین‌المللی داشته باشید؛ اما این کار برای کاربران ایرانی شدنی نیست. به همین خاطر می‌توانید از یک راه میان‌بر استفاده کنید. به نحوی که ابتدا ارزهای دیجیتال خود را فروخته و به تتر TRC20 تبدیل نمایید. سپس تتر تبدیل شده را از طریق سایت نوین تتر به کیف پول این صرافی واریز کنید. به این شکل می‌توانید دارایی خود را فروخته و به صورت ریالی برداشت نمایید.

 آیا برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید در سایت‌های خارجی حساب داشته باشم؟

لزوماً نیازی به باز کردن حساب در سایت‌های خارجی ندارید؛ اما صرافی‌های داخلی فقط از تعداد محدودی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه اگر می‌خواهید در پروژه‌های جدید سریع‌تر سرمایه‌گذاری کنید، توصیه می‌کنیم در یکی دو صرافی معتبر خارجی هم حساب داشته باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. saeed safaii گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه میخواستم بدونم که این صرافی Coinex فروش انلاین هم داره یعنی بدون اینکه حضور داشته باشیم بتونیم فعالیت داشه باشیم؟؟

  2. سامیار گفت:

    سلام
    نظر شما در مورد صرافی ارز دیجیتال والکس (Wallex) چیه اخه توی مقاله اسمی از این صرافی نیومده بود میخواستم بدونم که این صرافی قابل اعتماد هست اصلا؟؟

  3. سپیده خاکرو گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    این صرافی اوکی اکسچنج چطوری هستش تاریخچش و اگه بخوایم فعالیت کنیم توی این صرافی باید چیکار کنیم شرایطشو میشه توضیح بدید ممنون.