پیش بینی قیمت تتر
بازدید 56

پیش بینی قیمت تتر تا سال 2024

صحبت از پیش بینی قیمت تتر (USDT) شاید کمی عجیب به نظر برسد. زیرا تتر یک استیبل کوین است و قیمت آن در حالت عادی باید معادل 1 دلار امریکا باشد؛ اما سیستم عرضه و تقاضا و هیجانات بازار کریپتو گاهی باعث می‌شود قیمت تتر هم دچار نوسان شود.

برای مثال در سال 2020 و پس از ریزش ناگهانی قیمت بیت کوین، ارزش تتر تا 1.21 دلار هم رسید. نمونه دیگری از تغییر ارزش تتر به ریزش قیمتی آن در آوریل 2017  برمی‌گردد. در این تاریخ ارزش تتر تا 0.92 دلار هم پایین آمد. به همین خاطر آگاهی از تغییرات قیمتی تتر و چرایی این تغییرات، اهمیت ویژه‌ای برای کاربران دارد. در ادامه قصد داریم درباره پیش بینی قیمت تتر تا سال 2024 صحبت کنیم و عوامل موثر بر قیمت تتر را نام ببریم.

تتر چیست و چرا ارزش آن همواره ثابت است؟

قبل از اینکه به سراغ دلایل تغییر ارزش تتر برویم، اجازه دهید کمی درباره استیبل کوین‌ها و دلایل به ‌وجود آمدن آن‌ها صحبت کنیم. زمان عرضه اولیه تتر به سال 2014 برمی‌گردد. این استیبل کوین در ابتدا با نام RealCoin به بازار معرفی شد. هدف اصلی تتر این بود که جایگزین ارزهای فیات در بازار کریپتو باشد و به کاربران اجازه دهد در لحظه ارزهای دیجیتال خود را به یک سرمایه با ثبات‌تر تبدیل کنند.

ارزش تتر معادل 1 دلار امریکاست. کمپانی تتر برای اینکه ارزش USDT را معادل 1 دلار حفظ کند، متعهد شده تا به ازای هر تتر معادل یک دلار پشتوانه مالی در نظر بگیرد. این پشتوانه شامل وام‌ها و وثیقه‌های شرکتی، ارز فیات، وجوه و فلزات گرانبها و سرمایه‌ گذاری در توکن‌های مختلف می‌شود.

لینک شدن یک به یک تتر به ارز فیات دلار و پشتوانه مالی آن باعث شده تا پیش بینی تتر چندان سخت نباشد. در اغلب موارد ارزش این ارز دیجیتال بین 1.003 دلار تا 0.9993  دلار نوسان می‌کند. به همین خاطر تقریباً می‌توان آن را معادل یک دلار امریکا در نظر گرفت. ثابت بودن نرخ تتر در معاملات کریپتو نقش مهمی دارد.

کاربران فعال در این بازارها از تتر برای خرید و فروش سایر ارزهای دیجیتال کمک می‌گیرند. همچنین در مواقع بحرانی سرمایه خود را به تتر تبدیل می‌کنند تا ارزش آن حفظ شود. استقبال کاربران از تتر باعث شده تا این ارز دیجیتال به جایگاه سوم کوین مارکت کپ برسد. در حال حاضر ارزش بازار تتر بیش از 90 میلیارد دلار است.

اگر درباره تتر و تاریخچه آن نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید مقاله «ارز دیجیتال تتر چیست؟» را در ادامه مطالعه کنید.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

تجزیه و تحلیل قیمت تتر

قبل از اینکه به سراغ پیشبینی قیمت تتر برویم، نگاهی به این ارز دیجییتال داشته باشیم:

در زمان نوشتن این مقاله (26 آذر 1402)، ارزش تتر حدود 0.9991  دلار بوده و سهم این کوین از بازار کریپتو به 90.83 میلیارد دلار می‌رسد. حجم کلی بازار کریپتو نیز 1.667 تریلیون دلار است. بر اساس آمارهای کوین مارکت کپ، تتر در جایگاه سوم بازار کریپتو قرار دارد. آمار کلی ارز دیجیتال USDT را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

قیمت فعلی تتر (26 آذر 1402/ 17 دسامبر 2023) 0.9991 دلار
ارزش بازار 90.83 میلیارد دلار
عرضه در گردش 90.91 میلیارد دلار
کل عرضه 93.55 میلیارد دلار
حجم معاملات روزانه 35.02 میلیارد دلار
بالاترین قیمت تتر 1.22 دلار در 25/02/2015
پایین‌ترین قیمت تتر 0.56 دلار در 02/03/2015
مرجع tether.to

 پیش بینی قیمت تتر تا 2024

بازار کریپتو در سال‌های اخیر همواره دچار نوسان‌های عجیب و غریب بوده است. از ریزش یک‌باره قیمت بیت کوین در پنجشنبه سیاه 2020 گرفته تا اتفاقی که برای استیبل کوین لونا (UST) رخ داد. در اغلب موارد وقتی بحرانی در فضای بلاکچین اتفاق می‌افتد، تحت تاثیر ترس ایجاد شده، کاربران می‌خواهند تمام سرمایه خود را به تتر تبدیل کنند. آیا قیمت تتر بالا میرود، این اتفاق باعث می‌شود تا سیستم عرضه و تقاضای تتر دچار مشکل شود و قیمت آن به طور لحظه‌ای بالاتر برود.

البته در حالت برعکس هم این نوسان‌ها دیده شده است. در مواقعی که بازار صعودی باشد، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند سرمایه تتری خود را روی آلت کوین‌ها سرمایه‌گذاری کنند. این مسئله باعث می‌شود تا قیمت تتر به‌صورت لحظه‌ای پایین‌ بیاید. البته ریزش ارزش تتر می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد.

 پیش بینی قیمت تتر تا 2024

بر اساس این تجربه‌ها، سرمایه‌گذاران بازار کریپتو پیش بینی‌های مختلفی از قیمت تتر در سال‌های آینده دارند. برای مثال می‌توان به پیش‌ بینی‌های زیر اشاره کرد. این پیش بینی‌ها از سایت «stormgain» نقل شده‌اند:

  1. پیش بینی مرجع «WalletInvestor» از قیمت تتر

بر اساس تحلیل سایت «WalletInvestor» پیش بینی می‌شود که قیمت تتر تا اواخر سال 2023 روندی صعودی داشته و به حدود 1.004 دلار برسد. پیش بینی قیمت تتر در 10 روز آینده این سایت تا آخر سال 2024 و شروع 2025 هم قرار گرفتن قیمت تتر روی 1 دلار است.

  1. پیش بینی «CryptoPredictions» از قیمت تتر

یکی از سایت‌هایی که روی پیش بینی قیمت تتر نظر خاصی ارائه کرده، سایت CryptoPredictions است. تحلیل‌گران این سایت معتقدند قیمت تتر تا 2024 در حدود قیمت 0.8554 تا 1.258 دلار نوسان خواهد کرد؛ اما با شروع سال 2025 قیمت مجدداً روی 1 دلار تا 1.006 دلار ثابت می‌شود.

تجزیه و تحلیل قیمت تتر

  1. پیش بینی «PricePrediction» از قیمت تتر

از عجیب‌ترین پیش بینی‌های صورت گرفته برای تتر، می‌توان به پیش بینی تحلیل‌گران PricePrediction اشاره کرد. تحلیل‌گران این سایت در بدترین حالت قیمت تتر را حدود 0.2598 دلار پیش بینی کرده‌اند و معتقدند در بهترین سناریو هم تا پایان 2024 ممکن است قیمت تتر به حدود 1.789 دلار برسد.

طبق گفته سایت نوبیتکس:

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، قیمت تتر در این سال کمی کاهش پیدا می‌کند. پیش‌بینی سایت PricePrediction.net می‌گوید که قیمت تتر در پایان این سال به ۰.۸ دلار می‌رسد ولی پیش‌بینی سایت Wallet Investor، کمی متفاوت است. او می‌گوید که احتمالا تتر در پایان ۲۰۲5، به قیمت ۰.۴۲ دلار می‌رسد.

  1. پیش بینی سایت بایننس در قیمت تتر

در سایت بایننس نیز می‌توانید پیش بینی قیمت تتر را تا سال 2030 مشاهده کنید. به نقل از سایت بایننس:

«با توجه به حجم ورودی بازار، پیش بینی می‌شود تا سال 2030 ارزش Tether تا 5 درصد افزایش پیدا کند و به حدود 1.4056 دلار برسد.»

در جدول زیر می‌توانید پیش بینی این سایت از تغییرات تتر در سال‌های آینده را مشاهده کنید:

سال قیمت
2023 0.998986 دلار
2024 1.048935
2025 1.101382
2026 1.156451
2030 1.405673

آینده تتر به چه عواملی بستگی دارد؟

تا اینجا از پیش بینی قیمت تتر صحبت کردیم و تحلیل‌های متعددی را دیدیم؛ اما سوال اصلی اینجاست که آینده تتر به چه عواملی بستگی دارد؟ چه مواردی ممکن است روی قیمت تتر تاثیر بگذارند؟ و از کجا می‌توان مطمئن شد قیمت تتر همواره ثابت می‌ماند؟ در ادامه قصد داریم این عوامل را بررسی کنیم.

تاثیر عرضه و تقاضا روی قیمت تتر

مهم‌ترین فاکتوری که می‌تواند روی پیش بینی قیمت تتر اثر بگذارد، سیستم عرضه و تقاضاست. در مواقعی که کاربران بخواهند سرمایه خود را به تتر تبدیل کنند، تقاضا برای خرید تتر بالا رفته و در نتیجه قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند. در نقطه مقابل، اگر کاربران سرمایه خود را به ارزهای دیجیتال دیگر مثل بیت کوین تبدیل کنند، این کار باعث کاهش تقاضا می‌شود که نتیجه آن کاهش قیمت تتر است.

تاثیر عرضه و تقاضا روی قیمت تتر

نوسانات هیجانی بازار

در زمان هیجانات بازار معمولاً تغییر قیمت تتر بیشتر از حالت عادی است. در مواقع عادی کمپانی تتر با مدیریت سیستم عرضه و تقاضا می‌تواند قیمت تتر را تقریباً روی 1 دلار حفظ کند؛ اما در مواقعی که بازار نوسان‌های ناگهانی را تجربه می‌کند، وضعیت متفاوت است.

برای مثال در سال 2020 و پس از پنجشنبه سیاه امریکا (15 مارس 2020)، زمانی که تمامی بازارهای جهانی دچار ریزش شده بود، اغلب کاربران تمایل داشتند سرمایه خود را بلافاصله به تتر تبدیل کنند. این هیجان باعث شد تا ارزش بیت کوین به یک‌باره نصف شود و در عوض قیمت تتر یک افزایش قیمت ناگهانی را تجربه کند. در آینده نیز امکان دارد بازارهای کریپتو مجدداً شاهد چنین تنش‌هایی باشد.

بازاریابی و رقابت با سایر استیبل کوین‌ها

در حال حاضر تتر در صدر فهرست استیبل کوین‌های بازار قرار دارد. تقریباً تمامی صرافی‌ها و کیف پول‌ها از ارز دیجیتال تتر پشتیبانی می‌کنند. دلیل این محبوبیت به اولین استیبل کوین بودن تتر برمی‌گردد. با این حال اما استیبل کوین‌های دیگر بازار مثل USDC، DAI و… را نیز نباید دست کم گرفت. رقابت بین استیبل کوین‌ها عاملی است که می‌تواند ارزش آن‌ها را تهدید کند.

آینده تتر

اخبار فاندامنتال

اخبار فاندامنتال و ترندهای حاشیه‌ای شبکه‌های مجازی می‌توانند روی پیش بینی قیمت تتر اثرگذار باشند. برای اینکه بهتر تاثیر اخبار فاندامنتال را درک کنید، بهتر است یک‌بار دیگر اتفاقی که برای لونا و استیبل کوین آن یعنی «UST» افتاد را به خاطر بیاورید.

درست قبل از اینکه ارزش ارز دیجیتال UST بیش از 90 درصد سقوط کند، این کوین با جا گذاشتن BUSD به سومین استیبل کوین بازار تبدیل شده بود. در همان زمان لونا نیز وضعیت خوبی داشت و نسبت به دیگر رمزارزهای بازار افزایش قیمتی خوبی را تجربه می‌کرد؛ اما با چند اتفاق پشت سرهم و خبرهای حاشیه‌ای همه چیز به هم ریخت. ارزش لونا در یک سقوط آزاد کامل به صفر رسید و در کنار آن ارزش استیبل کوین UST نیز بیش از 90 درصد پایین آمد.

اگرچه اتفاقی که برای لونا و استیبل کوین آن رخ داد کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما بازار ارزهای دیجیتال پر از اتفاق‌های فاندامنتال و عجیب است. به همین خاطر برای پیش بینی ارزش تتر باید مراقب خبرهای فاندامنتال نیز بود.

شفافیت پشتوانه تتر

در ارتباط با بحث شفافیت تتر و پشتوانه آن، سایت میهن بلاکچین این‌گونه توضیح داده است:

«توکن تتر قابل استخراج نیست و تنها شرکت Tether Ltd می‌تواند این استیبل کوین را ایجاد و توزیع کند. همچنین عرضه کل این استیبل کوین محدود نبوده و می‌توان به هر میزان از آن را ایجاد کرد. شرکت Tether Ltd  هیچ‌گونه اطلاعاتی از نحوه ضرب استیبل کوبن تتر در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد و تنها به صورت روزانه گزارشی مبنی ‌بر تعداد تترهای ضرب شده در وب‌سایت خود منتشر می‌کند.»

همان‌طور که مشخص است، کمپانی تتر درباره میزان تترهای ضرب شده و پشتوانه آن شفافیت لازم را ندارد. اگرچه این کمپانی بارها ادعا کرده که وجه نقد، اوراق قرضه، فلزات گران‌بها و سرمایه‌گذاری‌هایش در بازار ارزهای دیجیتال پشتوانه تترهای منتشر شده هستند، اما هیچ‌گونه مدرک و سند معتبری در این رابطه در دسترس کاربران نیست. نداشتن شفافیت لازم و این مسائل حاشیه‌ای ممکن است در ادامه پیش بینی قیمت تتر را تحت تاثیر  قرار دهند.

دامیننس تتر چیست؟ استفاده از دامیننس برای پیش بینی قیمت تتر

یکی از داده‌های کاربردی برای پیش بینی قیمت تتر، بررسی دامیننس (Dominance) آن است. دامیننس به معنای میزان تسلطی است که یک رمزارز بر کل بازار دارد. بر اساس این تعریف، منظور از دامیننس تتر، میزان تسلطی است که ارز دیجیتال USDT بر کل بازار کریپتو دارد. برای محاسبه دامیننس تتر باید ارزش بازار تتر را محاسبه کرده و سپس آن را بر حجم کل بازار تقسیم کرد.

ارزش بازار تتر با ضرب تعداد کل مارکت کپ تتر در ارزش فعلی آن به‌دست می‌آید. البته چون قیمت تتر تقریباً معادل 1 دلار است، می‌توان گفت ارزش بازار آن برابر با تعداد کل مارکت کپ USDT است.

با ارزیابی دامیننس تتر می‌توان وضعیت کلی بازار را مشاهده کرده و بر اساس آن به پیش بینی قیمت تتر نیز دست یافت. زمانی که دامیننس تتر افزایش پیدا می‌یابد، به این معناست که کاربران دارند ارزهای دیجیتال خود را به تتر تبدیل می‌کنند. در نقطه مقابل، هروقت دامیننس تتر نزولی می‌شود، به معنای تبدیل تتر به سایر رمزارزهای بازار است.

به عبارت دیگر، افزایش دامیننس به معنای افزایش تقاضا برای تتر بوده و کاهش آن به معنای کاهش تقاضا برای تتر است. معمولاً افزایشی شدن دامیننس خبر از کاهش قیمت سایر ارزهای دیجیتال می‌دهد. در این مواقع کاربران ترجیح می‌دهند به‌سرعت سرمایه خود را به تتر تبدیل کنند.

برای دسترسی به داده‌های دامیننس تتر می‌توانید از سایت کوین مارکت کپ استفاده کنید یا در تریدینگ ویو عبارت USDT.D را جستجو نمایید.

آیا سرمایه‌گذاری در خرید تتر مناسب است؟

آیا سرمایه‌گذاری در خرید تتر مناسب است؟

همان طور که در مقاله سرمایه گذاری در تتر هم گفته شد، با وجود تمام پیش بینی‌ها از نرخ تتر و قیمت تتر و نگرانی‌های موجود، همچنان بسیاری از کاربران تتر را به‌عنوان یک استیبل کوین مطمئن قبول دارند. در بین کاربران ایرانی نیز تتر به‌عنوان یک گزینه خوب برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش پول شناخته می‌شود.

با توجه به نوسانات ریال در برابر دلار و روند کاهش ارزش پول ملی، خرید تتر می‌تواند گزینه مناسبی برای کاربران ایرانی باشد. در حالی که خرید دلار دردسرهای زیادی برای کاربران دارد، اما برای خرید تتر کافی است در یک صرافی ایرانی ثبت نام کرده و سپس سرمایه ریالی خود را به تتر تبدیل نمود.

اگر در جستجوی یک صرافی مطمئن برای خرید و نگهداری تتر هستید، می‌توانید از خدمات نوین تتر که یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی محسوب می شود، کمک بگیرید. نوین تتر همواره پایین‌ترین پیشبینی تتر و قیمت تتر را در بین صرافی‌های ایرانی دارد.

سخن آخر

خرید و نگهداری تتر سرمایه‌گذاری خوبی برای کاربران ایرانی است. پیش بینی قیمت تتر به دلار تا سال 2024 مثبت بوده و احتمال کاهش ارزش این رمزارز نزدیک به صفر است. حتی برخی از تحلیل‌گران معتقدند ارزش تتر می‌تواند تا پایان 2024 با رشد قیمتی نیز همراه باشد.

با توجه به این موارد اگر می‌خواهید ارزش سرمایه خود را حفظ کنید، می‌توانید به جای خرید دلار یا طلا به سراغ خرید تتر بروید. در کامنت‌های این پست پاسخگوی سوالات دیگر شما درباره تتر و پیش بینی قیمتی آن خواهیم بود.

سوالات متداول درباره آینده تتر

آیا احتمال سقوط قیمت تتر وجود دارد؟

اگرچه احتمال سقوط قیمت تتر خیلی پایین است، اما نمی‌توان این احتمال را صفر در نظر گرفت؛ زیرا در کنار نظرات و پیش بینی‌های مثبت، ریسک‌ها و خطرهای منفی هم وجود دارد. مهم‌ترین این خبرها عدم شفافیت و متمرکز بودن این استیبل کوین است.

بهترین جایگزین تتر چیست؟

اگر به دنبال جایگزین مناسبی برای تتر هستید، بهتر است به سراغ استیبل کوین‌های غیرمتمرکز بازار بروید. برای مثال استیبل کوین DAI از بهترین گزینه‌های در دسترس است.

آیا تتر برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مناسب است؟

اگر هدفتان از سرمایه‌گذاری حفظ ارزش پول باشد، سرمایه‌گذاری بلندمدت در تتر برایتان بهترین گزینه است؛ اما اگر بازار کریپتو را هدف قرار داده‌اید، باید ریسک حضور در این بازار را بپذیرید و به سراغ سایر ارزهای دیجیتال بروید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. احد گفت:

    سلام از نظر من یکی از بدترین روز‌های تتر، در آپریل و می‌ سال 2017 بود که قیمت این استیبل کوین به 0.92 دلار سقوط کرد. در حالی که این نوسانات تا سال 2020 ادامه دار بودن، اما از اون زمان تا به امروز تتر دیگه به اون محدوده‌ها برنگشت و موفق شده تا قیمت 1 دلاری خود را حفظ کنه

  2. سینا حاجیان گفت:

    سلام میخواستم بدونم برای تتر میشه پیش‌بینی‌های قطعیی داشت؟ من شنیدم تتر سعی می‌کع با پشتوانه دلاری خودش ارزش خودشو تو بازار حفظ کنه برای همین میخواستم بدونم که امکانش هست وابستگی تتر و دلار روزی شسکته بشع؟یا نه؟

  3. هومن سعیدی گفت:

    سلام چرا تتر آفزایش یا کاهش و افت قیمت آنچنانی مثل دلار نداره و انقد با ارز های دیجیتال دیگه فرق داره و به نظر من میشه گف درصد ریسک پایین تری هم داره حتی ولی در مقابل به عنوان مثال بیت کوین نوسان زیادی داره

  4. حادی مشیری گفت:

    سلام من شنیدم که تا سال دیگه قراره قیمت دلار و تتر برابری کنه این درسته واقعا؟؟یا فقط شایعست اگه بخواد با دلار برابری کنه که دیگه فرقی نداره باهاش همون دلار بگیریم بهتره