ارز سلف کی چیست؟
بازدید 31
saied-davoodi 94 روز پیش 3 دیدگاه

ارز سلف کی چیست؟

برای بسیاری از کارها مثل عضویت در صرافی‌ها، ثبت اسناد، عضویت در گروه‌ها و سازمان‌ها و استفاده از خدمات آنلاین نیاز به احراز هویت دارید. درج اطلاعات شخصی مثل شماره شناسنامه، تاریخ تولد و… در سایت‌های متعدد باعث شده تا امنیت هویتی کاربران به خطر بیفتد. در همین یک سال اخیر بارها شاهد لو رفتن اطلاعات کسب و کارها بوده‌ایم. سلف کی (selfkey) پلتفرمی مبتنی بر بلاکچین است که راه‌حل نوآورانه‌ای را برای جلوگیری از درز اطلاعات هویتی و مدیریت هویت دیجیتال ارائه می‌دهد. سلف کی ارز هم متعلق به همین پلتفرم است که با نماد Key در بازار کریپتو شناخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی ارز دیجیتال selfkey بپردازیم. همچنین نمودار قیمتی این ارز را از سایت tradingview می توانید در نمودار زیر مشاهده کنید.

ارز دیجیتال سلف کی چیست؟

سایت ارزاینجا، ارز دیجیتال سلف کی را این‌گونه معرفی می‌کند:

«سلف کی یک ارز دیجیتال است که بر اساس فناوری بلاکچین برای ارائه یک پلتفرم تأیید و احراز هویت آنلاین ایجاد شده است. این ارز دیجیتال به‌عنوان ابزاری برای تأیید و کنترل هویت شخصی، احراز هویت، پرداخت‌های آنلاین و خرید و فروش امن و ناشناس ارزهای دیجیتال عمل می‌کند. با استفاده از فناوری بلاکچین، از جمله شبکه اتریوم، سلف کی برای ارائه یک پلت فرم امن، شفاف و غیرمتمرکز برای مدیریت هویت و پرداخت‌های آنلاین استفاده می‌شود. هدف اصلی این ارز دیجیتال ارائه راه‌حلی برای مشکلات هویت و امنیت در دنیای دیجیتال است.»

ارز key چیست در دنیای دیجیتالی امروز، هویت دیجیتال افراد به‌مثابه کلید ورود آن‌ها به دنیای آنلاین است. در نتیجه لو رفتن این اطلاعات باعث می‌شود تا امنیت دیجیتال و حریم خصوصی افراد به مشکل بخورد. برای مثال در سال‌های اخیر بارها شاهد هک شدن کسب و کارهای متعددی بوده‌ایم. کسب و کارهایی که نتوانسته‌اند از اطلاعات هویتی کاربران خود به‌درستی مراقبت کنند. لو رفتن این اطلاعات باعث شده تا شاهد افزایش فیشینگ و کلاهبرداری‌های مشابه باشیم.

ارز دیجیتال سلف کی چیست؟

سلف کی با ارائه یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین، راه‌حلی نوآورانه برای این چالش‌ها ارائه کرده است. با استفاده از سلف کی می‌توانید:

  • هویت دیجیتال خود را به طور کامل کنترل کنید.
  • به طور امن و خصوصی هویت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • از اطلاعات شخصی خود در برابر هکرها و سوءاستفاده‌کنندگان محافظت کنید.
  • برای عضویت و احراز هویت در سازمان‌های متمرکز مثل بانک‌ها، صرافی‌ها و… از یک امضای خصوصی استفاده کنید که به طور خودکار هویت KYC شما را تایید می‌کند.

زمانی که کیف پول سلف کی را نصب می‌کنید، می‌توانید اطلاعات هویتی خود را در این پلتفرم غیرمتمرکز ذخیره کرده و مدیریت نمایید. به نحوی که برای عضویت در سایت‌های واسطه دیگر نیازی نباشد که اطلاعات هویتی خود را مستقیماً ارائه دهید و نگران هک شدن این سایت‌ها و لو رفتن اطلاعات خود باشید.

ارز دیجیتال سلف کی چیست؟

تاریخچه ارز سلف کی چیست؟

پروژه سلف کی در سال 2017 و با همت ادموند لوول، یکی از بنیانگذاران قدیمی زنجیره KYC، کارش را شروع کرد. از همان ابتدا هدف SelfKey تمرکز بر توسعه پروتکلی برای مدیریت هویت دیجیتال کاربران بود. به نحوی که کاربران فضای آنلاین خودشان به طور مستقیم مدیریت هویت دیجیتالی خود را برعهده بگیرند و آسودگی خیال بیشتری داشته باشند.

در سال 2018 عرضه اولیه توکن سلف کی با نماد KEY انجام شد که یکی از بزرگ‌ترین عرضه اولیه‌های دنیای بلاکچین بود. پروژه سلف کی در نتیجه این عرضه اولیه نزدیک به 20 میلیون دلار سرمایه جذب کرد. سپس با فاصله کمی این ارز key دیجیتال در صرافی‌های متعدد با نماد Key و بر پایه استاندارد ERC-20 لیست شد تا رسماً کار توسعه پلتفرم selfkey آغاز شود.

در سال 2019 بالاخره نسخه اولیه پلتفرم سلف کی راه‌اندازی شد و البته خیلی زود شرکای جدیدی به این پروژه پیوستند. Civic و Blockstack از جمله این شرکا بودند.

با محبوب شدن بازار کریپتو در سال‌های 2020 و 2021، ارز دیجیتال سلف کی هم مورد توجه قرار گرفت و در صرافی‌های زیادی هم لیست شد. همچنین در این سال‌ها توسعه‌دهندگان سلف کی کیف پول دیجیتال موبایلی و نرم‌افزاری آن را ارائه کردند و ویژگی‌های جدیدی مثل بازار هویت را به پلتفرم خود افزودند. همچنین در چندین رویداد و کنفرانس بلاکچینی حاضر شدند که باعث شد این پلتفرم بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

تاریخچه ارز سلف کی چیست؟

آینده ارز سلف کی چیست؟

تا اینجا از تاریخچه selfkey صحبت کردیم؛ اما مسئله‌ای که برای کاربران اهمیت دارد، پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال از جمله سلف کی است. بر اساس توسعه‌های اخیر و کاربردهای متعدد این پلتفرم می‌‌توان پتانسیل بالایی را برای آینده سلف کی متصور بود. سلف کی پلتفرم پیشرویی در زمینه امنیت هویت دیجیتال است و با گسترش دنیای کریپتو احتمالاً بیشتر هم مورد استفاده کاربران قرار گیرد. رشد قیمت ارز دیجیتال سلف کی هم احتمالاً یکی دیگر از نتایج جانبی این اتفاق‌ها باشد.همانطور که در سایت آبان تتر گفته شده:

سلف کی (self key) یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که برای حفظ هویت دیجیتال و حریم شخصی افراد طراحی شده است. این شبکه تلاش می‌کند همهٔ تراکنش‌ها را غیر متمرکز، ایمن و خصوصی نگه دارد. ارز دیجیتال سلف کی با نماد اختصاری (key) در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. عرضهٔ اولیه این کوین در سال 2018 انجام شد. توکن سلف کی در این اکوسیستم برای مدیریت عملکردها و پیشامدها مورداستفاده قرار می‌گیرد. شما با این ارز دیجیتال می‌توانید معامله‌های بانکی انجام دهید و حتی به خرید و فروش بپردازید اما هویت شما حفظ شود و امنیت شما خدشه‌دار نشود. علاوه بر تمام این موارد سرعت انجام تراکنش در این شبکه بسیار بالاست و این عوامل در کنار هم باعث می‌شوند که بتوان آیندهٔ روشنی را برای این ارز دیجیتال متصور شد.

مزایای استفاده از سلف کی

تا اینجا از چیستی ارز دیجیتال سلف کی صحبت کردیم؛ اما سوال اینجاست که چرا چنین پلتفرمی مورد توجه کاربران کریپتو قرار گرفته است؟ و چه مزایا و کاربردهایی دارد؟ فهرست زیر مهم‌ترین مزیت‌هایی است که پلتفرم سلف کی برای دنیای بلاکچین ایجاد می‌کند:

مزایای استفاده از سلف کی

1.     کنترل کامل هویت

ارز دیجیتال سلف کی به کاربران بلاکچین امکان می‌دهد تا کنترل کاملی روی هویت دیجیتال خود داشته باشند. به نحوی که اطلاعات هویتی خود را به شکلی امن ذخیره و مدیریت نمایند و در صورت لزوم، بخش‌هایی از آن را با سازمان‌ها یا اشخاص به اشتراک بگذارند.

2.     امنیت و حریم خصوصی

در پلتفرم سلف کی از الگوریتم‌های رمزنگاری مبتنی بر بلاکچین برای ذخیره‌ کردن اطلاعات هویتی استفاده می‌شود. این مسئله باعث شده تا امنیت و حریم خصوصی کاربران به شکل بی‌نظیری حمایت شود. در مقاله نکات مهم در خرید ارز دیجیتال هم گفتیم که امنیت و حریم خصوصی، از مهم ترین نکات برای خرید هر ارز است.

3.     عدم نیاز به استفاده از سازمان‌های واسطه

در دنیای امروز سازمان‌ها و پلتفرم‌هایی ایجاد شده‌اند که فرایند احراز هویت را برای سایت‌ها و سازمان‌ها دیگر انجام می‌دهند و این کار را ساده‌ کرده‌اند. با این حال عضویت در این سازمان‌ها نیز خطرات خودش را دارد؛ زیرا همچنان داده‌های احراز هویتی شما را ذخیره می‌کنند و امکان نشت اطلاعات در آن‌ها نیز کم نیست. وقتی از پلتفرم سلف کی استفاده می‌کنید، دیگر نیازی نیست برای مدیریت هویت دیجیتالی خود به این سازمان‌های واسطه اعتماد کنید. سلف کی یک پلتفرم غیرمتمرکز و رمز‌نگاری شده است که ریسک نشت اطلاعات را تا حد زیادی پایین می‌آورد.

مزایای استفاده از سلف کی

4.     دسترسی آسان

مزیت دیگر ارز دیجیتال سلف کی و پلتفرم آن راه‌های متعدد برای دسترسی به آن است. در حال حاضر می‌توانید از طریق وب، اپلیکیشن موبایل و نرم‌افزار دسکتاپ به این پلتفرم دسترسی داشته باشید و مدیریت هویت دیجیتالی خود را به دست بگیرید.

5.     قابلیت همکاری

پلتفرم سلف کی امکان مدیریت هویت دیجیتال را برای کاربران ایجاد کرده است؛ اما این فقط یک سمت ماجراست. نکته دیگر در رابطه با سلف کی مربوط به امکان استفاده از خدمات سلف کی توسط وب‌سایت‌ها و برنامه‌های متعدد است. این اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها می‌توانند به راحتی با پلتفرم سلف کی همکاری کنند و سیستم احراز هویت خود را از طریق این پلتفرم پیش ببرند.

6.     غیر متمرکز بودن

مزیت مهم پلتفرم selfkey این است که یک پروژه غیرمتمرکز بوده و بر پایه بلاکچین اتریوم طراحی شده است. به معنای دیگر، هیچ نهاد یا سازمانی نمی‌تواند اطلاعات سلف کی را کنترل کند. تایید اطلاعات هویتی در سلف کی توسط شبکه‌ای از گره‌ها انجام می‌شود که باهم کار می‌کنند تا امنیت و شفافیت پلتفرم را بالا ببرند.

7.     ارائه کیف پول هویتی

شاید عجیب به نظر برسد؛ اما پلتفرم سلف کی در واقع یک کیف پول بلاکچینی برای رمزنگاری و ذخیره‌سازی اطلاعات هویتی شما مثل گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه و… است. غیرمتمرکز بودن این پلتفرم هم باعث شده تا فقط خود کاربر امکان کنترل و مدیریت اطلاعات هویتی را داشته باشد و بتواند آن را در اختیار سازمان‌ها یا اشخاص دیگر قرار دهد.

 تحلیل ارز سلف کی

اگر قصد خرید ارز سلف کی را دارید، خوب است که با تحلیل‌های آن هم آشنا باشید. در حال حاضر این توکن در رنکینگ 636 کوین مارکت کپ قرار دارد و ارزش بازار آن به حدود 57 میلیون دلار می‌رسد. حجم مبادلات روزانه این ارز دیجیتال هم حدود 16 میلیون دلار است که نشان از پویایی بازار آن دارد.

بالاترین قیمت ارز دیجیتال key به ژوئن سال 2018 برمی‌گردد که حدود 0.07 دلار قیمت داشت. در حال حاضر اما ارزش این توکن 0.011 دلار است که حدود 84 درصد پایین‌تر از ATH قبلی خود معامله می‌شود. تعداد واحدهای در گردش این توکن هم 5.3 میلیارد بوده و ارزش بازار رقیق شده آن هم 64624852 دلار است.

در حال حاضر روند قیمتی این توکن هم صعودی است و میانگین SMA 50 روزه و 200 روزه آن هم شکل‌گیری یک روند قوی را نشان می‌دهد. همین مسئله باعث شده تا حدود 30 درصد از کاربران صرافی بایننس، نسبت به رشد قیمتی سلف کی خیلی خوشبین باشند. همچنین حدود 29 درصد هم یک خوشبینی نسبی درباره افزایش قیمتی این ارز دیجیتال دارند.

البته اعتماد کردن به نظر کاربران برای خرید و فروش ارز سلف کی معیار مناسبی نیست و توصیه می‌کنیم قبل از خرید، تحلیل دقیق‌تری نسبت به این ارز دیجیتال داشته باشید. همچنین اخبار ارز سلف کی را نیز زیر نظر بگیرید.

 تحلیل ارز سلف کی

خرید ارز سلف کی

در حال حاضر بهترین مکان برای خرید ارز سلف در تلگرام استفاده از کیف پول‌های غیرحضانتی است. در مقاله «بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال»، می‌توانید فهرستی از والت‌های قابل اطمینان را پیدا کنید. اگر بخواهید در این کیف پول‌ها دست به خرید بزنید، باید ابتدا سرمایه ریالی خود را به تتر تبدیل کرده و سپس به آدرس تتری کیف پول خود واریز نمایید. برای خرید تتر با بهترین نرخ می‌توانید از صرافی نوین تتر کمک بگیرید. این صرافی امکان واریز و برداشت تتر را به‌واسطه ساخت کیف پول تتری TRC-20 اختصاصی دارد.

سخن آخر

سلف کی (SelfKey) پلتفرمی است که برای مدیریت هویت دیجیتال مورد استفاده می‌گیرد. این پلتفرم بر پایه بلاکچین توسعه پیدا کرده و باعث شده تا امنیت اطلاعاتی کاربران به شکل ویژه‌تری محافظت شود. در حال حاضر ارز سلف کی در رده 636 کوین مارکت کپ قرار دارد و از جمله توکن‌هایی است که می‌توانید برای آینده روی آن حساب باز کنید. در این مقاله به بررسی جزئیات کامل ارز دیجیتال سلف کی پرداختیم. اگر سوال دیگری درباره این رمزارز دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

سوالات متداول

پلتفرم سلف کی چگونه کار می‌کند؟

پلتفرم سلف کی یک کیف پول غیرحضانتی است که می‌توانید اطلاعات هویتی خود را در آن آپلود کنید. این پلتفرم اطلاعات هویتی شما را رمزنگاری کرده و مورد تایید قرار می‌دهد. سپس می‌توانید در مواقعی که نیاز به احراز هویت دارید، به جای ارائه اطلاعات هویتی، از این پلتفرم کمک بگیرید.

چگونه می‌توان در سلف کی ثبت نام کرد؟

در حال حاضر برای استفاده از سلف کی می‌توانید از نرم‌افزار موبایلی یا دسکتاپ آن استفاده کنید. البته این پلتفرم در وب‌سایت رسمی پروژه هم در دسترس است.

چه منابع دیگری برای یادگیری درباره سلف کی وجود دارد؟

 بهترین منبع برای یادگیری درباره سلف کی، بررسی وایت پیپر پروژه است. برای دسترسی به وایت پیپر می‌توانید وارد سایت اصلی پروژه شوید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مهدی عباسی گفت:

    سلام برای ارز سلف کی چه کیف پولیو پیشنهاد میدین که مطمعن باشه و امنیت هم داشته باشه؟؟ مثلا به عنوان مثال میشه به کیف پول اکسودوس اعتماد کرد یا نه این مناسب ارز دیجیتال سلف کی هست؟؟

  2. صدرا رضایی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم که چه فرقی بین ارز دیجیتال وتور و ارز سلف کی هستش و کدوم نسبت به اون یکی بهتره شما کدومو پیشنهاد میدید؟؟

  3. SASAN گفت:

    سلام وقتتونم بخیر
    اینکه حداقل مقدار برداشت این توکن تو صرافی ها و مقدار کارمزد برداشت اون مبلغش از ۳۰۰۰ توکن و ۲۰۰۰ توکن KEY هستش درسته؟؟؟