ارز رونین چیست
بازدید 25
saied-davoodi 90 روز پیش 3 دیدگاه

ارز دیجیتال رونین چیست؟

اگر به بازی‌های کریپتویی علاقه‌مند باشید، احتمالاً اسم اکسی اینفینیتی را نیز شنیده‌اید. خالق این بازی استودیو SKY Mavis است که نقش مهمی در خلق بازی‌های کریپتویی دارد. بلاکچین رونین هم یکی دیگر از پروژه‌های این استودیو است. بلاکچینی سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM)، که به طور خاص برای اجرای بازی‌های بلاکچینی و انتقال پول در این بازی‌ها توسعه یافته است. ارز رونین که با نماد Ron شناخته می‌شود، متعلق به همین بلاکچین بوده و کاربران برای پرداخت هزینه‌های تراکنش و یا انتقال پول باید از این ارز دیجیتال استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال و دقیق‌تر ارز دیجیتال رونین بپردازیم. همچنین نموداری قیمتی لحظه ای این ارز از سایت تریدینگ ویو را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

ارز دیجیتال رونین چیست؟

رونین یعنی چه در سال 2021 و با گسترش متاورس، بازی‌های بلاکچینی تا حد زیادی مورد توجه قرار گرفتند. بازی اکسی اینفینیتی یکی از معروف‌ترین بازی‌های همان دوره بود. در این بازی کاربران می‌توانستند موجوداتی به نام اکسی را جمع‌آوری کرده و پرورش دهند. سپس به‌وسیله آنها با کاربران دیگر وارد نبرد شوند. اکسی‌ها موجودات منحصر به فردی بودند که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را داشتند.

تا اینجا همه چیز شبیه بازی‌های کامپیوتری بود؛ اما بازی اکسی اینفینیتی یک ویژگی دیگر هم داشت. اینکه کاربرها مالک واقعی کاراکترهای بازی بودند و حق داشتند آن‌ها را در بازارهای NFT به فروش برسانند. این ویژگی باعث شد تا ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی هم مورد توجه قرار گیرد و رشد عجیبی را تجربه کند.

رونق گرفتن بازی‌های کریپتویی باعث شد تا استودیو Sky Mavis تصمیم بگیرد تا بلاکچین اختصاصی رونین (Ronin) را برای راه‌اندازی بازی‌های بیشتر توسعه دهد. این بلاکچین با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار بوده و امکان انتقال از رونین به متامسک ارزهای دیجیتال در اکوسیستم بازی‌های بلاکچینی را فراهم می‌آورد.

هدف اصلی بلاکچین رونین ارائه یک پلتفرم مقرون به صرفه و سریع برای انجام تراکنش‌های درون بازی و سایر فعالیت‌های مربوط به بازی‌های آنلاین است. ارز دیجیتال رونین هم متعلق به همین بلاکچین بوده و کاربران برای انجام هر فعالیت در شبکه رونین، مثل انتقال توکن، خرید NFT، ارتقای شخصیت و… به این رمزارز نیاز دارند.

در ادامه بخوانید: آشنایی با ارز سلف کی

ارز دیجیتال رونین چیست؟

آشنایی با شبکه رونین و ویژگی‌های آن

توسعه شبکه پرداخت برای بازی‌های بلاکچینی کار ساده‌ای نیست. به همین خاطر استودیوهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ترجیح می‌دهند به سراغ بلاکچین‌های دیگر بروند و از امکانات آن‌ها بهره ببرند. تا قبل از شکل‌گیری ارز رونین، اغلب بازی‌ها مجبور بودند از بلاکچین اتریوم استفاده کنند که امکان جاری کردن قراردادهای هوشمند را داشت؛ اما هزینه تراکنش‌ها در شبکه اتریوم بسیار بالا بوده و ترافیک آن هم امکان توسعه را از بازی‌های بلاکچینی می‌گیرد.طبق گفته سایت ارز دیجیتال:

رونین با نماد اختصاری RON یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۳۵.۶۹ میلیون دلار، در رتبه ۹۴ بازار قرار داشته و دامیننس رونین در حال حاضر ۰.۰۳ درصد است. هر واحد از رونین در این لحظه با قیمت ۲.۵۹ دلار، با احتساب نرخ تتر ۵۹,۹۱۶ تومان معادل ۱۵۵,۵۷۳ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱۱.۵۷ میلیون دلار است.

به خاطر همین دلایل استودیو اسکای ماویس پس از موفقیت بازی اکسی اینفینیتی تصمیم گرفت تا بلاکچین اختصاصی خود را برای توسعه بازی‌های کریپتویی راه‌اندازی کند. بلاکچین رونین با ماشین مجازی اتریوم هم سازگاری کاملی دارد که امنیت و مقیاس‌پذیری آن را افزایش می‌دهد. در حال حاضر بازی‌های معروفی مثل Axie Infinity، Splinterlands و Guild of Guardians روی همین بلاکچین اجرا می‌شوند.

آشنایی با شبکه رونین و ویژگی‌های آن

از جمله ویژگی‌های شبکه رونین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازگاری با EVM: سازگاری با ماشین مجازی اتریوم به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که از ابزارها و قراردادهای هوشمند شبکه اتریوم هم بهره‌مند شوند.
  • سرعت بالا و هزینه پایین برای تراکنش‌ها: هزینه تراکنش‌ها در این شبکه توسط ارز رونین پرداخت می‌شود. هزینه هر تراکنش بسیار ناچیز است. به‌علاوه خود شبکه هم در ازای فعالیت، به بازیکن‌ها و توسعه‌دهنده‌ها رونین رایگان اعطا می‌کند که تا حد زیادی هزینه‌های جاری را برای استفاده کنندگان پایین می‌آورد. نکته دیگر اینکه شبکه رونین سرعت بالایی در انجام تراکنش‌ها دارد و همه چیز در کسری از ثانیه صورت می‌گیرد.
  • امنیت شبکه رونین: بلاکچین رونین امنیت بالایی دارد و برای مقابله با هکرها و خطرات احتمالی از مکانیزم‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برد.
  • مقیاس‌پذیری بالا: یکی از ویژگی‌های مهم این شبکه مقیاس‌پذیری بالای آن است. بلاکچین رونین برای پشتیبانی از کاربران پرتعداد و حجم زیادی از تراکنش‌ها طراحی شده است.

آشنایی با شبکه رونین و ویژگی‌های آن

کاربردهای ارز دیجیتال رونین چیست؟

آنچه باعث شده تا ارز رونین مورد توجه قرار گیرد، به کاربردهای بلاکچین رونین و رمزارز آن برمی‌گردد. اگر بخواهید وارد اکوسیستم بازی‌های بلاکچینی شوید، در اغلب موارد با این ارز دیجیتال سر و کار دارید. از جمله کاربردهای ارز دیجیتال رونین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.     پرداخت هزینه تراکنش‌ها

مهم‌ترین کاربرد ارز رونین نقش آن در پرداخت هزینه تراکنش‌های درون برنامه‌ای است. هر فعالیتی که در بلاکچین رونین انجام دهید، مشمول هزینه تراکنش می‌شود. انتقال توکن، خرید آیتم در بازی، ارتقای شخصیت، تبدیل شخصیت‌ها به NFT و…. از جمله این موارد است. هزینه این تراکنش‌ها باید توسط ارز رونین پرداخت شود.

2.     خرید و فروش آیتم‌های بازی

یکی از ویژگی‌های مهم شبکه رونین ایجاد بستری برای خرید و فروش آیتم‌های مختلف در بازی‌های بلاکچینی است. آیتم‌های خاص، زمین، شخصیت‌ها و قابلیت‌های اضافه از جمله چیزهایی هستند که درون بازی‌های بلاکچینی خرید و فروش می‌شوند.

خرید و فروش آیتم‌های بازی

3.     پرداخت پاداش در درون بازی

بسیاری از بازی‌ها، مثل اکسی اینفینیتی، به کاربران بازی در ازای پیشرفت‌های مرحله‌ای پاداش می‌دهند. این شکل از پاداش‌دهی اصطلاحاً Play To Earn نامیده می‌شود. بازی‌های بلاکچینی می‌توانند برای پرداخت پاداش از ارز دیجیتال رونین استفاده کنند.

4.     استیک کردن ارز رونین

راهکار دیگر برای کسب درآمد از بلاکچین رونین، استیک کردن ارز بومی این شبکه است. خریداران ارز RON می‌توانند با استیک کردن سرمایه خود به امنیت شبکه کمک کنند و در ازای آن پاداش بگیرند.

کاربردهای ارز دیجیتال رونین چیست؟

تاریخچه ارز رونین چیست؟

پروژه بلاکچین رونین در سال 2021 و توسط شرکت استودیویی Sky Mavis استارت خورد. هدف اصلی این پروژه ایجاد یک پلتفرم مقیاس‌پذیر و مقرون به صرفه برای انجام تراکنش‌ها درون بازی‌های بلاکچینی بود. شبکه Ronin تا جولای 2021 تکمیل و راه‌اندازی شد. در آگوست 2021 هم برای اولین بار ارز دیجیتال رونین در صرافی‌های بزرگ لیست شد.

یکی از حوادث مهم در تاریخچه رونین مربوط به بزرگ‌ترین هک تاریخ ارزهای دیجیتال است. در سال 2022 شبکه رونین با یک اتفاق پیش‌بینی نشده روبرو شد. صرافی والکس درباره اخبار ارز رونین و هک شدن توضیح کاملی را ارائه کرده است:

« در سال ۲۰۲۲، شبکه بلاکچین رونین با یک سوءاستفاده بزرگ مواجه شد. سارقان سایبری با طراحی یک حمله دقیق، موفق به سرقت USDC و اتر از این شبکه بلاک‌چینی شدند. خسارتی که رونین از این اتفاق هولناک دریافت کرد، چیزی حدود ۶۲۵ میلیون دلار برآورد می‌شود.  بنا بر اعلام توسعه‌دهندگان شبکه رونین، دلیل این هک مربوط به نقص‌های فنی نبود؛ بلکه سو استفاده‌کنندگان از شیوه‌های مهندسی اجتماعی برای دسترسی به کلیدهای خصوصی کاربران این شبکه استفاده کرده بودند. این حمله سایبری به شدت تاثیر مخربی بر روی تعداد کاربران شبکه بلاکچین رونین و همچنین قیمت ارز دیجیتال اکسی (توکن بومی بازی اکسی اینفینیتی) و توکن RON گذاشت.»

در ادامه بخوانید: همه چیز درباره ارز دیجیتال وتور

رونین پس از هک

بسیاری از تحلیلگرها انتظار داشتند که پس از خبر هک شدن بلاکچین رونین این پروژه ورشکست شده و روند توسعه آن متوقف شود؛ اما توسعه‌دهندگان این شبکه نشان دادند که قرار نیست به این سادگی‌ها کنار بکشند. یک سال پس از این واقعه بلاکچنین رونین سیستم اعتبارسنجی خود را ارتقا داد؛ به نحوی که با مکانیزم غیرمتمرکزتری امنیت شبکه را تامین کند. همین مسئله باعث شد تا نظر تحلیلگران درباره رونین تغییر کند.

سال 2023 سال خوبی برای ارز رونین بود. در این سال توکن RON رشد قیمتی خوبی را به ثبت رساند. تا جایی که قیمت آن از 0.2 دلار مجدداً روند صعودی خود را آغاز کرده و به حدود 1.4 دلار رسید. در مارس 2023 نیز این شبکه از 4 بازی جدید رونمایی کرد.

در ماه مارس رونین تصمیم گرفت تا قراردادهای همکاری جدیدی با استودیوهای بازی‌های دیگر ببندد. نتیجه این همکاری‌ها باعث شد تا قیمت این توکن نزدیک به 500 درصد رشد کند. در می 2023 هم تیم توسعه‌دهنده رونین برای تشویق توسعه‌دهندگان وب 3 از ویژگی Saigon Testnet رونمایی کرد که مسلماً نقش مهمی در توسعه برنامه‌های کاربردی خواهد داشت.

تاریخچه ارز رونین چیست؟

آینده ارز دیجیتال رونین چیست؟

اگر بخواهیم درباره آینده ارز رونین صحبت کنیم، باید نگاه متفاوتی به دنیای بازی‌های کریپتویی داشته باشیم. توسعه همکاری بین اکوسیستم‌ بازی‌های رایانه‌ای و بلاکچین‌ها باعث شده تا استودیوهای زیادی به سراغ بازی‌های کریپتویی بروند.

با توجه به پیشرو بودن بلاکچین رونین در این زمینه، می‌توان همچنان روند خوبی را برای جذب سرمایه رونین و افزایش قیمت آن پیش‌بینی کرد. افزایش قیمت ارز رونین تا 4.41 دلار در مارچ 2024 هم این روند صعودی را به خوبی نشان می‌دهد.

 تحلیل ارز رونین

با توجه به اینکه ارز دیجیتال رونین از ابتدای 2024 هم نزدیک به 102 درصد رشد داشته، بهتر است با احتیاط بیشتری به سراغ خرید آن بروید. در حال حاضر ارزش بازار RON نزدیک به 1.14 میلیارد دلار است که باعث شده این توکن به جایگاه 85 کوین مارکت کپ برسد. حجم معاملات روزانه رونین هم به حدود 28.4 میلیون دلار می‌رسد که نشان‌دهنده پویایی این شبکه است.

بیشترین قیمت رونین در چند سال اخیر مربوط به 14 مارچ 2024 می‌شود. سقف تاریخی 4.41 دلاری بالاترین قیمت این توکن است. البته در حال حاضر با رکود بازار مجدداً قیمت RON به حدود 3.7 دلار (4 آپریل 2024) رسیده و این اصلاح قیمتی فرصت خوبی برای خریداران خواهد بود.

 بر اساس آمارهای سایت binance، روی تایم فریم 4 ساعته، ارز رونین روندی نزولی دارد و میانگین متحرک 50 روزه هم همین شیب نزولی را نشان می‌دهد؛ اما اگر میانگین متحرک 200 روزه را بررسی کنید، شیب نمودار مثبت بوده و نشان‌دهنده یک روند صعودی قوی است.

به بیان دیگر، اگر با دید کوتاه‌مدت قصد خرید رونین را دارید، بهتر است کمی صبر کنید تا روند بازار مجدداً صعودی شود؛ اما اگر هدفتان سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد، می‌توانید از استراتژی خرید پله‌ای استفاده کنید.

 تحلیل ارز رونین

خرید ارز رونین

برای خرید ارز دیجیتال رونین می‌توانید از صرافی‌های مختلف استفاده کنید. رونین توکن معروفی در بلاکچین است و در اغلب صرافی‌های داخلی و خارجی در دسترس قرار دارد. اگر هدفتان خرید توکن رونین با دید سرمایه‌گذاری بلندمدت است، می‌توانید از کیف پول‌های ارز دیجیتال کمک بگیرید. همچنین می‌توانید با خرید از طریق پلتفرم رون استیکینگ (Ron Staking) این توکن را خریداری کرده و سپس استیک کنید.

البته برای این کار نیاز به ارز دیجیتال تتر دارید. خوشبختانه صرافی نوین تتر امکان واریز مستقیم USDT به پلتفرم‌ رون استیکینگ یا سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال را دارد. این ویژگی کار شما را بسیار ساده می‌کند و می توانید خرید و فروش تتر و… را نیز انجام دهید.

سخن آخر

ارز دیجیتال رونین متعلق به بلاکچین RONIN و استودیو بازی‌سازی Sky Mavis است. این توکن در بازی‌های کریپتویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربران این بازی‌ها می‌توانند آیتم‌ها و NFTهای خود را با توکن RON خرید و فروش کنند. همچنین می‌توانند با پیشرفت در بازی این توکن را به‌عنوان پاداش دریافت نمایند. در این مقاله درباره ارز رونین و کاربردهای آن در دنیای بازی‌سازی صحبت کردیم. اگر سوال دیگری درباره رونین دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.

سوالات متداول

با چه بازی‌هایی می‌توانم رونین به دست بیاورم؟

بازی‌هایی که استراتژی Play to Earn را دارند، در ازای پیشرفت بازیکن‌ها به آنها پاداش می‌دهند. برای مثال اکسی اینفینیتی یکی از همین بازی‌هاست. هرچقدر در این بازی جلوتر بروید، می‌توانید درآمد بیشتری هم کسب کنید.

چطور درآمد بازی‌های کریپتویی را نقد کنم؟

اگر در بازی‌های بلاکچینی درآمدی کسب کرده‌اید، می‌توانید آن را به کیف پول بلاکچین انتقال داده و سپس به یک صرافی واریز کنید. با این کار می‌توانید ارز دیجیتال رونین را به تتر تبدیل نمایید و اصطلاحاً نقد کنید.

آیا نقد کردن درآمد بازی‌های کریپتویی نیاز به احراز هویت دارد؟

بازی‌هایی مثل اکسی اینفینیتی معمولاً نیازی به احراز هویت ندارند. تمامی کاربران بلاکچین می‌توانند از خدمات ارائه شده استفاده کنند و حتی درآمد خود را نقد نمایند. البته در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر باید وارد سایت یا اپلیکیشن هر بازی شوید و قوانین آن را مطالعه کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. sasan گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه میخواستم بدونم که چه فرقی بین ارز دیجیتال بنکی و ارز دیجیتال رونین هستش و اینکه کدومش بهتره رای سرمایه گزاری؟؟؟

  2. مهسا گفت:

    سلام برای ارز رونین چه کیف پولیو پیشنهاد میدین که مطمعن باشه و امنیت هم داشته باشه؟؟ مثلا به عنوان مثال میشه به کیف پول اکسودوس اعتماد کرد یا نه این مناسب ارز دیجیتال رونین هست؟؟

  3. سعید خادمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    عزیزان ، صرافی ایرانی برای خرید و فروش رونین میشناسید اگه اره که میشه معرفی کنید ممنونتون میشم ، صرافی خارجی بدون احراز و مطمعنم باشه ممنون میشم مرسی.