ساخت کیف پول تتر
بازدید 49
saied-davoodi 176 روز پیش 4 دیدگاه

آموزش جامع ساخت کیف پول تتر

برای خرید و فروش راحت‌تر تتر، انتقال آن به پلتفرم‌های مختلف یا نگهداری آن، بهتر است از کیف پول‌ها استفاده کنید. نگهداری تتر در صرافی‌هایی که کیف پول اختصاصی ندارند، ممکن است باعث مسدود شدن تترهای شما شود؛ زیرا کمپانی تتر حساسیت‌های بالایی سر پول‌شویی و شفافیت‌های مالی دارد؛ این مسئله همواره کاربران ایرانی را تهدید می‌کند. به همین خاطر ساخت ولت تتر کیف پول تتر و استفاده از آن تا حد زیادی می‌تواند جلوی مشکلات بعدی را بگیرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع کیف پول‌های تتری بپردازیم و سپس آموزش ساخت تتر در تراست ولت آن‌ها را ارائه دهیم.

منظور از کیف پول تتر چیست؟

تتر (USDT) در حال حاضر محبوب‌ترین استیبل کوین بازار است. این ارز دیجیتال به صورت یک به یک با دلار لینک شده و ارزشی معادل یک دلار امریکا دارد. از تتر برای خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال، فعالیت در پلتفرم‌های دیفای، Dappها و مبادلات مالی استفاده می‌شود. در مقاله «تتر چیست؟» می‌توانید با این ارز دیجیتال کاملاً آشنا شوید.

نکته مهم اینجاست که برای نگهداری تتر نیز مانند تمامی ارزهای دیجیتال بهتر است از کیف پول‌های مطمئن استفاده شود. اغلب کیف پول‌های موجود امکان خرید و فروش تتر را نیز دارند؛ اما نمی‌توان به تمامی آن‌ها اطمینان کرد؛ زیرا یا ویژگی‌های یک کیف پول تتر بانک ارز دیجیتال خوب را ندارند و نمی‌توانند نیازهای کاربران را به ‌طور کامل پوشش دهند؛ یا اینکه امنیت لازم را ندارند. برخی از کیف پول‌ها نیز برای نگهداری تتر طراحی نشده‌اند و هدف‌شان چیزهای دیگری است. برای مثال تراست ولت با اینکه کیف پول مطمئنی به‌حساب می‌آید، اما بیشتر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال کاربرد دارد و کمتر برای نگهداری تتر از آن استفاده می‌شود.

یک کیف پول تتری مطمئن باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • پشتیبانی از انواع بلاکچین‌های تتر، به‌خصوص تتر ERC20 و TRC20
  • امنیت بالا برای نگهداری تتر در مدت‌زمان‌های طولانی
  • امکان ورود دو مرحله‌ای
  • غیرحضانتی بودن کیف پول
  • رابط کاربری ساده
  • ارائه امکاناتی مثل امکان استیک کردن تتر

What is meant by Tether wallet?

معرفی بهترین کیف پول تتر

اگر قصد ساخت کیف پول تتر دارید، بهتر است به سراغ یکی از کیف پول‌هایی بروید که در ادامه معرفی می‌کنیم. این کیف پول‌ها در دو دسته‌بندی کیف پول‌های نرم افزار تتر و کیف پول‌های سرد طبقه‌بندی شده‌اند.همینطور که در سایت والکس گفته شده:

برای نگهداری تتر، مانند سایر ارزهای دیجیتال شما نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال دارید. در حال حاضر تعداد ولت‌هایی که از تتر پشتیبانی می‌کنند بسیار زیاد است. اما تمام آن‌ها برای ذخیره دارایی شما گزینه مناسبی نیستند زیرا یا به اندازه کافی امن نیستند یا از ویژگی‌های یک کیف پول ارز دیجیتال خوب، برخوردار نیستند.

معرفی کیف پول‌های نرم افزاری تتر

کیف پول‌های نرم افزاری را ممکن است با اسم کیف پول گرم یا Hot Wallet هم بشناسید. مهم‌ترین مشخصه کیف پول‌های گرم این است که مستقیماً به اینترنت دسترسی دارند و کاربر می‌تواند در لحظه و به‌راحتی از آن‌ها استفاده کند. ولت‌های گرم چون به اینترنت وصل هستند، بیشترین تهدید را برای هک شدن و حملات سایبری دارند. به همین خاطر کسانی که قصد نگهداری طولانی‌مدت ارزهای دیجیتال را دارند، کمتر به سراغ این کیف پول‌ها می‌روند. با این حال اگر به دنبال ساخت کیف پول تتر هستید، می‌توانید از گزینه‌های زیر استفاده کنید:

  • Crypto Wallet
  • Tether Wallet
  • MyEtherWalet
  • Omni Wallet
  • Coinomi
  • Binance Wallet
  • TrustWallet
  • Atomic Wallet

برخی از این کیف پول‌ها صرفاً نسخه موبایلی دارند؛ برخی نیز هم به‌صورت دسکتاپی و هم موبایلی در دسترس هستند. نکته مهم در ساخت کیف پول‌های نرم افزاری، رعایت امنیت است. اگر کیف پول نرم افزاری دارید، رمز عبور مطمئنی برای آن در نظر بگیرید و هرگز کلمات بازیابی آن را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید.

Introducing Tether software wallets

معرفی کیف پول‌های سخت‌افزاری خرید تتر

برای نگهداری تتر می‌توانید از کیف پول‌های سرد نیز استفاده کنید. ویژگی کیف پول‌های سرد، سخت‌افزاری بودن آن‌ها و عدم اتصال مستقیم آن‌ها به اینترنت است. این ویژگی باعث شده تا کیف پول‌های سخت‌افزاری امن‌ترین گزینه برای نگهداری تتر و سایر ارزهای دیجیتال باشند. البته چون قیمت کیف پول‌های سخت‌افزاری بالاست، کمتر توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کیف پول‌های سخت‌افزاری محبوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Ledger Nano X
  • Trezor Model T

در مقاله بهترین کیف پول های سخت افزاری به طور کامل این موارد و سایر کیف پول های سخت افزاری خوب را معرفی کرده ایم که می توانید آن را هم مطالعه کنید.

معرفی کیف پول‌های سخت‌افزاری خرید تتر

آیا از کیف پول صرافی برای نگهداری تتر استفاده کنیم؟

علاوه بر کیف پول‌هایی که بالاتر معرفی کردیم، امکان استفاده از کیف پول‌های صرافی نیز برای خرید و فروش تتر یا سایر ارزهای دیجیتال هم وجود دارد. چون دسترسی به کیف پول‌های صرافی ساده‌تر است و خرید و فروش در آن‌ها سریع‌تر انجام می‌شود، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند تتر خود را در همان سایت صرافی نگهداری کنند.

اگر از یک صرافی مطمئن استفاده می‌کنید و قصد ندارید مدت‌زمان خیلی طولانی‌ای تتر خود را ذخیره کنید، استفاده از کیف پول‌های صرافی هم اشکالی ندارد؛ اگرچه همواره خطر هک شدن صرافی‌ها بیشتر از کیف پول‌های ارز دیجیتال است. برای مثال در یکی از بزرگ‌ترین حملات تاریخ ارزهای دیجیتال، در سال 2022 صرافی بایننس نیز هک شد و 570 میلیون دلار خسارت دید. البته در نهایت صرافی بایننس خسارت کاربرانش را جبران کرد؛ اما اگر از صرافی‌های تایید نشده و غیرمطمئن استفاده کنید، احتمال اینکه کل سرمایه‌تان بر باد برود هم وجود دارد.

در مقاله «معرفی صرافی‌های مورد تایید بانک مرکزی» می‌توانید فهرستی از صرافی‌های ایرانی قابل اعتماد پیدا کنید که برای نگهداری تتر و سایر ارزهای دیجیتال مناسب هستند.

Introducing Tether software wallets

آموزش انواع روش های ساخت کیف پول تتر

تا اینجا به معرفی انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال پرداختیم؛ در ادامه قصد داریم به سراغ آموزش ساخت کیف پول تتر برویم. اغلب کیف پول‌ها شباهت زیادی به یکدیگر دارند. به همین خاطر آموزش ساخت را با چند مورد پرکاربردتر پیش می‌بریم. از همین آموزش‌ برای ساخت کیف پول در پلتفرم‌های دیگر هم تقریباً می‌توانید استفاده کنید.

1.     ساخت کیف پول تتر در تراست ولت

تراست ولت (Trast Wallet) یکی از پرکاربردترین کیف پول‌های بازار کریپتو است. برای نصب و راه‌اندازی تراست ولت می‌توانید این کیف پول نرم افزاری را مستقیماً از سایت اصلی دانلود کنید. (برای ورود نیاز به VPN خواهید داشت.) علاوه بر این، در اپ استور، گوگل پلی و افزونه‌های کروم هم این نرم افزار در دسترس است. این کیف پول را می‌توانید در نسخه دسکتاپ هم داشته باشید.

سایت والکس، تراست ولت را این‌گونه معرفی می‌کند:

«این کیف پول برای اولین بار توسط ویکتور رادشنکو (Viktor Radchenko) در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد. صرافی Binance سال ۲۰۱۸ تراست ولت را تحت مالکیت خود درآورده است تا سرویس بهتری را ارائه کند. از آنجایی که Trust Wallet یک کیف پول ارز دیجیتال غیرمتمرکز است، برای ایجاد آن نیازی به وارد کردن ایمیل و شناسه کاربری ندارید. این کیف پول گزینه خیلی خوبی برای تازه کارها و کاربرانی است که دوست ندارند از برنامه‌هایی با ظاهر و رابط کاربری پیچیده استفاده کنند.

هر چند رادشنکو این کیف پول را با هدف پشتیبانی سریع از توکن‌های با استانداردهای ERC20 و ERC223 ایجاد کرده بود اما در حال حاضر تراست ولت از توکن‌ها و کوین‌های بلاکچین‌‌های دیگر هم پشتیبانی می‌کند.»

ساخت کیف پول تتر در تراست ولت

آموزش ساخت و راه‌اندازی تراست ولت

اگر در جستجوی نصب کیف پول تتری و دانلود کیف پول تتر مطمئن هستید، می‌توانید از تراست ولت استفاده کنید. برای نصب این کیف پول کافی است آن را دانلود کرده و روی گوشی یا کامپیوتر خود نصب نمایید. سپس با راه‌اندازی کیف پول وارد صفحه اصلی برنامه می‌شوید. در این صفحه روی گزینه «create a new wallet» بزنید. در صفحه بعد، تراست ولت از شما می‌خواهد قوانین امنیتی این کیف پول را خوانده و تایید کنید. اگر مشکلی با این قوانین ندارید، باید تیک این گزینه را زده و روی دکمه Continue کلیک کنید.

کیف پول تراست ولت، یک کیف پول غیرمتمرکز است. اگر زمانی پسورد خود را فراموش کنید، باید از 12 کلمه‌ای که در صفحه بعدی نمایش داده می‌شود، برای بازیابی کیف پول استفاده کنید. پس این 12 کلمه را به دقت یادداشت کرده و در جای امنی نگهداری نمایید. بهتر است این کلمات را روی کاغذ بنویسید و جایی که مطمئن هستید نگهدارید. به هیچ عنوان این 12 کلمه را با شخص دیگری به اشتراک نگذارید.

نکته مهم اینکه خود برنامه تراست ولت امکان تهیه اسکرین‌شات از 12 کلمه بازیابی را نمی‌دهد و آن را امن نمی‌داند. پس از یادداشت کردن کلمات استفاده کنید.

در مرحله بعد، تراست ولت از شما می‌خواهد تا عبارت‌های بازیابی را به ترتیب خواسته شده وارد کنید. این کار برای اطمینان تراست ولت از یادداشت کردن این عبارات است. پس از وارد کردن عبارات، باید روی کلید Continue کلیک کنید. به همین سادگی کیف پول تراست ولت شما ساخته شده و قابل استفاده خواهد بود.

در مقاله «واریز تتر به تراست ولت» آموزش کاملی درباره نحوه ساخت کیف پول trc20 و واریز تتر به آن را ارائه کرده‌ایم. همچنین باری برداشت تتر هم می‌توانید به سراغ مقاله «برداشت تتر از تراست ولت» بروید.

Training on building and setting up Trust Volt

2.     آموزش ساخت کیف پول تتر در صرافی

حتی اگر قصد نگهداری تتر در کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری را داشته باشید، باز هم نیاز به یک کیف پول در صرافی هم دارید؛ زیرا در کیف پول‌های ارز دیجیتال امکان خرید و فروش مستقیم تتر وجود ندارد. برای مثال در تراست ولت نمی‌توانید مستقیماً تتر را با واریز یک ارز فیات خریداری کنید. اینجاست که باید از یک صرافی کمک بگیرید. به همین خاطر در ادامه آموزش قصد داریم درباره نحوه ساخت کیف پول تتر در صرافی هم توضیحات لازم را ارائه کنیم. در مقاله «بهترین صرافی خرید تتر» به معرفی صرافی‌های مطمئن برای انجام این کار پرداخته‌ایم.

اغلب صرافی‌های ایرانی امکان خرید و فروش تتر با ریال و پرداخت بانکی را دارند؛ اما اگر قصد ارسال تتر به  کیف پول‌های ارز دیجیتال را داشته باشید، باید حواستان به نوع تتر خریداری شده و کیف پول صرافی باشد. بهترین شبکه برای انتقال تتر، شبکه ترون و تتر TRC20 است؛ زیرا در اغلب پلتفرم‌ها و کیف پول‌ها پشتیبانی می‌شود.

آموزش خرید تتر در صرافی‌های ارز دیجیتال

 قدم اول برای خرید و فروش تتر، ثبت‌نام در صرافی‌ و احراز هویت است. برای اینکه مراحل خرید را راحت‌تر درک کنید، با مثال صرافی نوین تتر پیش می‌رویم. فرایند خرید در دیگر صرافی‌ها نیز تقریباً به همین شکل است.

صرافی ارز دیجیتال نوین تتر

برای ثبت‌نام سریع در صرافی نوین تتر می‌توانید از شماره تلفن خود استفاده کنید. پس از ثبت شماره تلفن، یک پیامک تاییدیه برایتان ارسال می‌شود. پس از آن باید یک رمز عبور مطمئن برای حساب خود انتخاب کنید.

ساخت اکانت در صرافی نوین تتر

بعد از ثبت‌نام اولیه، نوبت به احراز هویت در نوین‌ تتر می‌رسد. برای این کار باید روی گزینه «امنیت و احراز هویت» کلیک کنید. در این بخش پس از وارد کردن اطلاعات هویتی و شناسنامه‌ای، نیاز به تهیه یک عکس از خودتان همراه با کارت ملی هستید. در این عکس باید متن زیر را نیز روی کاغذی نوشته و امضا کنید تا هویت‌تان توسط نوین‌ تتر تایید شود.

«اینجانب ………. با کد ملی ………. پس از مطالعه قوانین و شرایط استفاده از صرافی نوین تتر درخواست ثبت نام و استفاده از خدمات صرافی نوین تتر را دارم.»

معمولاً احراز هویت در صرافی‌های ایرانی کمتر از یک ساعت زمان می‌برد. اگر مراحل احراز هویت را تکمیل کرده باشید، حال با ورود به صفحه «خرید و فروش تتر» امکان خرید تتر را خواهید داشت. در این صفحه نرخ لحظه‌ای تتر را مشاهده می‌کنید. با مشخص کردن مبلغ تومانی خرید تتر، ماشین‌حساب صرافی برایتان مشخص می‌کند که چه مقدار تتر دریافت خواهید کرد. با کلیک روی گزینه «مرحله بعد» با واریز از طریق کارت‌های بانکی می‌توانید تتر خود را خریداری کنید.

فرایند خرید تتر در دیگر صرافی‌های ایرانی هم تقریباً به همین شکل است.

سخن آخر

برای نگهداری طولانی‌مدت تتر بهتر است از کیف پول‌های تتری استفاده کنید. کیف پول‌های تتری در انواع مختلفی عرضه می‌شوند. اغلب کاربران از کیف پول‌های صرافی یا کیف پول‌های نرم افزاری استفاده می‌کنند. البته کیف پول‌های سرد هم گزینه‌های امن برای نگهداری تتر هستند. در این مقاله به آموزش ساخت کیف پول تتر و نحوه خرید آن پرداختیم. اگر سوالی درباره انواع کیف پول و شیوه استفاده از آن را دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

آموزش خرید تتر در صرافی‌های ارز دیجیتال

سوالات متداول

چگونه حساب تتر بسازیم بهترین راه خرید تتر برای کاربران ایرانی چیست؟

بهترین راه خرید تتر برای کاربران ایرانی استفاده از صرافی‌های داخلی است؛ زیرا امکان خرید تتر با درگاه‌های بانکی را دارند. البته برای نگهداری طولانی مدت تتر بهتر است از یک کیف پول غیرحضانتی مثل تراست ولت یا اتمیک ولت استفاده کنید.

چگونه تتر ارزان بخریم؟

نرخ تتر همواره ثابت و معادل یک دلار امریکا است؛ اما چون کارمزد شبکه‌های تتر تفاوت دارد، این مسئله باعث بالا و پایین شدن نرخ تتر می‌شود. اگر به دنبال ارزان‌ترین نرخ خرید تتر هستید، بهتر است از شبکه ترون و تتر TRC20 استفاده کنید.

تفاوت کیف پول‌های گرم و سرد چیست؟

کیف پول‌های گرم یا نرم افزاری دسترسی مستقیم به اینترنت دارند. در نتیجه استفاده از آن‌ها راحت‌تر است و همواره در دسترس هستند؛ اما کیف پول‌های سخت‌افزاری یا سرد، به‌ شکل فیزیکی نگهداری می‌شوند و دسترسی مستقیم به اینترنت ندارند. اگرچه پویایی کیف پول‌های سخت‌ افزاری کمتر است، اما در عوض امنیت بالاتری دارند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. قاسم محمدی گفت:

    سلام میخواستم بدونم از کجا متوجه بشیم که اکسچنج کیف پول تتر هم وجود دارد؟ و از کجا باید کیف پول تتر تهیه کنیم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید با تشکر

  2. hosein گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    قیمت هر واحد توکن شیبا ۱ تومان میشه چطور میشه شخصی دو ماه قبل ۲۰ میلیون خریده باشع و الان ۲۰ میلیون شده باشع ۱۵۰ میلیون؟ چنین چیزی می شود؟

  3. hananeh گفت:

    یه سوال داشتم اونم اینکه تراست والت آیفون گزینه dap رو نداره ٫ و نمیتونم تراست ولتم رو به صرافی های غیر مترمرکز مثل پنکیک سواپ معرفی کنم ٫ چکار باید بکنم؟؟

  4. شادی قادری گفت:

    سلام این کیف پول سرد و گرم رو که گفتید به نظر خودتون کدومش بهتره ومیتونید به کاربرا پیشنهاد بدید اصلا کیف پول گرم قابل اعتماد هستش؟؟ممنون میشم راهنمایی کنید.