تبدیل تتر erc20 به trc20
بازدید 3606
yekta 338 روز پیش 5 دیدگاه

آموزش تبدیل تتر erc20 به trc20

همان طور که احتمالا می دانید، استیبل کوین تتر در بلاک چین های متعددی پشتیبانی می‌شود؛ اتریوم و ترون از معروفترین بلاک چین های پشتیبانی کننده تتر بوده و کاربران همیشه به دنبال استفاده از شبکه مناسب برای تراکنش تتر هستند. هزینه تراکنش در بلاک چین Tron کمتر از بلاک چین اتریوم است و بیشتر معامله‌گران ارزهای دیجیتال به دلیل هزینه تراکنش کمتر در بلاک چین ترون، رمزارزهای خود را روی این بلاک چین خرید و نگهداری می‌کنند. سوال اینجاست که وقتی استیبل کوینی مانند تتر را در شبکه اتریوم داریم، چگونه آن را به شبکه ترون منتقل کنیم؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله از نوین تتر آموزش تبدیل تتر ERC20 به TRC20 را به شما ارائه دهیم.

توکن ERC20 چیست؟

به طور کلی ERC20 یکی از شناخته ترین و معتبرترین توکن ها در تاریخ کریپتو محسوب می شود. به لحاظ اینکه بسیاری از توکن هایی که در صرافی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، براساس این استاندارد ساخته شده و روی شبکه اتریوم قرار گرفته است. بدین جهت با بهره مندی از ساختار منحصر به فرد و عملکرد سریع و بهینه برای جمع آوری سرمایه مورد نیاز استارت آپ ها و پروژه های رمز ارزی بهترین گزینه خواهد بود. البته باید توجه داشته باشید که ساخته شدن این توکن به وسیله قراردادهای هوشمند شبکه اتریوم دلیل بر ساده بودن آن نیست و برای توسعه آن علاوه بر مهارت های فنی و برنامه نویسی، می بایست از دانش کافی در حوزه بلاکچین نیز بهره مند باشید.

What is TRC20 Token

توکن TRC20 چیست؟

استاندارد TRC20 نیز توکن کاربردی با ساختار ویژه برای ساخت و عرضه توکن های کاربردی به واسطه شبکه بلاکچین ترون است. ترون یکی از رقبای اصلی شبکه بلاکچین اتریوم به شمار می رود و می توان گفت که توکن TRC20 و ERC20 به نوعی رقیب یکدیگر هستند. البته این رقابت صرفاً به دلیل ساختار، نحوه عملکرد و ویژگی های متفاوت آنها با هم است. به طوری که معامله گران براساس نیاز و اهداف سرمایه گذاری یکی از این تو استاندارد را انتخاب نموده و به واسطه آن داد و ستدهای ارز تتر در شبکه بلاکچین را انجام می دهند. خاطر نشان می شود که سرعت تراکنش های شبکه ترون نسبت به اتریوم بیشتر بوده و کارمزد کمتری نیز برای تراکنش های معامله گران در نظر گرفته اند. به همین سبب بسیاری از کاربران این توکن را برای انجام معاملاتشان انتخاب می کنند.

توکن TRC20 چیست؟

تتر (Tether) و بلاک چین های پشتیبانی کننده از آن

تتر به عنوان بزرگ‌ترین و معروف‌ترین استیبل کوین در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود که در ابتدا روی شبکه امن بلاک چین بیت کوین پشتیبانی می‌شد. اکنون این استیبل کوین محبوب روزانه حدود 40 تا 50 میلیارد دلار معامله شده و در بلاک چین ‌های متعددی از جمله: ETHereum، Tron، Solana، Binance Smart Chain، Omni و … پشتیبانی می‌شود. بین معامله‌گران ارزهای دیجیتال، بلاک چین ETHereum و Tron بسیار پرکاربرد هستند و یکی از سوالات پرتکرار معامله‌گران نحوه انتقال تتر بین این دو شبکه است.

Tether and its supporting blockchains

تفاوت تتر ERC20 با TRC20

به توکن های که در شبکه اتریوم پشتیبانی می‌شوند، توکن‌ ERC-20 و به توکن های که در شبکه ترون پشتیبانی می‌شوند، توکن TRC-20 می‌گویند. این دو شبکه بلاک چین علاوه بر داشتن شباهت‌هایی با یکدیگر، تفاوت های زیادی باهم دارند که می‌توانید برخی از آنها را در جدول زیر مشاهده کنید.

USDT ERC20 USDT TRC20
شبکه بلاک چین اتریوم (ETHereum) ترون (Tron)
سرعت انجام تراکنش سرعت تراکنش متوسط در حدود چند دقیقه سرعت تراکنش بالا اغلب حدود چند ثانیه
هزینه انتقال تراکنش (Gas Fee) هزینه تراکنش بالا بین 3 تا 150 دلار هزینه تراکنش پایین بین 1 تا 10 دلار
امنیت شبکه امنیت بالا امنیت قابل قبول
حجم استفاده از شبکه حجم استفاده بالا حجم استفاده کمتر
درصد محبوبیت حدود 20 درصد حدود 10 درصد

سرعت تراکنش بالا و هزینه تراکنش پایین در شبکه ترون باعث شده است که بسیاری از کاربران تمایل به انتقال توکن های خود از اتریوم به ترون داشته باشند. هرچند گاهی نیاز است که توکن های خود را در شبکه اتریوم خرید و نگهداری کنیم. در مقاله تفاوت تتر ERC20 و TRC20 چیست توضیحات بیشتری در این رابطه بیان کرده ایم که می توانید آن را هم مطالعه کنید. همینطور که در سایت بیت 24 گفته شده:

برای انجام یک تبدیل موفقیت آمیز، داشتن یک کیف پول با قابلیت نگهداری هر دو نوع توکن ضروری است. البته در صورتی که در صرافی بیت 24 ثبت نام کرده باشید، می‌توانید تتر TRC20 یا ERC20 را در کیف پولی اختصاصی حساب خود نگهداری کنید و آن را بدون پرداخت کارمزد انتقال به فروش برسانید.

تفاوت تتر ERC20 با TRC20

روش تبدیل تتر ERC20 به TRC20

برای تبدیل تتر ERC20 به TRC20 ملزوماتی وجود دارد که بدون آنها امکان انتقال و تبدیل وجود ندارد. این ملزومات عبارتند از:

  • داشتن کیف پول‌هایی مانند Trust Wallet، Metanask و EXODUS.

باید بدانید که کیف پول Metamask از شبکه ترون پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین در صورتی که تمایل به استفاده از Metamask داشته باشید، باید از USDT ERC20 استفاده کنید و یا درصورت تبدیل تتر ERC20 به TRC20 باید آن را به حسابی مانند Binance ببرید. اما به راحتی می توانید تبدیل تتر trc20 به erc20 در تراست ولت را انجام دهید.

  • داشتن تتر ERC20

استفاده از پلتفرم changenow

اولین مرحله از فرآیند تبدیل تتر ERC20 به TRC20 استفاده از پلتفرم changenow.io است. پس از ورود به سایت، صفحه‌ای مانند شکل زیر می‌بینید.

در این پلتفرم برای تبدیل erc20 به trc20 کافیست نام رمزارز را جستجو کرده و آن را انتخاب کنید. تتر در changenow روی شبکه های مختلفی ارائه می‌شود که معروفترین آنها اتریوم و ترون است.

شبکه‌های پشتیبانی کننده از تتر در پلتفرم changenow

وارد کردن تتر روی شبکه مورد نظر

در کادر شماره 1 ارزی که قصد تبدیل آن را دارید، وارد کنید. ما در اینجا USDT روی شبکه اتریوم را به عنوان ارز مبدا، انتخاب می‌کنیم. برای ادامه، در کادر شماره 2 ارز مقصد یعنی تتر را روی شبکه ترون انتخاب کرده و میزان دارایی را در کادر شماره 3 وارد می‌کنیم. به یاد داشته باشید که در تمام پلتفرم‌ها، حداقل میزان دارایی برای تبدیل درنظر گرفته شده که باید آن میزان را رعایت کنید. پس از انتخاب تتر روی شبکه های مورد نظر و وارد کردن دارایی، روی گزینه Exchange کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

وارد کردن ارز مبدا و مقصد برای تبدیل تتر ERC20 به TRC20

وارد کردن آدرس کیف پول برای دریافت تتر TRC20

پس از انجام مراحل قبل، تتر ERC20 به تتر TRC20 تبدیل شده است و کافیست ما آدرس کیف پول خود را برای دریافت آن وارد کنیم. پس از وارد کردن آدرس روی گزینه Next کلیک کنید.

نکته:

  • کیف پول شما باید حتما از شبکه TRC20 پشتیبانی کند، چراکه در غیر این‌صورت فرآیند تبدیل با مشکل مواجه شده و ممکن است پول شما از بین برود. اگر می خواهید لیست آن ها را بدانید، به مقاله بهترین کیف پول تتر TRC20 مراجعه کنید.
  • برای پیدا کردن آدرس، وارد کیف پول خود شوید و روی ارز مقصد کلیک کنید و گزینه دریافت را بزنید، در این قسمت آدرس کیف پول قابل مشاهده است و می‌توانید آن را کپی کنید.

وارد کردن آدرس کیف پول برای تبدیل تتر ERC20 به TRC20

تایید مشخصات انتقال

در مرحله آخر پیغامی حاوی مشخصات انتقال برای شما نمایش داده می‌شود. درصورتی که تمام مشخصات و آدرس کیف پول شما درست است، روی گزینه Confirm کلیک کرده تا تبدیل تتر شما با موفقیت انجام شود.

نکته: قیمت تتر TRC20 و ERC20 تقریبا یکسان است و دلیل اختلاف میزان ارز مبدا و ارز مقصد، کم شدن کارمزد تراکنش است.

 تایید مشخصات تبدیل تتر ERC20 به TRC20

تبدیل تتر ERC20 به TRC20 از طریق کیف پول

یکی دیگر از روش های مؤثر و کاربردی برای تبدیل تتر ERC20 به TRC20 استفاده از کیف پول های ارز دیجیتال است. در این روش حتماً باید کیف پول شما از دو استاندارد ERC20 و TRC20 پشتیبانی کند. تا ضمن جلوگیری از بروز هرگونه مشکل حین تبدیل تتر، احتمال از بین رفتن دارایی و هرگونه ضرر و زیان احتمالی به حداقل میزان ممکن برسد. علاوه بر این برای تبدیل تتر ERC20 به TRC20 می بایست کاربران به روش های پرداخت و برداشت پشتیبانی شده نظیر مستر کارت یا پی پل دسترسی داشته باشند. به لحاظ اینکه در این روش کیف پول ها صرفاً شما را به صرافی متصل می کنند و به واسطه صرافی های پشتیبانی کننده ارز تتر و این دو استاندارد، تبدیل تتر انجام می گردد. در واقع این روش صرفاً یک اتصال غیرمستقیم به صرافی های پشتیبانی کننده ارز تتر است. پس شما در صورتی که نمی خواهید از طریق کیف پول تبدیل تتر را انجام دهید، می توانید مستقیماً از یک صرافی معتبر و دارای تجربه و تخصص کافی در زمینه تبدیل tether استفاده نمایید.

Convert ERC20 Tether to TRC20 via wallet

سخن پایانی

تتر به عنوان برترین استیبل کوین ارزهای دیجیتال، حجم بسیار زیادی از معاملات را به خود اختصاص می‌دهد. این رمزارز در شبکه‌های مختلف بلاک چین مانند اتریوم، ترون، سولانا، باینسس و … پشتیبانی می‌شود. معامله‌گران بنا به دلایلی از جمله میزان هزینه تراکنش‌ها، سرعت انجام تراکنش‌ها، امنیت و موارد دیگری یک شبکه را برای انجام تراکنش‌های خود انتخاب می‌کنند. ما در این مقاله از نوین تتر نحوه دررابطه با دو شبکه محبوب تتر یعنی ترون و اتریوم صحبت کرده و نحوه تبدیل تتر ERC20 به TRC20 را آموزش دادیم.

نوین تتر به عنوان یک صرافی تخصصی بهترین زمان خرید تتر و فروش تتر با هدف فراهم کردن دسترسی آسان و شفاف به تتر برای جامعه ایرانیان و فعالان در حوزه ارزهای دیجیتال، خدمات خود را آعاز کرده است.

با صرافی ما می‌توانید به‌راحتی تتر را خرید و فروش کنید. ما برترین معاملات و نرخ‌های روز تتر را ارائه می‌دهیم و اطمینان از شفافیت و امنیت تراکنش‌های شما را به عهده می‌گیریم. برای آگاهی از قیمت تتر یا خرید و فروش آن از صرافی ما، به سادگی به سایت ما مراجعه کنید و عملیات خرید را با چند کلیک ساده انجام دهید.

سؤالات متداول:

1- چگونه می‌توان تتر ERC-20  را به TRC-20  تبدیل کرد؟

شما می‌ توانید با استفاده از صرافی ‌های ایرانی و خارجی و همچنین بریج هایی که این تبدیل را انجام می دهند، استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که صرافی یا بریج انتخابی از دو استاندارد پشتیبانی کند. در غیر این صورت امکان تبدیل تتر وجود نخواهد داشت و حتی ممکن است دارایی هایتان به طور کامل از بین برود.

2- کارمزد انجام تبدیل تتر ERC20  به TRC20  چقدر است؟

کارمزد تبدیل تتر از طریق دو توکن ERC20 به TRC20 و بالعکس با توجه به مواردی نظیر صرافی انتخابی، نوع شبکه انتقال، میزان شلوغی شبکه، حجم تتر، کارمزد کیف پول و … متغیر است. با توجه به اینکه معامله گران برحسب نیاز، سلیقه و اهداف سرمایه گذاری صرافی های مختلفی را انتخاب می کنند، نمی توان کارمزد مشخص و ثابتی را برای تبدیل تتر تعیین کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان و مشاوران ما در نوین تتر ارتباط برقرار کنید.

3- تتر TRC20 بهتر است یا ERC20؟

به طور کلی تتر مبتنی بر شبکه ترون (REC20) سریع‌ تر و با کارمزد کمتر منتقل می ‌شود. اما در مقابل تتر اتریومی (توکن ERC20) در پلتفرم‌ های بیشتری پذیرفته می ‌شود و عملکرد معامله گران را آسان تر می سازد. بنابراین نمی توان یکی از این دو استاندارد را به عنوان بهترین معرفی کرد. در واقع بهترین تتر را می توان مناسب ترین آنها براساس نوع و نحوه سرمایه گذاری معامله گران دانست. با این توصیف با توجه به اهداف، نحوه و شرایط سرمایه گذاری یکی از این دو توکن را برای خرید و فروش تتر، انتقال و تبدیل تتر انتخاب نموده و مورد استفاده قرار دهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مرتضی حیدریان گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم برای توسعه ی توکن ERC20 در کنار مهارت‌های فنی و برنامه نویسی، باید از دانش کافی در حوزه بلاک چین هم برخوردار باشیم؟؟ و
    اینکه نحوه محاسبه کارمزد انتقال تتر به چه صورت هستش؟

  2. سیما شعبانی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    دیروز آدرس ارز فانتوم در ولت بلاکچین رابرای انتقال برای کسی فرستادم اما با گذشت ۲۴ساعت هنوز فانتوم برام در ولت ثبت نشده
    میشه لطفا راهنماییم کنین
    درصورتی که همه مراحل درست انجام شده

  3. ارزو نادری گفت:

    سلام میخواستم بدونم وقتی یه ارز دو صفر کم کنه یا دو صفر اضافه کنه عملا چند درصد کم و زیاد میشه ممنون🙏

    1. علی گفت:

      سلام . (مثال برای ۲ تا صفر کم کردن : اگر قیمت ارزی 0.001$ باشه و قیمت افزایش پیدا کنه و بشه 0.10$ یعنی دو تا صفر کم کنه این یعنی قیمت ارز صد برابر شده یعنی معادل ۱۰ هزار درصد سود یعنی اگر ۱۰۰ دلار از این ارز خریده باشید با این افزایش ۱۰۰ برابری ، داراییتان میشه ۱۰ هزار دلار .) و (مثال برای ۲ تا صفر اضافه کردن : اگر قیمت ارزی 0.10$ باشه و قیمت آن کاهش پیدا بکنه و بشه 0.001$ این یعنی قیمت اون ارز یک صدم قیمت قبل شده یعنی از داراییتان در این ارز ۹۹ درصد ضرر کردید یعنی اگر زمان خرید مبلغ ۱۰۰ دلار از این ارز خریده باشید و قیمت دو تا صفر پشت اعشار اضافه بشه ، دارییتان میشه ۱ دلار و یعنی ۹۹ دلار از ۱۰۰ دلار رو ضرر کردین .)

  4. محمدرضا گفت:

    سلام وقت بخیر
    چه فرقی بین توکن ERC20 وتوکن TRC20 هستش و کدوم از نظر سود دهی بهتر هستش هرکدومشون چه خاصیت هایی دارن ممنون میشم توضیح بدید سپاس