سرمایه گذاری در تتر
بازدید 3613

آیا سرمایه گذاری در تتر سود آور است ؟

تتر یک ارز دیجیتال (رمزارز) است که بر روی Blockchain بیت کوین ساخته شده است و ارزش آن به ارزش سایر ارزهای فیات مانند دلار آمریکا وابسته است. سازندگان تتر خود را با عنوان “100٪ پشتیبانی شده” توسط فیات توصیف می کنند زیرا هر واحد USDT معادل یک دلار آمریکا است. هدف از طراحی تتر، داشتن یک واسطه با ثبات برای انجام معاملات بین ارزی در مواقعی است که مشتریان به صورت مستقیم با ارزهای فیات تجارت نمی کنند. بنابراین تتر با دلار آمریکا نسبت ۱:۱ دارد. تتر می‌تواند مانند سایر رمزارزها با استفاده از آدرس تتر ارسال و دریافت شود، اما برخلاف بیشتر رمزارزها، قابل تقسیم (خرد شدن به واحدهای کوچک تر) نیست. کوچکترین واحد تتر ۱ USDT است. بعد از آشنایی با این توضیحات، اکنون قصد داریم درباره سرمایه گذاری در تتر صحبت کنیم و انواع روش های آن را به همراه مزایا و معایبی که دارد بررسی کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

ارز دیجیتال تتر، یکی از رمز ارزهای مبتنی بر شبکه بلاک چین بیت کوین است و ارزش آن با توجه به ارزهای فیات نظیر دلار محاسبه می شود. این رمز ارز با نماد اختصاری USDT نمایش داده می شود و یکی از ارزهای با ثبات و سودآور در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته شده است. چرا که ارزش هر واحد ارز tether برابر یک دلار آمریکا بوده و با توجه به نوسانات بازار رمز ارزها و سیر صعودی رشد قیمت دلار، ارزش این رمز ارز مبتنی بر شبکه بلاک چین نیز بیشتر خواهد شد. در واقع یکی از دلایل اصلی محبوب ارز دیجیتال تتر و افزایش قابل توجه کاربران آن در سال های اخیر این ویژگی بارز بوده و ثبات قیمت و تضمین سوددهی آن هر سرمایه گذاری را برای خرید ارز تتر وسوسه خواهد کرد.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

عملکرد تتر (USDT) چگونه است؟

کارکرد تتر، مانند همه ارزهای دیجیتال، بر پایه فناوری Blockchain است.  این ارز دیجیتال با استفاده از پروتکل Omni Layer عمل می کند. همه تراکنش ها در بلاک چین تتر ثبت شده و در پایگاه داده تتر ذخیره می شوند.همینطور که در سایت ایکس پی گفته شده:

با ایجاد تتر به‌عنوان استیبل کوین‌ها، مبادله هر ارز دیجیتال با تتر سریع و آسان است، در حالی‌که تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به پول نقد، روزها طول می‌کشد و هزینه‌های تراکنش دارد. این امر باعث ایجاد نقدینگی برای پلتفرم‌های مبادلاتی می‌شود، استراتژی‌های خروج بدون هزینه برای سرمایه‌گذاران به‌وجود می‌آید و انعطاف‌پذیری و ثبات را به پرتفوی سرمایه‌گذاران اضافه می‌کند.تتر را می‌توان بسیار سریع‌تر و با کارمزد کمتری نسبت به نقل و انتقالات در بانک‌ها و موسسات مالی سنتی به هر نقطه از جهان ارسال کرد. در حالی‌که اکثر مردم از بیت کوین یا اتریوم برای خرید و تراکنش‌های روزانه استفاده نمی‌کنند، اما استفاده از تتر کاملا منطقی است. به این دلایل و موارد دیگر، هنوز هم سرمایه‌گذاری تتر ارزش دارد.

عملکرد تتر بسیار شبیه بیتکوین است. هر کسی می تواند برای پرداخت هزینه کالاها یا خدماتی که استفاده از رمزارز در آنها مجاز است، تراکنش های خود را با تتر انجام دهد.

 

How is Tether (USDT) performing?

کاربردهای اصلی ارز تتر برای معامله‌گران

ارز دیجیتال tether در کنار همه ویژگی ها و خصوصیات فراوانی که در بازار رمزارزها دارد؛ به لحاظ بهره مندی از دو کاربرد اصلی و مهم توانسته نظر بسیاری از سرمایه گذاران این بازار بین المللی را به خود معطوف سازد. به نحوی که ضمن ثبات قیمت و تضمین سودآوری از دارایی های کاربران در برابر نوسانات شدید و نا به سامانی های بارز ارزهای دیجیتال محافظت می کند. در این راستا کاربردهای اصلی ارز دیجیتال تتر به شرح زیر عبارت است از:

کاربردهای اصلی ارز تتر برای معامله‌گران

* حفاظت از سرمایه و دارایی کاربران در برابر نوسانات رمز ارزها

همان گونه که در ابتدا نیز به آن اشاره شد، ارز دیجیتال تتر به لحاظ پشتیبانی از دارایی های فیات به ویژه دلار آمریکا از یک ثبات قیمتی برخوردار بوده و ضمن تضمین افزایش ارز این رمز ارز، از هرگونه ضرر و زیان احتمالی در خصوص منافع مالی و سرمایه گذاری معامله گران محافظت می کند. از آنجایی که کاربران بازار ارزهای دیجیتال همواره به دنبال سودآوری قطعی و تضمین شده هستند، این کاربرد اساسی و مهم می تواند یکی از عوامل مؤثر رشد چشمگیر این رمز ارز در بازار ارزهای دیجیتال باشد. البته بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران بازار رمز ارزها نیز این مورد را اذعان داشته اند و خرید ارز دیجیتال تتر را یک سرمایه گذاری سودآور می دانند.

 

* Protection of users' capital and assets against cryptocurrency fluctuations

* انتقال سریع و آسان دارایی به صرافی و کیف پول

با توجه به ارزش گذاری رمز ارز تتر با دارایی های فیات نظیر دلار آمریکا، تبدیل این ارز دیجیتال به دلار و انتقال دارایی ها به حساب کاربری در صرافی یا کیف پول اهمیت فراوانی دارد. در این خصوص برای تسریع فرآیندهای موردنیاز و مرتبط با خدمات سرمایه گذاری کاربران، کیف پول های متنوع و حساب کاربری سریع و آسان برای معامله گران در نظر گرفته شده است. تا ضمن تبدیل سریع ارزهای خریداری شده، دارایی سرمایه گذاران در مدت زمان کوتاه به حساب کاربری و کیف پول آنها منتقل شود و بدین ترتیب بتوانند معاملات دیگری را نیز انجام دهند.  این کاربرد ویژه و منحصر به فرد تأثیر بسزایی در سرعت انجام معامله و انتقال سرمایه کاربران دارد و تا به امروز رضایت حداکثری سرمایه گذاران را در رابطه به خرید و فروش ارز دیجیتال تتر در پی داشته است.

 

How is Tether (USDT) performing?

مزایا و معایب سرمایه گذاری در تتر (USDT)

همان طور که در مقاله تتر چیست هم گفته شد، هدف از استفاده از تتر، کمک به مردم برای انجام تراکنش بدون نیاز به ارزهای فیات است. به عنوان مثال افراد می توانند از تتر برای ارسال پول به دیگران استفاده کنند.

تتر قابلیت هایی مشابه با سایر رمزارزها دارد و به افراد اجازه می دهد که بدون مداخله واسطه معاملات خود را به صورت ناشناس انجام دهند.

تتر از سال ۲۰۱۴ تا به امروز مورد استفاده است و یکی از رمزارزهای قدیمی تر موجود در بازار سرمایه به شمار می رود. ارزش آن نسبتا پایدار است و مورد اعتماد صرافی هایی می باشد که امکان معامله با تتر را به عنوان یک گزینه ارائه می دهند.

مزایای سرمایه گذاری در تتر

  • تتر (USDT) به عنوان یک رمزارز پایدار و قابل اعتماد شناخته شده است و از زمان به وجود آمدن در اکثر موارد با ارزش تقریباً 1 دلار در هر واحد معامله شده است.
  • تتر مورد اطمینان انجمن رمزارزها است و این امر آن را از نظر ارزش در زمره پایدارترین رمزارزها قرار می دهد.
  • تتر از سال 2014 وجود دارد و تاریخچه‌ای استوار و قابل اعتماد دارد. این موضوع می تواند تا حدی باعث اطمینان افراد به قانونی بودن این رمزارز شود.
  • تتر در صرافی های اصلی به صورت گسترده در دسترس است. این امر باعث تسهیل خرید و فروش آن در مواقع نیاز می شود.

 

Advantages of investing in Tether

معایب سرمایه گذاری در تتر

  • سازندگان تتر تلاش زیادی برای ایجاد شفافیت در مورد عملکرد داخلی خود و فراهم کردن امکان حسابرسی برای عموم مردم نکرده اند. این موضوع برای مالکان واحدهای تتر نگران کننده است زیرا باعث عدم اطمینان آن ها به امنیت سرمایه گذاریشان می شود.
  • یکی از انتقاداتی که به تتر وارد می شود آن است که از این رمزارز برای ایجاد تلاطم در قیمت بیتکوین ، و همچنین برای پولشویی در فعالیت های مجرمانه استفاده شده است.
  • تتر قابل تقسیم (خرد شدن به واحدهای کوچک تر) نیست که این مساله کاربرد آن را محدود می کند.

 

Disadvantages of investing in Tether

تاریخچه تتر و جنجال های مربوط به آن

تتر برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک روش جایگزین پرداخت پول به کاربران ارائه شد.  این رمزارز ابتدا در بلاکچین بیتکوین در دسترس بود اما بعدا به یک پروتکل Omni Layer که روی بلاکچین بیتکوین ساخته شده است منتقل شد.

یکی از جنجال های مربوط به تتر آن است که مجرمان برای پولشویی از این رمزارز استفاده می کنند. منتقدان می گویند که دلیل استفاده از تتر برای این اهداف آن است که تتر را می توان به آسانی به دلار آمریکا تبدیل کرد و امکان پیگیری صحت تبدیل این  رمزارز به ارزهای فیات وجود ندارد.

یک اختلاف دیگر درباره تتر مربوط به صرافی BitFinex است. افراد زیادی مشکوک هستند که در این صرافی از تتر به منظور ایجاد اختلال در قیمت بیتکوین استفاده می شود. ادعاهایی از این دست در دنیای رمزارزها رایج است، اما عدم وجود شفافیت در عملکرد تتر باعث می‌شود که هیچ کس نتواند این ادعاها را تأیید کند.

 

The history of Tether and its related controversies

آیا سرمایه گذاری روی تتر منطقی است؟

تتر اغلب به عنوان یک رمزارز پایدار و قابل اعتماد توصیف می‌شود، اما نبود شفافیت درباره عملکرد داخلی آن باعث می‌شود که افراد به سختی به این ارز دیجیتال اعتماد کنند.

تتر برای انجام معاملات بدون نیاز به ارزهای فیات مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای برخی از کاربران مفید است. با این حال، بررسی قیمت تتر به سادگی امکان‌پذیر نیست و بسیاری از افراد مشکوک هستند که از تتر در فعالیت های غیرقانونی استفاده می شود که این یک عامل عمده  برای نگرانی در مورد سرمایه گذاری روی این رمزارز است.

اگر تتر ورشکسته یا تعطیل شود تمام واحدهای تتر بی ارزش خواهند شد. زیرا تنها پشتوانه تتر اعتمادی است که مردم به این ارز دیجیتال دارند.

به همین دلیل این امکان وجود دارد که با نابودی تتر سایر ارزهای دیجیتال نیز از میان بروند، زیرا مردم اعتماد خود را به آن ها از دست خواهند داد.

روش های خرید ارز دیجیتال تتر

در کنار نحوه عملکرد ارز تتر، مزایا و معایب آن، روش خرید این رمز ارز و سرعت انجام آن برای معامله گران اهمیت فراوانی دارد. چرا که این مورد یکی از عوامل و مؤثر جهت انجام تراکنش های موفق با سود تضمین شده است. در این راستا دو روش اصلی و کاربردی برای خرید ارز دیجیتال تتر وجود دارد. که در ادامه به تشریح و بررسی این دو روش می پردازیم.

 

Methods of buying Tether digital currency

1- خرید بی واسطه و مستقیم از سایت های ایرانی

امروزه بسیاری از صرافی های خارجی نظیر بایننس خرید و فروش ارز دیجیتال و تبدیل آن به بیت کوین و سایر رمزارزها را انجام می دهند. بدین ترتیب تنها کافیست با جستجوی عبارت “خرید تتر” در موتورهای جستجو، نام و نشان سایت های ایرانی که در زمینه خرید ارز tether فعالیت دارند را پیدا کرده و به واسطه آن خرید ارز دیجیتال تتر را انجام دهید. البته به یاد داشته باشید که برای انجام این کار ابتدا باید در سایت های ایرانی ثبت نام نموده و پس از احراز هویت و ثبت اطلاعات بانکی، نسبت به خرید رمز ارز تتر اقدام نمایید. شایان ذکر است که به علت وجود تحریم ها، بعضی از صرافی های خارجی اجازه فعالیت را به کاربران ایرانی نمی دهند و در بسیاری مواقع حساب آنان مسدود خواهد شد. پس به این مورد توجه ویژه داشته باشید و با تغییر آی پی سیستم یا تلفن همراه خود (تغییر یا استفاده از ای پی سایر کشورها) فرآیند ثبت نام و احراز هویت را انجام دهید.

2- خرید ارز تتر با کیف پول USDT

همان طو رکه مستحضر هستید، بازار ارزهای دیجیتال مجازی هستند و کلیه فرآیند اعم از افتتاح حساب، احراز هویت، خرید و فروش ارز و انتقال دارایی ها به حساب کاربری به صورت دیجیتال و اینترنتی انجام می شود. فعالیت در بازار رمرارز تتر نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع هنگام فروش ارز تتر به ازای هر واحد، یک دلار آمریکا به شما تعلق می گیرد. از آنجایی که دارایی های ناشی از فروش ارز دیجیتال تتر ابتدا به کیف پول معامله گران واریز شده و جهت ذخیر در حساب کاربری یا تبدیل به دلار در آنجا باقی می ماند؛ می توان گفت استفاده از کیفیت پول دیجیتال تتر یکی دیگر از روش های مؤثر خرید مستقیم و بی واسطه ارز tether است. بدین صورت که با دارایی های ذخیره شده در کیف پول، می توانید مجدداً اقدام به ثبت سفارش خرید ارز تتر نموده و در ازای هر دلار آمریکا یک واحد ارز دیجیتال تتر خریداری نمایید.

 

Is it reasonable to invest in Tether?

آینده تتر چیست و اگر تتر ورشکست شود چه اتفاقی می افتد؟

تتر قابلیت این را دارد به به صورت گسترده تر در معاملات آنلاین استفاده شود. همچنین، می تواند محبوبیت بیشتری در میان معامله گران صرافی های ارز دیجیتال کسب کند.

با این حال تتر برای اینکه بتواند به صورت گسترده به عنوان یک پروژه رمرزارز با دوام پذیرفته شود با چالش هایی روبرو است. از جمله این چالش ها می توان به ایجاد شفافیت بیشتر و پذیرفتن مسئولیت در قبال عملکرد داخلی خود در برابر عموم اشاره کرد.

اگر تتر به هر دلیلی شکست خورده یا تعطیل شود،  تمام واحدهای تتر بی ارزش خواهند شد زیرا هیچ راهی برای بازگردانی آنها وجود ندارد.

در صورت ورشکستگی تتر،  کمپانی یا پروژه دیگری می تواند نسخه خود از این رمزارز را ارائه کند. زیرا در حال حاضر نیز پروژه های مشابهی در بازار وجود دارند. اگر این اتفاق بیفتد واحدهای USDT احتمالا کارکرد خود را به شکل قبل حفظ خواهند کرد، چون ماهیت آنها به صورت همان رمرزارز پیشین باقی خواهند ماند.

در مقاله پیش بینی قیمت تتر این موارد را خیلی جامع تر بررسی کرده ایم که می توانید آن را هم مطالعه کنید.

آینده تتر چیست

سخن آخر

تتر یک رمزارز است که برای ارائه راهکارهای جایگزین برای انجام معاملات آنلاین ساخته شده است. با این حال سازندگان تتر نحوه عملکرد داخلی خود را برای عموم شفاف سازی نکرده اند و همین امر باعث عدم اعتماد مردم به این ارز دیجیتال است. از آنجاییکه فرآیند تبدیل تتر erc20 به trc20 و تبدیل واحدهای تتر به دلار آمریکا برای کاربران بسیار آسان است، سازندگان تتر به فراهم کردن امکان پولشویی برای مجرمین متهم شده اند.

یکی دیگر از جنجال های تتر مربوط به صرافی Bitfinex است که در آن تتر معامله می شود. بسیاری مشکوکند که در این صرافی از تتر برای ایجاد اختلال در قیمت بیتکوین استفاده شده است. اگر تتر شکست بخورد تمام واحدهای USDT کاملا بی ارزش خواهند شد زیرا فاقد پشتوانه هستند. به هنگام سرمایه گذاری در تتر باید به این مسئله توجه کرد. گرچه سایر رمزارها هم دارای ریسک های مشابهی هستند. سرمایه گذاری در ارز دیجیتال همیشه شامل ریسک است. با این وجود خطر سرمایه گذاری در برخی از آنها کمتر و در برخی دیگر بیشتر است.

سؤالات متداول:

1- کارمزد تتر (Tether) برای انجام معاملات به چه صورت است؟

کارمزد تتر تقریباً صفر است اما برای محاسبه دقیق تر کارمزدها بهتر است بدانید که هزینه انتقال دلار تتر از کیف‌ پول مخصوص این رمز ارز به کیف‌ پول دیگر متفاوت خواهد بود، اما به ‌طور معمول کارمزد تراکنش‌ ها در کیف‌ پول تتر به حساب‌ های موجود در بانک به یک کیف  ‌پول دیگر به مقدار ۲۰ دلار در نظر گرفته شده است.

2- آیا ارز دیجیتال تتر (USDT) همواره ارزشی بالغ بر یک دلار دارد؟

بله، ارز تتر (USDT) با پشتوانه دلار آمریکا تولید می شود و همواره ارزش آن ثابت بوده و  ۱ دلار است. اما به علت قانون عرضه و تقاضا گاهی اوقات اختلاف قیمت ناچیزی با دلار پیدا می ‌کند. بنابراین در این خصوص هیچگونه نگرانی نداشته باشید و با خیال آسوده اقدام به خرید و فروش این رمز ارز با سود تضمین شده کنید.

3- آیا رمز ارز تتر پشتوانه ‌ای به غیر از دلار آمریکا هم دارد؟

بله، تتر توکن‌ هایی با پشتوانه ارزهای فیات نظیر دلار، یورو و یوآن تولید می کند. علاوه برآن تتر استیبل کوینی با پشتوانه طلا نیز دارد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سحر نعمتی گفت:

    بسیار ععالی و روان ممنون از مقاله خوبتون

  2. علیرضا جباری پور گفت:

    واقعاً تتر یک ارز دیجیتال عالیه و سرمایه گذاری تو این راه برای افزایش سرمایه عالیه من از سرمایه گذاری تتر به عنوان ی راه کسب درآمد توی زندگی استفاده می‌کنم و باید بگم که تا الان به نتایج بسیار خوبی رسیدم. من به همه افرادی که به دنبال راه ساده و مطمئن برای سرمایه گذاری هستن، توصیه می‌کنم که از سرمایه گذاری در تتر استفاده کنن.

  3. shahin گفت:

    سلام وقتتن بخیر میخواستم بدونم الان که ارز دیجیتا توی ایران قانونی و رسمی نیست اگه کسی از این راه از ما کلاهبرداری بکنه ما باید چطوری ازش شکایت کنیم و حقمونو پس بگیریم راهی هست؟؟؟ ممنون میشم منو راهنمایی کنید.

  4. samiraa گفت:

    سلام. ترون جزو زیر مجموعه تتر محسوب میشع یا نه خودش یک ارز دیجیتال جداگانه هستش؟ منظورم اینکه مثل تتر کارایی دارع و مشمول قوانین حاکم رو تتر هست؟قیمت ترون هم‌ مثل تتر همیشه برابر قیمت دلار و ارزهای رایج دیگه هستش؟ ترون از پشتيباني دلار استفاده میکنه مثل تتر و نهایتا اینکه به راحتی خرید و فروش میشع

  5. محمد گفت:

    سلام احتمال اینکه تتر ورشکست بشه چقدر هستش و اینگه تتر تضمینی پشتش هست که کلا سرمایه هیچ نشه از نظر اطمینانی و ریسکی دلار ریسکش کمتر از تتره؟؟