بهترین کیف پول تتر
بازدید 56
saied-davoodi 175 روز پیش 4 دیدگاه

معرفی بهترین کیف پول تتر

استفاده از کیف پول‌ها برای خرید و فروش تتر یا نگهداری آن راه بسیار مناسبی است. کیف پول هایی مثل تراست ولت، اتمیک ولت، کوینومی، لجر نانو و… برای نگهداری تتر و سایر ارزهای دیجیتال کاربرد دارند. نگهداری از این رمزارزها در حساب صرافی چندان منطقی نیست؛ زیرا صرافی‌ها گزینه امنی برای ذخیره بلندمدت ارزهای دیجیتال نیستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین کیف پول تتری بپردازیم و کیف پول های برتر بازار برای خرید تتر یا نگهداری آن را معرفی کنیم.

چرا به کیف پول تتر نیاز داریم؟

تتر محبوب‌ترین استیبل کوین بازار کریپتو است و جایگاه سوم مارکت گپ را دارد. محبوبیت تتر و امکان استفاده از آن در بلاکچین‌های مختلف باعث شده تا اغلب پلتفرم‌های کریپتو، صرافی‌های ارز دیجیتال و کیف پول های الکترونیکی نیز از این استیبل کوین پشتیبانی کنند.

کاربران برای خرید و فروش سایر ارزهای دیجیتال اغلب از تتر کمک می‌گیرند؛ همچنین در مواقع بحرانی بازار هم ترجیح می‌دهند سرمایه خود را به تتر تبدیل کنند تا از حوادث ناگهانی دور باشد.

از طرفی صرافی‌های ارز دیجیتال گزینه‌های امنی برای نگهداری بلندمدت سرمایه نیستند و صرفاً برای تبدیل ارزهای دیجیتال به ارز فیات یا برخی از رمزارزهای متداول بهتر است استفاده شوند. علاوه بر این، صرافی‌ها خدمات محدودی دارند و امکان خرید و فروش تعداد محدودی ارز دیجیتال را به وجود می‌آورند.

در نتیجه اگر بخواهید به‌ طور مستمر در بازار کریپتو فعالیت کنید، باید از کیف پول های ارز دیجیتال استفاده نمایید. همچنین برای ذخیره کردن بلندمدت سرمایه هم کیف پول های غیرحضانتی و کیف پول های سخت گزینه‌های بهتری هستند. این موارد شامل حال تتر نیز می‌شود. به همین خاطر در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها بپردازیم.

چرا به کیف پول تتر نیاز داریم؟

معرفی بهترین کیف پول تتر

کیف پول های ارز دیجیتال در دو دسته‌بندی نرم افزاری و سخت افزاری قرار می‌گیرند. کیف پول های نرم افزاری یا گرم، دسترسی مستقیم به اینترنت دارند و همواره می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اگر نیاز به پویایی کیف پول دارید، بهتر است از Hot Walletها استفاده کنید.

دسته دیگر کیف پول‌ها، ولت‌های سرد یا سخت‌ افزاری هستند. این کیف پول‌ها حالت فیزیکی دارند و به‌صورت مستقیم نمی‌توان آن‌ها را به اینترنت متصل کرد. از کیف پول های سرد بیشتر برای ذخیره‌سازی بلندمدت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. اگر قصد ذخیره بلندمدت تتر را دارید، استفاده از این کیف پول‌ها گزینه مناسبی برای شماست.

همینطور که در سایت والکس گفته شده:

برای نگهداری تتر، مانند سایر ارزهای دیجیتال شما نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال دارید. در حال حاضر تعداد ولت‌هایی که از تتر پشتیبانی می‌کنند بسیار زیاد است. اما تمام آن‌ها برای ذخیره دارایی شما گزینه مناسبی نیستند زیرا یا به اندازه کافی امن نیستند یا از ویژگی‌های یک کیف پول ارز دیجیتال خوب، برخوردار نیستند.

به جز این موارد، از کیف پول‌ تتر در صرافی‌ها نیز باید نام برد. برای واریز تتر به کیف پول های ارز دیجیتال باید از صرافی‌ها کمک گرفت. زیرا کیف پول‌ها امکان تبادل مالی مستقیم با بانک‌ها و ارزهای فیات را ندارند. برای مثال نمی‌توان در تراست ولت مستقیماً تتر را به دلار یا ریال تبدیل کرد. به همین خاطر باید تتر را به یک صرافی انتقال داد و سپس مراحل تبدیل را پیگیری نمود.

با این توضیح مختصر می‌توانیم به سراغ معرفی بهترین کیف پول های تتری بپردازیم.

بهترین کیف پول نرم افزاری برای تتر

مزیت اصلی کیف پول های نرم افزاری دسترسی سریع آن‌ها به اینترنت است که به کاربر اجازه می‌دهد در لحظه سرمایه خود را به تتر یا سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کند یا در مواقع لازم از آن برداشت نماید. کیف پول های نرم پویایی بالایی دارند و اغلب رایگان هستند. از مهم‌ترین کیف پول های نرم افزاری تتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین کیف پول نرم افزاری برای تتر

1.     کیف پول تراست ولت

یکی از معروف‌ترین کیف پول های نرم افزاری بازار Trust Wallet نام دارد. این کیف پول درواقع واسطه خرید ارزهای دیجیتال در بلاکچین‌های متفاوت است. برای نصب تراست ولت می‌توانید نسخه مدنظرتان را از سایت اصلی دانلود کنید. این کیف پول به‌صورت اپلیکیشن موبایلی و دسکتاپ در دسترس کاربران قرار دارد. تراست ولت تحت نظر صرافی بایننس فعالیت می‌کند و از یک تیم پشتیبانی قوی برخوردار است. با نصب این کیف پول امکان استیکینگ تتر، جابه‌جایی توکن‌های مختلف و اتصال به پلتفرم‌های غیرمتمرکز را نیز خواهید داشت.

مهم‌ترین مزیت تراست ولت غیرحضانتی بودن آن است.  به این معنا که کنترل پسوردها و اطلاعات وارد شده تماماً با خود کاربر خواهد بود. راهکار واریز و برداشت تتر به این کیف پول را در مقاله‌های «انتقال تتر به تراست ولت» و «انتقال تتر از تراست ولت» قبلاً آموزش داده‌ایم.

کیف پول تراست ولت

2.     کیف پول تتر ولت

اگر در جستجوی یک کیف پول اختصاصی برای خرید تتر و نگهداری آن هستید، به سراغ Tether Wallet بروید. سایت بیت پین کیف پول تتر ولت را این گونه معرفی می‌کند:

«تتر والت (Tether Wallet)، بهترین کیف پول تتر به شمار می‌رود که به ‌طور خاص برای ذخیره ارز دیجیتال تتر طراحی شده است. این کیف پول ایمن و کاربرپسند است و رابط کاربری ساده‌ای دارد. تتر والت روی دسکتاپ و موبایل قابل‌استفاده است و می‌توان با استفاده از کلید خصوصی کیف پول یا عبارت بازیابی به آن دسترسی داشت.»

کیف پول تتر ولت

3.     کیف پول متامسک

یکی دیگر از کیف پول های غیرحضانتی مناسب برای تتر، ولت متامسک (MetaMask) است. این کیف پول امکان ارسال و دریافت انواع تتر را دارد. همچنین از بلاکچین‌های مختلفی مثل اتریوم، ترون و اسمارت چین بایننس هم پشتیبانی می‌کند؛ که به‌واسطه آن امکان خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال را خواهید داشت. از مزیت‌های دیگر متامسک می‌توان به امکان اتصالش به وب 3.0 اشاره کرد. این ویژگی به متامسک اجازه دسترسی به پلتفرم‌های دیفای و بازی‌های بلاکچینی را نیز می‌دهد.

متامسک را می‌توانید به‌عنوان یک افزونه روی گوگل کروم داشته باشید یا از نسخه موبایلی آن استفاده کنید. البته چون هزینه‌های این اپلیکیشن بالاست، کمتر کاربران عادی به سراغش می‌روند و اغلب بین کاربران وب 3.0 معروف است.

کیف پول متامسک

4.     کیف پول کوینومی

یکی دیگر از کیف پول ‌های نرم افزاری مطرح کوینومی (Coinomi) نام دارد. این ولت از سال 2014 کار خود را آغاز کرده و به جز یک مورد در سال 2019، هیچ مشکل امنیتی خاصی نداشته است. به همین خاطر از آن به‌عنوان بهترین کیف پول تتر هم یاد می‌شود. کوینومی به کاربران اجازه فعالیت در بلاکچین‌های مختلف و خرید و فروش بیش از 1700 توکن را می‌دهد.

اگر قصد استفاده از ولت کوینومی را دارید، می‌توانید آن را در از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید. همچنین نسخه دسکتاپ کوینومی هم در دسترس کاربران قرار دارد.

کیف پول کوینومی

5.     کیف پول اتمیک ولت

اتمیک ولت (Atomic Wallet) یک کیف پول غیرحضانتی است که امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال، استیکینگ آن‌ها و تبدیل آن‌ها را دارد. اتمیک ولت از بلاکچین‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و از کاربردی‌ترین کیف پول های ارز دیجیتال بازار است. در اتمیک ولت امکان واریز و برداشت انواع تتر را در بلاکچین‌های مختلف خواهید داشت.

نکته دیگر اینکه اتمیک ولت یک اپلیکیشن غیرحضانتی است. در نتیجه اطلاعات کاربران فقط در اختیار آن‌ها است. این فاکتور امنیت کیف پول اتمیک را بالاتر می‌برد. اتمیک ولت را می‌توانید در نسخه‌های دسکتاپ و موبایلی داشته باشید.

کیف پول اتمیک ولت

معرفی کیف پول های سخت‌افزاری خرید تتر

گیف پول‌های سرد امکان اتصال مستقیم به اینترنت را ندارند؛ این ویژگی باعث امنیت بالاتر کیف پول های سرد می‌شود. اغلب سرمایه‌گذاران بزرگ از ولت‌های سخت‌افزاری برای نگهداری طولانی‌مدت سرمایه خود استفاده می‌کنند. در مقاله بهترین کیف پول های سخت افزاری بیشتر درباره این موارد توضیح داده ایم اما از معروف‌ترین کیف پول های سرد می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

1.     کیف پول Ledger Nano X

کیف پول Ledger Nano X را باید جایگزین ولت لجر نانو اس دانست. ولت قدیمی Ledger Nano S یک ایراد مهم داشت؛ اینکه دارای حافظه داخلی محدودی بود و امکان ذخیره سازی چند ارز دیجیتال را فراهم می‌کرد. به همین خاطر شرکت لجر تصمیم به عرضه کیف پول Ledger Nano X گرفت که دارای حافظه داخلی بیشتری بود، سرعت بالاتری داشت و امکان اتصال بی‌سیم را فراهم می‌کرد. این کیف پول سخت افزاری شباهت زیادی به فلش‌های USB قدیمی دارد و به‌واسطه آن می‌توان اطلاعات حساب چندین ارز دیجیتال را ذخیره کرد. اگر در جستجوی بهترین کیف پول سخت افزاری تتر هستید، لجر نانو ایکس گزینه مناسبی برای شماست.

البته قیمت این کیف پول حدود 119 دلار است که نسبت به لجر نانو اس با ارزش 59 دلار، کیف پول گران‌قیمتی محسوب می‌شود. به همین خاطر کاربران عادی به‌ندرت از کیف پول های سخت افزاری استفاده می‌کنند.

کیف پول Ledger Nano X

2.     کیف پول Trezor Model T

کیف پول سخت افزاری Trezor مدل تی نیز شباهت زیادی به لجر نانو ایکس دارد. این کیف پول از سال 2014 وارد بازار شده و تا امروز توانسته جایگاه خوبی برای خود دست و پا کند. کیف پول ترزو دارای ابعاد 6.4*3.9*1 سانتیمتر است و فقط 22 گرم وزن دارد. برای راه‌اندازی کیف پول ترزو باید آن را به کامپیوتر یا گوشی متصل کرد؛ زیرا این دستگاه فاقد باتری داخلی است و فقط از طریق USB برق آن تامین می‌شود. این شکل از طراحی باعث بالاتر رفتن امنیت ترزو مدل تی شده است.

در کیف پول ترزو می‌توانید انواع تتر و ارزهای دیجیتال محبوب را ذخیره کرده و برای مدت‌زمانی طولانی نگهداری کنید.

بهترین کیف پول تتر در صرافی‌ها

گزینه دیگر برای خرید و فروش تتر، استفاده از صرافی‌ها است. با توجه به اینکه کیف پول های ارز دیجیتال امکان تبادل مالی مستقیم با بانک‌ها را ندارند، برای واریز یا برداشت تتر به آن‌ها چاره‌ای جز استفاده از کیف پول های صرافی نیست. از صرافی‌هایی که می‌توانید در آن‌ها انواع تتر را با بهترین نرخ خرید و فروش کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرافی بایننس
  • صرافی کوکوین
  • صرافی کوینکس
  • صرافی تاپ چنج
  • صرافی نوین تتر
  • صرافی کریپتو دات کام
  • و…

اگر در جستجوی صرافی‌های مطمئن برای خرید و فروش تتر هستید، مقاله «بهترین صرافی برای خرید و فروش تتر» را در ادامه بخوانید.

بهترین کیف پول تتر در صرافی‌ها

بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها

کاربران  ایرانی امکان استفاده از برخی کیف پول های متمرکز یا صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی را ندارند؛ زیرا صرافی‌های خارجی از کاربران خود طلب احراز هویت می‌کنند و قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای کشورهایی که تحریم هستند در نظر گرفته‌اند. این مشکل باعث شده تا کاربران ایرانی به سراغ کیف پول های غیرحضانتی و صرافی‌های داخلی بروند. در مقاله «بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها» به طور مفصل در این مورد صحبت کرده‌ایم.

سخن آخر

برای ذخیره طولانی‌مدت تتر بهتر است از کیف پول های ارز دیجیتال استفاده کرد. این کیف پول‌ها امنیت بیشتری دارند و امکان مبادله لحظه‌ای تتر با سایر ارزهای دیجیتال را نیز به وجود می‌آورند. در این مقاله به معرفی بهترین کیف پول تتر پرداختیم و در دو دسته کیف پول های سرد و گرم بهترین‌های بازار را بررسی کردیم. اگر سوال دیگری درباره کیف پول های ارز دیجیتال دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

سوالات متداول

چگونه کیف پول های تتر را نصب کنیم؟

روش نصب کیف پول های تتر چندان پیچیده نیست؛ اغلب کیف پول‌ها نیاز به یک ثبت‌نام اولیه دارند که با یک ایمیل یا شماره تلفن انجام می‌شود. اگر نیاز به توضیح بیشتری دارید، مقاله «نصب کیف پول تتر» را بخوانید.

در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال چه مواردی را بررسی کنیم؟

یک کیف پول مطمئن باید از رابط کاربری ساده‌ای بهره ببرد و امنیت بالایی داشته باشد. این دو شرط مهم‌ترین ملاک‌ها برای انتخاب بهترین کیف پول تتر است. البته مزیت‌هایی مثل استیکینگ تتر، اتصال به پلتفرم‌های دیفای و تنوع ارزهای دیجیتال هم می‌توانند در انتخاب شما تاثیرگذار باشند.

آیا می‌توان تتر را در صرافی‌های ارز دیجیتال نگهداری کرد؟

صرافی‌های ارز دیجیتال امکان نگهداری تتر را دارند؛ اما برای طولانی‌مدت بهتر است از آن‌ها استفاده نشود. زیرا حتی صرافی‌های بزرگی مثل بایننس هم همواره مورد تهدید هک شدن قرار دارند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. قاسم محمدی گفت:

    سلام میتونید درباره این سوال به من کمک کنین لطفا کدوم از این کیف پول ها صرفا برای نگهداری تتر مناسبتر و مجانی است؟ و اینکه کدوم با کمترین کارمزد امکان برداشتن و انتقال به والت دیگه رو میده؟ و امکان برداشت کل تترها وجود دارع؟ اطلاعی از حداقل مقدار برداشت از والتها را دارید ( در صورتی که مقدار تتر بسیار کم مثلا زیر ۱۰ عدد باشع) ؟

  2. مهدی جواهری گفت:

    سلام از نظر من طرفدارا و حمایت افراد مشهور از ارزهای دیجیتال یکی از عوامل تاثیرگذار تو آینده کریپتوکارنسی هستش. ی مثال معروف برای این موضوع، حمایت ایلان ماسک از دوج کوین هست که باعث شد قیمت این رمزارز رشد بی سابقه‌ای را تجربه کنع. هر چقدر افراد مشهور مثل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و … درباره ارزهای دیجیتال صحبت کننن و از آن حمایت کنن، میتونن روی افراد زیادی تاثیر بزارن و اونها رو علاقه‌مند به بازار رمزارزها کنن.

  3. سهیل شمس گفت:

    سلام وقتتون بخیر من مقدار۰٫۲بیت کویت در سایتcryptofree.casa دارم میخام برداشتش کنم و به دلار تبدیلش کنم میخواستم بدونم که تو صرافی شما امکانش هست من این کارو انجام بدم یا نه؟

  4. هانیه احسانی گفت:

    سلام و وقت بخیر میخواستم بدونم که بالاترین قیمت ثبت شده یک ارز دیجیتال رو چطوری میتونیم پیدا کنیم و از اون مطلع بشین توی سایت ها ی قیمت واحد رو نمیشه پیدا کرد ممنون میشم راهنماییم کنید.