بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت
بازدید 51
saied-davoodi 193 روز پیش 4 دیدگاه

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

بازار ارزهای دیجیتال موقعیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت دارد. وقتی صحبت از معاملات کوتاه مدت می‌شود، منظور معاملاتی است که در بازه‌های زمانی 15 دقیقه‌ای تا دو هفته‌ای انجام می‌شوند. روش‌های سرمایه گذاری اسکالپ، تریدهای ساعتی، معاملات روزانه و نوسان‌گیری روش‌های معمول برای سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت در بازار کریپتو هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی فهرست 10 تایی «بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت» بپردازیم و سپس روش‌های سرمایه ‌گذاری کوتاه مدت را بررسی کنیم.در ادامه میتونید با کمک این ویدیو به نتیجه دلخواهتون در انتخاب سرمایه گذاریتون برسید.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت | معرفی 10 ارز دیجیتال برتر بازار

حالا که درک بهتری از سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال پیدا کرده‌ایم، می‌توانیم به سراغ معرفی بهترین ارز دیجیتال برای خرید و ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت برویم. این لیست بر اساس نظرات کاربران و سرمایه گذاران صرافی‌های بایننس و معامله‌گران جهانی تهیه شده است.

با این حال، فراموش نکنید که بازار کریپتو سرشار از اتفاق‌های عجیب و غریب است. اگر رمزارزی در این فهرست قرار گرفته، به این معنا نیست که همیشه برای رسیدن به سودهای کوتاه مدت مناسب خواهد بود. در نهایت این خود شما هستید که باید موقعیت‌های مناسب بازار را شناسایی کرده و ریسک آن را بپذیرید. پس قبل از هر حرکتی بازار را به خوبی رصد کنید و سپس به سراغ ترید بروید. در ادامه 10 ارز دیجیتال برتر بازار برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را معرفی می‌کنیم؛ اگر هم به سرمایه گذاری در دراز مدت علاقه دارید، می توانید به مقاله بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت مراجعه کنید.

1. تتر (USDT)

تتر کم نوسان‌ترین ارز دیجیتال بازار است. در مواقع بحرانی و ریزش‌های سریع ارزهای دیجیتال، اغلب کاربران ترجیح می‌دهند سرمایه خود را به تتر تبدیل کنند. البته از تتر نمی‌توان برای سرمایه گذاری اسکالپ، ترید ساعتی یا سرمایه گذاری روزانه استفاده کرد؛ اما جلوگیری از ضرر هم نوعی از سرمایه گذاری است. به همین خاطر می‌توان تتر را در فهرست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری دانست. خصوصاً اینکه ارزش آن همواره ثابت است و کمتر دچار بحران می‌شود.

نکته دیگر اینکه وقتی صحبت از سرمایه‌گذاری کوتاه مدت می‌کنیم، همواره تتر یک سمت ماجراست. درواقع زمانی که به سراغ تریدهای روزانه یا ساعتی می‌روید، دارید از معاملات تتر به ارزهای دیجیتال سود می‌کنید. به همین خاطر باید همواره بخشی از سرمایه خود را به‌صورت تتر در کیف پول یا صرافی نگه دارید، تا در زمان‌های خاص بتوانید سریعاً وارد عمل شوید.

البته به جز تتر استیل کوین‌های دیگری هم در مارکت وجود دارند؛ اما ارزش بازار بالای تتر و پشتیبانی اغلب صرافی‌ها از تتر مهم‌ترین عاملی است که کاربران این ارز های سود ده کوتاه مدت دیجیتال را به سایر استیبل کوین‌ها ترجیح می‌دهند. اگر در بین صرافی‌های ایرانی به دنبال بهترین گزینه برای خرید تتر هستید، می‌توانید از خدمات نوین تتر استفاده کنید. این صرافی همواره تتر را با کمترین قیمت ریالی عرضه می‌کند و کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال برای خرید تتر محسوب می شود.

ارز تتر

2. بیت کوین (BTC)

 بیت کوین به چند دلیل برای سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت بهترین ارز دیجیتال بازار است. نخست اینکه بیشترین حجم نقدینگی بازار را دارد. ارزش بازار این ارز دیجیتال (در آذر 1402) به 807 میلیارد دلار می‌رسد. نقدینگی بالا و سرمایه در گردش ارزهای دیجیتال اهمیت ویژه‌ای در سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت دارد. زیرا خرید و فروش لحظه‌ای را آسان می‌کند.

به‌عنوان مثال برای بیت کوین تفاوتی نمی‌کند که ساعت 2 ظهر بخواهید دست به خرید و فروش بزنید یا 2 نصف شب. در تمامی ساعات روز این کار امکان‌پذیر است.

نکته دوم اینکه بیت کوین نوسان‌ساز اصلی بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. حرکت آلت کوین‌ها تحت تاثیر بیت کوین و دامیننس آن است. به همین خاطر هر زمانی که بازار بخواهد رشد کرده یا فرو بریزد، همه چیز با حرکت بیت کوین شروع می‌شود. در نتیجه با زیر نظر گرفتن بیت کوین می‌توان معاملات کوتاه مدت خوبی را انجام داد. علاوه بر این، رصد بیت کوین و دامیننس آن برای پیش‌بینی حرکت‌ بعدی بازار هم مفید است.

ارز بیت کوین

3. اتریوم (ETH)

اتریوم هم تقریباً وضعیت بیت کوین را دارد. درواقع از اتریوم می‌توان به‌عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت نام برد. زیرا همواره آلت کوین برتر بازار بوده و بیش از 16 درصد از حجم مارکت کپ را به خودش اختصاص داده است. در نتیجه خرید و فروش لحظه‌ای آن چندان سخت نیست.

در ضمن اتریوم به‌عنوان سردمدار آلت کوین‌های بازار شناخته می‌شود. به همین خاطر در بسیاری از مواقع، حرکت آلت کوین‌ها ابتدا با تغییرات قیمتی اتریوم همراه است که فرصت خوبی سرمایه گذاری کوتاه مدت خواهد بود.

نکته دیگر اینکه اتریوم شبکه بلاگچین پر کاربردی دارد. بلاکچین اتریوم امکان استفاده از قراردادهای هوشمند را به ‌وجود می‌آورد. این ویژگی توسط بسیاری از پلتفرم‌های دیفای و همچنین Dappها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر خبرهای مربوط به اتریوم را روزانه رصد کنید، به‌واسطه تحلیل‌های فاندامنتال می‌توانید نوسان‌های احتمالی آن را شناسایی کرده و به سود خوبی دست پیدا کنید.

همینطور که در سایت کانون بورس گفته شده:

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را باید با استفاده از یک استراتژی عالی و قدرتمند انتخاب کنید. برای اینکه توانسته باشیم شرایط خوبی برای سرمایه گذاری شما در بازار ارزهای دیجیتال رقم بزنیم، در این بخش از مقاله یک استراتژی کاربرد، قدرتمند و حرفه ای را با شما در میان می گذاریم. دقت به شرایط این استراتژی باعث می شود تا قدرت شما در سرمایه‌ گذاری در بازار رمز ارز پر سود کوتاه مدت ها به مراتب افزایش یابد.

اتریوم (ETH)

4. بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین از ارزهای دیجیتال کم نوسان ترین ارز دیجیتال بازار است. با این حال در طول روز نوسان‌های کوچک پرتعدادی دارد. همین مسئله آن را به گزینه خوبی برای اسکالپرها تبدیل می‌کند. همچنین در تریدهای ساعتی و روزانه هم می‌توان به سراغ بایننس کوین رفت.

BNB ارز دیجیتال صرافی binance است و ارزش بازار 35 میلیارد دلاری دارد. نقدینگی بالا و پشتیبانی بایننس هم باعث شده تا این رمزارز در فهرست «بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت» قرار بگیرد. البته بایننس کوین به‌ندرت دچار نوسان‌های چند درصدی می‌شود. به همین خاطر برای نوسان‌گیری یا تریدهای روزانه چندان مناسب نیست. مگر اینکه نوبت به آلت سیزن‌های بازار رسیده باشد. در این صورت می‌توان انتظار داشت که بایننس کوین هم رشد خوبی را تجربه کند.

ارز بایننس کوین

5. ریپل (XRP)

ارز دیجیتال ریپل گزینه جذابی برای سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت است. ریپل در سال‌های اخیر حواشی متعددی را تجربه کرده. از تبدیل شدن به یکی از بهترین ارزها برای اسکالپ و دیجیتال بازار گرفته تا دعوای حقوقی با کمیسیون بورس اوراق بهادار امریکا (SEC). همین مسئله باعث شده تا همواره خبرهای فاندامنتال مختلفی حول این ارز دیجیتال وجود داشته باشد. فاکتوری که آن را به بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت تبدیل می‌کند.

نکته دیگر اینکه کارمزد خرید و فروش ریپل بسیار پایین است. به همین خاطر برای تریدهای ساعتی و اسکالپ هم گزینه جذابی است. ارز دیجیتال ریپل در حال حاضر جایگاه پنجم مارکت کپ را در اختیار دارد و ارزش بازار آن به حدود 33 میلیارد دلار می‌رسد.

6. دوج کوین (DOG)

دوج کوین عجیب‌ترین میم کوین بازار است. توکنی که در سال 2021 با حمایت‌های ایلان ماسک بیش از 6 هزار برابر رشد کرد. این اتفاق باعث شده تا بسیاری از سرمایه گذاران کوتاه مدت سود بالایی از رشد دوج کوین به دست آورند. در حال حاضر نیز همچنان می‌توان این توکن را در فهرست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت قرار داد.

برای مثال همین چند ماه گذشته نیز با تغییر لوگوی پلتفرم ایکس (توییتر سابق) به عکس این توکن، دوج کوین بیش از 20 درصد رشد کرد. به واسطه همین حواشی DOGE همچنان موردعلاقه بسیاری از تریدرهای ساعتی و روزانه است.

ارز دوج کوین

7. شیبا اینو (SHIBA)

در کنار دوج کوین از توکن شیبا نیز می‌توان به‌عنوان یک میم کوین پر پتانسیل یاد کرد. این توکن نیز در آخرین آلت سیزن‌های بازار رشد چشمگیری داشت و به فهرست 20 رمزارز برتر مارکت کپ رسید. در حال حاضر هم شیبا جایگاه پانزدهم مارکت کپ را دارد و ارزش بازار آن به 6 میلیارد دلار می‌رسد.

ارزش پایین این توکن نسبت به دلار و نوسان‌های روزانه آن، باعث شده تا شیبا نیز به یکی از توکن‌های خوب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت تبدیل شود.

8. کاردانو (ADA)

ارز دیجیتال کاردانو یکی از رقیب‌های اصلی اتریوم است. بلاکچین کاردانو نیز مانند اتریوم امکان اجرای قراردادهای هوشمند را دارد و توسط بسیاری از پلتفرم‌ها و Dappها مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاردانو در حال حاضر جایگاه هشتم مارکت کپ را در اختیار دارد و ارزش بازار آن حدود 21 میلیارد دلار است.

آنچه کاردانو را به بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت تبدیل می‌کند، قیمت پایین آن نسبت به دلار و نوسان‌های پیش‌بینی پذیر آن است. به همین خاطر بین تریدرهای ساعتی و اسکالپرها طرف‌داران بسیاری دارد.

ارز کاردانو

9. آواکس (AVAX)

قدمت آواکس شاید کمتر از سایر ارزهای دیجیتال معرفی شده باشد، اما در چند وقت اخیر رشد چشمگیری را تجربه کرده است. به همین خاطر می‌توان آن را در فهرست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت قرار داد. ارز دیجیتال آواکس متعلق به بلاکچین Avalanche است. پلتفرمی که امکان اجرای قراردادهای هوشمند و راه‌اندازی پلتفرم‌های غیرمتمرکز را دارد. نکته متمایزکننده آوالانچ نسبت به رقبای خود، سرعت بالا و مقیاس‌پذیری آن است. به همین دلیل موردتوجه بسیاری از توسعه‌دهنده‌ها قرار دارد. این مسئله باعث شده تا پتانسیل‌های بالایی برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشد.

10. سولانا (SOL)

سولانا یکی دیگر از ارزهای دیجیتال پرنوسان بازار است. به گفته سایت والکس:

«سولانا در لیست پر نوسان‌ترین ارز دیجیتال جایگاه بالایی دارد. اگرچه از آغاز راه خود همچنان توانسته روند صعودی خود را حفظ کند؛ اما این سفر با نوسانات قیمتی زیادی همراه بوده است. این نوسانات قیمتی تا حدودی مربوط به روند کلی بازار می‌شود و همچنین می‌توان آن را به تحولات و رویدادهای مهم نسبت داد. تغییر و تحولات مثبت مانند مشارکت با سایر برندها و ادغام یک فناوری رمزنگاری محبوب منجر به افزایش توکن SOL می‌شود. از سوی دیگر اخبار منفی مانند هک یا خرابی “Defi” و “dApps” میزبانی شده در شبکه سولانا، تأثیر نامطلوبی روی عملکرد این ارز دارد. معامله‌گران می‌توانند با کمک تحلیل تکنیکال  روند حرکتی SOL را بررسی کنند و با اطمینان بیشتر در این ارز سرمایه‌گذاری کنند.»

ارز سولانا

آشنایی با روش‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال موقعیت‌های متعددی برای سرمایه گذاری دارد. هر شخص متناسب با دیدگاه و مهارت خود به سراغ این بازار می‌رود. برخی از افراد سرمایه گذاری بلند مدت را ترجیح می‌دهند. برخی نیز طرف‌دار سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت هستند.

اگر به بازار ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک کار تمام‌وقت نگاه می‌کنید، سرمایه گذاری کوتاه مدت برای شما گزینه مناسب‌تری است. البته برای ورود به این حوزه باید مهارت بالایی در تحلیل‌ تکنیکال و تحلیل فاندامنتال داشته باشید. همچنین آشنایی با بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و بهترین پروژه های ارز دیجیتال هم در این بین ضروری است. در ادامه به معرفی روش‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت در بازار ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

معاملات اسکالپ (Scalp Tradind)، روشی برای دستیابی به سودهای کوچک

در معاملات اسکالپ باید ارزهای دیجیتال را در بازه‌های زمانی 1 تا 15 دقیقه خرید و فروش کنید. هدف از معاملات اسکالپ دستیابی به سودهای کوچک 1 تا 3 درصدی است. اگرچه سود معاملات اسکالپ بسیار پایین است، اما افرادی که به سراغ این سبک می‌روند، در روز با موقعیت‌های معاملاتی متعددی روبرو هستند که این مسئله را جبران می‌کند.

مهم‌ترین فاکتورهای اسکالپینگ داشتن دانش و تجربه به همراه رصد تمام وقت بازار است. اسکالپرها باید بهترین موقعیت‌های خرید و فروش را در نوسان‌های روزانه پیدا کنند؛ در غیر این صورت نمی‌توانند به سود دلخواهشان برسند. (معاملات اسکالپ ریسک بالایی دارد و زمان زیادی را از کاربران می‌گیرد. به همین خاطر چندان پیشنهاد نمی‌شود.)

معاملات اسکالپ (Scalp Tradind)، روشی برای دستیابی به سودهای کوچک

 ترید ساعتی، با هدف شکار ارزهای دیجیتال پر بازده

منظور از تریدهای ساعتی، خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازه‌های زمانی 15 دقیقه‌ای تا 4 ساعته است. در این سبک شناسایی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. کسانی که به سراغ ترید ساعتی می‌روند، باید به تمام بازار کریپتو تسلط داشته باشند. همچنین لازم است با انواع روش‌های تحلیل نموداری آشنا باشند تا بتوانند موقعیت‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت را پیدا کنند.

سود تریدهای ساعتی از معاملات اسکالپ بیشتر است. به‌علاوه تعداد معاملاتی که تریدرها روزانه باز می‌کنند هم به مراتب کمتر خواهد بود. با این حال همچنان یک روش معاملاتی تمام وقت محسوب می‌شوند و نیاز به زمان زیادی دارد.

روش‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال

معاملات روزانه (Day Trading)، سود بالا  با سرمایه‌‌های کوچک

سرمایه گذاری در معاملات روزانه هم شباهت زیادی به اسکالپینگ و تریدهای ساعتی دارد. در معاملات روزانه صرفاً حرکت ارزهای دیجیتال در بازه‌های زمانی بلندتری رصد می‌شود. این بازه‌های زمانی می‌تواند از 15 دقیقه تا 1 روز باشد. نکته مهم در انجام معاملات روزانه این است که سرمایه‌گذاران باید در پایان روز تمامی معاملات خود را ببندند. پایبندی به این اصول ریسک سرمایه‌گذاری و اشتباه را پایین می‌آورد. سود حاصل از معاملات روزانه معمولاً 5 تا 15 درصد در نظر گرفته می‌شود.

انجام معاملات روزانه زمان کمتری از تریدرها می‌گیرد. زیرا ذهنشان درگیر تعداد معاملات کمتری است. با این وجود، ترید روزانه هم نیاز به دانش بالایی دارد. همچنین باید همواره خبرهای روز بازار کریپتو را رصد کرد تا در بهترین خرید ارز دیجیتال کوتاه مدت و موقعیت‌ها وارد معاملات شد و در بهترین موقعیتها نیز دست به فروش زد. به همین خاطر همچنان جزء روش‌های معاملاتی زمان‌بر محسوب می‌شود.

نوسان‌گیری (Swing Trading)، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

یک پله بالاتر از معاملات روزانه، معاملات نوسان‌گیری قرار دارد. در نوسان‌گیری هدف سرمایه گذاری کوتاه مدت یک تا دو هفته‌ای است. به همین خاطر شناسایی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت برای این کاربران هم اهمیت دارد. در این سبک معاملاتی اگر موقعیت‌های خوب بازار را شکار کنید، می‌توانید به سودهای 15 تا 100 درصدی برسید.

معاملات نوسان‌گیری کمترین زمان را از تریدرها می‌گیرد. زیرا نیازی به وقت‌گذاری روزانه ندارد. این سبک را حتی می‌توان به‌عنوان یک کار پاره‌وقت یا سرمایه‌گذاری نیز دنبال کرد و به سودهای خوبی رسید.

پیگیری خبرهای بازار کریپتو، آشنایی با اصول بازار و داشتن دانش تحلیلی به نوسان گیرها کمک زیادی می‌کند. البته همان ‌قدر که سود نوسان‌گیری وسوسه‌کننده است، همان ‌قدر هم می‌توانند زیان‌ده باشد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم اگر با اصول ترید و تحلیل آشنایی ندارید، به سراغ سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت نروید.

سخن آخر

نوسان‌گیری، تریدهای ساعتی، انجام معاملات روزانه و معاملات اسکالپ متداول‌ترین روش‌ها برای سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند. این سبک از معملات ریسک بالاتری نسبت به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت دارند؛ اما سود بیشتری هم خواهند داشت.

آنچه در این حوزه اهمیت دارد، پیدا کردن بهترین ارز برای ترید ساعتی و دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت است. در این مقاله ده رمزارز برتر بازار را برای سرمایه گذاری بازار معرفی کردیم. اگر سوال دیگری در ارتباط با سرمایه‌گذاری در بلاکچین دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

سوالات متداول

برای ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری بلندمدت بهتر است یا کوتاه مدت؟

ریسک سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال بیشتر است؛ اما در صورت داشتن مهارت‌های لازم سود بالاتری هم خواهد داشت. اگر تجربه و دانش کافی برای تحلیل تکنیکال ندارید، بهتر است به سراغ روش‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت نروید.

تفاوت اسکالپینگ و ترید ساعتی چیست؟

اسکالپرها به دنبال سودهای 1 تا 3 درصدی بازار هستند. در نتیجه بازه‌های زمانی 1 تا 15 دقیقه‌ای را برای معاملات خود انتخاب می‌کنند. در حالی که تریدهای ساعتی در بازه‌های زمانی 15 دقیقه‌ای به بالا انجام می‌شود.

معاملات کوتاه مدت ارزهای دیجیتال چقدر زمان می‌برد؟

برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال، باید به‌صورت حرفه‌ای وارد این حوزه شد. به همین خاطر تریدهای کوتاه مدت نیاز به زمان بالایی دارد. اگر نمی‌توانید روزانه برای ترید و انجام معاملات وقت بگذارید، بهتر است به سراغ سرمایه گذاری بلندمدت بروید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. احد فرخیان گفت:

    سلام و عرض ادب و ممنون از اطلاعات کاملتون، منم یه مقاله درباره همین موضوع توی اقتصاد ژورنال خونده بودم که میگفت ارز دیجیتال آیوتا هم میتونه شانس خیلی خوبی توی ۲۰۲۴ داشته باشه

  2. شاهین گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم که یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای سرمایه‌گذاری تو ارزهای دیجیتال رو میتونید بهم پیشنهاد بدید ممنون میشم راهنماییم کنید.

  3. بهرام نادری گفت:

    سلام از نظر شما کدوم یکی از ارزای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها مناسبتر هستش؟؟ یعنی درصد ریسکش پایین تره؟؟

  4. احمدی فرد گفت:

    سلام وقت بخیر
    سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت سخت‌تر است یا سرمایه‌گذاری بلندمدت؟
    حداقل سرمایه برای شروع سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت چقدر است؟اینکه کدومش بهتره برای شروع به کار بهتره آخه سرمایه زیادی ندارم که بزارم با توجه به وضعیت من کدومش بهتره؟؟