اندیکاتور MYC چیست؟
بازدید 50
saied-davoodi 233 روز پیش 3 دیدگاه

اندیکاتور MYC چیست؟

اندیکاتور MYC یک شاخص معاملاتی خصوصی است که برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شاخص منحصر به فرد، اندیکاتورهای پرکاربرد RSI و استوکاستیک را باهم ترکیب می‌کند تا تعیین جهت قیمت را مشخص نماید. ترکیب این اطلاعات امکان شناسایی موقعیت‌های معاملاتی دقیق‌تر را به کاربران می‌دهد. به این شکل سرمایه‌گذاران کریپتو می‌توانند روند حرکتی ارزهای دیجیتال را تشخص داده و از آن برای انجام تریدهای ساعتی یا روزانه استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم نحوه استفاده از شاخص myc را شرح دهیم و بگوییم که چگونه می‌توانید از آن در خرید و فروش ارزهای دیجیتال کمک بگیرید.

اندیکاتور معاملاتی MYC چیست؟

قبل از اینکه به سراغ نحوه استفاده از اندیکاتور MYC برویم، این شرح مختصر را از سایت والکس بخوانید که به خوبی درباره این اندیکاتور توضیح داده است:

«اندیکاتور MYCryptoradar یا به‌اختصار MYC، به شما این امکان را می‌دهد تا با تحلیل دقیق خطوط روند، یک استراتژی قوی و سودآور را پیاده‌سازی کنید. خط روند (Trend Line) نقش مهمی را در این اندیکاتور در جدول ایفا می‌کند. عملکرد کلی شاخص معاملاتی MYC مبتنی بر تحلیل روند و نوسانگرهای تکانه است. این نوسانگر به‌خوبی صعودی و نزولی بودن روندها را پیش‌بینی کرده و مشخص می‌کند که تا چه زمانی روند موردنظر ادامه خواهد داشت؛ بنابراین اندیکاتور MYC، یک اندیکاتور تشخیص روند است.»

مزیت اندیکاتور MYC تشخیص دقیق  خطوط روندی ارزهای دیجیتال است. به نحوی که با مشخص شدن نقاط تغییر روند، معامله‌گران می‌توانند از این نقاط برای تریدهای کوتاه مدت یا بلند مدت استفاده کنند.

زمانی که اندیکاتور myc را فراخوانی می‌کنید، دو شاخص مشهور RSI و استوکاستیک (Stochastic) با هم ترکیب می‌شوند. تحلیل‌گران قبل از استفاده از این اندیکاتورها ابتدا نقاط تغییر روند را شناسایی کرده، سپس با استفاده از اندیکاتورهای RSI، استوکاستیک (Stochastic) و پارابولیک سار (PARABOLIC SAR) درباره نقاط ورود یا خروج به جمع‌بندی نهایی می‌رسند. اگر درباره این اندیکاتورها اطلاعات لازم را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مقاله «بهترین اندیکاتورهای ارز دیجیتال» را در ابتدا بخوانید. در ادامه درباره سناریوهای تحلیلی متفاوت این اندیکاتورها صحبت می‌کنیم.

اندیکاتور معاملاتی MYC چیست؟

مزایا و معایب اندیکاتور MYC چیست؟

شاخص MYC بین تحلیل‌گران طرفداران خاص خودش را دارد؛ اما نباید از کنار معایب این اندیکاتور هم به سادگی عبور کرد. در جدول زیر می‌توانید مزایا و معایب اندیکاتور MYC را مشاهده کنید:

مزایا معایب
این اندیکاتور خصوصی دو اندیکاتور پرطرفدار را باهم ترکیب می‌کند. استفاده از این اندیکاتور نیاز به دانش بالایی دارد.
از اندیکاتور MYC علاوه بر ارزهای دیجیتال برای تحلیل بازارهای مالی دیگر هم می‌توان استفاده کرد. تحلیل‌های انجام شده با این اندیکاتور ممکن است در برخی از مواقع شکست بخورد.
از شاخص MYC می‌توان برای تریدهای کوتاه مدت و بلند مدت استفاده کرد. این اندیکاتور در حرکت‌های جانبی قیمت چندان مفید نیست.

مزایا و معایب اندیکاتور MYC چیست؟

آموزش اندیکاتور MYC | چگونه از myc استفاده کنیم؟

زمانی که اندیکاتور MYC را در تریدینگ ویو یا پلتفرم‌های تحلیلی دیگر فراخوانی می‌کنید، پنجره جدیدی در پایین چارت باز می‌شود که در آن چهار منحنی با رنگ‌های متفاوت قابل مشاهده است که در محدوده 0 تا 100 تغییر می‌کنند. این منحنی‌ها مربوط به دو اندیکاتور استوکاستیک و RSI هستند. این خطوط عبارتند از:

  • منحنی‌های نوسانگر تصادفی یا استوکاستیک شامل دو خط پویای سبز و خاکستری که در محدوده 0 تا 100 امکان نوسان دارند.
  • منحنی‌های RSI شامل دو خط سیاه و زرد که فقط در بازه 20 تا 80 نوسان می‌کنند.

تحلیل‌گران از نحوه نوسان این خطوط، افزایش یا کاهش شیب آن‌ها و همچنین نقاط برخوردشان برای ترید ارزهای دیجیتال کمک می‌گیرند. در ادامه نحوه استفاده از این نمودارها برای تریدهای کوتاه مدت و بلند مدت را شرح خواهیم داد.همینطور که در سایت ارزدیجیتال گفته شده:

برای کار با اندیکاتور MYC، باید به تغییرات نمودارهای خود در بازار توجه داشته باشید. افزایش خطوط MYC نشان‌دهنده افزایش توجه به ریسک است، در حالی که کاهش خطوط ممکن است به کاهش توجه و احتمالاً به افزایش تقاضا برای سرمایه اشاره کند.نحوه خواندن اندیکاتور MYC (Market Yield Curve) امری اساسی برای تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران است که به طور کلی بر روی منحنی نرخ بهای سرمایه تمرکز دارد. خطوط این اندیکاتور نمایانگر تغییرات در نرخ بهای سرمایه به مدت زمان مشخصی هستند.

در ادامه بخوانید: اندیکاتور OBV چیست؟

آموزش اندیکاتور MYC | چگونه از myc استفاده کنیم؟

1.     استراتژی ترید کوتاه مدت با اندیکاتور MYC

مومنتوم در ارز دیجیتال چیست؟در تریدهای کوتاه مدت اگر از بازه‌های زمانی 15 دقیقه یا 1 ساعته برای تحلیل استفاده کنید، نتایج اندیکاتور MYC اعتبار بیشتری دارند. در این استراتژی ابتدا باید مومنتوم را تایید کرده و جهت روند را با خوانش خطوط RSI به دست آورد. البته برای اینکه مطمئن شوید همه چیز درست است، پیشنهاد می‌کنیم در تایم فریم‌های بالاتر هم این روند را بررسی کنید تا دقت خود را بالاتر ببرید. حالا اگر روند حرکتی را تشخیص داده‌اید، با اندیکاتور myc می‌توانید دو سناریوی صعودی یا نزولی را پیش‌بینی کرده و به ترید بپردازید.

نکات سناریوی صعودی

اگر قصد Buy گرفتن روی یک پوزیشن صعودی را دارید، اندیکاتور MYC را فراخوانی کرده و نکات زیر را برای گرفتن تاییدیه نقطه ورود چک کنید:

  • خط سبز پویا از ناحیه قرمز رنگ (سطح پایین 20) عبور کرده و به بالای این ناحیه برسد.
  • هر دو خط سبز و خاکستری (خطوط منحنی استوکاستیک) روند صعودی داشته باشند.
  • خط سیاه منحنی RSI بالاتر از خط زرد قرار گرفته و در نزدیکی محدوده سطحی 50 باشد.
  • خطوط زرد و سیاه منحنی RSI نیز روند صعودی به خود بگیرند.

اگر این شرایط را روی نمودار ارزهای دیجیتال مشاهده کردید، نشانگر شروع یک روند صعودی است. در نتیجه می‌توانید از این نقطه برای ترید استفاده کنید. البته باید حواستان به حد ضرر و نقطه خروج هم باشد.

سطح اولیه حد ضرر، 10 تا 12 پیپ خواهد بود؛ اما اگر قیمت یک رشد جدید را تجربه کرد، می‌توانید حد ضرر را بالاتر برده و روی نقطه سر به سر قرار دهید.

نکته مهم‌تر مربوط به نقطه خروج می‌شود. تا زمانی که روند صعودی قیمت ادامه دارد، از پوزیشن خارج نشوید. برای مشخص کردن نقطه خروج هم حواستان به نشانه‌های زیر باشد:

  • خطوط پویای استوکاستیک (خطوط سبز و خاکستری) به بالای سطح 80 برسند.
  • پس از رسیدن به سطح بالای 80، هر دو خط پویا به زیر سطح 80 سقوط کرده و شیب خود را از دست می‌دهند.

اگر این نشانه‌ها را مشاهده کردید، بهتر است پوزیشن BUY خود را ببندید و از معامله خارج شوید.

استراتژی ترید کوتاه مدت با اندیکاتور MYC

نکات سناریوی نزولی

اگر در باز کردن پوزیشن‌های sell تخصص دارید، می‌توانید از اندیکاتور myc هم برای این کار کمک بگیرید. در این صورت نشانه‌های زیر را در منحنی‌های RSI و Stochastic دنبال کنید:

  • خط سبز پویا به زیر بخش قرمز رنگ در سطح 80 سقوط کند.
  • شیب دو خط سبز و خاکستری منحنی Stochastic منفی شود.
  • خط سیاه RSI زیر خط زرد قرار بگیرد و در ناحیه 50 درصد نوسان کنند.
  • دو خط سیاه و زرد RSI شیب منفی داشته باشند.

بهترین اندیکاتور بای و سل اگر شرایط بالا را در نمودار یک ارز دیجیتال مشاهده کردید، تاییدکننده شروع یک روند نزولی است. پس در این ناحیه می‌توانید یک پوزیشن سل باز کنید.

حد ضرر این معامله باید 10 تا 12 پیپ بالاتر از مومنتوم نزولی فعلی باشد. البته اگر قیمت ارز دیجیتال یک پایین جدید را ثبت کرد، می‌توانید حد ضرر را روی نقطه سر به سر قرار دهید.

این پوزیشن فروش را می‌توانید تا جایی که روند نزولی قیمت ادامه دارد، باز نگه دارید. نشانه‌های اتمام روند نزولی هم بر اساس اندیکاتورهای فوق به قرار زیر است:

  • خطوط پویای سبز و خاکستری به زیر بخش قرمز رنگ در سطح 20 می‌رسند.
  • پس از رسیدن خطوط پویا به زیر سطح 20، مجدداً این خطوط شیب صعودی به خود می‌گیرند.

2.     استراتژی ترید بلند مدت با اندیکاتور myc

در استراتژی ترید بلند مدت، معمولاً از اندیکاتور Parabolic SAR به‌عنوان یک شاخص حمایتی در کنار MYC استفاده می‌شود. ترکیب این دو اندیکاتور در تایم فریم‌های 4 ساعته یا 1 روزه می‌تواند نقاط ورود و خروج را برای ترید ارزهای دیجیتال مشخص کند. برای شروع، ابتدا اندیکاتور پارابولیک سار را فراخوانی کنید تا نقاط آبی‌ رنگ این شاخص روی نمودار قیمتی ظاهر شوند. سپس اندیکاتور MYC را نیز رسم کنید. در ادامه نشانه‌های دو سناریوی صعودی و نزولی را در تریدهای بلندمدت شرح می‌دهیم.

سناریوی صعودی در ترید بلند مدت

اگر به دنبال پیدا کردن موقعیت‌های Buy در تریدهای بلند مدت هستید، نشانه‌های زیر را دنبال کنید:

  • خطوط آبی پارابولیک سار زیر شمع‌های قیمتی قرار می‌گیرند و شروع به ساخت یک سری می‌کنند.
  • خطوط پویای سبز و خاکستری روند صعودی به خود گرفته و خط سبز استوکاستیک در حوالی سطح پایین منطقه قرمز رنگ (سطح 20)، خط خاکستری را قطع می‌کند.
  • خط سیاه RSI در نزدیکی ناحیه 50 نوسان کرده و روند صعودی به خود می‌گیرد.

در صورت مشاهده این شرایط، می‌توان روند مومنتوم صعودی را تایید کرده و پوزیشن Buy باز کرد.

برای اینکه در این معاملات زیان نکنید، حد ضرر معامله را زیر بولیش ممونتوم فعلی (bullish momentum) قرار دهید. همچنین برای بستن معامله هم عجله نکنید. زیرا تا زمانی که روند صعودی قیمت حفظ شود، معامله شما ایمن است. اگر نشانه‌های زیر را مشاهده کردید، معامله خود را ببندید:

  • مشاهده یک تقاطع بین خطوط پویای سبز و خاکستری در حوالی سطح بالای منطقه قرمز (سطح 80).
  • مشاهده منفی شدن شیب خط سیاه RSI.
  • سوئیچ کردن خطوط آبی پارابولیک سار به بالای شمع‌های قیمتی.

 استراتژی ترید بلند مدت با اندیکاتور myc

 سناریوی نزولی در ترید بلند مدت

برای باز کردن پوزیشن Sell در تریدهای بلند مدت باید نشانه‌های زیر را دنبال کنید:

  • خطوط پویای استوکاستیک در حوالی ناحیه آبی‌رنگ (نزدیکی سطح بالای 80 درصد) همدیگر را قطع کرده و سپس روند نزولی به خود بگیرند.
  • خط سیاه RSI در حوالی 50 درصد شیب نزولی پیدا کند.
  • نقاط آبی پارابولیک سار در بالای شمع‌های قیمتی قرار بگیرند و یک سری جدید ایجاد کنند.

اگر این شرایط را در نمودار قیمتی ارزهای دیجیتال مشاهده کردید، تایید کننده روند مومنتوم نزولی جدید است. پس می‌توانید یک پوزیشن sell باز کنید.

حد ضرر این معامله را بالاتر از بیریش مومنتوم (bearish momentum) فعلی قرار دهید. همچنین برای شناسایی نقطه بستن معامله، حواستان به نشانه‌های زیر باشد:

  • در پیش گرفتن روند صعودی خطوط پویای استوکاستیک و مشاهده یک تقاطع بین این خطوط در حوالی ناحیه قرمز رنگ پایین (سطح 20 درصد).
  • خط سیاه RSI مجدداً شیب مثبت پیدا می‌کند.
  • نقاط آبی پارابولیک سار در پایین شمع‌های قیمتی قرار بگیرند.

در ادامه بخوانید: آموزش اندیکاتور TMA

سخن آخر

اندیکاتور MYC یک شاخص خصوصی طراحی شده است که برای تریدهای کوتاه مدت و بلند مدت ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. با این اندیکاتور می‌توان دو شاخص پرطرفدار RSI و استوکاستیک را باهم ترکیب کرده و در یک چارت نمایش داد. سپس با مشاهده روند حرکتی منحنی‌های این دو شاخص، به تحلیل روند قیمتی ارزهای دیجیتال پرداخت. در این مقاله درباره روش‌های تحلیلی و سناریوهای متفاوت این اندیکاتور صحبت کردیم. اگر سوال دیگری دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

سوالات متداول

آیا از اندیکاتور MYC در تحلیل بازار بورس هم می‌توان استفاده کرد؟

بله. یکی از مزیت‌های شاخص MYC امکان استفاده از آن در تحلیل‌ بازارهای مختلف است.

آیا فقط با MYC می‌توان تریدهای موفقیت آمیزی را پشت سر گذاشت؟

خیر. برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال باید کاملاً به تحلیل‌های تکنیکال مسلط باشید. استفاده از این اندیکاتور هم جزئی از آموزش‌های تحلیل تکنیکال است که باید در جای خودش مورد استفاده قرار بگیرد.

چطور به اندیکاتور MYC دسترسی داشته باشیم؟

در تریدینگ ویو می‌توانید از myc استفاده کنید. برای این کار کافی است در سایت تریدینگ ویو، MYCryptoradar را جستجو کرده و یک مورد را انتخاب کنید. با این کار اندیکاتور فوق برایتان ترسیم می‌شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. امیر اصغریانی گفت:

    سلام با استفاده از اندیکاتور MYC، تونستم به راحتی الگوهای بازار رو شناسایی کنم و تصمیمای هوشمندانه‌تری برای سرمایه‌گذاری‌هام بگیرم. این اندیکاتور با دقت بالا و قابلیت تنظیمات گسترده، ابزاری خیلی موثر برای تحلیل بازار هستش.

  2. علیرضا صائمی گفت:

    اندیکاتور MYC یکی از بهترین اندیکاتورهایی هست که من تا به حال استفاده کردم. این اندیکاتور با دقت بالا و قابلیت تشخیص خطاهای کوچک، به من کمک زیادی کرده تا بهترین تصمیماتی رو برای سرمایه‌گذاری‌هام بگیرم. طراحی ساده و خوبی که این اندیکاتور داره، از مزایای دیگه این اندیکاتور هستش. به شدت توصیه می‌کنم این اندیکاتور رو به همه دوستان و همکارام.

  3. علیرضا طالبی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من توی یکی از این مقالات اسم اندیکاتور بولینگر باندرو شنیدم ولی توضیحی در موردش نداده بود میشه راهنمایی کنید که کلا چنتا اندیکتاتور داریم و اصلا این اندیکاتور بولینگر باند چی هستش؟ ممنون