نحوه قطع دسترسی سایت ها از کیف پول متامسک
بازدید 3517
yekta 288 روز پیش 4 دیدگاه

نحوه قطع دسترسی سایت ها از کیف پول متامسک

کیف پول متامسک یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی‌هاست. این کیف پول با امکان دسترسی برای مرورگرها،گوشی‌های موبایل، ایجاد کاربری راحت و آسان، ارائه طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال برای نگهداری، خرید و فروش تتر، از همه مهم‌تر با داشتن امنیت بالا توانسته است توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. یکی از موارد مهم در رابطه با کیف پول‌های دیجیتال، امنیت آنهاست، چراکه از دست رفتن امنیت، به معنای از دست دادن دارایی است. گاهی پیش می‌آید که با سایت‌های مشکوک، مخرب و یا اسکم مواجه می‌شویم، در این مواقع بهترین کار قطع دسترسی این سایت‌ها به کیف پول است. ما در این مقاله از نوین تتر قصد داریم نحوه قطع دسترسی سایت ها از کیف پول متامسک را آموزش دهیم. با ما همراه باشید تا بتوانید در مواقع نیاز از کیف پول ارز دیجیتال بدون کارمزد وکیف پول متامسک خود محافظت کنید.

لغو دسترسی قرارداد هوشمند در بازار رمز ارزها چیست؟

در بازار ارزهای دیجیتال و کرپیتوکارنسی برای دسترسی معامله گران به خدمات و قابلیت های مختلف در قالب پروتکل دیفای و انجام امور اداری، یک سری قراردادهای هوشمند در نظر گرفته شده است. تا از این طریق کاربران به توکن های مختلف و کیف پول ارزهای دیجیتال متصل شوند و تراکنش هایشان را انجام دهند. این قراردادها تمامی خدمات مرتبط به رمزارزها، توکن ها، کیف پول ارزهای دیجیتال و صرافی ها را شامل می شوند. به همین سبب فعال سازی و لغو قرارداد دسترسی قرارداد هوشمند برای همه سرمایه گذاران اهمیت فراوانی دارد. تا در زمان و موقعیت نسبت به انعقاد یا لغو قرارداد اقدام کنند. علاوه بر این گاهی اوقات برای تکمیل تراکنش ها می بایست دسترسی به قراردادها را لغو کرد. در این راستا به لغو اجازه دسترسی به قراردادهای هوشمند نظیر توکن ها و کیف پول ارزهای دیجیتال، ریوک کردن یا لغود دسترسی قرارداد هوشمند گفته می شود. این رویکرد درباره قطع دسترسی سایت ها از کیف پول متامسک برای انجام تراکنش های مربوط به ارز تتر نیز صدق می کند.

What is the cancellation of access to a smart contract in the cryptocurrency market

کیف پول متامسک و اتصال به سایت‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز

امکان اتصال کیف پول دیجیتال و به وب سایت‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز، یک ویژگی جذاب و کاربردی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا از بسیاری خدمات متنوع بهره ببرند. اما مشکل اینجاست که وقتی کیف پول خود را به یک وب سایت یا برنامه غیرمتمرکز متصل می‌کنید، در اغلب مواقع آدرس کیف پول،بهترین کیف پول تتر TRC20، موجودی آن، توکن‌ها و تمام تاریخچه تراکنش‌های شما را دریافت می‌کند.همینطور که در سایت ارزایکس گفته شده:

این در حالی است که لغو تأییدیه‌/ خرج کردن دارایی‌ها (allowance) به این معنی است که یک برنامه دیگر نمی‌تواند به محتویات کیف پول شما دسترسی داشته باشد و آنها را جابه‌جا کند. در واقع، در این پروسه، مجوز تأییدیه‌ توکن (token approval) – مجوز دسترسی به موجودی توکن‌ها – را که به آن برنامه داده‌اید، لغو می‌کنید. برای مثال، وقتی از یک DEX (صرافی غیرمتمرکز) استفاده می‌کنید، باید تأییدیه‌ای را امضا کنید که به قرارداد هوشمند آن اجازه می‌دهد تا توکن‌هایی را برای تکمیل معاملات درخواستی شما، جابه‌جا کند.

کیف پول متامسک و اتصال به سایت‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز

مسئله دیگر این است که هر اپلیکیشن و یا سایتی در برابر حملات هکرها آسیب‌پذیر است. احتمال هک شدن یک برنامه بسیار اندک است، اما اگر به 100 برنامه یا سایت متصل شوید، احتمال هک شدن 100 برابر بیشتر می‌شود. بنابراین قطع کردن دسترسی برنامه‌هایی که اغلب از آنها استفاده به متامسک، کاری بسیار سودمند است، چراکه با این کار از حریم خصوصی خود محافظت کرده و امنیت بیشتری برای کیف پول خود ایجاد می‌کنید.

کیف پول متامسک و اتصال به سایت‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز

نحوه قطع دسترسی برنامه‌ها و سایت‌ها از متامسک (در مرورگرها)

برای قطع دسترسی سایت متامسک در مرورگرها و وب سایت‌ها باید مراحل زیر را دنبال و اجرا کنید:

  • ابتدا در مرورگر کیف پول خود را باز کرده و روی سه نقطه در سمت راست کلیک کنید.
  • در منویی که باز می‌شود، روی گزینه Connected Sites بزنید.

نحوه قطع دسترسی مرورگرها از متامسک

  • در این قسمت تمام سایت‌هایی که به کیف مشکلات کیف پول متامسک شما دسترسی دارند، قابل مشاهده هستند. هر سایتی که قصد دارید اتصال کیف پول خود با آن را قطع کنید، انتخاب کرده و روی گزینه Disconnect بزنید.

قطع دسترسی مرورگرها از متامسک

اگر شما چندین حساب متصل به یک وب سایت دارید، روی گزینه Disconnect all accounts کلیک کنید، تا اتصال همه حساب‌ها به وب سایت قطع شود.

قطع دسترسی چندحساب در مرورگر از متامسک

قطع دسترسی سایت‌ها و برنامه‌ها به متامسک (در گوشی موبایل)

از نسخه 6.0 برنامه متامسک،انتقال تتر به متامسک امکان مدیریت بهتر اتصالات با برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) فراهم شده است. در این نسخه می‌توانید امکان دسترسی کیف پول به هر برنامه را به طور خاص تغییر دهید و یا اینکه ارتباط خود را با تمام سایت‌ها و برنامه‌ها به طور همزمان قطع کنید.

  • مرورگر را در گوشی خود اجرا و سایتی که می‌خواهید دسترسی آن را مدیریت کنید، جستجو کرده، یا اینکه در نوار جستجو URL سایت مورد نظر را وارد کنید.
  • پس از وارد شن به سایت، روی نماد حساب خود در بالا، گوشه سمت راست کلیک کنید.
  • پس از انجام این کار، حساب‌هایی که به برنامه‌های غیرمتمرکز یا سایت متصل هستند را خواهید دید.
  • برای مدیریت دسترسی حساب‌های خود روی گزینه Permissions در کنار URL کلیک کنید.

قطع دسترسی برنامه‌ها به متامسک در گوشی موبایل

  • اگر تمایل دارید که اتصال بین برنامه‌های غیرمتمرکز و یک حساب خاص را قطع کنید، روی گزینه Disconnect بزنید و در صورتی که می‌خواهید اتصال همه حساب‌هایتان را قطع کنید، روی گزینه Disconnect all کلیک کنید.

قطع دسترسی متامسک از برنامه‌ها

  • نکته: اگر بخواهید مجدد از این برنامه‌ها استفاده کنید، باید حساب‌های خود را دوباره متصل کنید.

قطع دسترسی متامسک به طور همزمان از همه برنامه‌های غیرمتمرکز

برای قطع دسترسی همه برنامه‌های غیرمتمرکز به صورت همزمان مراحل زیر را انجام دهید.

  • روی Settings (چرخ دنده در پایین-گوشه سمت راست) کلیک کنید.
  • گزینه Security & Privacy را انتخاب کنید.
  • صفحه را پایین بیاورید و روی Clear privacy data بزنید.

با انجام این مراحل تمام دسترسی‌ها و مجوزهای برنامه، برای حساب انتخاب شده، حذف می‌شود.

Disable Metamask access from all decentralized applications simultaneously

کلام پایانی

متامسک یک کیف پول نرم‌افزاری معروف و محبوب با امنیت بالاست. کاربران می‌توانند از این کیف پول در مرورگرها و همچنین گوشی موبایل استفاده کرده و به برنامه‌های غیرمتمرکز نیز متصل شوند. یکی از مواردی که کاربران هنگام استفاده از متامسک باید رعایت کنند، قطع اتصال و دسترسی برنامه‌ها و سایت‌ها به کیف پول است، چراکه دسترسی تعداد زیادی برنامه و سایت به متامسک، امنیت آن را آسیب‌پذیر می‌کند. در این مقاله از نوین تتر نحوه قطع دسترسی برنامه‌ها و سایت‌ها به متامسک آموزش داده شد تا شما بتوانید با خیال راحت از کیف پول خود استفاده کنید.

سؤالات متداول:

1- چطور می‌توان قراردادهای هوشمند را لغو کرد؟

لغو دسترسی قراردادهای هوشمند به کیف پول از طریق مرورگرهای بلاک یا پلتفرم ‌های مخصوص این کار انجام می‌ شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در وب سایت نوین تتر ارتباط برقرار کنید.

2- کارمزد استفاده از کیف پول متامسک چقدر است؟

کیف پول متامسک به صورت پیش ‌فرض فقط برای بلاکچین اتریوم است و هزینه کارمزد نشان داده شده در آن همان گس فی شبکه اتریوم می باشد. کارمزد کیف پول متامسک در حقیقت به وضعیت ترافیک طبیعی یا ازدحام تراکنش ‌ها در بستر شبکه اتریوم بستگی دارد. متامسک در وب سایت خود مقدار گس یک تراکنش استاندارد معمولی در کیف پول MetaMask  را حدود 21 هزار Gwei اعلام می‌ کند. مقدار 21 هزار Gwei به عبارتی برابر با 0.00231 اتر است. که بسته به قیمت ارز اتریوم در هر زمان، می ‌تواند متغیر باشد.

3- بهترین کاربرد کیف پول متامسک چیست؟

درباره کاربردها و مزیت های استفاده از این کیف پول نکات بسیار مهمی در وب سایت نوین تتر و سایر سایت های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال بیان شده است. اما لازم دانستیم یک کاربرد مهم و عالی کیف پول متامسک را با شما عزیزان معرفی کنیم. اصلی ترین و مهمترین کاربرد کیف پول متامسک این است که شما می ‌توانید از آن برای اتصال به انواع صرافی غیر متمرکز ارز دیجیتال استفاده کرده و برای انجام معاملات در این صرافی ها از این طریق اقدام نمایید. انواع صرافی های غیرمتمرکز ارز دیجیتال شرایط لازم برای اتصال به کیف پول متامسک را فراهم کرده اند و شما می توانید با شارژ کردن حساب خود در این کیف پول خیلی راحت و سریع از طریق صرافی های مختلف به معامله بپردازید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ali mmdi گفت:

    سلام وقتتون بخیر آیا تغییر IP در حال استفاده از متامسک لازم است؟ و برای اینکه بتونیم قطع دسترسی سایت به کیف پول متامسک از طریق نسخه موبایل اون باید چیکار کنیم؟

  2. فاضل مهدوی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من به اشتباه مقداری ارز ماتیک رو روی شبکه خودش به ادرسی روی شبکه erc-20 واریز کردم. می خواستم بدونم که راهی برای برگشت پولم هست یا نه؟؟ ممنون میشم منو راهنمایی کنید

  3. fatemeh گفت:

    سلام خسته نباشین. مقداری شیبا از تراست والت با شبکه bep20 به یه ادرس به شبکه ERC20 اشتباهی فرستادم.
    میشه برگردونمش؟

  4. سهیلا خداوردی گفت:

    سلام
    واقعا مطالبتون عالی بود من خیلی وقت دنبال یاد گیری اینم که بتونم ارز تتر رو روی شبکه ترون به متامسک اضافه کنم ولی خب جاییو پیدا نکردم که بتونم واضح آموزش بدهه ممنونم از آموزش خوبتون