معرفی بهترین کیف پول ها برای استیکینگ ارز دیجیتال
بازدید 3563
yekta 308 روز پیش 4 دیدگاه

معرفی بهترین کیف پول ها برای استیکینگ ارز دیجیتال

پیش تر در مقاله استیکینگ تتر گفته شد که استیکینگ یک روش درآمدزایی جذاب و تقریبا مطمئن از ارزهای دیجیتال است. پلتفرم‌ها و کیف پول های زیادی برای استیکینگ وجود دارد اما شرایط و میزان سود هر کدام متفاوت است. در این مقاله از نوین تتر قصد داریم معرفی بهترین کیف پول ها برای استیکینگ ارز دیجیتال را بررسی کنیم. چنانچه شما هم به دنبال کسب سود از طریق Staking هستید، با ما همراه باشید.

بهترین کیف پول ها برای استیک کردن ارزهای دیجیتال

بسیاری از کاربران و معامله‌گران ارزهای دیجیتال علاوه بر ترید کردن روی رمزارزها، علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری بلند مدت و هولد کردن (Hold) ارزها هستند. حال اگر بتوانند علاوه بر سودی که در پایان سرمایه‌گذاری کسب می‌کنند، به صورت ماهانه یا سالانه نیز سود دریافت کنند، بسیار بهتر است.

وقتی کاربر رمزارزی را خریداری کرده است و قصد هولد کردن دارد، با قفل کردن دارایی برای مدت زمان خاصی، می‌تواند سود استیکینگ تتر نیز دریافت کند. استیکینگ در شبکه های اثبات سهام (Proof of Stake) انجام می‌شود؛ و ساده‌ترین مثال برای آن می‌تواند باز کردن یک حساب معمولی با بهره باشد.

زمانی که کاربر دارایی خود را برای مدت زمانی قفل می‌کند، شبکه میزبان می‌تواند تراکنش های بیشتری پردازش و فرآیند ساخت و تایید بلاک های جدید را بهتر انجام دهد، این کار در نهایت موجب امنیت بیشتر شبکه بلاک چین می‌شود. شبکه میزبان در ازای اشتراک‌گذاری سرمایه به کاربران سودی پرداخت می‌کند که به آن، سود استیکینگ می‌گویند.

استیکینگ اکنون به یک روش درآمدزایی غیرفعال تبدیل شده است و محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد. در ادامه 4 کیف پول برتر در این زمینه را معرفی می‌کنیم.

بهترین کیف پول ها برای استیک کردن ارزهای دیجیتال

1. کیف پول Zengo

Zengo اولین کیف پول Web3 (کیف پولی در فضای Web3 و دسترسی به قراردادهای هوشمند) و یکی از بهترین ولت های ارز دیجیتال است که امنیت خود را با رمزگذاری بیومتریک ایجاد می‌کند. این فناوری سال‌ها توسط موسسات میلیارد دلاری استفاده می‌شد. Zengo اولین کیف پولی است که توانسته این ویژگی‌های امنیتی پیشرفته را در یک کیف پول ارائه دهد. زنگو آنقدر از امنیت خود مطمئن است که 1 Bitcoin جایزه برای هک کردن خود قرار داده است و تاکنون کسی نتوانسته آن را هک کند.

زنگو با بکارگیری فرآیند احراز هویت ۳ عاملی تضمین می‌کند که هیچ کس جز خودتان نمی‌تواند رمزنگاری شما را کنترل کند، از طرفی با پشتیبان‌گیری از کیف پول، امکان بازیابی را با یک فرآیند ساده تاییدی در دو مرحله، فراهم می‌کند. یکی دیگر از مهمترین ویژگی‌های این کیف پول ارئه خدمات پشتیبانی 24 ساعته به مشتریان خود، توسط افراد واقعی است.

استیکینگ در Zengo

میزان سود استیکینگ در Zengo

120 دارایی از جمله بیت کوین، اتریوم و تزوس در Zengo ارائه می‌شوند که از این بین Tezos، اتریوم و هر توکن ETH قابلیت استیکینگ دارند. پس از شروع فرآیند استیکینگ در کیف پول زنگو، یک دوره انتظار اولیه 33 روزه لازم است تا بتوانید از استیکینگ سود کسب کنید، میزان سود شما از استیکینگ تزوس در زنگو (APR) در حال حاضر 6% است. این میزان برای ارزهای دیگر متغیر است. بعد از دوره انتظار اولیه، هر سه روز یکبار می‌توانید سود خود را دریافت کنید. البته پرداخت‌ها به صورت خودکار به موجودی شما در کیف پول اضافه می‌شود، این بدان معنی است که اگر سود خود را برداشت نکنید، در طول زمان سود مرکب به دست می‌آورید.همینطور که در سایت درج گفته شده:

استیکینگ یا امکان کسب سود از نگهداری ارز دیجیتال، یکی از قابلیت‌های کیف پول‌های سخت افزاری است که با گسترش بازار ارز دیجیتال و وجود امکانات گسترده‌ برای فعالان باعث شده است که کاربری رمزارزها نیز افزایش پیدا کند. به این معنا که کاربران تنها با داشتن رمزارز و ذخیره آن در کیف پول خود خود، می‌توانند با توجه به ارزش دارایی دیجیتالی خود و نوع رمزارزها، از 5 درصد تا 35 درصد سود سالانه دریافت کنند.

مزایای استفاده و استیکینگ در Zengo

  • حالت‌های مختلف استیکینگ مانند: انعطاف‌پذیر، قفل شدن دارایی و Defi
  • زنگو برای استیکینگ کارمزدی نمی‌گیرد.
  • کیف پول Web3 با امنیت بالا و رمزگذاری بیومتریک
  • بدون نیاز به احراز هویت
  • پشتیبانی 24 ساعته از مشتریان و چت زنده با پشتیبانان
  • امکان تنظیم کارمزد تراکنش ها با توجه به نیاز در سه حالت: مقرون به صرفه، منظم و سریع
  • رابط کاربری ساده و راحت
  • امکان آزاد کردن دارایی در هر زمان
  • خرید و فروش آسان و مستقیم درون برنامه

مزایای استفاده و استیکینگ در Zengo

معایب استفاده و استیکینگ در Zengo

  • ذخیره کلیدها در دو محل متمرکز شامل ابر داده (مثل سرویس ابری Google) و سرورهای زنگو
  • غیرحضانتی نبودن کیف پول

2. کیف پول Trust Wallet

تراست ولت (Trust Wallet) یک کیف پول غیرمتمرکز است که در سال 2017 به بازار عرضه و سال بعد توسط بایننس خریداری شد؛ اکنون مالکیت تراست ولت در دست بایننس است. این کیف پول برای گوشی‌های موبایل طراحی شد، اما اکنون به صورت افزونه در مرورگر کروم نیز در دسترس است. تراست ولت به کاربران خود این امکان تبادل ارزها و همچنین ارتباط با برنامه‌های غیرمتمرکز DApp را می‌دهد.

میزان سود استیکینگ در تراست ولت

کیف پول Trust Wallet از رمزارزهای بسیاریهمان طور که در مقاله تبدیل تتر به بیت کوین در تراست ولت گفته شد، مانند ریپل، استلار، دش، مونرو، لایت کوین، دوج کوین، بایننس کوین و … پشتیبانی کرده و ارزهایی مانند ترون، سولانا، ترا، کاوا و غیره را برای استیکینگ قرار داده است. سود استیکینگ برای هر کدام از ارزها متفاوت است. برای مثال سود استیکینگ تزوس 5.95% ، ترا 4.2%، ترون 5.06% و کاوا 10% است.

سود استیکینگ در تراست ولت

مزایای استفاده و استیکینگ در Trust Wallet

  • کیف پول کاملا غیرمتمرکز
  • رابط کاربری ساده در سطوح مختلف
  • امکان تعویض رمزارزها درون برنامه، بدون نیاز به صرافی
  • ارائه تعداد توکن‌ های بالا برای استیکینگ
  • سودهای متفاوت استیکینگ در ارزهای مختلف
  • کنترل کلید خصوصی در دست کاربران است.
  • امکان ارتباط با برنامه‌های غیرمتمرکز
  • برنامه ارائه توکن های بیشتر برای استیکینگ در آینده مانند ارائه توکن خرید و فروش تتر
  • امکان تنظیم کارمزد تراکنش‌ها بر اساس نیاز کاربر

معایب استفاده و استیکینگ در Trust Wallet

  • برای مرورگر فایرفاکس در دسترس نیست.
  • نیاز به احراز هویت

معایب استفاده و استیکینگ در Trust Wallet

 

 

3. کیف پول Atomic Wallet

کیف پول اتمیک یکی از بهترین کیف پول های غیرمتمرکز است که در سال 2018 راه‌اندازی شده است. این کیف پول را می‌توان ابزاری برای مدیریت سبدهای متنوعی از رمزارزها دانست، چرا که علاوه بر شبکه‌های بیت کوین، اتریوم، کاردانو، از مونرو، فانتوم و سایر شبکه ها نیز پشتیبانی می‌کند. اتمیک ولت طوری طراحی شده است که کاربران با هر سطحی از دانش ارزهای دیجیتال بتوانند از این کیف پول استفاده کنند. یکی از مهمترین ویژگی‌های Atomic Wallet امکان خرید رمزارزها با ارز فیات (ارز رایج کشورها) است، اما باید توجه کرد که برای این کار باید میزان 7% کمیسیون و 10 دلار به عنوان کارمزد پرداخت کرد.

میزان سود استیکینگ در اتمیک ولت

اتمیک ولت بیش از 20 رمز ارز را برای استیکینگ ارائه می‌دهد، میزان سود استیکینگ در این کیف پول با توجه به رمزارز متفاوت است، برای مثال سود استیکینگ رمزارز KAVA 17%، TRON 5%، Solana 7% و Atomic Wallet token 20% است. به جز تعداد محدودی از کوین ها، سود حاصل از استیکینگ به طور خودکار به کیف پول شما واریز می‌شود.

سود استیکینگ در Atomic Wallet

مزایای استفاده و استیکینگ در Atomic Wallet

  • کنترل کامل رمزارزها و کلید خصوصی توسط کاربر
  • محیط کاربری ساده و راحت
  • امکان تبدیل رمزارزها به یکدیگر درون برنامه
  • امکان خرید رمزارزها با ارز فیات
  • قابلیت آن

معایب استفاده و استیکینگ در اتمیک ولت

  • کنترل‌های امنیتی محدود
  • سازگار نبودن با مرورگرها

معایب استفاده و استیکینگ در اتمیک ولت

4. کیف پول ترون لینک

در سال 2019 کیف پول Tronlink به دنیای کریپوکارنسی ها عرضه و به عنوان بهترین کیف پول شبکه ترون شناخته شد. شاید دلیل این امر، سازگار بودن ترون ولت با تمام DApp های روی شبکه ترون است. در کنار امنیت بالا، یکی از مهمترین ویژگی های ترون ولت استیکینگ راحت در این کیف پول است. این کیف پول برای مرورگر کروم و فایرفاکس، سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است و از توکن های TRX، TRC20، TRC10 و TRC721 پشتیبانی می کند.

میزان سود استیکینگ در ترون لینک

ترون لینک در قسمت استیکینگ خوب عمل کرده است، میزان سود استیکینگ Tron در این کیف پول برابر 4.49% است. میزان سود در ترون لینک با توجه به روش استیکینگ، متفاوت است، اما در حالت کلی می‌توان میزان سود استیکینگ در این کیف پول را بین 4 تا 7 درصد تخمین زد.

میزان سود استیکینگ در کیف پول ترون لینک

مزایای استفاده و استیکینگ در TronLink

  • امکان مشاهده تاریخچه تمام تراکنش‌ها
  • امنیت بالا، رمزگذاری چندلایه
  • سازگاری ترون ولت با مرورگرها و گوشی های اندروید و iOS
  • رابط کاربری ساده و راحت
  • مدیریت همزمان چند دارایی در چند حساب

معایب استفاده و استیکینگ در TronLink

  • ذخیره کلید خصوصی در محلی از سرور
  • محدود بودن توکن‌ها برای استیکینگ
  • محدود بودن توکن‌ها برای استیکینگ

5. کیف پول گواردا والت (Guarda Wallet)

کیف پول دیجیتال گواردا والت نیز به لحاظ بهره مندی از ویژگی های منحصر به فرد و قابلیت های ویژه یکی دیگر از بهترین کیف پول ها برای استیکینگ ارز دیجیتال است. در حال حاضر این کیف پول با ذخیره و مدیریت تمامی رمز ارزهای برای انجام معاملات تتر اعم از خرید، فروش و انتقال تتر منطبق بر شبکه بلاکچین مورد استفاده قرار می گیرد. کیف پول (Guarda Wallet) ضمن پشتیبانی از اکثر رمز ارزها امکانات ویژه ای را به کاربران ارائه می نماید. که از بین مهمترین آنها می توان از پشتیبانی شبانه روزی از ارزهای دیجیتال و انجام درخواست کاربران، تبادل رمز ارزهای مختلف به ویژه تتر، پشتیبانی فوق العاده از دستگاه ها و تجهیزات سخت افزاری، اتصال سریع به موبایل، خرید و فروش ارزهای دیجیتال و رابط کاربری سریع و آسان اشاره کرد. بدین ترتیب اگر در زمره کاربران ایرانی معامله گر ارز دیجیتال tether هستید، حتماً این کیف پول را برای انجام تراکنش های سریع و موفق انتخاب نمایید.

کیف پول گواردا والت (Guarda Wallet)

مزایا:

* یک کیف پول مطمئن، قابل اعتماد و کارآمد برای خرید و فروش انواع رمز ارز به ویژه تتر

* رابط کاربری سریع و آسان با امنیت بسیار بالا

* نصب سریع و آسان روی انواع کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه هوشمند با سیستم عامل اندروید و ios

* پشتیبانی شبانه روزی از درخواست و تراکنش های کاربران برای خرید و فروش ارز تتر، انتقال دارایی و …

* سیستم نرم افزاری و شبکه سخت افزاری به روز و کارآمد

6. کیف پول کوینومی

کیف پول ارز دیجیتال کوینومی با پشتیبانی نزدیک به 1800 رمز ارز یکی دیگر از بهترین کیف پول ها برای استیکینگ ارز دیجیتال است. این کیف پول ضمن بهره مندی از ساختار نرم افزاری و سخت افزاری پیشرفته و به روز، کمترین میزان کارمزد را برای خرید، فروش و انتقال تتر و سایر ارزهای دیجیتال در نظر گرفته است. در واقع هنگام خرید و فروش ارزهای دیجیتال و انتقال دارای صرفاً کارمزد شبکه انتقال از کاربران اخذ می گردد و این ویژگی های بارز یک عامل مهم برای کاهش درصد و میزان کارمزد خرید و فروش رمز ارز تتر و انتقال دارای از طریق کیف پول کوینومی محسوب می شود. از طرف دیگر ارائه خدماتی نظیر لایو چت، این امکان را فراهم نموده تا کاربران به صورت آنلاین و تصویری بتوانند از خدمات پشتیبانی استفاده نموده و مشکلات خود را جهت خرید، فروش و انتقال ارز دیجیتال tether برطرف سازند.

کیف پول کوینومی

مزایا:

* انتقال سریع و آسان ارز تتر و سایر رمز ارزهای مبتنی بر شبکه بلاکچین

* ثبت نام و احراز هویت سریع جهت دریافت نام کاربری و رمز عبور برای استفاده از خدمات و امکانات کیف پول کوینومی

* بازیابی اطلاعات کاربری جهت سهولت دسترسی کاربرانی که اطلاعات خود را فراموش کرده اند.

* پشتیبانی از بیش از 1800 ارز دیجیتال

* کارمزد بسیار اندک جهت خرید، فروش و انتقال انواع رمز ارز و دارایی کاربران

* پشتیبانی شبانه روزی جهت پاسخگویی به درخواست های کاربران و رفع مشکلات آنها با کمک قابلیت ویژه لایو چت (Live Chat)

معایب:

* نداشتن قابلیت احراز هویت دو عاملی و کمبود سطح ایمنی نسبت به سایر کیف پول ها

* کیف پول کوینومی متن باز نیست و به همین سبب با کیف پول های سخت افزاری سازگاری ندارد.

کلام پایانی

استیکینگ یک روش درآمدزایی غیرفعال به وسیله ارزهای دیجیتال است. کاربران دارایی خود را در پلتفرم‌ یا کیف پول برای مدتی زمانی که تمایل دارند، با شبکه میزبان به اشتراک می‌گذارند و در نتیجه این کار سود دریافت می‌کنند؛ میزان این سود در هر کیف پول و برای هر ارزدیجیتال متفاوت است. باید توجه داشت  با استیک کردن بهترین پروژه های ارز دیجیتال در برخی از کیف پول ها، دارایی برای یک دوره چند روزه قفل می‌شود، در این مدت کاربر نمی‌تواند با دارایی خود معامله کند. بعد از گذشت این دوره امکان آن‌استیک کردن وجود دارد، اما با توجه به نوسانات ارزهای دیجیتال این مورد از معایب استیک کردن محسوب می‌شود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا در پایان نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول:

1- بهترین کیف پول نرم افزاری استیکینگ ارز دیجیتال کدام است؟

امروزه ولت های نرم افزاری زیادی خدمات استیکینگ را ارائه می‌دهند. که در این بین تراست ولت و اتمیک ولت جزء شناخته شده ترین‌ و بهترین کیف پول های نرم افزاری هستند.

2- آیا استیکینگ در کیف پول ارز دیجیتال ایمن و مطمئن است؟

یکی از ریسک‌ های استیکینگ، استفاده از اعتبارسنج نامعتبر است. که احتمال دارد سود شما را پرداخت نکند یا پس از مدتی از فعالیت باز ایستد.

3- آیا امکان برداشت دارایی بلافاصله بعد از شروع استیکینگ در کیف پول وجود دارد؟

قوانین و مدت زمانی که دارایی شما برای استیک شدن باید قفل شود، آورده شده  است. اما اگر بخواهید زودتر از موعد گفته شده در قرارداد دارایی خود را برداشت کنید، باز هم بسته به صرافی یا کیف پول و توکنی که برای استیکینگ انتخاب کرده اید، می ‌توانید با پرداخت میزان مشخصی جریمه، دارایی خود را برداشت کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمد طاها اسدی گفت:

    سلام و عرض ادب میخواستم دونم که پاداش استیکینگ ممکن است بلافاصله پس از سپرده‌گذاری داراییتان پرداخت نشود؟؟ ممنون میشم من رو در این باره راهنمایی کنید

  2. sina moradi گفت:

    سلام وققتون بخیر من شنیدم که OKX یک پلتفرم نرم‌افزاری غیرحضانتی و غیرمتمرکز هستش که بسیاری اون رو به‌خاطر سود سالانه یا APY سه‌درصدیش، بهترین کیف پول بیبی دوج برای استیکینگ می‌دونن.

  3. حسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر 🙏 ی سوالی داشتم من ی ارزی رو ب نام eyfi خریدم حالا چند سنت ☺ ی روز گذشت موجودی کیف پول تراستم شد ۱۳۰۰۰ دلار !!! ک گویا اون ارز انقد رشد گرده 😐 ولی وقتی خواستم بفروشم قیمتش تو سایت پو کوین و یونی سواپ همون قیمت قبلیش بود !!! چظوری میشه همچین اتفاقی بیوفته یعنی اون ارز فیک بوده؟؟ گیج شدم اصلا

  4. همتا گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم که این استیکینگ پاداشش ثابت هستش یا کمو زیاد هم میشه؟؟