استیکینگ تتر
بازدید 3610

استیکینگ تتر چیست و چه انواعی دارد؟

استیکینگ یکی از رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال برای کسب سود است که ریسک کم‌تری در مقایسه با ترید و معامله‌گری دارد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مفهوم استیکینگ تتر، انواعِ آن و پلتفرم‌های مناسب برای این کار بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

استیکینگ  (Staking) چیست؟

استیکینگ  یک روش سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال است. در این روش  نگهداری ارزهای دیجیتالی مانند تتر، بیت‌کوین، اتریوم و… در کیفِ پول‌های ارز دیجیتال در بلند مدت منجر به کسب سود و دریافت پاداش می‌شود.. به عبارت دیگر، شما در سرمایه‌گذاری به روش استیکینگ، مقدار مشخصی از ارزهای دیجیتال خود را در بازه زمانی مشخصی قفل می‌کنید و ماهانه درصدی سود به شما تعلق می‌گیرد. 

شما می‌توانید فرایند استیکینگ را از طریق اکثر کیف پول‌های ارز دیجیتال یا صرافی‌های کریپتو پیش ببرید. البته حتما باید توجه داشته باشید که پلتفرم مورد استفاده شما برای این کار، معتبر باشد؛ زیرا قرار است دارایی شما به مدت زیادی در آن نگهداری شود. 

 Staking همچنین روش بسیار خوبی برای ایجاد درآمد غیرفعال در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و بر خلافِ معامله‌گری، نیاز نیست تا برای کسب سود، هر روز در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید.همینطور که در سایت درج گفته شده:

استیکینگ یا امکان کسب سود از نگهداری ارز دیجیتال، یکی از قابلیت‌های کیف پول‌های سخت افزاری است که با گسترش بازار ارز دیجیتال و وجود امکانات گسترده‌ برای فعالان باعث شده است که کاربری رمزارزها نیز افزایش پیدا کند. به این معنا که کاربران تنها با داشتن رمزارز و ذخیره آن در کیف پول خود خود، می‌توانند با توجه به ارزش دارایی دیجیتالی خود و نوع رمزارزها، از 5 درصد تا 35 درصد سود سالانه دریافت کنند.

استیکینگ  (Staking) چیست؟

انواع استیکینگ در بازار ارزهای دیجیتال

استینگ در بازار کریپتو، روش‌های مختلفی دارد. از رایج‌ترین روش‌های استیکینگ می‌توان به استیکینگ سرد (Cold Staking)، استیکینگ قفل‌شده (Locked Staking) و استیکینگ منعطف (Flexible Staking) اشاره کرد. 

در این بخش به بررسی کاملی از روش‌های استیکینگ در بازار ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت. 

انواع استیکینگ در بازار ارزهای دیجیتال

1. استیکینگ قفل‌شده (Locked Staking)

به‌طور کلی، استیکینگ قفل‌شده (Locked Staking)  به معنای نگهداری دارایی خود در کیفِ پول یک صرافی ارز دیجیتال به منظور پشتیبانی از شبکه بلاکچین است. به عبارت دیگر، در استیکینگ قفل‌شده، سرمایه شما در کیفِ پولِ یک صرافی قفل می‌شود  و تا زمانی که از آن استفاده نکنید، درصدِ مشخصی از سود را به‌صورت ماهانه دریافت می‌کنید. 

2. استیکینگ سرد (Cold Staking)

استیکینگ سرد به روشی می‌گویند که در آن، افراد سرمایه خود را درون یک کیف پول سخت‌افزاری نگهداری کرده و به‌صورت ماهانه سود دریافت می‌کنند. کیف پول‌های سخت‌افزاری کیف پول‌هایی هستند که به اینترنت متصل نیستند و ریسک نگهداری سرمایه در آن‌ها پایین است. 

توجه داشته باشید که اگر سرمایه بالایی برای استیکینگ داشته باشید، استیکینگِ سرد یکی از بهترین روش‌ها برای شما است؛ زیرا امنیت بالاتری در مقایسه با سایر روش‌های استیکینگ دارد. 

استیکینگ سرد (Cold Staking)

3. استیکینگ منعطف (Flexible Staking)

بر خلافِ دو  روش قبلی ، در استینگِ منعطف، سرمایه افراد قفل نمی‌شود و آن‌ها می‌توانند هم‌زمان با اینکه با استیکینگِ سرمایه خود سود می‌کنند، با آن ترید کنند. توجه داشته باشید که این روش می‌تواند سود کم‌تر و همزمان ریسک بالا برای شما داشته باشد. 

کیف پول‌های مناسب استیکینگ

کیف پول‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها، دارایی‌های دیجیتالِ خود را استیک کنید. در این بخش به بررسی چند تا  از معتبرترین کیف‌ پول‌ها برای استیکینگ تتر و سایر ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت و دو تا را بررسی خواهیم کرد. در مقاله معرفی بهترین کیف پول ها برای استیکینگ ارز دیجیتال می توانید به طور کامل تر درباره آن ها مطالعه کنید.

کیفِ پول‌های مناسب برای استیکینگ تتر به شرح زیر هستند:

  • کیف پول trustwallet
  • کیف پول atomicwallet
  • کیف پول Ledger
  • کیف پول Atomic
  • کیف پول Binance
  • کیف پول Guarda
  • کیف پول AirGap
  • کیف پول Trust
  • کیف پول Huobi
  • کیف پول Magnum
  • کیف پول Bybit
  • کیف پول Youhodler

در ادامه 2 مورد از مهم ترین و بهترین این کیف پول ها را بررسی می کنیم.

کیف پول‌های مناسب استیکینگ

1. تراست والت

trustwallet یکی از امن‌ترین و پرطرفدارترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در سراسر جهان است که شرایط خوبی را برای استیکینگ فراهم آورده است.

شما می‌توانید برای استیک کردن ارزهای دیجیتال خود ابتدا حساب خود را در این کیف پول بسازید. سپس با مراجعه به بخش Finance که در بالای صفحه قرار دارد، گزینه staking را انتخاب کرده و روی گزینه more کلیک کنید. 

در این بخش می‌توانید ارزهای دیجیتالی که قابلیت استیک‌کردن دارند را به همراه میزان سود ماهانه مشاهده کرده و آن‌ها را به دلخواه انتخاب کنید. 

کیف پول تراست ولت برای نگهداری تتر

2. atomicwallet

atomicwallet نیز یکی دیگر از کیف پول‌های معتبرِ ارز دیجیتال در سراسر جهان است. شما می‌توانید پس از ساخت حساب و ورود به اپلیکیشن، از تب سمت راست گزینه staking را انتخاب کرده و فرایند استیکینگِ ارز دیجیتالِ مورد نظر خود را انجام دهید. 

کیف پول اتمیک برای نگهداری تتر

بازدهی و مدت زمان لازم برای استکینگ تتر

تتر یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیک‌کردن است؛ زیرا تتر یک استیبل کوین و یکی از بهترین استیبل کوین برای ایرانیان است و به دلیل نداشتنِ نوسان، سود حاصل از نگهداری آن در پلتفرم‌های مختلف نیز بیشتر است.

به‌طور کلی، بسیاری از کیف پول‌ها مانند تراست والت، به‌صورت ماهانه برای استیکینگ به شما سود می‌دهند.مدت زمان لازم برای دریافت سود یا بازدهی از استیکینگ تتر در اکثر پلتفرم‌ها هم حداقل یک ماه است. البته اگر شما روش استیکینگ منعطف را برای این کار انتخاب کنید، می‌توانید در زمان کمی سود خود را از استیکینگ دریافت کنید؛ اما واضح است که این سود با مقدار بسیار کم برای شما محاسبه می‌شود. 

درباره بازدهی استیکینگ این ارز دیجیتال نیز باید عنوان کرد که اکثر پلتفرم‌های بزرگ و معتبر مانند بایننس و تراست والت،سالانه بین 9 تا 12 درصد سود برای تترهای قفل‌شده شما در نظر می‌گیرند. 

در جدول زیر می‌توانید بازدهی و مدت زمان نگهداری تتر در کیف پول‌های دیگر را هم ببینید:

مدت زمان نگهداری و بازدهی استکینگ تتر

خرید و فروش تتر در صرافی نوین تتر

در این مقاله با بررسی مفهوم استیکینگ و روش‌هایی برای استیکینگ تتر همراه شما بودیم. استیکینگ ارزهای دیجیتال می‌تواند در مواقع ضروری که بازار در نوسانات شدید به سر می‌برد، راه مناسبی برای حفظ ارزش پول باشد. همچنین این روش از سرمایه‌گذاری در ایران نیز با توجه به میزان تورم سالانه، می‌تواند راهکار خوبی برای شما باشد. 

نوین تتر به‌عنوان یک صرافی تخصصی خرید و فروش تتر با هدف فراهم کردن دسترسی آسان و شفاف به تتر برای جامعه ایرانیان و فعالان در حوزه ارزهای دیجیتال، خدمات خود را آعاز کرده است. با صرافی ما می‌توانید به‌راحتی تتر را خرید و فروش کنید. ما برترین معاملات و نرخ‌های روز و نحوه خرید تتر را ارائه می‌دهیم و اطمینان از شفافیت و امنیت تراکنش‌های شما را به عهده می‌گیریم. برای خرید تتر از صرافی ما، به سادگی به سایت ما مراجعه کنید و عملیات خرید را با چند کلیک ساده انجام دهید.

خرید و فروش تتر در صرافی نوین تتر

سؤالات متداول:

1- آیا پاداش استیکینگ مقداری ثابت است؟

به طور معمول، پاداش‌ های تعیین شده به صورت سالیانه و ثابت هستند. که پس از اتمام یک سال در مقادیر آن بازنگری می ‌شود. اما فراموش نکنید که نرخ یک شبکه یا صرافی با شبکه یا صرافی دیگر ممکن است متفاوت باشد.

نکته قابل توجه اینکه در بعضی از دارایی ‌ها سود استیکینگ به صورت سالانه ثابت و در بعضی از دارایی‌ ها متغیر است. ممکن است روزی که شما یک دارایی را استیک می ‌کنید سود پیشنهادی ۲۰ درصد باشد و بعداً این سود کمتر یا بیشتر شود.

2- استیکینگ در ارز دیجیتال چیست؟

استیکینگ Staking یا سپرده‌ گذاری در اصل به فرآیندی گفته می‌ شود که در آن فرد دارایی‌ رمز ارزی خود را با هدف کسب پاداش و تامین امنیت بلاکچین در شبکه قفل می‌ کند.

3- آیا استیک کردن سود آور است؟

بله. اگر بازار شرایط خوبی داشته باشد یا دیدگاه بلند مدتی برای نگهداری‌ دارایی ‌های خود داشته باشید، بدون شک استیک کردن گزینه سود آوری خواهد بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. صبا خیر خواهی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من شنیدم که پلتفرم‌های استیکینگ مثل StakingRewards و Binance Launchpad خدمات استیکینگ را برای طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال ارائه می‌ده. این پلتفرم‌ها معمولاً نرخ‌های سود بالاتری نسبت به صرافی‌های ارز دیجیتال دارن درسته؟؟

  2. علیرضا قاسمی گفت:

    سلام من توی کیف پول تراست والتم bnb برای خرید و فروش دارم و تو تراست والت هم نشون داده میشه ولی وقتی به سایت مثلا پوکوین یا پنکیک سواپ برای خرید و فروش میرم بعد از اتصال به تراست والت موجودی کیف پولمو تو سایتهایی که گفتم صفر نشون میده و نمیتونم خرید و فروشی بکنم ممنون میشم راهنمایی بکنید

  3. saman گفت:

    سلام
    آیا راهی هست که بدونم تو تراست ولتم چه چیزایی دارم. چون من تراست ولتمو دوباره نصب کردم با کد دوازده رقمی و واچ لیستم ارزهایی که داشتم رو الان نشون نمیده و از طرفی هم یادم نیست چه ارزهایی رو خریده بودم
    حالا باید چیکار کنم لطفاً راهنماییم کنید

  4. دلارام گفت:

    سلام وقت بخیر
    در حال حاظر امکان رشت و ریسک پایین بیشتر توی استیکینگ هستش یا دلار و این دوتا به چه صورت هستن کدومشون برای سرمایه گزاری بلند مدت بهتر هستش؟؟؟