بهترین استیبل کوین برای ایرانیان
بازدید 3680

بهترین استیبل کوین برای ایرانیان

در بازار ارزهای دیجیتال تعداد زیادی رمزارز وجود دارد که معامله‌گران به معامله روی آن‌ها مشغولند. یکی از مشکلات ارزهای دیجیتال، نوسانات زیاد و شدید آن‌هاست. این نوسانات شدید گاهی اوقات به معامله‌گران آسیب زیادی می‌زند. استیبل کوین ها برای متمرکز کردن بازار ارزهای دیجیتال و با هدف جایگزینی ارزهای بسیار معروف، با نوسانات بسیار زیاد مانند بیت کوین به وجود آمدند. اما در اینجا سوالی که ممکن است برای بسیاری از معامله‌گران ایرانی ایجاد شود، این است که کدام استیبل کوین در ایران قابل معامله است؟ در این مطلب قصد داریم درباره همین موضوع صحبت کنیم و 5 تا از بهترین استیبل کوین برای ایرانیان را بررسی و مزایا و معایب آنها را بیان کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

بهترین استیبل کوین برای ایرانی ها

شناخت بهترین استیبل کوین ها از چند لحاظ بسیار مهم است. استیبل کوین ها به معامله گران بازار ارزهای دیجیتال کمک می‌کنند که انجام معاملات آنها راحت‌تر صورت پذیرد. اما سوال اینجاست که یک استیبل کوین باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد که در زمره بهترین‌ها قرار بگیرد.

معامله کردن روی ارزهای دیجیتال با کمک پول واقعی گاهی با دشواری‌هایی همراه است، اما معامله کردن با کمک یک استیبل کوین این امر به راحتی ممکن می‌سازد. حتی زمانی که معامله‌گر تصمیم می‌گیرد یک ارز دیجیتال را بفروشد، در این زمان نیز با توجه به ثابت بودن قیمت استیبل کوین، می‌توان ارز دیجیتال خود را فروخت و استیبل کوین خریداری کرد.

از دیگر مزیت‌های استفاده از استیبل کوین ها می‌توان به کارمزد کم، انجام ساده معاملات و خرید و فروش ارزهای دیجیتال به کمک آن‌ها، نقدشوندگی خوب و انجام سریع معاملات اشاره کرد. مورد دیگری که ایرانیان در رابطه با استیبل کوین ها باید در نظر بگیرند، توجه به تحریم‌ها است. معامله‌گر باید مطمئن باشد ارزی که خریداری یا نگهداری می‌کند، در آینده به دلیل تحریم‌ها بلوکه نشود و همیشه در دسترس باشد.

بهترین استیبل کوین برای ایرانی ها

1. تتر Tether

در مقاله ارز دیجیتال تتر چیست هم گفتیم که در بازار جهانی، تتر محبوب‌ترین و بزرگترین استیبل کوین از لحاظ ارزش بازار است. این ارز به دلار آمریکا پیوند خورده و با ذخایر طلا حمایت می‌شود و ثبات خود را از آنها می‌گیرد. می‌توان گفت تتر، همیشه در پنج ارز دیجیتال برتر جهان بر اساس ارزش بازار بوده است و از امنیت بالایی برخوردار است. ارزش تتر از زمان تولد آن تا کنون برابر 1 دلار آمریکا و نماد آن USDT است.

کارشناسان زیادی معتقدند که تتر بهترین استیبل کوین برای ایرانی‌ها‌ است، چرا که این ارز به دلیل پشتوانه‌هایی که دارد؛ دارای ثبات خوبی است و در طول عمرش، نوسان و تغییر قیمتی نداشته است. این ارز همچنین سومین رمزارز قدرتمند در جهان است. برخی دیگر از کارشناسان به دلیل عدم شفافیت در رابطه با میزان پشتوانه خود، از اعتبار آن می‌کاهند. با اینکه هنوز تتر در این مورد با مشکل روبرو نشده است، اما کارشناسان می‌گویند ممکن است در آینده در رابطه با پشتوانه خود دچار مشکل شود. دلیل دیگر مخالفت کارشناسان ایرانی با این رمزارز، ترس برای مسدود شدن دارایی تتر کاربران ایرانی است. راه حل این مشکل خرید و فروش در یک صرافی و پلتفرم مطمئن است. در نتیجه تتر، یکی از بهترین استیبل کوین برای ایرانی ها محسوب می شود.

مزایا

  • ارزش و حجم معاملات بالا
  • جابجایی و تراکنش‌های زیاد
  • پشتیبانی توسط اکثر شبکه‌های بلاک چین
  • تعریف شده در بزرگترین صرافی‌ها
  • پذیرش عمومی تتر و انجام راحت تبادلات و تراکنش‌ در زمان کمتر از 1 ثانیه

معایب

  • عدم شفافیت کامل تتر در رابطه با پشتوانه خود
  • متمرکز بودن و چالش ایرانی‌ها‌ برای تراکنش های تتر به دلیل FATF
  • عدم قابلیت استخراج تتر

تتر Tether

2. یو اس دی کوین USD Coin

یو اس دی کوین دومین استیبل کوین بزرگ در جهان است که در سال 2018 متولد شد و رقیب قدرتمند تتر و شاید جایگزین تتر برای ایرانی ها نیز محسوب می‌شود. پشتوانه این استیبل کوین، صرافی بزرگ CoinBase و نماد این ارز، USDC است. USDC در حال حاضر رتبه پنجم بهترین ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده و بعد از معروفترین ارزها مانند بیت کوین، اتریوم، تتر و بایننس کوین، بیشترین ارزش بازار را دارد.

USD کوین بزرگترین کارگزار و صرافی دارنده بیت کوین در دنیاست. این نوع استیبل کوین براساس تکنولوژی Centre و بر پایه بلاکچین اتریوم ساخته شده و کاملا با برنامه های دیفای (DeFi) سازگاری دارد.

usdc

مزایا

  • شفافیت بیشتر نسبت به تتر و افزایش محبوبیت آن
  • تمایل بزرگان ارزهای دیجیتال در جهان برای تبدیل USDC به بهترین استیبل کوین
  • تضمین ارزش دارایی کاربران توسط شرکت‌های مختلف
  • پیروی شبکه یو اس دی سی از قوانین بین‌المللی و رگولاتوری

معایب

  • حجم کم معاملات USDC در برابر تتر
  • نقدشوندگی یو اس دی سی در حد ایدهآل نیست.
  • نبودن در بسیاری از صرافی‌ها و محبوبیت کمتر نسبت به تتر
  • متمرکز بودن USDC

3. بایننس یو اس دی BUSD

در ادامه‌ی بحث معرفی بهترین استیبل کوین برای ایرانی ها، به استیبل کوین بایننس یو اس دی می‌پردازیم. بایننس سو اس دی با نماد BUSD در سال 2019 به جهان ارزهای دیجیتال وارد شد. این ارز توسط binance، بزرگترین صرافی دنیا به وجود آمد و اکنون در رده سومین استیبل کوین برتر قرار دارد. وقتی یک صرافی بزرگ مانند بایننس پشتوانه یک ارز است و از آن حمایت می‌کند، کاربران صرافی از خدمات ویژه‌ای در رابطه با آن ارز برخوردار می‌شوند. با اینکه بایننس یو اس دی مدت زمان کمی است که به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شده است ولی به واسطه داشتن همین پشتوانه و حمایت قوی توانسته رشد خوبی را تجربه کند و تاحدودی بهترین استیبل کوین جایگزین تتر به شمار می رود.

Binance USD BUSD

مزایا

  • پشتیبانی هر توکن BUSD با یک دلار آمریکا و اعتمادپذیری بالا
  • اجازه نظارت تمام نهادهای مالی بر سیستم BUSD توسط سازندگان آن
  • داشتن ساختار مطمئن و شفافیت کامل
  • کارمزد پایین این استیبل کوین در صرافی بایننس

معایب

  • متمرکز بودن
  • قابل معامله نبودن در همه پلتفرم‌ها
  • پر ریسک شدن معاملات بایننس یو اس دی به دلیل فشارهای دولت آمریکا بر صرافی بایننس

4. دای DAI

قابل توجه است که بیشتر استیبل کوین ها با پشتوانه ارز فیات یا سهام، متمرکز هستند و این مورد از معایب آن‌ها به شمار می‌رود. ویژگی اصلی بلاک چین ها، غیر متمرکز بودن است و این اصل در برخی استیبل کوین ها دیده نمی‌شود.

برخی استیبل کوین های الگوریتمی، غیرمتمرکز هستند. آنها از یک الگوریتم خاص برای حفظ ثبات قیمت خود استفاده می‌کنند. دای DIY یک استیبل کوین الگوریتمی غیرمتمرکز است که توسط پروژه MakerDAO ایجاد شد و ارزش آن برابر با دلار آمریکاست. دای بهترین انتخاب برای کاربرانی است که به دنبال استیبل کوین غیرمتمرکز هستند.

DAI DAI

مزایا

  • ضمانت و امنیت بالا در برابر نفوذ سازمان‌های مرکزی هر کشور
  • شفافیت بالا
  • غیرمتمرکز بودن

معایب

  • استقبال عمومی کم

اگر می خواهید با این استیبل کوین بیشتر آشنا شوید، به مقاله تفاوت‌ دای و تتر مراجعه کنید.

5. ترا یو اس دی Terra USD

ترا یو اس دی نیز که یکی دیگر از بهترین استیبل کوین برای ایرانیان محسوب می شود، در سال 2020 پا به دنیای ارزهای دیجیتال گذاشت. این استیبل کوین الگوریتمی غیرمتمرکز با نماد UST در تلاش است که ارزش یک دلار آمریکا را برای خود حفظ کند. برای استفاده از ترا یو اس دی در شبکه های مختلف می‌توان از پلتفرم DApp استفاده کرد.

Terra USD

مزایا

  • استفاده از لونا برای پشتیبانی و افزدون به اعتبار این استیبل کوین
  • داشتن رشد خوب و ادامه دار
  • قرار گرفتن در شبکه ترا و رشد مقیاس پذیری
  • سرعت بالا در معاملات
  • داشتن کارمزد کمتر نسبت به ارزهای فیات و نرخ بهره بیشتر نسبت به آنها

معایب

  • عدم پشتیبانی در برخی از صرافی‌ها
  • کمبود جفت ارزهای معاملاتی

کمبود جفت ارزهای معاملاتی

6. دلار جمینای (GUSD)

دلار جمینای یکی دیگر از بهترین استیبل کوین برای ایرانیان است. این استیبل کوین در حدود 10 سال پیش یعنی سال 2014 میلادی با تأسیس صرافی جمینای (Gemini) فعالیت خود را آغاز کرد. به مرور زمان با به روز رسانی ساختار و داده های موجود این استیبل کوین به یک ارز دیجیتال محبوب در بین سرمایه گذاران ایرانی و خارجی مبدل شد. این ارز دیجیتال از شبکه بلاکچین پیروی می کند و ارزش آن مانند سایر استیبل کوین ها معادل یک دلار آمریکا است. به همین سبب هنگام انتخاب و خرید دلار جمینای به راحتی می توانید از طریق شبکه های انتقال مبتنی بر شبکه بلاکچین دارایی هایتان را از کیف پول مبدأ به کیف پول مقصد انتقال دهید.

Gemini Dollar (GUSD)

مزایا

  • پشتیبانی بیمه سپرده فدرال آمریکا از استیل کوین دلار جمینای؛ این ویژگی بارز و منحصر به فرد سبب شده تا علاوه بر تضمین سود، دلار جمینای از امنیت بسیار بالایی برخوردار باشد.
  • شفاف بودن دلار جمینای نسبت به سایر ارزهای دیجیتال نظیر تتر

معایب

  • احتمال مسدود شدن تراکنش های دلار جمینای در صورت بروز هر گونه مشکل
  • محدود بودن دلار جمینای نسبت به شبکه اتریوم؛ این عیب سبب شده تا بسیاری از معامله گران نسبت به خرید دلار جمینای و سرمایه گذاری به واسطه آن با تردید اساسی مواجه شوند.

7- دلار PAX

دلار PAX نیز یکی دیگر از استیبل کوین های متصل به دلار آمریکا است. این ارز دیجیتال نیز به دلیل بهره مندی از ویژگی های منحصر به فرد نظیر اجرای سریع و بهینه روی شبکه بلاکچین اتریوم، پشتیبانی شبانه روزی، ارزش تضمین شده و امنیت بسیار بالا در لیست بهترین استیبل کوین برای ایرانیان قرار می گیرد. در واقع نحوه عملکردمطلوب و خصوصیات بارز این استیبل کوین سبب شده تا در سال های اخیر شاهد افزایش استفاده از آن توسط کاربران ایرانی و خارجی باشیم.

استیبل کوین چیست؟

از زمانی که در دنیای ارزهای دیجیتال نیاز بودن ارزهایی با ارزش ثابت احساس شد، استیبل کوین های زیادی پا به این دنیا گذاشتند. برخی از این ارزها حجم بیشتری از معاملات و تراکنش‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. انتخاب استیبل کوین مناسب برای معامله و تراکنش با آن امری مهم است که معامله‌گر برای رسیدن به موفقیت باید رعایت کند.همینطور که در سایت درج گفته شده:

یکی از بزرگترین و شناخته شده‌ترین ارزهای دیجیتالی پایدار یا استیبل کوین در نزد همه کسانی است که با دنیای ارزهای دیجیتال آشنایی دارند، ارز تتر است. یکی از دلایلی که در لیست بهترین استیبل کوین ما در رتبه 1 قرار گرفته، بخاطر استراتژی سه جانبه آن است که به لطف آن تتر 3 استیبل کوین دیگر هم به بازار ارزهای دیجیتال اضافه کرده است. پشتوانه تتر و ثبات آن به کمک طلا صورت می‌گیرد به همین دلیل برای سرمایه گذاری در اولویت است. از طرفی امنیت فوق العاده بالایی دارد و ارزش آن به شکل برابری با نسبت 1:1 با دلار آمریکاست. البته تترهای دیگری هم هستند که ارزش آن‌ها وابسته به یورو و ین ژاپن است. انتقادی که به تتر USD به عنوان بهترین استیبل کوین گرفته‌اند نبود شفافیت کامل در خصوص ذخایر وثیقه و تضمینی آن است. به عقیده بسیاری از کارشناسان USDT پادشاه استیبل کوین‌هاست و از لحاظ حجم معاملات و ارزش بازاری سرمایه با هر نوع کوین دیگری رقابت می‌کند.

استیبل کوین‌ها به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که ارزش آنها به کالا، ابزارهای مالی و یا ارز دیگری مرتبط است. در دنیای بلاک چین، بیشتر ارزها بدون داشتن پشتوانه عرضه می‌شوند و نوسانات بالایی دارند. استیبل کوین یا ارز پایه باعث به وجود آمدن ثبات در بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند چرا که می‌توان گفت هر کدام از ارزهای پایه قیمت ثابتی دارند.

معرفی بهترین استیبل کوین ها

انواع استیبل کوین ها یا ارزهای پایه

ارزهای پایه بر اساس نحوه ارزش گذاری به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • ارزهایی که ارزش آنها بر پایه یک ارز فیات مانند دلار آمریکا، یورو و یا یوان چین است.
  • ارزهایی که ارزش آنها بر پایه کالای سخت مانند املاک یا فلزات اساسی مانند طلا است.
  • ارزهایی که بر پایه الگوریتمی برای کنترل عرضه شکل می‌گیرند.
  • ارزهایی که ارزش آنها بر پایه یک ارز دیجیتال است. ارزش ارز دیجیتال باید چند برابر ارز پایه باشد.

Types of stablecoins or base currencies

نکات مهم درخصوص افزایش امنیت دارایی دارندگان استیبل کوین ها

همواره امنیت فضای معاملات، انجام تراکنش های مطمئن و انتقال دارایی ها بدون هیچگونه استرس و نگرانی برای سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال اهمیت فراوانی دارد. این قاعده و قانون مهم برای دارندگان استیبل کوین ها هم صدق می کند و با رعایت یک سری نکات مهم و اساسی می توان امنیت فضای معاملات دارندگان استیبل کوین ها را افزایش داد. شاید با خود بیاندیشید که استیبل کوین ها ارزشی ثابت معادل یک دلار دارند و به همین سبب از امنیت بالایی برخوردار می باشند. در پاسخ به این عقیده که بسیاری از سرمایه گذاران به آن معتقد هستند، باید گفت امنیت فضای معاملات، انتقال و حفظ دارایی کاربران هیچ ارتباطی با نوع ارز ندارد. بنابراین در حال هر می بایست از روش های مختلف و مؤثر برای افزایش امنیت دارایی دارندگان استیبل کوین ها استفاده کرد. بعضی از اصلی ترین و مهمترین این نکات به شرح زیر است:

* اگر قصد خرید استیبل کوین ها دارید و با هدف سرمایه گذاری بلند مدت می خواهید آنها را مدت زمان زیادی نگه دارید، حتماً از کیف پول های سخت افزاری و بهترین کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید. این دسته از والت های ارز دیجیتال از ساختار منحصر به فرد و امنیت بالاتری برخوردار می باشند و بدین ترتیب موجب افزایش امنیت دارایی های دارندگان انواع استیبل کوین می شوند. شما نیز اگر همچنان به دنبال بهترین استیبل کوین برای ایرانیان هستید و می خواهید یک سرمایه گذاری قطعی، تضمینی و سودآور را تجربه کنید، از کیف پول های سخت افزاری به روز و معتبر استفاده نمایید.

* هنگام انتقال استیبل کوین یا دارایی هایتان از کیف پول مبدأ به کیف پول مقصد نسبت به انتخاب بهترین و مناسب ترین شبکه دقت زیادی به خرج دهید. بدین صورت که آدرس مبدأ و مقصد متعلق به یک شبکه بلاکچین باشند. در غیر این صورت شما از آدرس اشتباه استفاده کرده اید و دارایی هایتان از بین خواهد رفت. متأسفانه بعضی از کاربران به دلیل عدم آشنایی با این قاعده و قانون مهم دچار ضرر و زیان های هنگفت و غیر قابل جبران شده اند. بنابراین به این مورد مهم توجه ویژه داشته باشید و پس از کسب اطمینان از تعلق آدرس مبدأ و مقصد به یک شبکه بلاکچین، نسبت به انتقال دارایی هایتان اقدام کنید.

* به طور مستمر اخبار مربوط به استیبل کوین ها را دنبال کنید. تا در صورت بروز هرگونه مشکل و خطا در شرکت اداره کننده استیبل کوین، نسبت به تغییر و جایگزین کردن آن به یک استیبل کوین مناسب اقدام نمایید. این مورد را می توان راز موفقیت بسیاری از سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال به ویژه استیبل کوین ها دانست. چرا که در زمان مناسب متوجه تغییر و تحولات می شوند و بهترین اقدام را برای گذر از مشکلات و جلوگیری از ضرر و زیان های احتمالی انجام می دهند.

Important points regarding increasing the security of the assets of the owners of stable coins

شما کدام یک از استیبل کوین ها را ترجیح می‌دهید؟

در این مقاله استیبل کوین ها را تعریف کردیم و به معرفی و بررسی بهترین استیبل کوین ها برای ایرانی‌ها پرداختیم. همچنین متوجه شدیم که استفاده از استیبل کوین های برتر مانند تتر برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال بسیار حائز اهمیت است. کاربران در دنیای مجازی به جای داشتن پول واقعی، می‌توانند با داشتن یک استیبل کوین خصوصا تتر به انجام کارهای خود بپردازند.

با توجه به شرایط تحریم و FATF، خرید و فروش و انجام معاملات تتر در پلتفرم‌های معتبر بسیار مهم است. صرافی نوین تتر یک صرافی مطمئن و قابل اعتماد است که کاربران می‌توانند با خیال آسوده به انجام خرید و فروش تتر بپردازند. ارائه برترین معاملات تتر و نرخ روز آن، شفافیت و امنیت بسیار بالا از مهمترین ویژگی‌های صرافی نوین تتر است.

نوین تتر به عنوان یک صرافی تخصصی خرید و فروش تتر با هدف فراهم کردن دسترسی آسان و شفاف به تتر برای جامعه ایرانیان و فعالان در حوزه ارزهای دیجیتال، خدمات خود را آعاز کرده است.

با صرافی ما می‌توانید به‌راحتی تتر را خرید و فروش کنید. ما برترین معاملات و نرخ‌های روز تتر را ارائه می‌دهیم و اطمینان از شفافیت و امنیت تراکنش‌های شما را به عهده می‌گیریم. برای فروش تتر یا خرید آن از صرافی ما، به سادگی به سایت ما مراجعه کنید و عملیات خرید را با چند کلیک ساده انجام دهید.

شما کدام یک از استیبل کوین ها را ترجیح می‌دهید؟

سؤالات متداول:

1- کدام استیبل کوین‌ها از امنیت بالاترین برخوردار هستند؟

در حال حاضر با توجه به ساختار استیبل کوین ها، شرکت های سازنده و حمایت کننده و همچنین نحوه عملکرد و پشتیبانی از شبکه بلاکچین اتریوم، بیت کوین و … می توان گفت دو استیبل کوین USDC و BUSD از امنیت بالاتری نسبت به سایر استیبل کوین ها برخوردار می باشند. بنابراین اگر می خواهید به واسطه تضمین سود سرمایه گذاری و امنیت بالا وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید، یکی از این استیبل کوین به عنوان بهترین استیبل کوین برای ایرانیان را انتخاب کنید.

2- تفاوت استیبل کوین های متمرکز و غیر متمرکز در چیست؟

استیبل کوین‌های متمرکز توسط شرکتی خصوصی اداره می‌شوند، به همین دلیل امکان مسدودسازی دارایی‌ های یک آدرس توسط آن ‌ها وجود دارد. استیبل کوین ‌های غیرمتمرکز تحت نظر یک دائو هستند و توسط قراردادهای هوشمند اداره می‌ شوند. از این رو به واسطه یک قرارداد دو طرف احتمال مسدودسازی دارایی ها و سایر مشکلات احتمالی برای کاربران کمتر است. با این توصیف می توان گفت استیبل کوین های غیرمتمرکز امنیت بالاتری دارند و برای کاربران ایرانی مناسب تر خواهند بود.

3- آیا امکان تغییر قیمت و ارزش استیبل کوین ها وجود دارد؟

بله، در صورتی که شرکت سازنده و مجری استیبل کوین قادر به پشتیبانی از رمز ارز نباشد، قیمت آن به زیر یک دلار کاهش یافته و سقوط خواهد کرد. این مشکل تا به امروز برای بعضی از شرکت های مجری استیبل کوین ها رخ داده است. بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری در بازار استیبل کوین ها دارید، به این مورد مهم توجه ویژه داشته باشید و سپس مناسب ترین استیبل کوین را انتخاب نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. دانیال فلاحی گفت:

    سلام وقتون بخیر متوجه شدم که استفاده از استیبل کوین های برتر مثل تتر برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال خیلی حائز اهمیت هستش همچنین میخواستم بدونم که True USD، USDC گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری هستن ؟ و اینکه کدوم یکی از این استیبل کوین USDC و BUSD ها از امنیت بالا تری برخوردار هستش؟

  2. ailiin shayani گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میخوام بدونم که راهی هست که بدونم تو تراست ولتم چه چیزایی دارم. چون من تراست ولتمو دوباره نصب کردم با کد دوازده رقمی و واچ لیستم ارزهایی که داشتم رو الان نشون نمیده و از طرفی هم یادم نیست چه ارزهایی رو خریده بودم
    حالا باید چیکار کنم لطفاً راهنماییم کنید

  3. ailiin shayani گفت:

    سلام من توی کیف پول تراست والتم bnb برای خرید و فروش دارم و تو تراست والت هم نشون داده میشه ولی وقتی به سایت مثلا پوکوین یا پنکیک سواپ برای خرید و فروش میرم بعد از اتصال به تراست والت موجودی کیف پولمو تو سایتهایی که گفتم صفر نشون میده و نمیتونم خرید و فروشی بکنم ممنون میشم راهنمایی بکنید

  4. شهرام گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    این فرستادن تترها توی کدوم شبکه بلاک چین بهتر هستش؟؟؟
    چه بلاک چبنی رو پیشنهاد میدید خودتون؟؟