انتقال تتر به متامسک
بازدید 3969
yekta 380 روز پیش 5 دیدگاه

انتقال تتر به متامسک (راهنمای نصب ولت متامسک + نحوه انتقال تتر )

ولت متامسک (MetaMask) یک کیف پول ارز دیجیتال رمزنگاری‌شده نرم‌افزاری است که به صورت افزونه به مرورگر وب اضافه می‌شود و با مدیریت کلیدهای خصوصی (private keys) به کاربران خود اجازه مبادله و داد و ستد ارزهای دیجیتال را می‌دهد. این ولت یکی از بهترین و امن‌ترین ولت‌های ارز دیجیتال برای ذخیره‌ و نگهداری ارز تتر است. به همین دلیل در این آموزش قصد داریم نحوه انتقال تتر به متامسک را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

اهمیت و ضرورت استفاده از کیف پول متامسک برای انتقال تتر

متامسک یکی از بهترین و مجهزترین کیف پول های ارز دیجیتال است. که به لحاظ برخورداری از ساختار منحصر به فرد و عملکرد بهینه خیلی سریع و آسان به شبکه آتریوم متصل می گردد. با توجه به اینکه در سال های اخیر انتقال تتر به متامسک افزایش چشمگیری داشته است، باید گفت که دلایل متعددی موجب اهمیت و ضرورت استفاده از کیف پول متامسک برای انتقال tether و سایر رمز ارزها شده است. برخی از اصلی ترین دلایل اهمیت و ضرورت استفاده از کیف پول ارز دیجیتال متامسک به شرح زیر عبارت است از:

  • برخورداری از کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری با قابلیت های منحصر به فرد نظیر نصب روی ویندوز و سیستم عامل اندروید و ios
  • برای کاربرانی از کیف پول متامسک استفاده می کنند، امکان انجام مبادلات همتا به همتا فراهم شده است. این قابلیت ویژه سبب شده تا معاملات از طریق پلتفرم های بازارساز به صورت خودکار انجام شود.
  • با استفاده از بخش Swap متامسک امکان تبادل توکن برای کاربران امکان ذیر است.
  • امکان ادغام کیف پول متامسک با کیف پول بایننس وجود دارد و بدین ترتیب ارز تتر انتقال یافته با متامسک، خیلی سریع و آسان به کیف پول بایننس منتقل می شود.
  • انجام تراکنش های کریپتوکارنسی در عرض چند دقیقه
  • امکان اتصال به شبکه های آزمایشی Ropsten و  Rinkeby

The importance and necessity of using the Metamask wallet to transfer Tether

آموزش نحوه نصب متامسک 

می‌دانیم که فضای اینترنت چندان ایمن نیست و خطر لو رفتن اطلاعات و هک شدن کیف پول‌های ارز دیجیتال همواره وجود دارد. اتریوم بلاک‌چین با فراهم کردن امنیت و تکنولوژی به‌روز خود، به کاربران اجازه خرید و فروش ارزهای دیجیتال مثل تتر را می‌دهد؛ اما برای انجام این کار به ابزاری ایمن احتیاج است. والت متامسک همان چیزی است که برای ورود به این دنیای جدید نیاز است.

قبل از آموختن نحوه انتقال تتر به متامسک باید این ولت پرطرفدار را نصب کنید. کیف پول ارز دیجیتال متامسک با دو روش قابل استفاده است:

Teaching how to install Metamask

بهتر است برای امنیت بیشتر نرم‌افزار موبایل متامسک برای ios یا Android از فروشگاه رسمی این کیف پول دانلود شود. افزونه متامسک را هم می‌توان روی مرورگرهای کروم، فایرفاکس و مایکروسافت اج نصب کرد.

هر چند توصیه می‌کنیم (به‌ویژه برای ایرانیان) که به دلیل سازگاری بیشتر از مرورگر گوگل کروم برای نصب اکستنشن متامسک استفاده کنید.

نصب متامسک در گوگل کروم

برای اضافه کردن تتر به متامسک، ابتدا باید آن را روی گوگل کروم خود نصب کنید برای نصب افزونه متامسک روی کروم عبارت metamask extension را در گوگل سرچ کنید. به احتمال زیاد اولین نتیجه مربوط به وب‌استور گوگل کروم خواهد بود. یا به راحتی می توانید به این صفحه مراجعه کنید. روی آن کلیک کنید و طبق این مراحل پیش بروید:

با زدن گزینه add to chrome دانلود افزونه متامسک آغاز می‌شود.

اضافه کردن افزونه متامسک به گوگل کروم

با کلیک روی گزینه Add extension افزونه متامسک شروع به نصب شدن روی کروم می‌کند. 

نصب ولت متامسک روی مرورگر کروم

پین کردن اکستنشن متامسک باعث می‌شود که این ولت همیشه در دسترس و جلوی چشم شما باشد.

پین کردن متامسک در مرورگر

با زدن گزینه create new wallet و موافقت کردن با قوانین و مقررات این ولت، به مرحله بعد می‌روید.

ساخت ولت متامسک

سپس نوبت ایجاد رمز عبوری قوی با حداقل 8 کاراکتر است. پس از آن با تیک زدن گزینه “ Create a new wallet” کیف پول ارز دیجیتال متامسک ساخته می‌شود.

ساحت پسورد بازیابی برای ولت متامسک

در مرحله بعد نوبت به ذخیره عبارت‌های بازیابی می‌رسد. عبارات بازیابی ۱۲ کلمه‌ای بهتر است در جایی امن نوشته و ذخیره شوند؛ زیرا در صورت پاک شدن ولت از روی سیستم بدون این کدها راه دسترسی دیگری برای بازیابی کیف پول وجود ندارد.

ثبت پسوردهای بازیابی متامسک

با کلیک بر روی “ Secure my walle” و سپس “ Reveal Secret Recovery Phrase” کار نصب کیف پول متامسک تقریبا به پایان می‌رسد. عبارات بازیابی مخفی خود را در جای خالی مشخص شده وارد کنید. روی “ Next” کلیک کرده و روی تمام فیلدهای مورد نیاز ضربه بزنید تا ثبت‌نام والت متامسک به پایان برسد.

برای تکمیل ثبت‌نام روی گزینه “ Got it” و بعد از آن روی “ Next” کلیک کنید.

تکمیل ثبت‌نام در ولت متامسک

تبریک! ثبت‌نام ولت متامسک روی گوگل کروم با موفقیت به پایان رسید.

از انتخاب شبکه اتریوم اطمینان حاصل کنید!

با توجه به اینکه برای انتقال تتر به متامسک استفاده از توکن تتر و افزودن آن به شبکه اتریوم اهمیت فراوانی دارد، کلیه کاربران باید نسبت به این موضوع مهم و اساسی توجه ویژه داشته باشند و از انتخاب شبکه انتقال اتریوم اطمینان حاصل کنند. بدین صورت ابتدا باید شبکه اتریوم به عنوان شبکه اصلی و پیش فرص درکیف پول شما انتخاب شود. پس از آن با باز کردن کادر کشویی و حصول اطمینان از فعال شدن شبکه آتریوم در کیف پول به سراغ بقیه مراحل انتقال تتر به متامسک بروید.

آیا می توان ارز تتر روی شبکه ترون را به متامسک اضافه کرد؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت که خیر، به هیچ عنوان نمی توان ارز دیجیتال تتر موجود روی شبکه ترون با توکن اختصاص TRC-20 را به کیف پول متامسک افزود. به دلیل اینکه متامسک به هیچ عنوان با شبکه ترون سازگاری ندارد و این عامل مهم از افزودن رمز ارز tether به متامسک جلوگیری به عمل می آورد. علاوه بر این انتقال تتر به متامسک از طریف شبکه تتر موجب از بین رفتن دائمی وجوه می شود و زیان جبران ناپذیری عاید سرمایه گذاران خواهد شد. با این توصیف اگر قصد انتقال تتر به متامسک از طریق کیف پول های خارجی و صرافی های بین المللی دارید، به این مورد توجه ویژه داشته باشید. تا ضمن یک شبکه مناسب و قابل اعتماد، در یک بستر امن و مطمئن ارز دیجیتال تتر را به کیف پول متامسک انتقال دهید.

Is it possible to add the Tether currency on the Tron network to Metamask

نکات مهم درخصوص افزودن توکن در متامسک

اگر قصد انتقال ارز دیجیتال تتر به کیف پول متامسک دارید، برای افزودن توکن صحیح و مناسب در متامسک می بایست یک سری نکات را مدنظر قرار دهید. برخی از اصلی ترین و مهمترین این نکات به شرح زیر عبارت است از:

* به هیچ عنوان از سایت های غیرمعتبر و نا آشنا برای افزودن توکن در متامسک استفاده نکنید. چرا که اتصال به سایت های نامعتبر و جعلی موجب هک شدن اطلاعات و از بین رفتن تمام دارایی هایتان می شود.

* اگر هنگام انجام تراکنش های مرتبط با افزودن توکن در متامسک با خطا (مشکل) مواجه شدید، از ادامه مراحل خودداری کنید. در این مواقع توصیه می شود مراحل تراکنش ها را برای افزودن توکن در متامسک از اول انجام دهید.

* از افزودن توکن های ناشناس به کیف پول متامسک جداً خودداری کنید. به لحاظ اینکه برخی از شرکت های کریپتویی توکن هایشان را در فضای مجازی قرار می دهند. از این رو احتمال دسترسی افراد ناشناس، ساخت توکن های جعلی و سوء استفاده از حساب کاربری معامله گران افزایش می یابد.

نحوه افزودن شبکه‌های اتریوم و ترون به ولت متامسک

با افزودن شبکه‌های اتریوم و ترون به ولت متامسک امکان مدیریت و ذخیره ارزهای دیجیتال مبتنی بر این دو شبکه امکان‌پذیر می‌شود. والت متامسک به‌طور پیش‌فرض از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند؛ اما برای اضافه کردن سایر شبکه‌ها مانند ترون باید از ویژگی‌های اتصال چند زنجیره استفاده کرد.

How to add Ethereum and Tron networks to Volt Metamask

مراحل افزودن شبکه‌های اتریوم به ولت متامسک

در صورت موجود نبودن شبکه اتریوم (Ethereum) در ولت متامسک به صورت پیش‌فرض از طریق مراحل زیر می‌توان آن را به کیف پول اضافه کرد:

  1. نصب و به‌روزرسانی ولت متامسک
  2. وارد کیف پول خود شوید
  3. در قسمت بالای صفحه ولت روی قسمت سه نقطه سمت راست کلیک و گزینه تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید
  4. در قسمت تنظیمات روی گزینه شبکه‌ها (Networks) و سپس افزودن شبکه (Add Network) کلیک کنید
  5. در قسمت نام شبکه (Network Name) اتریوم (Ethereum) را وارد کنید
  6. در قسمت Mainnet URL این آدرس را وارد کنید: (https://mainnet.infura.io/v3/YOUR_INFURA_PROJECT_ID)
  7. فیلدهای دیگر را می‌توان خالی گذاشت

در نهایت با ذخیره کردن (Save) تنظیمات شبکه اتریوم به ولت متامسک اضافه می‌شود.

مراحل افزودن شبکه ترون به ولت متامسک

برای افزودن شبکه ترون (Tron) به ولت متامسک مجدد به صفحه تنظیمات ولت بازگردید و درست مانند روش قبل گزینه Add Network را انتخاب کنید.

اضافه کردن شبکه ترون به کیف پول متامسک مانند اضافه کردن شبکه اتریوم است؛ با این تفاوت که در قسمت “Mainnet URL” این آدرس وارد می‌شود:

(https://api.trongrid.io)

با ذخیره کردن تنظیمات شبکه ترون به ولت متامسک اضافه می‌شود.

Steps to add Tron network to Volt Metamask

آموزش نحوه انتقال تتر به متامسک 

تتر (USDT) یک استیبل کوین محبوب‌ در فضای کریپتو است که به دلیل پشتیبانی نکردن از ساختار ERC-20 امکان اضافه کردن مستقیم آن به متامسک وجود ندارد. 

لازم به ذکر است که کوین USDT تنها از طریق شبکه‌های سازگار با EVM مانند اتریوم، پالیگان و شبکه BSC می‌تواند به ولت متامسک اضافه شود. برای انتقال تتر به ولت متامسک طبق این مراحل پیش بروید:

اولین قدم باز کردن قفل ولت متامسک از طریق افزونه کروم یا نصب متامسک روی موبایل است.

آنلاک کردن قفل کیف پول متامسک

در این مرحله شبکه اتریوم را روی کیف پول متامسک انتخاب کنید. شبکه اصلی اتریوم به‌طور پیش‌فرض داخل ولت وجود دارد؛ اما در صورت موجود نبودن روی کادر کشویی شبکه کلیک کرده، گزینه “ Ethereum Mainnet” یا شبکه موردنظرتان را انتخاب کنید.

انتخاب شبکه اتریوم در متامسک

حالا کیف پول متامسک به شبکه اصلی اتریوم متصل شده و قدم بعدی کلیک روی Import tokens است.

اتصال ولت متامسک به شبکه اتریوم

پس از جستجو USDT را انتخاب و روی گزینه Next ضربه بزنید. 

انتخاب ارز تتر در ولت متامسک

برای اضافه کردن تتر به کیف پول متامسک روی Import token کلیک کرده تا USD به ولت متامسک اضافه شود.

انتقال تتر به متامسک

موجودی تتر روی کیف پول متامسک در پنجره اصلی این ولت قابل مشاهده است. همان‌طور که در تصویر مشخص است توکن USDT با موفقیت به کیف پول متامسک در شبکه اتریوم (ERC-20) اضافه شد.

مشاهده موجودی تتر در ولت متامسک

نحوه انتقال تتر از کیف پول‌های دیگر به متامسک

افزودن شبکه trc20 به متامسک از یک صرافی یا کیف پول دیگر هم امکان‌پذیر است. برای این کار تراکنش به آدرس یکی از حساب‌های کاربر در ولت متامسک ارسال می‌شود. برای نمونه نحوه انتقال تتر و واردکردن کلیدهای خصوصی ولت اتمیک به متامسک را در ادامه توضیح داده‌ایم.

با کلیک بر روی عکس نمایه در قسمت بالا سمت راست نسخه ویندوز ولت متامسک، گزینه “ Import account” مشخص می‌شود.

پس از کلیک بر روی این گزینه، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. در برنامه کیف پول اتمیک خود روی تنظیمات نوار سمت چپ کلیک کنید.
  2. گزینه Private keys را در والت انتخاب کنید.
  3. رمز عبور را وارد کرده و روی گزینه Show private keys کلیک کنید.
  4. پس از جستجوی ETH از کلید خصوصی آن کپی بگیرید. .
  5. با مراجعه به صفحه Import account در متامسک کلید خصوصی ETH در قسمت مخصوص قرار می‌گیرد. 
  6. روی گزینه Import کلیک کنید.

نحوه انتقال تتر از ولت اتمیک به متامسک

در این مرحله دسترسی به دارایی‌های خود روی ولت اتمیک و متامسک امکان‌پذیر است. اگر هم خواستید دسترسی سایت ها را از متامسک ببندید، به مقاله نحوه قطع دسترسی سایت ها از کیف پول متامسک مراجعه کنید.

نحوه انتقال تتر از صرافی ارز دیجیتال به ولت متامسک

در افزونه ولت متامسک قابلیت انتقال مستقیم توکن‌های تتر از صرافی به این کیف پول وجود دارد. برای دستیابی به این مقصود لازم است که اکستنشن MetaMask باز و آدرس عمومی ولت از آنجا کپی شود. سپس آدرس خود را در قسمت گیرنده صرافی خود وارد کرده و سایر مراحل لازم برای انجام تراکنش (مانند مبلغ خرید) وارد می‌شود. 

در ادامه مراحل واریز تتر به متامسک را از صرافی‌های کوین‌بیس و بایننس توضیح می‌دهیم.

نحوه انتقال تتر از صرافی ارز دیجیتال به ولت متامسک

واریز تتر به متامسک از طریق صرافی (Coinbase و Binance)

 صرافی کوین بیس یکی از بزرگترین صرافی‌های رمز ارز است. بایننس کمی با کوین بیس متفاوت است و به عنوان یک پلتفرم معاملاتی این امکان را به کاربران خود می‌دهد که با کارمزد پایین‌تر صدها یا هزاران توکن مختلف را مبادله کنند.

مراحل انتقال ارز دیجیتال از کوین بیس و بایننس به متامسک شامل مراحل مختلفی به شرح زیر است:

  1. ورود به متامسک
  2. کپی آدرس ETH
  3. آدرس در تب Coinbase send/withdrawal کوین بیس یا بایننس جایگذاری (Paste) می‌شود.

برای انتقال تتر به متامسک به صفحه برداشت (Withdraw) در کوین بیس یا بایننس رفته و پس از انتخاب ارز دیجیتال کادری برای وارد کردن کلید عمومی ولت متامسک نمایش داده می‌شود.

آدرس وارد شده در صرافی باید با آدرس عمومی ولت متامسک یکی باشد در غیر این صورت امکان باز پس گرفتن دارایی وجود ندارد.

تراکنش‌های ETH به طور میانگین بین 3 الی 15 دقیقه طول می‌کشد. 

Tether deposit to Metamsk through exchange (Coinbase and Binance)

خرید و فروش تتر در صرافی نوین تتر

ولت متامسک یکی از معروف‌ترین کیف پول‌ها برای نگهداری و ذخیره تتر و سایر ارزها است که با استفاده از تایید دو مرحله‌ای و امضای چند جانبه از تراکنش‌های کاربران خود محافظت می‌کند. به طور کلی برای واریز تتر به متامسک کاربران باید ابتدا وارد کیف پول خود شوند و سپس از طریق دکمه «ارسال» یا «انتقال» آدرس مقصد را وارد کنند. در صورت صحیح بودن آدرس مقصد تعداد تترهای مورد نظر منتقل می‌شود.

شما می‌توانید در صرافی نوین تتر، به‌راحتی ارز تتر را خرید‌وفروش کنید. نوین تتر به‌عنوان یک صرافی تخصصی و معتبر در حوزه خرید و فروش تتر، امنیت و شفافیت تراکنش‌های شما را تضمین و با ارائه نرخ روز تتر و  فراهم کردن دسترسی راحت ایرانیان به این ارز، معامله این ارز را برای شما ساده می‌کند. برای خرید تتر از صرافی ما، می‌توانید به وب‌سایت‌مان مراجعه کرده و فقط با چند کلیک، عملیات خرید را شروع کنید.

سؤالات متداول:

1- برای انتقال تتر به متامسک از چه شبکه ای استفاده کنیم تا کارمزد کمتری بپردازیم؟

در بین تمام شبکه هایی که از تتر پشتیبانی می‌کنند و شبکه هایی که در متامسک وجود دارد، پالیگان و BSC کمترین کارمزد را دریافت می‌کنند.

2- دلیل عدم تکمیل فرآیند انتقال تتر به متامسک چیست؟

اگر از صحت اطلاعات خود اطمینان دارید، مقدار دارایی خود را در صرافی بررسی کنید. گاهی اوقات، میزان سرمایه باقی مانده از کارمزد شبکه اتریوم برای تایید تراکنش، کمتر است و به همین دلیل،‌ تراکنش ها با موفقیت انجام نمی ‌شوند.

3- کارمزد استفاده از کیف پول متامسک چقدر است؟

کیف پول متامسک به صورت پیش‌فرض فقط برای بلاکچین اتریوم طراحی شده است و هزینه کارمزد نشان داده شده در آن همان گس فی شبکه اتریوم می باسد. Gas Fee در والت متامسک در حقیقت به وضعیت ترافیک طبیعی یا ازدحام تراکنش‌ها بر بستر Ethereum بستگی دارد. متامسک در وب سایت خود مقدار گس یک تراکنش استاندارد معمولی در کیف پول MetaMask را حدود 21 هزار Gwei اعلام کرده است. مقدار 21 هزار Gwei به عبارتی برابر با 0.00231 اتر می باشد؛ که بسته به قیمت ارز اتریوم در هر زمان، متغیر خواهد بود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سمانه موسوی گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم که میتونم تتر رو به کیف پول متامسک خودم در شبکه اتریوم با انتخاب شبکه اصلی اتریوم به عنوان شبکه پیش‌فرض توی کیف پول خودم اضافه کنم؟ و می‌شه تتر روی شبکه ترون (TRC-20) را به متامسک اضافه کرد؟

  2. رویا رضایی گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم میشه من با ی نام و اطلاعات توی چند تا صرافی اهراز هویت کنم یا فقط هر فرد میتونه توی ی صرافی ثبت نام داشته باشه این مورد منو راهنمایی کنید مممنون میشم.

  3. غزل نادری گفت:

    سلام، تقریبا یک ماه پیش به توصیه یکی از دوستانم از کیف پول تراست ولت ارز uplink به ارزش 0.0000006دلار به تعداد 75000000 خریدم الان ارزشش رسیده به 4.13 دلار ولی تعداد ارزم شده 0.38 تازه از مقدار پولی هم که گذاشته بودم کم شده، می خواستم راهنمایی بفرمایید دلیلش چیه

  4. خاک تو سرتون گفت:

    اینقد صغرا کبرا کردی آخرش یه بار مثل آدم توضیح ندادی چطور یه ارزو به متامسک اضافه کنیم. اول و آخر کسشعر تلاوت کردی که محتوا پر کنی. ریدم تو مقاله ای که نوشتین.

  5. خادمی گفت:

    سلام
    واقعا مطالبتون عالی بود من خیلی وقت دنبال یاد گیری اینم که بتونم ارز تتر رو روی شبکه ترون به متامسک اضافه کنم ولی خب جاییو پیدا نکردم که بتونم واضح آموزش بدهه ممنونم از آموزش خوبتون