انتقال تتر از تراست ولت
بازدید 62
saied-davoodi 178 روز پیش 5 دیدگاه

آموزش انتقال تتر از تراست ولت

وقتی از کیف پول‌های ارز دیجیتال مثل تراست ولت (Trust Wallet)، اتمیک ولت (Atomic Wallet) و… استفاده می‌کنید، امکان برداشت تتر از تراست ولت مستقیم سود و تبدیل آن به یک ارز فیات را ندارید. در این مواقع، باید از یک صرافی ارز دیجیتال به‌عنوان واسطه کمک بگیرید. به نحوی که ابتدا ارز دیجیتال خود را از تراست ولت به صرافی انتقال دهید و سپس در داخل صرافی آن را فروخته و به یک ارز فیات تبدیل کنید. در نهایت نیز می‌توانید این ارز فیات را مستقیماً به حساب بانکی خود واریز نمایید. البته فرایند انتقال تتر از تراست ولت پیچیدگی‌های خاصی دارد که باید از قبل با آن آشنا باشید. در این مقاله قصد داریم درباره مراحل ارسال تتر از تراست ولت به صرافی صحبت کنیم.

کیف پول تراست ولت چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

ولت تتر چیست،نگهداری ارزهای دیجیتال در صرافی‌ها کار عاقلانه‌ای نیست؛ زیرا در دفعات مختلف پیش آمده که صرافی‌های ارز دیجیتال هک شده‌اند یا دارایی‌های کاربران ایرانی را مسدود کرده‌اند. علاوه بر این، تعداد ارزهای دیجیتال در دسترس داخل صرافی‌ها اغلب محدود است. راه‌حل این مشکلات، استفاده از یک کیف پول ارز دیجیتال خواهد بود. کیف پول‌هایی که به‌صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند، گزینه‌های خوبی برای نگهداری بلندمدت ارزهای دیجیتال هستند. این کیف پول‌ها با اغلب شبکه‌های بلاکچین کار می‌کنند و امکان خرید تتر از تراست ولت و فروش هزاران ارزهای دیجیتال را به ‌وجود می‌آورند.

یکی از کیف پول‌های محبوب بین کاربران کریپتو، کیف پول تراست ولت است. سایت میهن بلاکچین در تعریف این کیف پول آورده:

«تراست ولت یک کیف پول نرم‌افزاری غیرمتمرکز است و در نسخه‌های اندروید و IOS، در تلفن‌های همراه قابل استفاده است. این کیف پول غیرحضانتی است و کلید خصوصی کاربران را در اختیار خودشان قرار می‌دهد. این قابلیت به کاربران کیف پول Trust Wallet امکان می‌دهد تا رمز‌ارزهای خود را به طور ایمن در این کیف پول ذخیره کنند و بر دارایی‌های خود تسلط کامل داشته باشند.

همچنین کیف پول تراست به دلیل غیرحضانتی بودن، امکان مسدودسازی و دسترسی به دارایی‌های افراد را نداشته و از این رو گزینه مناسبی به منظور نگهداری رمز‌ارزها محسوب می‌شود. کیف پول تراست ولت از ۵۳ بلاک چین مختلف و بیش از ۱ میلیون رمزارز، پشتیبانی می‌کند و امکانات بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.»

کیف پول تراست ولت چیست

راه‌حل برداشت وجه از تراست ولت

مزیت‌های پرشمار تراست ولت باعث شده تا این کیف پول بین ایرانی‌ها نیز محبوب باشد؛ اما همچنان یک مشکل در این میان وجود دارد. اینکه کیف پول‌های ارز دیجیتال امکان واریز و برداشت مستقیم ارزهای فیات را ندارند. اگر بخواهید از آن‌ها استفاده کنید، باید از استیبل کوین‌هایی مثل تتر کمک بگیرید. به این نحو که تتر  را به کیف پول واریز کنید و با استفاده از آن به خرید ارزهای دیجیتال بپردازید. در زمان برداشت هم مجدداً بایستی ارز دیجیتال خود را به تتر تبدیل کنید و سپس برای انتقال تتر از تراست ولت به سراغ یک صرافی ارز دیجیتال بروید. در ادامه درباره فرایند انتقال ارز از تراست ولت و چالش‌های آن صحبت می‌کنیم.

انتقال تتر از تراست ولت | چالش‌ها و راه‌حل‌ها

مهم‌ترین مشکل انتقال تتر از تراست ولت، بحث کارمزد دریافتی و هزینه‌های انتقال است. تراست ولت از شبکه‌های بلاکچینی مختلفی پشتیبانی می‌کند. به این شکل اگر بخواهید تتر را از تراست ولت به یک صرافی دیگر انتقال دهید، باید ابتدا نوع تتر را انتخاب کنید. در بهترین حالت، انتخاب تتر شبکه ترون یا همان تتر TRC20 گزینه بهتری است؛ زیرا کارمزد این شبکه کمتر از کارمزد شبکه اتریوم بوده و فرایند انتقال هم سریع‌تر انجام می‌شود. البته شبکه‌های دیگری هم برای انتقال تتر در دسترس کاربران قرار دارند. در ادامه نحوه خرید تتر در تراست ولت و نحوه انتقال تتر و فعال‌سازی و دسترسی به انواع تتر در کیف پول تراست ولت را نیز توضیح می‌دهیم.

توجه کنید که انتقال تتر از کیف پول تراست ولت به صرافی‌ باید روی یک شبکه انجام شود. درواقع آدرس erc20 تراست ولت کیف پول تتر روی صرافی باید با آدرس کیف پول تتر روی تراست ولت مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت فرایند انتقال به مشکل خورده و احتمال مسدود شدن تترهای ارسالی نیز وجود دارد.

همینطور که در سایت ارزیکال گفته شده:

ارز TRX ارز بومی شبکه ترون است و کارمزدهای این شبکه را باید با آن پرداخت کنید. برای انتقال تتر trc20 از تراست ولت، به مقداری ارز TRX برای پرداخت کارمزدها نیاز دارید.هزینه کارمزد انتقال تتر TRC-20 به ترافیک شبکه ترون و قیمت ارز TRX بستگی دارد. با افزایش ترافیک شبکه یا افزایش قیمت ترون، هزینه کارمزد نیز بالاتر می‌رود. اما در حالت کلی این مقدار معمولاً بین 13 تا 18 واحد ترون است که معادل دلاری آن برابر با 1 الی 2 دلار می‌شود.مهم نیست حجم تتر شما چقدر است و قصد انتقال چه مبلغی را دارید؛ هزینه کارمزد مبلغ ثابت خود را دارد. یعنی برای انتقال 10 تتر یا 10 هزار تتر همان مقدار کارمزد را باید پرداخت کنید.پیشنهاد می‌کنیم اگر با تتر trc20 کار می‌کنید، همیشه مقداری TRX در کیف پول خود داشته باشید تا بتوانید کارمزدها را پرداخت کنید.

انتقال تتر از تراست ولت | چالش‌ها و راه‌حل‌ها

مراحل انتقال تتر trc20 از تراست ولت به صرافی

برای اینکه فرایند انتقال تتر از تراست ولت به صرافی  را راحت‌تر درک کنید، با یک مثال پیش می‌رویم. فرض کنید قصد انتقال تتر trc20 را دارید. در این حالت باید با مراحل زیر پیش بروید:

1.     اضافه کردن تتر trc20 به فهرست ارزهای دیجیتال تراست ولت

در حالت عادی تترهای پرکابردتر در فهرست صفحه اول ارزهای دیجیتال در تراست ولت (https://trustwallet.com/) در دسترس است؛ اما اگر با جستجوی عبارت usdt نمی‌توانید تتر trc20 را پیدا کنید، باید آن را به‌صورت دستی به فهرست ارزهای دیجیتال این کیف پول بیفزایید. برای این کار کافی است عبارت «tether» را در کادر جستجوی کیف پول سرچ کنید. تراست ولت انواع تتر و شبکه های آن را به شما نمایش می‌دهد. برای اضافه کردن تتر شبکه ترون، به دنبال عبارت Tether USD با زیرنویس TRC20 بگردید و اسلایدر آن را به سمت راست بکشید تا به رنگ آبی تغییر رنگ دهد. با این کار این ارز دیجیتال به فهرست صفحه اول تراست ولت اضافه خواهد شد. فرایند اضافه کردن تتر شبکه‌های دیگر هم به همین شکل است.

2.     تبدیل ارزهای دیجیتال به تتر TRC20

اگر  قصد دارید بخشی از سود خود در فروش یک یا چند ارز دیجیتال را برداشت بزنید، باید ابتدا آن‌ها را فروخته و به تتر trc20 تبدیل کنید. به این شکل می‌توانید در مرحله بعد تتر را به یک صرافی منتقل کرده و آن را به ارز فیات تبدیل نمایید. البته امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به بیت کوین، اتریوم و سپس انتقال آن به صرافی هم هست؛ اما کارمزد این شبکه‌ها بالاست و انتخاب تتر برای دریافت سود عاقلانه‌تر به نظر می‌رسد.

تبدیل ارزهای دیجیتال به تتر TRC20

3.     ساخت حساب در صرافی‌های ارز دیجیتال

برای انتقال تتر از تراست ولت، باید در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر حساب داشته باشید. از صرافی‌های خارجی معتبر می‌توان به binance، coinbase و kucoin اشاره کرد. البته استفاده از این صرافی‌ها برای کاربران ایرانی خیلی امکان‌پذیر نیست. زیرا اغلب این صرافی‌ها نیاز به احراز هویت دارند و کاربران ایرانی به‌راحتی نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، صرافی‌های بین‌المللی نهایتاً حساب‌هایی مثل پی پال، وب مانی، پرفکت مانی و… را پوشش می‌دهند و امکان تبدیل مستقیم تتر به تومان را ندارند.

راه‌حل جایگزین برای ایرانی‌ها استفاده از صرافی‌های داخلی است. زیرا در این صرافی‌ها می‌توان مستقیماً تتر را به تومان تبدیل کرد و سپس آن را به یک حساب بانکی واریز نمود. در مقاله «بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی» می‌توانید فهرستی از بهترین صرافی‌های ایرانی برای خرید و فروش تتر را پیدا کنید. برای انتخاب یک صرافی خوب مطمئن شوید که این صرافی امکان ساخت کیف پول تتر trc20 را داشته باشد و به شما یک آدرس اختصاصی و مطمئن برای دریافت تتر بدهد.

 نکته مهم اینکه صرافی‌های ایرانی نیز نیاز به احراز هویت دارند. پس قبل از اینکه فرایند انتقال تتر از تراست ولت را شروع کنید، در این صرافی‌ها حساب باز کرده و از تکمیل بودن مراحل احراز هویت مطمئن شوید.

4.     انتقال ارز دیجیتال تتر از تراست ولت به آدرس کیف پول

حال به کیف پول تراست ولت رفته و روی ارز دیجیتال Tether trc20 کلیک کنید. البته ممکن است در تراست ولت فقط نام Tether را ببینید؛ اما با زدن روی آن، نام شبکه تتر هم در زیرعنوان تتر ظاهر می‌شود. پس از کلیک روی ارز دیجیتال تتر، گزینه‌های مختلفی مانند Send، Receive، Copy و… را مشاهده می‌کنید. برای انتقال تتر از تراست ولت باید روی گزینه Send یا همان ارسال کلیک نمایید. این عبارت مترادف گزینه Withdraw در صرافی‌ها یا کیف پول‌های دیگر است.

در مرحله بعد، این کیف پول از شما آدرس مورد نظر برای انتقال تتر را درخواست می‌کند. آدرسی که در این محل وارد می‌کنید، باید آدرس کیف پول شما در صرافی باشد. برای دسترسی به ادرس تتر در تراست ولت در صرافی باید وارد سایت صرافی شده و این آدرس را کپی کنید. مطمئن شوید آدرس انتخابی دقیقاً برای تتر شبکه ترون است و با حرف T شروع می‌شود.

5.     تکمیل فرایند خرید تتر

پس از تایید آدرس و وارد کردن مبلغ انتقال، تراست ولت فرایند انتقال را برای شما انجام می‌دهد. مدت زمان انتقال تتر به کیف پول معمولاً بین 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد. برای اطمینان از فرایند انتقال و پیگیری‌های بعدی باید  TXID و Transaction hash تراکنش را نیز ذخیره کنید.

تراست ولت محدودیتی در میزان تتر انتقال داده شده ندارد، اما میزان کارمزد با توجه به حجم تراکنش، نوع شبکه انتخابی و ترافیک شبکه محاسبه می‌شود. پس حواستان به میزان کارمزد دریافتی این کیف پول هم باشد.

تکمیل فرایند خرید تتر

رفع مشکل انتقال تتر از تراست ولت

در برخی از مواقع انتقال تتر از تراست ولت به مشکل می‌خورد. به‌خصوص اگر از چند آی‌پی متفاوت استفاده کنید. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است همواره از VPN کمک بگیرید و یک آی‌پی ثابت داشته باشید.

اگر در هنگام استفاده از تراست ولت به مشکل خوردید، ابتدا یک‌بار آن را بسته و مجدد باز کنید. همچنین مطمئن شوید اینترنت‌تان سرعت خوبی دارد و دچار نوسان‌ نیست. استفاده از آخرین نسخه تراست ولت نیز از رخ دادن مشکلات احتمالی جلوگیری می‌کند.

گاهی اوقات نیز ممکن است خود سرورهای تراست ولت دچار مشکل باشد یا به‌خاطر نوسانات سریع ارزهای دیجیتال امکان خرید یا فروش لحظه‌ای آن‌ها فراهم نشود، در این صورت بهتر است کمی صبر کرده و مجدد وارد تراست ولت شوید.

چطور در تراست ولت کارمزد کمتری پرداخت کنیم؟

کارمزد تراکنش‌ها در تراست ولت بر اساس شبکه‌ای که از آن استفاده می‌کنید محاسبه شده و مبنای پرداخت آن رمزارز پایه هر شبکه است. برای مثال اگر قصد انتقال تتر trc20 در تراست ولت را دارید، کارمزد پرداخت بر اساس قوانین پرداختی بلاکچین ترون محاسبه می‌شود و در نهایت باید با رمزارز TRX پرداخت شود. درواقع، برای نهایی کردن تراکنش باید حتماً مقداری ترون روی تراست ولت داشته باشید تا کارمزد انتقال تتر از این ارز دیجیتال کسر شود.

به همین خاطر اگر می‌خواهید سرمایه خود را از تراست ولت به یک صرافی انتقال دهید، بهتر است از بلاکچین‌هایی استفاده کنید که کمترین نرخ کارمزد را دارند. برای مثال جهت انتقال تتر شبکه‌های اتریوم، ترون، پالیگان، سولانا، آوالانچ و… در دسترس هستند؛ اما چون بیشتر صرافی‌ها از تتر TRC20 پشتیبانی می‌کنند و این شبکه هم کارمزد بسیار کمتری از شبکه اتریوم دارد، اغلب کاربران به سراغ شبکه ترون می‌روند.

انتقال تتر از تراست ولت به صرافی نوین تتر

صرافی نوین‌ تتر به‌صورت اختصاصی روی رمزارز پایه تتر کار می‌کند. این صرافی پایین‌ترین نرخ کارمزد برای خرید و فروش تتر را دارد و همواره بهترین قیمت را نیز برای تتر ارائه می‌کند. این صرافی برای انتقال تتر trc20 از تراست ولت گزینه مناسبی است؛ زیرا برای هر کاربر یک کیف پول اختصاصی trc20 تعریف می‌کند. کار کردن با صرافی نوین تتر پیچیدگی خاصی هم ندارد و به‌سادگی قابل استفاده است. مراحل انتقال تتر از تراست ولت به صرافی نوین تتر به شرح زیر است:

1.     ساخت اکانت در صرافی نوین تتر

برای ثبت‌نام در نوین تتر باید ابتدا با شماره تلفن وارد شوید و سپس برای خود یک رمز عبور قوی انتخاب کنید. مرحله بعد، احراز هویت در این صرافی است؛ زیرا خدمات نوین تتر بدون احراز هویت در دسترس کاربران نیست. برای احراز هویت باید از بخش «امنیت و احراز هویت» استفاده کنید. در این بخش ابتدا بایستی اطلاعات هویتی و شناسنامه‌ای خود را وارد کنید و سپس یک عکس از خود همراه با کارت ملی و عبارت «اینجانب ………. با کد ملی ………. پس از مطالعه قوانین و شرایط استفاده از صرافی نوین تتر درخواست ثبت نام و استفاده از خدمات صرافی نوین تتر را دارم.» تهیه کنید. عکس احراز هویت را طبق خواسته سایت بگیرید تا احراز هویت‌تان سریع‌تر تایید شود.

ساخت اکانت در صرافی نوین تتر

2.     استفاده از آدرس کیف پول تتر trc20

پس از اینکه اکانت‌تان در نوین تتر تایید شد، برای انتقال تتر از تراست ولت کافی است به بخش «کیف پول ارزی» بروید و روی گزینه «واریز وجه» کلیک کنید. در صفحه نمایش‌داده شده، آدرس کیف پول ارز دیجیتال تتر روی شبکه ترون نمایش داده می‌شود. این آدرس را کپی کنید و به سراغ کیف پول تراست ولت بروید.

3.     انتقال پول از تراست ولت به نوین تتر

مابقی مراحل انتقال مشابه مراحلی است که در بخش بالایی توضیح دادیم. کافی است ارز دیجیتال Tether trc20 را انتخاب کرده و روی گزینه Send بزنید. سپس آدرس کپی شده از نوین تتر را در کادر نمایش داده شده قرار دهید و مبلغی که درخواست انتقالش را دارید، وارد کنید. با نهایی کردن فرایند انتقال، نهایتاً بین 30 دقیقه تا 60 دقیقه تتر انتقالی به حساب صرافی نوین‌ تتر شما انتقال پیدا می‌کند.

انتقال پول از تراست ولت به نوین تتر

سخن آخر

تراست ولت یکی از کیف پول‌های غیرمتمرکز مناسب برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است؛ اما اگر قصد انتقال تتر به تراست ولت پول از تراست ولت به حساب‌ بانکی خود را داشته باشید، باید از یک صرافی ارز دیجیتال کمک بگیرید. زیرا تراست ولت امکان انتقال مستقیم پول‌های فیات را ندارد. راه‌حل جایگزین تبدیل ارزهای دیجیتال به تتر و سپس انتقال آن به یک صرافی است. سپس می‌توانید از طریق صرافی تتر دریافتی را با ارز فیات مبادله کنید و آن را به حساب بانکی خود انتقال دهید. اگر درباره فرایند انتقال تتر از تراست ولت سوال دیگری دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود و اگر هم خواستید برعکس این کار را انجام دهید، به مقاله انتقال تتر به تراست ولت مراجعه کنید.

سوالات متداول

بهترین شبکه برای انتقال تتر از تراست ولت چیست؟

در تراست ولت شبکه‌های متفاوتی برای انتقال تتر در دسترس است؛ اما چون اغلب صرافی‌ها از شبکه‌های ERC20 و TRC20 پشتیبانی می‌کنند، معمولاً گزینه‌ای جز این دو شبکه قابل استفاده نیست. از بین این دو شبکه هم، شبکه ترون کمترین کارمزد ممکن را دارد و بهتر است از آن استفاده کنید.

آیا امکان انتقال تتر از تراست ولت به صرافی‌های ایرانی وجود دارد؟

بله. اگر صرافی‌های ایرانی امکان ساخت کیف پول‌ اختصاصی برای انتقال تتر را روی یکی از شبکه‌های اتریوم یا ترون داشته باشند، می‌توانید از آدرس آن‌ها برای انتقال تتر استفاده کنید. برای مثال صرافی نوین تتر امکان انتقال تتر TRC20 را دارد.

بهترین صرافی ایرانی برای خرید و فروش تتر کجاست؟

برای پیدا کردن بهترین صرافی‌های ایرانی جهت خرید و فروش تتر می‌توانید از مقاله «بهترین صرافی خرید تتر» کمک بگیرید. البته در هنگام انتخاب صرافی دقت داشته باشید که این صرافی امکان واریز تتر از کیف پول‌های غیرمتمرکز را نیز داشته باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. شکرخدا گفت:

    سلام من طبق آموزش زدم وقتی توی تراست ولت سند رو میزنم و آدرس وارد میکنم پیغام میده شما ترون کافی ندارید در صورتی که مقدار موجودی تتر TRC20 من هستش ولی نمیدونم چرا میگه ترون کافی ندارید در صورتی که من تتر TRC20رو انتخاب میکنم

  2. علیرضا سجادی گفت:

    ممنون بابت مطلبتون، هرچی میخواستم تتر انتقال بدم ارور میداد بعدش که اینجارو خوندم فهمیدم trx باید بریزم تا ازاون به عنوان کمیسیون برداشت کنن

  3. lara hoseinifar گفت:

    یه سوال داشتم اونم اینکه تراست والت آیفون گزینه dap رو نداره ٫ و نمیتونم تراست ولتم رو به صرافی های غیر مترمرکز مثل پنکیک سواپ معرفی کنم ٫ چکار باید بکنم؟؟

  4. hananeh گفت:

    سلام. چند وقت پیش مقداری ارز فانتوم از صرافی ارزجو خریدم وبه آدرس تراست والت خودم فرستادم ولی هیچ وقت نرسیدن. از طرف صرافی تراکتش موفق بوده و گفتن دریافتی های کیف پولتون رو بررسی کنید چطور میتونم این ارزها رو از پشتیبانی تراست پیگیری کنم. طی چه مراحلی

  5. مینا شاهدی گفت:

    سلام
    در حال حاضر سرعت، امنیت و کارمزد شبکه ترون برای انتقال تتر مناسب هستش؟؟ اگر نیاز داشتیم از سایر شبکه‌ها استفاده کنیم در این صورت مانعی وجود ندارع و می‌تونیم راحت و با بالاترین کیفیت تو تراست ولت انتقال خودمون رو انجام بدیم؟؟