کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بدون سرمایه‌
بازدید 56
saied-davoodi 168 روز پیش 4 دیدگاه

بهترین راه های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بدون سرمایه

راهکارهای مختلفی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه وجود دارد. شرکت در ایردراپ‌ها، استفاده از کدهای ریفرال، مشارکت در تبلیغات، بازی‌های کریپتو، انجام پروژه در سایت‌های فریلنسری، آموزش و سپرده‌گذاری از راه‌های مهم برای کسب سود در این حوزه هستند. البته سود حاصل از این روش‌ها ممکن است در ابتدا چندان زیاد نباشد؛ اما اگر علاقه‌مند باشید، می‌توانید با وقت گذاشتن به درآمد خوبی از این روش های کسب درآمد از ارز دیجیتال برسید.

کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه | رویا یا واقعیت؟

تا چند سال پیش، زمانی که بیت کوین قیمت زیادی نداشت، بسیاری از سایت‌ها با وعده هدیه بیت کوین کاربران خود را به تبلیغات وا می‌داشتند. چگونه بدون سرمایه وارد ارز دیجیتال شویم. این ساده‌ترین شکل کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بدون سرمایه بود. البته این روش این روزها چندان گزینه خوبی نیست؛ چون هم پروژه‌های کلاهبرداری در این حوزه زیاد شده‌اند و هم سود حاصل از این سایت‌های تبلیغاتی بسیار ناچیز است.همینطور که در سایت رمزایکس گفته شده:

بازار جهانی ارزهای دیجیتال با حضور هزاران ارز رونق گرفته است. در این میان، سرمایه‌گذاران بسیاری به سمت بازار پُر‌نوسان ارزهای دیجیتال متمایل شده‌اند تا درآمد بیشتری کسب کنند. همه منتظرند تا بدانند از این همه دارایی، کدام کوین‌ها در مسیر پیشرفت قدم برمی‌دارند و بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ کدام یک هستند.

در عوض اما راهکارهای دیگری برای کسب سود از بازار کریپتو وجود دارد. راهکارهایی که برای ورود به اغلب آن‌ها نیازی هم به سرمایه‌ اولیه نخواهید داشت. در ادامه به معرفی این روش‌ها می‌پردازیم؛ سپس سود آن‌ها را بررسی می‌کنیم تا ببینید صرفه اقتصادی دارند یا خیر.

Making money from digital currency without capital Dream or reality

10 روش‌ واقعی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه‌گذاری

1.      شرکت در ایردراپ‌ها (Airdrop)

بسیاری از شرکت‌ها و پروژه‌های جدید بلاکچینی برای تبلیغات اولیه خود از ایردراپ استفاده می‌کنند. سایت بیت پین در توضیح ایردراپ این توضیح را ارائه داده است:

«ایردراپ به معنی ارسال رمزارزهای رایگان از طرف پدیدآورندگان آن رمزارز یا وب‌سایت مربوطه به برخی کاربران است. بیشتر مواقع شرکت‌های تازه تاسیس بر پایه بلاک چین، از این روش برای تبلیغ و افزایش کاربران خود استفاده می‌کنند. علاوه ‌بر این برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال و ارائه‌دهندگان کیف پول نیز برای جذب کاربران جدید یا حفظ مشتریان قبلی خود، ایردراپ انجام می‌دهند.»

طراحی بازی، مشارکت در اکوسیستم، هولد کردن توکن‌های برنامه، کمک به بازاریابی، دنبال کردن پروژه، تبلیغ آن در شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا و… از روش‌های مختلف در طراحی استراتژی‌های ایردراپ است. اگر به دنبال کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه هستید، می‌توانید ایردراپ‌ها را شناسایی کرده و در آن‌ها مشارکت کنید.

البته گاهی ممکن است مجبور شوید چند تراکنش مالی هم انجام دهید؛ اما معمولاً این تراکنش‌ها هزینه‌ای برای شما ندارد و صرفاً جهت تست پلتفرم‌ها یا برنامه‌های بلاکچینی انجام می‌شود.

برای مثال، جدیدترین ایردراپ 2024، مربوط به پروژه NotCoin است. پروژه‌ای متعلق به بلاکچین تون کوین و تلگرام، که بر اساس یک بازی ساده کار می‌کند. کاربران این پروژه روزانه باید به کسب سکه‌های نوت کوین بپردازند. استراتژی تلگرام از این بازی ظاهراً آشنا کردن کاربران با برنامه‌ها و امکانات متعدد بلاکچین تون کوین است. اگرچه هنوز نحوه توزیع توکن Notcoin و ایردراپ آن مشخص نیست، اما همین حالا بیش از 4 میلیون نفر در این پروژه شرکت کرده‌اند!

10 real ways to earn money from digital currency without investment

2.     انجام بازی و کسب سود در بازار کریپتو

هیجان‌انگیزترین راه برای کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه، بازی کردن در پلتفرم‌های کریپتویی است. گسترش وب 3 باعث شده تا تعداد بازی‌های بلاکچینی هر روز بیشتر شود. اغلب این بازی‌ها توکن مخصوص به خود را دارند؛ که کاربران می‌توانند با شرکت در رقابت‌ها و پیش رفتن در مراحل، توکن بازی را کسب کنند. معمولاً از این توکن‌ها باید در خود بازی استفاده کرد؛ اما امکان اتصال کیف پول‌های بلاکچینی به بازی و نقد کردن توکن‌ها نیز وجود دارد.

راه دیگر برای کسب درآمد از بازی‌ها، خرید و فروش NFTهای بازی است. اغلب بازی‌ها بخشی را به‌عنوان مارکت مشخص می‌کنند که مخصوص خرید و فروش NFT است. بازیگران قدرتمند می‌توانند در مراحل پیش بروند و این NFTها را به دست بیاورند. سپس آن‌ها را به دیگر کاربران بفروشند.

سود حاصل از مشارکت در بازی‌های کریپتو بد نیست؛ اما برای کسب درآمد بیشتر باید سعی کنید به بازیگر قدرتمندی تبدیل شوید و در مراحل پیش بروید. البته فضای گنگ بازی‌های کریپتو باعث شکل‌گیری پروژه‌های کلاهبرداری هم شده است. به همین خاطر باید حواستان به موارد کلاهبرداری هم باشد. در جدول زیر بخشی از بازی‌های پرطرفدارا کریپتو را معرفی کرده‌ایم.

بازی پلتفرم اجرا شبکه بلاکچین توکن بازی ژانر هزینه نصب
The Sandbox کامپیوترهای خانگی  اتریوم Sand متاورس رایگان
Alien Worlds وب بایننس/ Wax TLM Click Miner رایگان
Gods Unchained کامپیوترهای خانگی اتریوم GODS کارتی رایگان
Splinterlands کامپیوترهای خانگی WAX/HIVE SPS/DEC کارتی رایگان
Phantom Galaxies کامپیوترهای خانگی Polygon ASTRAFER FPS غیر رایگان

3.     تبلیغات و استفاده از کد ریفرال

در مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی هم گفته شد که برخی از صرافی‌ها، بروکرها و پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال به کاربران خود در ازای دعوت کاربران جدید پاداش مشخصی را پرداخت می‌کنند. این پاداش معمولاً بخشی از کارمزد دریافتی صرافی یا بروکر است که به دعوت‌کننده اعطا می‌شود.

احتمالاً نمونه‌هایی از تبلیغات کانال‌ها و پیج‌های مختلف را با کد ریفرال دیده‌اید. این کانال‌ها با تولید محتوا یا سیگنال‌دهی برای ترید بدون سرمایه اولیه کاربران را جذب می‌کنند. سپس از آن‌ها می‌خواهند به ازای استفاده از محتوای پیج، از کد ریفرال آن‌ها استفاده نمایند. به این شکل زمانی که کاربر از صرافی یا پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند، با هر تراکنش، بخشی از سود کارمزد به دعوت‌کننده می‌رسد.

افراد بسیاری در ایران از همین راهکار ساده درآمدهای بالایی به دست می‌آورند. البته اگر به دنبال استفاده از کد ریفرال برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال هستید، باید زمان زیادی را صرف تبلیغات و تولید محتوای سودمند کنید. به نحوی که بتوانید کاربران زیادی را جذب نمایید. هرچقدر تعداد کاربران جذب شده بیشتر باشند، سود حاصل از این کار هم بیشتر است.

Advertising and use of referral code

4.      انجام پروژه‌‌های فریلنسری در دنیای کریپتو

اگر در جستجوی یک کار با معنا برای کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه هستید، می‌توانید روی مهارت‌های خودتان هم حساب باز کنید. به‌خصوص اگر در زمینه برنامه‌نویسی، تولید محتوا، تحلیل یا طراحی متخصص باشید. در این صورت برای کسب درآمد می‌توانید به سراغ سایت‌های فریلنسری کریپتو بروید.

بسیاری از پلتفرم‌ها، Dappها، شبکه‌های بلاکچینی و… بخشی از پروژه‌های خود را برون‌سپاری می‌کنند. در نتیجه فقط کافی است در سایت‌های فریلنسری کریپتو عضو شوید و با دریافت و انجام این پروژه‌ها به درآمد خوبی برسید. در این سایت‌ها معمولاً دستمزد کاربران بر اساس ارزهای دیجیتال پرداخت می‌شود. این روش اگرچه کمی سخت بوده و چالش برانگیز است، اما راهکار خوبی برای انجام کارهای بامعناتر و کسب درآمد دلاری خواهد بود. معروف‌ترین سایت‌های فریلنسری حوزه کریپتو را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • سایت jobs
  • سایت com
  • سایت net

 انجام پروژه‌‌های فریلنسری در دنیای کریپتو

5.     فاسِت بیت کوین (Faucet) و سایت‌های تبلیغاتی

تا همین یک دهه پیش، سایت‌های تبلیغاتی بسیاری بودند که از فاست بیت کوین برای جذب کاربران و تبلیغات استفاده می‌کردند. شیوه کار این سایت‌ها به این نحو است که کاربران می‌توانند با مشاهده تبلیغات، انجام چند کلیک، دعوت از دوستان یا تماشای ویدئو مبلغ ناچیزی ارز دیجیتال دریافت کنند.

برای مثال معروف‌ترین سایت تبلیغاتی کریپتو، پروژه «freebitcoin.io» است. در این سایت کاربران به ازای هر ساعت فعالیت تقریباً بین 2 تا 24 ساتوشی بیت کوین کسب می‌کنند.

اگرچه این روش بسیار ساده به نظر می‌رسد و با کمترین ابزار و تخصص قابل انجام است؛ اما سود حاصل از آن چندان بالا نیست و خیلی نباید به‌عنوان یک راه کسب درآمد از ارزهای دیجیتال روی آن حساب باز کرد. به‌علاوه که پروژه‌های کلاهبرداری هم در این حوزه زیاد شده است.

Faucet Bitcoin (Faucet) and advertising sites

6.    استفاده از مرورگرهای کریپتو

معروف‌ترین مرورگر دنیای کریپتو، Brave نام دارد. این مرورگر حدود هفتاد درصد از درآمدهای تبلیغاتی خود را بین کاربرانش تقسیم می‌کند. درواقع اگر به جای مرورگرهایی مثل گوگل کروم یا موزیلا از مرورگر Brave استفاده می‌کنید، به ازای تبلیغاتی که به شما نمایش داده می‌شود، درآمد کسب خواهید کرد. البته معمولاً تبلیغات این مرورگر به‌صورت تبلیغات ویدئویی است و به‌خاطر سرعت پایین اینترنت کاربران ایرانی را آزار می‌دهد. با این حال می‌توان استفاده از مرورگرها و برنامه‌های کاربردی را نیز در فهرست راهکارهای کسب سود از ارزهای دیجیتال قرار داد.

7.      استخراج بیت کوین رایگان

همان‌طور که اطلاع دارید و در مقاله پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال هم گفته شد، ماین کردن بیت کوین یکی از راهکارهای ساده برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال است. اگرچه راه‌اندازی ماینر برای کاربران شخصی چندان امکان‌پذیر نیست، اما راه‌های دیگری هم برای مشارکت در استخراج بیت کوین وجود دارد. یکی از این راه‌ها مشارکت در استخراج ابری بیت کوین است. در این روش می‌توانید به شرکت‌های استخراج اجازه دهید از فضای هارد و پردازشگر لپ‌تاپ یا گوشی شما برای ماین کردن بیت کوین استفاده کنند. این شرکت‌ها نیز در ازای مدت‌ زمان استفاده، به شما پاداش بیت کوینی می‌دهند.

اگرچه استخراج ابری راهکاری ساده برای کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه‌گذاری است، اما چندان پیشنهاد نمی‌شود. زیرا مشارکت در استخراج ابری فشار زیادی به سخت‌افزارهای لپ‌تاپ یا گوشی‌ می‌آورد. تا جایی که هزینه تعمیر یا خرید دستگاه جدید عملاً بیشتر از درآمد این کار خواهد بود.

Free bitcoin mining

8.      بیت کوین رایگان در ازای یادگیری!

شاید عجیب به نظر برسد، اما برخی از سایت‌های آموزشی کریپتو در ازای آموزش به کاربران خود بیت کوین رایگان اعطا می‌کنند. برای مثال سایت «کوین مارکت کپ» یا صرافی «بایننس» در این دسته قرار می‌گیرند. یکی از اهداف این دو سایت آگاهی بخشی به کاربران است.

به همین خاطر کاربران را دعوت می‌کنند تا در آموزش‌ها شرکت کرده و امتحان‌های هر دوره را بگذرانند. سپس به کسانی که از پس هر امتحان برآیند، پاداش می‌دهند. البته مبلغ این پاداش چندان هم زیاد نیست؛ اما اینکه در ازای دریافت آموزش رایگان، کسب درآمد هم بکنید، هیجان‌انگیز است.

 بیت کوین رایگان در ازای یادگیری!

9.     استیکینگ ارزهای دیجیتال

استیکینگ ارزهای دیجیتال را نمی‌توان خیلی در دسته راه‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه قرار داد؛ زیرا نیاز به یک سرمایه اولیه دارد. اما چون استیکینگ نوعی از سپرده‌گذاری است و برای شما درآمد انفعالی به همراه خواهد داشت، آن را بررسی می‌کنیم. استیکینگ بیت پین و بازی بیت پین برای اشخاصی که قصد نگهداری طولانی مدت سرمایه خود را دارند، گزینه مناسبی است.

منظور از استیک کردن، نگهداری ارزهای دیجیتال در یک کیف پول ارز دیجیتال یا پلتفرم مشخص، با هدف کمک به تامین امنیت شبکه و بهبود عملکرد آن است. بلاکچین‌هایی که امکان استیکینگ ارزهای دیجیتال را دارند، اغلب پاداش مشخصی را برای کاربران مشارکت‌کننده در نظر می‌گیرند.

مدت‌زمان استیکینگ به‌صورت یک توافق دو طرفه مشخص می‌شود. معمولاً هرچقدر مدت زمان استیکینگ بیشتر باشد، درآمد حاصل از آن هم بیشتر است. نکته دیگر اینکه وقتی ارزهای دیجیتال خود را استیک می‌کنید، علاوه بر دریافت سود، اگر قیمت ارزهای دیجیتال هم افزایش یابد، از آن طریق هم سود خوبی کسب خواهید کرد.

Digital currency staking

10. وام‌دهی در کیف پول‌های دیفای

بسیاری از پلتفرم‌های دیفای امکان پرداخت وام سریع به کاربران خود را دارند. نقدینگی لازم این پلتفرم‌ها معمولاً از طریق سرمایه‌گذاری کاربران تامین می‌شود. این روش هم شباهت زیادی به استیکینگ دارد. با این تفاوت که سرمایه خود را در پلتفرم‌های دیفای سپرده‌گذاری می‌کنید. سپس به این پلتفرم‌ها اجازه می‌دهید به پشتوانه سپرده شما، به دیگر کاربران وام کریپتویی اعطا کنند. این پلتفرم‌ها نیز ماهانه سود مشخصی را در ازای سپرده‌گذاری به شما پرداخت خواهند کرد.

برای مثال از کیف پول AAVE می‌توان به‌عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم چند زنجیره‌ای دیفای نام برد.

سخن آخر

امروزه راهکارهای متعددی برای کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه وجود دارد. اگر می‌خواهید به‌واسطه دانش خود به کسب سود در این حوزه بپردازید، می‌توانید به سراغ سایت‌های فریلنسری بروید. از دیگر راه‌های خوب کسب درآمد، می‌توان به استفاده از کد ریفرال و تولید محتوا، شرکت در ایردراپ‌ها و بازی‌های کریپتویی اشاره کرد.

همچنین با سپرده‌گذاری سرمایه خود در پلتفرم‌های وام‌دهی یا استیکینگ ارزهای دیجیتال هم می‌توانید به سود خوبی دست پیدا کنید. البته راه‌های دیگری مثل مشارکت در تبلیغات، استخراج ابری بیت کوین و… هم برای کسب سود در این حوزه هستند؛ اما چون سود آن‌ها پایین است، خیلی صرفه اقتصادی ندارند. اگر سوالی ذهنتان را مشغول کرده است، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

سوالات متداول

آیا امکان استیکینگ تتر هم وجود دارد؟

بله. تتر هم یکی از ارزهای دیجیتال است که می‌توانید آن را استیک کنید. در مقاله «استیکینگ تتر چیست؟» به طور مفصل در این مورد صحبت کرده‌ایم. با توجه به نرخ ثابت تتر و سود خوبی که استیکینگ این ارز دیجیتال دارد، می‌توان استیکینگ تتر را راهکار خوبی برای کسب درآمد به‌حساب آورد.

چطور می‌توان درآمدهای دلاری بازار کریپتو را به ریال تبدیل کرد؟

اگر به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال رسیده‌اید و برای نقد کردن آن مشکل دارید، باید آن را به تتر تبدیل کرده و به یک کیف پول ارسال کنید. مرحله بعد، انتقال تتر از کیف پول به یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. با این کار می‌توانید در نهایت تتر خود را به ریال تبدیل کرده و نقد کنید. برای این کار می توانید از مقاله نحوه انتقال تتر بدون کارمزد کمک بگیرید.

بهترین راهکارهای کسب درآمد انفعالی از کریپتو چیست؟

استیکینگ و مشارکت در پلتفرم‌های وام‌دهی دیفای از بهترین راهکارهای کسب درآمد انفعالی از ارزهای دیجیتال هستند. در این روش‌ها می‌توانید سرمایه خود را سپرده‌گذاری کرده و به ازای آن سود دریافت کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سارا مازیاری گفت:

    سلام و عرض ادب بیشتر این شیوه‌ها با هدف ایجاد شناخت و اشتیاق نسبت به ارزهای دیجیتال در عموم مردم طراحی شده‌ تا افراد بیشتری به سمت ارزهای دیجیتال کشیده بشن و پتانسیل بالای این بازار و فناوری رو درک کنن.

  2. دانیال دارایی گفت:

    سلام و خسته نباشید
    دیروز j, ولت بلاکچینم آدرس فانتوم و فرستادم برای کسی تا برام مقداری فانتوم بفرسته،الان تقریبا ۲۰ ساعت گذشته اما هنوز فانتوم به حساب بلاکچین من ننشسته
    باید چکار کنم؟ بیشتر از 20 ساعت باید بگزره تا به حسابم بیاد مگه؟؟

  3. حسین شجاعی گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم الان که ارزهای دیجتال در ایران رسمی نیستن و کسی از ما کلاهبرداری می کند چطور میشه قانوناً شکایت و پیگیری کرد اصلا میشه حقمون رو پس بگیریم یا نه؟

  4. حامد احسانی گفت:

    سلام. چند وقت پیش مقداری ارز فانتوم از ی صرافی خریدم وبه آدرس تراست والت خودم فرستادم ولی هیچ وقت نرسیدن. از طرف توی صرافی تراکتش موفق بوده و گفتن دریافتی های کیف پولتون رو بررسی کنید چطور میتونم این ارزها رو از پشتیبانی تراست پیگیری کنم. طی چه مراحلی باید این کارو انجام بدم؟؟