نحوه خرید تتر
بازدید 57
saied-davoodi 176 روز پیش 4 دیدگاه

آموزش نحوه خرید تتر

برای خرید تتر راهکارهای متفاوتی وجود دارد. بسیاری از کاربران تتر خود را از صرافی‌ها خریداری می‌‌کنند که امن‌ترین راه ممکن است. در کنار این راه، امکان خرید USDT از طریق تبدیل سایر ارزهای دیجیتال به تتر هم وجود دارد. همچنین برخی از اشخاص هم تتر را به‌صورت مستقیم می‌فروشند؛ اگرچه خرید تتر از اشخاص واسطه راهکار امنی نیست. در این مقاله قصد داریم درباره نحوه خرید تتر و راه‌های موجود آن صحبت کنیم. سپس به آسان‌ترین راه برای خرید تتر و ارزان‌ترین روش خرید تتر بپردازیم.

چرا به خرید تتر نیاز داریم؟

تتر یک ارز دیجیتال پایه محسوب می‌شود که به‌صورت یک به یک با ارز فیات دلار لینک شده است. هر تتر برابر با یک دلار امریکا ارزش دارد. در صرافی‌ها، کیف پول‌های ارز دیجیتال یا پلتفرم‌های کریپتویی از تتر برای انجام معاملات و تبدیل‌های مالی استفاده می‌شود. درواقع شما برای اینکه بتوانید سایر ارزهای دیجیتال را بخرید، ترید کنید، در بازارهای فارکس حضور داشته باشید یا از پلتفرم‌های دیفای و… استفاده کنید، نیاز به تتر دارید.

یکی دیگر از کاربردهای تتر جلوگیری از ضررهای مالی در وضعیت‌های بحرانی بازار کریپتو است. در مواقعی که بازار ریزش می‌کند، کاربران ترجیح می‌دهند سرمایه خود را به استیبل‌ کوین‌هایی تبدیل کنند که ارزش آن‌ها ثابت است. در این مواقع تتر گزینه مطمئن‌تری نسبت به سایر استیبل کوین‌ها خواهد بود؛ زیرا سهم بازار بزرگ‌تری دارد و توسط دلار پشتیبانی می‌شود.

علاوه بر این، بسیاری از کاربران ایرانی هم برای حفظ ارزش سرمایه خود ترجیح می‌دهند سرمایه‌های مالی‌شان را به‌صورت تتر نگهداری کنند؛ زیرا تتر نسبت به دلار کاغذی در دسترس‌تر است و تبدیل مجدد آن به ریال یا سایر ارزهای فیات هم ساده‌تر انجام می‌شود.

در مقاله «تتر چیست»، می‌توانید درباره این استیبل کوین و کاربردهای آن اطلاعات کامل‌تری کسب کنید.

Why do we need to buy Tether?

نحوه خرید تتر چیست؟ | 3 روش متداول برای خرید تتر

برای خرید ارز دیجیتال USDT راهکارهای متعددی در دسترس کاربران قرار دارد. از جمله راه‌های متداول برای تهیه تتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.      تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به تتر

یکی از راه‌های ساده برای نحوه خرید تتر، تبدیل سایر ارزهای دیجیتال به استیبل کوین USDT است. برای مثال اگر اتریوم، بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری دارید، می‌توانید آن  را به تتر تبدیل کرده و استفاده کنید. برای این کار به صرافی یا کیف پول ارز دیجیتالی که دارید مراجعه کرده و سرمایه خود را به تتر تبدیل نمایید.

اگر نمی‌خواهید کارمزد بالایی برای این تبدیل بپردازید، بهتر است از تتر TRC20 و شبکه ترون استفاده کنید. البته در برخی از مواقع نیز ممکن است به تتر ERC20 نیاز داشته باشید. اگر فرق این دو را نمی دانید، به مقاله تفاوت تتر ERC20 و TRC20 مراجعه کنید. پس قبل از تبدیل، مطمئن شوید به چه نوع تتری نیاز دارید و سپس فرایند خرید را تکمیل کنید.

1. Conversion of other digital currencies to Tether

2.     خرید تتر با کارت‌های اعتباری

اگر در بانک‌های خارجی حساب فعال داشته باشید، می‌توانید با استفاده از کارت‌ اعتباری آن‌ها تتر خریداری کنید. برای مثال با داشتن حساب پی پال، وب مانی یا مسترکارت می‌توان در اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال تتر خریداری کرد. این روش برای ساکنین ایران پیچیده بوده و چندان قابل استفاده نیست؛ اما برای کسانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، گزینه مناسبی خواهد بود. البته برخی از سایت‌های داخلی هم امکان ساخت حساب‌های پی پال یا سایر کارت‌های اعتباری را برای ایرانیان فراهم می‌کنند. برای مثال اگر درآمد دلاری دارید، می‌توانید با استفاده از همین حساب‌ها درآمد خود را به تتر تبدیل کرده و سپس به یک کیف پول مطمئن انتقال دهید.

3.     خرید تتر در صرافی‌های خارجی

در برخی از مواقع برای انتقال تتر به پلتفرم‌های دیفای یا Dappها باید از صرافی‌های خارجی استفاده کنید. در این صورت برای خرید تتر می‌توانید از ارزهای فیات کمک بگیرید یا حساب خود را با استفاده از یک ارز دیجیتال دیگر شارژ کنید. نحوه خرید تتر در صرافی‌های خارجی به این شکل است که ابتدا باید در آن‌ها عضو شده و احتمالاً احراز هویت نمایید. سپس با انتقال یک ارز فیات یا یک ارز دیجیتال دیگر، می‌توانید سرمایه خود را به تتر تبدیل کنید.

خرید تتر در صرافی‌های خارجی

4.     خرید مستقیم تتر از اشخاص

یکی از راه‌های تهیه تتر، خرید USDT از اشخاص واسطه است. این افراد را در گروه‌های تلگرامی یا فضای مجازی می‌توانید پیدا کنید؛ اما خرید از اشخاص واسطه، اغلب راه پر ریسکی برای خرید تتر است. زیرا موارد کلاهبرداری بسیاری در این حوزه وجود دارد و با توجه به اینکه خرید و فروش ارزهای دیجیتال در ایران شامل قانون خاصی نمی‌شود، به سختی هم قابل پیگیری است. به همین خاطر توصیه می‌کنیم جز در مواقع اجباری، به سراغ این روش نروید.

با این حال، نحوه خرید تتر از اشخاص به این شکل است که باید ابتدا سر نرخ تتر و نحوه تسویه‌حساب با فروشنده به توافق برسید. برخی از فروشنده‌ها ممکن است نرخ‌ بالاتری را برای انتقال تتر در نظر بگیرند یا اینکه پرداخت کارمزد خرید تتر را نیز برعهده شما بگذارند.

پس از رسیدن به توافق، باید آدرس مدنظر خود را برای انتقال تتر مشخص کرده و به فروشنده اطلاع دهید. البته قبل از انجام تراکنش مطمئن شوید آدرس تتر درخواستی شما با تتری که فروشنده قصد انتقال آن را دارد، هم‌خوانی داشته باشد. زیرا امکان انتقال تتر از یک شبکه بلاکچینی به شبکه دیگر امکان‌پذیر نیست و به مشکل می‌خورد.

نکته دیگر اینکه برای اطمینان از انجام انتقال تتر و جلوگیری از کلاهبرداری، از فروشنده اطلاعات کامل تراکنش را نیز بخواهید. همچنین از دادن اطلاعاتی مثل کلید ورود به کیف پول یا موارد امنیتی به اشخاص خودکاری کنید.

Direct purchase of Tether from individuals

5.     خرید تتر از سایت‌ها و صرافی‌های ایرانی

ایرانیان برای خرید تتر می‌توانند از سایت‌ها و صرافی‌های داخلی هم استفاده کنند. اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی امکان خرید تتر را دارند. نحوه خرید تتر در صرافی‌های ایرانی چندان پیچیده نیست؛ اما نیاز به احراز هویت و ثبت‌نام کامل در سایت‌ صرافی دارد.

پس از اینکه احراز هویت خود را تکمیل کردید، می‌توانید از طریق درگاه پرداخت ریالی حساب خود را شارژ کرده و اقدام به خرید تتر کنید. معمولاً اغلب سایت‌های داخلی امکان تبدیل سرمایه ریالی به تتر را دارند. همچنین در برخی از این سایت‌ها می‌توانید به طور مستقیم تتر را خریداری کنید. در مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی به معرفی بهترین صرافی‌های داخلی برای خرید تتر پرداخته‌ایم.

همینطور که در صرافی نوبیتکس گفته شده:

بهترین زمان برای خرید و فروش USDT، بستگی به استراتژی معاملاتی هر تریدر یا سرمایه‌گذار و شرایط بازار بستگی دارد. اگر از تتر برای کاهش ریسک نوسانات بازار ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنید، بهترین زمان برای خرید تتر موقعی است که بازار پرنوسان بوده یا در ابتدای روند نزولی قرار دارد.اما اگر از Tether برای سرمایه‌گذاری دلاری استفاده می‌کنید، بهترین زمان خرید و فروش تتر به قیمت دلار در بازار آزاد ایران بستگی دارد. خرید تتر در مواقعی که قیمت دلار در بازار آزاد پایین است و فروش آن زمانی که قیمت دلار بالاست، می‌تواند استراتژی مناسبی برای خرید و فروش تتر باشد.

نکات مهم در خرید تتر

در بخش قبل درباره نحوه خرید تتر و راهکارهای آن صحبت کردیم؛ اما برای خرید ارز دیجیتال تتر باید نکات ریزی را نیز در نظر بگیرید. این نکات عبارتند از:

  • سازگاری تتر خریداری شده با آدرس کیف پول: انواع ارز دیجیتال تتر روی شبکه‌های مختلف بلاکچین ارائه می‌شوند. در مقاله «انواع تتر» می‌توانید با گونه‌های مختلف تتر آشنا شوید. به طور کلی دو تتر TRC20 و ERC20 محبوب‌ترین نوع تتر در بازار هستند؛ که آدرس تتر TRC20 با حرف T شروع می‌شود و ابتدای آدرس تتر ERC20 هم عدد 0 و حرف X درج شده است. قبل از خرید تتر مطمئن شوید آدرس کیف پول‌تان با نوع تتر خریداری شده سازگار باشد. به‌خصوص اگر تتر را از صرافی‌های خارجی یا فروشنده‌ها خریداری می‌کنید.
  • در نظر گرفتن کارمزد: کارمزد انتقال تتر و خرید آن در شبکه‌های مختلف متفاوت است. برای مثال کارمزد تتر ERC20 بالاتر از کارمزد خرید تتر TRC20 خواهد بود. به همین خاطر عاقلانه‌تر است که تتر خود را روی شبکه ترون خریداری کنید. مگر اینکه مجبور به استفاده از تتر شبکه اتریوم باشید.
  • نرخ فروش تتر: با توجه به اینکه نحوه خرید تتر در صرافی‌های ایرانی با استفاده از ریال است، در زمان خرید مطمئن شوید نرخ فروش تتر، مقدار منصفانه‌ای باشد. معمولاً در صرافی‌های ایرانی نرخ تتر کمی بالاتر از دلار برآورد می‌شود؛ اما این نرخ نباید خیلی هم فراتر از قیمت دلار باشد. اگر در جستجوی ارزان‌ترین نرخ تتر در ایران هستید، پیشنهاد ما صرافی نوین تتر است.
  • کارمزد خرید در صرافی‌های ایرانی: برخی از صرافی‌های ایرانی برای خرید تتر هم درخواست کارمزد می‌کنند. مبلغ این کارمزد جدا از کارمزدی است که در شبکه‌های بلاکچینی باید پرداخت شود. در زمان خرید تتر مطمئن شوید صرافی‌ مدنظرتان چقدر کارمزد طلب می‌کند. ترجیحاً از صرافی‌هایی خرید کنید که کارمزدی برای زمان واریز دریافت نکنند. برای آشنایی با آن ها به مقاله کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال مراجعه کنید.

Important points in buying Tether

تفاوت نحوه خرید تتر در ایران و خارج از کشور

نحوه خرید تتر در خارج از کشور کمترین پیچیدگی ممکن را دارد. ایرانیان خارج از کشور می‌توانند از طریق کارت‌های اعتباری و حساب‌های بین‌المللی مثل پی پال اقدام به خرید تتر کنند. بدون اینکه مشکل خاصی برایشان پیش بیاید. البته صرافی‌ها و بانک‌های بین‌المللی نسبت به شفافیت‌های مالی حساسیت بالایی دارند. به همین خاطر هنگام خرید تتر در مبالغ بالا، باید نحوه اکتساب پول و چگونگی واریز آن مشخص باشد.

در ایران اما خرید تتر چندان کار ساده‌ای نیست. به‌خصوص اگر بخواهید تتر خریداری شده را به صرافی‌ها یا سایت‌های بین‌المللی انتقال دهید. ایرانیان امکان استفاده از حساب‌های بین‌المللی را ندارند. همچنین برخی از صرافی‌های بین‌المللی مثل بایننس هم برای عضویت ایرانیان قوانین سخت‌گیرانه‌ای وضع کرده‌اند. به همین خاطر ساده‌ترین روش برای خرید تتر در ایران، استفاده از صرافی‌های ایرانی است.

نکته دیگر اینکه چون خرید تتر در ایران با واسطه انجام می‌شود، ممکن است نرخ خرید کمی با صرافی‌های بین‌المللی متفاوت باشد. این تفاوت نرخ به خاطر خرید غیرمستقیم و ریالی تتر است. با این حال صرافی‌های معتبر ایرانی هم امکان خرید تتر با کمترین قیمت را دارند.

تفاوت نحوه خرید تتر در ایران و خارج از کشور

آموزش خرید تتر در ایران

مهم‌ترین نکته درباره نحوه خرید تتر در ایران انتخاب صرافی مناسب است. صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران هر روز بیشتر می‌شوند. برای انتخاب صرافی مناسب باید فاکتورهایی مثل خدمات ارائه شده در آن‌ها، نرخ خرید تتر، میزان کارمزد دریافتی، امکان خرید و فروش تتر، امکان انتقال تتر به کیف پول‌ها یا سایت‌های خارجی و مواردی از این دست را در نظر بگیرید. برای انتخاب صرافی مناسب، می‌توانید ابتدا مقاله «بهترین صرافی خرید تتر در ایران» را مطالعه کنید.

پس از انتخاب صرافی، کافی است در آن ثبت‌نام نمایید. یکی از مراحل ثبت‌نام در این صرافی‌ها، تکمیل احراز هویت است. برای احراز هویت باید مدارک شناسایی خود را اسکن کرده و در سایت آپلود کنید. همچنین ممکن است سایت‌ها از شما طلب عکس یا فیلم ضبط ‌شده‌ای کنند که هویت شما را تایید کند.

اگر مراحل ثبت‌نام را پشت سر گذاشته باشید، در اغلب صرافی‌ها امکان خرید تتر به‌صورت مستقیم و با پرداخت ریالی وجود دارد. در این صورت کافی است روی گزینه خرید کلیک کرده و با وارد کردن میزان تتر موردنیاز و چک کردن قیمت و کارمزد، فرایند خرید را انجام دهید.

همچنین برخی از صرافی‌های ایرانی امکان تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به تتر را نیز دارند. این راهکار هم گزینه مناسبی برای خرید تتر در مواقع لازم خواهد بود.

Learning to buy Tether in Iran

آموزش خرید و فروش تتر در سایت نوین تتر

یکی از سایت‌‌های ایده‌آل برای خرید و فروش تتر، نوین تتر است. این سایت همواره پایین‌ترین نرخ تتر را ارائه می‌دهد و فرایند خرید تتر هم در آن به‌سادگی امکان‌پذیر است. در ادامه نحوه خرید تتر در این صرافی را قدم به قدم توضیح خواهیم داد:

  1. ثبت‌نام در صرافی نوین تتر: فرایند ثبت‌نام در نوین ‌تتر چندان سخت نیست و صرفاً با وارد کردن شماره تلفن و کد تایید پیامکی انجام می‌شود.
  2. احراز هویت: برای استفاده از خدمات نوین تتر باید ابتدا احراز هویت کنید. با ورود به بخش امنیت و احراز هویت، می‌توانید مراحل تایید هویت را انجام دهید. این مراحل شامل وارد کردن مشخصات هویتی و سپس ارسال یک تصویر همراه با کارت ملی اشخاص است.
  3. خرید تتر: با ورود به بخش پنل کاربری، می‌توانید نرخ لحظه‌ای خرید و فروش تتر را مشاهده کنید. با کلیک روی گزینه سبز رنگ خرید تتر، وارد صفحه خرید این ارز دیجیتال خواهید شد. در این صفحه می‌توانید با وارد کردن مبلغ واریزی تومانی، مقدار تتر دریافتی را مشاهده کنید. سپس فرایند خرید تتر با شارژ کیف پول و تایید مبلغ شارژ انجام می‌شود.
  4. مشاهده میزان تتر و ریال موجود در کیف پول: پس از خرید تتر، می‌توانید موجودی کیف پول تتری و ریالی خود را در صفحه پنل کاربری نوین تتر مشاهده کنید.

صرافی ارز دیجیتال نوین تتر

خرید تتر ارزان

تتر همواره نرخی برابر با یک دلار امریکا دارد و به‌ندرت نرخ دلاری آن در حد چند هزارم درصد تغییر می‌کند؛ اما چون میزان کارمزد دریافتی هر شبکه متفاوت است، در مواقع خاص نرخ خرید تتر هم متفاوت خواهد بود. در حال حاضر شبکه‌های آوالانچ، سولانا و ترون کمترین نرخ کارمزد را برای خرید تتر دارند؛ اما چون تتر سولانا و آوالانچ خیلی کاربردی نیستند، کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین خاطر برای خرید تتر ارزان بهتر است به سراغ تتر TRC20 یا همان تتر شبکه ترون بروید.

نکته دیگر اینکه اغلب صرافی‌ها برای انجام معاملات کارمزدی را دریافت می‌کنند. اگر در ایران قصد خرید تتر را دارید، آگاهی از میزان کارمزد دریافتی هر صرافی روی نرخ نهایی خرید تتر تاثیرگذار است. در مقاله «کم کارمزدترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی» می‌توانید اطلاعات کاملی در این باره کسب کنید.

Buy cheap Tether

سخن آخر

نحوه خرید تتر بستگی به روش انتخابی شما دارد. برای خرید این ارز دیجیتال راهکارهای متفاوتی پیش روی شماست. رفتن به سراغ صرافی‌های خارجی و استفاده از حساب‌های بین‌المللی بهترین روش خرید تتر است؛ اما ایرانیان به‌خاطر مشکلات احراز هویت و تحریم نمی‌توانند به‌راحتی از این روش استفاده کنند. به همین خاطر به سراغ اشخاص فروشنده یا صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی می‌روند. نکته مهم اینکه خرید تتر به‌صورت مستقیم از اشخاص به هیچ ‌عنوان توصیه نمی‌شود؛ زیرا امنیت لازم را ندارد و موارد کلاهبرداری متعددی در این رابطه گزارش شده است. اگر درباره نحوه خرید تتر و انتقال به کیف پول‌های ارز دیجیتال سوال دیگری دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.

سوالات متداول

استیبل کوین‌هایی برای جایگزینی تتر وجود دارد؟

در بازار ارزهای دیجیتال استیبل کوین‌های متعددی وجود دارد. از استیبل کوین USDC گرفته تا استیبل کوین DAI که یک شبکه غیرمتمرکز است؛ اما این استیبل کوین‌ها نسبت به تتر کارایی کمتری دارند و به همین خاطر کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

آیا تتر را می‌توان جایگزین دلار کرد؟

اگر در ایران زندگی می‌کنید و می‌خواهید سرمایه تومانی خود را به دلار تبدیل کنید، تتر گزینه خوبی است. زیرا خرید و فروش آن راحت‌تر انجام می‌شود و تقریباً ارزش آن هماهنگ با نرخ دلار تغییر می‌کند.

آیا امکان ریزش ارزش تتر وجود دارد؟

کمپانی تتر مدعی است که به ازای هر تتر فروخته شده، یک دلار سرمایه‌ فیزیکی یا بانکی را در ذخایر خود نگهداری می‌کند. به همین خاطر نرخ تتر همواره ثابت می‌ماند. البته نرخ تتر هم در برخی از مواقع دچار نوسان شده است؛ اما در سریع‌ترین حالت ممکن مجدداً ارزش آن به یک دلار رسیده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سعیدمنوری گفت:

    سلام و عرض ادب و ممنون از اطلاعات خوبتون. واقعا تتر یکی از برجسته ترین ارزهای دیجیتال شده توی مدت خیلی کوتاهی. من توی مجله اقتصاد آفرین خوندم روزانه حجم معاملات این ارز ۲۷.۱۹میلیارد دلار دلار هست، نمیدونم درسته این موضوع یا نه ولی حتی نزدیک این عدد هم شگفت انگیزه!

  2. saber گفت:

    سلام و خسته نباشید
    دیروز j, ولت بلاکچینم آدرس فانتوم و فرستادم برای کسی تا برام مقداری فانتوم بفرسته،الان تقریبا ۲۰ ساعت گذشته اما هنوز فانتوم به حساب بلاکچین من ننشسته
    باید چکار کنم؟ بیشتر از 20 ساعت باید بگزره تا به حسابم بیاد مگه؟؟

  3. mahlaa گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم الان که ارزهای دیجتال در ایران رسمی نیستن و کسی از ما کلاهبرداری می کند چطور میشه قانوناً شکایت و پیگیری کرد اصلا میشه حقمون رو پس بگیریم یا نه؟

  4. شادی نیازی گفت:

    سلام
    من 22 سالمه و نزدیک بع 40 تومن پول دارم میخواستم بدونم بین تتر و دلار و طلا کردومش بهتره که توی اون سرمایه گزاری انجام بدم خیلی خوشحال میشم بتونید بهم کمک کنید ممنونم