درآمد ترید ارزهای دیجیتال چقدر است؟
بازدید 11
saied-davoodi 53 روز پیش بدون دیدگاه

درآمد ترید ارزهای دیجیتال چقدر است؟

بر اساس آمارها، متوسط درآمد ترید ارزهای دیجیتال در دنیا به حدود 1200 تا 1400 دلار در ماه می‌رسد. البته این درآمد به عوامل متعددی بستگی دارد. میزان مهارت و تجربه، سرمایه اولیه برای ترید، شرایط بازار، استراتژی معاملاتی و مقدار زمانی که صرف ترید می‌کنید، مهم‌ترین عواملی هستند که روی میزان درآمد تریدرها تاثیر دارند. حتی می‌توان عنصر شانس را نیز در میزان درآمد تریدرها دخیل کرد؛ زیرا در برخی از مواقع کمی شانس و اقبال هم می‌تواند سود خوبی را برای کاربران به ارمغان بیاورد. در ادامه درباره درآمد ترید، راه‌های افزایش آن و چالش‌های پیش رو صحبت می‌کنیم.

متوسط درآمد ترید ارزهای دیجیتال چقدر است؟

برای محاسبه متوسط درآمد ترید ارزهای دیجیتال می‌توانیم به سراغ سایت‌های آماری برویم. برای مثال اطلاعات زیر از سایت indeed.com استخراج شده است:

  • متوسط درآمد تریدرها در امریکا، سالانه 95130 دلار در سال است. یعنی چیزی حدود 7900 دلار در ماه. البته در این محاسبات میزان مالیات در نظر گرفته نشده است.
  • همچنین پایین‌تر میزان درآمد هم به حدود 45230 دلار در سال می‌رسد. تریدرهای حرفه‌ای هم تقریباً بالای 200 هزار دلار در سال درآمد دارند.

البته این آمار بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده برای تمامی تریدرها محاسبه شده است. در واقع تریدرهای بازارهای فارکس و بازارهای سهام هم در آن شرکت داشته‌اند. با این حال می‌توان گفت که درآمد تریدرها نسبت به متوسط جامعه آمریکا بالاتر است.

اگر به سایت‌های مشابهی مثل  payscale هم سری بزنید، تقریباً با چنین داده‌هایی روبرو می‌شوید. وضعیت در کشورهای دیگر هم به همین شکل بوده و درآمد تریدرها در تمامی کشورهای دنیا از سطح متوسط مردم بالاتر است. البته نباید خیلی هم به این اعداد دلخوش کرد؛ زیرا یک خطای شناختی در این بین وجود دارد.

در اغلب آمارهای ارائه شده، تعداد تریدرهای ناموفق و کسانی که در ترید ارزهای دیجیتال سرمایه خودشان را به باد داده‌اند، مشخص نیست. به همین خاطر نباید فراموش کرد که چنین درآمدهایی فقط زمانی قابل دستیابی است که در ترید به سطح مهارتی قابل قبولی رسیده باشید. لازمه این امر هم صرف کردن زمان برای یادگیری و کسب تجربه است.

نکته دیگر اینکه تریدرها به شکل‌های متفاوتی درآمد کسب می‌کنند. برخی خودشان در بازار حضور دارند و برخی هم به استخدام شرکت‌های مالی در می‌آیند. استخدام شدن در شرکت‌های مالی کمک می‌کند تا متوسط درآمد پایدارتری داشته باشید که یک مزیت نسبت به فعالیت شخصی در بازار است.

متوسط درآمد ترید ارزهای دیجیتال چقدر است؟

متوسط درآمد تریدرها در ایران چقدر است؟

متاسفانه در ایران گزارش مالی قابل استنادی درباره درآمد تریدرها وجود ندارد. حتی شرکت‌هایی مثل جاب‌ویژن هم در گزارش‌های سالانه خود، آماری درباره درآمد تریدرها ارائه نمی‌دهد. با همین خاطر کمی سخت می‌توان درباره متوسط درآمد تریدر ارزهای دیجیتال در ایران صحبت کرد.

با این حال چون درآمد تریدرها دلاری است، بر اساس همین مسئله می‌توان استدلال کرد که درآمد تریدرهای ایرانی هم نزدیک به آمارهای جهانی خواهد بود. بر این اساس درآمد تقریبی تریدرهای حرفه‌ای باید بین 2 تا 3 هزار دلار در ماه باشد. البته این در صورتی است که شخص تریدر به شکل تمام وقت در بازار حضور داشته باشد.

البته داده‌ها و آمارهای دیگری هم درباره متوسط درآمد تریدرهای ایرانی موجود است. برای مثال سایت بیت 24 مدعی است که:

«با بررسی داده‌های سایت‌های استخدامی ایرانی متوجه شدیم که درآمد تریدرها در ایران چیزی در حدود 8 تا 12 میلیون تومان به ازای هر ماه و بسته به شرکت استخدام‌کننده است. لازم به ذکر است که به این درآمد تریدرهای ایرانی، درصدی از سود کسب‌شده توسط وی برای آن شرکت نیز اضافه می‌شود. این مورد بستگی زیادی به استراتژی معاملاتی تریدر و میزان موفقیت وی دارد.»

همچنین سایت آبان ‌تتر هم در گزارش‌های خود آورده است که:

«تریدرهای نسبتاً تازه‌کار و درعین‌حال زبده ایرانی بین ۸ تا ۱۲ میلیون تومان درآمد دارند و افراد باتجربه درآمدشان به بیش از ۲۰ میلیون تومان نیز می‌رسد.

در سطح بین‌المللی، تریدر‌های تازه‌کار با سرمایه‌ی اولیه بین ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار، درآمد روزانه‌ای بین ۴۰ تا ۱۰۰ دلار می‌توانند داشته باشند. معمولاً این افراد بین ۲ تا ۴ ساعت در روز در بازارهای ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند. یعنی سالانه بیش از ۱۴ هزار دلار در سال می‌توانند درآمد داشته باشند. در مقابل افراد حرفه‌ای و کارکشته که معمولاً با بیش از ۱۰ هزار دلار، کار خود را شروع می‌کنند، درآمدی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار در روز دارند که معادل ۷۰ تا ۱۴۰ هزار دلار درآمد سالانه است.»

البته این آمارها تقریباً مربوط به دو سه سال اخیر هستند. در نتیجه اگر تغییرات نرخ ارز را در نظر بگیریم، می‌توان درآمد تریدرهای ایرانی را حداقل بالاتر از 12 میلیون تومان در ماه برآورد کرد.

متوسط درآمد تریدرها در ایران چقدر است؟

تریدر کیست؟ و به چه کسانی تریدر حرفه‌ای می‌گوییم؟

تا اینجا درباره متوسط درآمد ترید ارزهای دیجیتال صحبت کردیم؛ اما برای اینکه تصور دقیقی از اعداد و ارقام بالا داشته باشیم، باید درباره اینکه تریدر کیست و چه کسانی تریدر حرفه‌ای هستند هم صحبت کنیم. زیرا اغلب تصور می‌شود که ترید صرفاً یک شغل دوم است که می‌توان در اوقات بیکاری به سراغ آن رفت و به درآمد دلاری هم رسید. در صورتی که بیشتر این افراد همان بازنده‌های بازارهای سرمایه هستند. همان کسانی که درآمدشان از شغل اول را وارد بازارهای مالی می‌کنند و پس از چند ماه به خاطر ضررهای مکرر، ناامیدانه از بازار خارج می‌شوند.

تریدر شخصی است که در بازارهای مالی مثل فارکس، ارزهای دیجیتال یا بازارهای سهام فعالیت می‌کند و مشغول به خرید و فروش دارایی‌های متفاوت است. تریدرها ممکن است برای خودشان کار کنند یا به استخدام شرکت‌های مالی در بیایند. مهم‌ترین تفاوت بین تریدرها و سرمایه‌گذاران، به مدت زمان معاملات آنها بر می‌گردد. کسی که با نگاه سرمایه‌گذاری دست به خرید ارزهای دیجیتال می‌زند، معمولاً نگاهی بلندمدت یا میان‌مدت به بازار دارد؛ اما تریدرها با هدف کسب سود بیشتر معاملات‌شان را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری انجام می‌دهند. برای مثال انجام معاملات دقیقه‌ای، ساعتی و روزانه بین تریدرها بسیار مرسوم است.

نکته دیگر اینکه تریدرها اغلب معاملاتشان را در بازارهای فیوچرز و اهرم دار انجام می‌دهند. داشتن لوریج یا همان اهرم به تریدر اجازه می‌دهد تا ریسک بیشتری کند و حتی با چند برابر سرمایه خودش معامله‌ای را انجام دهد. در مقاله اهرم در ارز دیجیتال چیست؟ درباره این مفهوم به طور کامل صحبت کرده‌ایم.

مورد مهم‌تر اینکه اغلب تصور می‌شود ترید وقت چندانی نمی‌گیرد و به‌عنوان یک کار جانبی می‌توان روی آن حساب کرد؛ اما برای تبدیل شدن به یک تریدرهای حرفه‌ای، باید به ترید مانند یک شغل تمام وقت نگاه کرد. شاید بررسی چارت‌ها و انجام معاملات روزانه نهایت دو سه ساعت وقت تریدر را بگیرد؛ اما یک تریدر حرفه‌ای باید بخشی از روز را به آموزش و تقویت مهارت‌های خود اختصاص دهد. در مقاله «چگونه تریدر شویم؟» نقشه راه تریدر شدن را ترسیم کرده‌ایم.

به چه کسانی تریدر حرفه‌ای می‌گوییم؟

عوامل تاثیرگذار بر متوسط درآمد ترید ارزهای دیجیتال

موارد زیادی هستند که ممکن است روی درآمد ترید ارزهای دیجیتال تاثیرگذار باشند. از این بین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. میزان سرمایه اولیه

حتی اگر یک تریدر حرفه‌ای باشید، با سرمایه پایین نمی‌توانید انتظار درآمد سطح بالایی را داشته باشید. البته حداقل سرمایه برای ترید در صرافی‌های خارجی 10 دلار است و حتی با حدود 100 دلار هم می‌توان دست به کار شد؛ اما نباید انتظار داشت که با چنین مبلغی به درآمد چند میلیونی رسید. در طول یک ماه، تریدرهای حرفه‌ای به طور میانگین 10 تا 12 درصد اصل سرمایه‌شان سود کسب می‌کنند و عدد 15 درصد به بالا یک وین ریت ایده‌آل برای آن‌هاست.

2. میزان دانش و تجربه

تجربه و مهارت در ترید ارزهای دیجیتال اهمیت ویژه‌ای دارد و باعث سودآوری بیشتر می‌شود. یک تریدر حرفه‌ای باید با استراتژی‌های معاملاتی مختلف آشنا باشد و سپس به یک سبک و استراتژی شخصی‌سازی شده برسد. همچنین دارا بودن دانش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال هم نقش تعیین کننده‌ای در بازار دارد. نکته بعدی هم به مهارت‌های نرم تریدرها بر می‌گردد. یادگیری مهارت‌هایی مثل مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک کمک می‌کند تا تریدرها به سود بیشتری دست پیدا کنند.

3. استراتژی و شیوه ترید

معاملات اسکالپ، تریدهای ساعتی، معاملات روزانه و نوسان‌گیری شیوه‌های مختلف ترید هستند. همچنین استراتژی‌های مختلفی برای ترید وجود دارد. یک تریدر حرفه‌ای باید با تمامی استراتژی‌ها و شیوه‌های ترید آشنا باشد و سپس متناسب با مهارت و شناختی که از خودش دارد، به یک استراتژی شخصی‌سازی شده برسد. این کار کمک می‌کند تا درآمد تریدرها افزایش پیدا کند.

4. شرایط بازار

اگر به صورت شخصی کار می‌کنید، در برخی از روزها و حتی هفته‌ها ممکن است از ترید به درآمد خوبی نرسید؛ اما در برخی از روزها نیز درآمدتان نسبت به روزهای عادی بالاتر باشد. این مسئله به شرایط بازار بر می‌گردد. در دوران رونق بازار طبیعتاً سود حاصل از ترید هم افزایش پیدا می‌کند؛ اما در دوران رکود نباید انتظار سود بالایی را از بازار داشت.

5. شانس و اقبال

در نهایت نمی‌توان منکر این شد که گاهی هم شانس و اقبال روی درآمد تریدرها تاثیر می‌گذارد. البته یک تریدر حرفه‌ای سعی می‌کند میزان تاثیرگذاری شانس را در تریدهایش کاهش دهد؛ اما برای تریدرهای مبتدی ممکن است یک شانس خوب مترادف با یک سودآوری بالا باشد.

عوامل تاثیرگذار بر متوسط درآمد ترید ارزهای دیجیتال

 روش‌های کسب درآمد از ترید

معمولاً وقتی از درآمد تریدرها صحبت می‌‌شود، منظور کسی است که در بازارهای مالی به سراغ معاملات اهرم دار می‌رود؛ اما روش‌های متعددی برای کسب درآمد از ترید وجود دارد که در مقاله کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه به طور کامل درباره آن ها صحبت کردیم. انجام معاملات فیوچرز فقط یکی از این روش‌هاست. البته در یک نگاه کلی می‌توان انواع روش‌های کسب درآمد از ترید را در دو دسته‌بندی نوسان‌گیری و آربیتراژ قرار داد.

1. نوسانگیری چیست؟

قیمت ارزهای دیجیتال به طور مرتب بالا و پایین می‌رود. تریدرها از همین نوسانات بازار برای کسب سود بهره می‌برند. کسب درآمد تریدرها از نوسان‌گیری به شکل دو طرفه است. در معاملات فیوچرز، معامله‌گرها می‌توانند یک جفت ارز را نسبت به هم ترید کنند. در واقع می‌توانند در هر دو جهت صعود و نزول بازار پوزیشن معاملاتی باز کنند و از این طریق به سود برسند. انواع تریدهای ساعتی، روزانه و… در همین دسته قرار می‌گیرند.

2. آربیتراژ چیست؟

در آربیتراژ تریدرها ابتدا اختلاف قیمت یک ارز دیجیتال یا دارایی مالی را در چند صرافی مختلف رصد می‌کنند. سپس از این اختلاف قیمتی بهره می‌برند. برای مثال نرخ تتر نسبت به ریال را در نظر بگیرید. اگر همین حالا نرخ تتر را در چند صرافی داخلی بررسی کنید، متوجه تفاوت قیمتی آن‌ها می‌شوید. تریدرهای حرفه‌ای گاهی اوقات از آربیتراژ برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. البته میزان درآمد در آربیتراژ خیلی وابسته به سرمایه اولیه است و با سرمایه‌های محدود به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. همچنین فراموش نکنید که آربیتراتژ ریسک بالایی دارد؛ زیرا در برخی از مواقع ممکن است در همین بالا و پایین‌های قیمتی دچار ضرر و زیان هم بشوید.

سخن آخر

متوسط درآمد ترید ارزهای دیجیتال به فاکتورهای زیادی وابسته است. شرایط بازار، سرمایه اولیه، میزان مهارت و تجربه تریدر و کمی هم شانس و اقبال مهم‌ترین این فاکتورها هستند. در حال حاضر درآمد متوسط یک تریدر در ایران از حدود 12 میلیون تومان فراتر می‌رود؛ اما داده‌های قابل استنادی برای محاسبه دقیق این درآمد وجود ندارد. در بین تریدرهای جهانی اما حداقل درآمد یک تریدر از 1500 دلار بیشتر است. البته برای رسیدن به چنین درآمدی باید یک تریدر حرفه‌ای باشید و با سرمایه اولیه خوبی هم وارد بازار شوید. در این مقاله به سوال درآمد ترید ارزهای دیجیتال چقدر است پرداختیم. اگر پرسش دیگری در این زمینه دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

سوالات متداول

ترید ارزهای دیجیتال بهتر است یا سرمایه‌گذاری بلندمدت؟

اگر تجربه و دانش بالایی در ترید ندارید، بهتر است به سراغ خرید پله‌های و سرمایه‌گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال بروید.

تفاوت ترید با سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت چیست؟

سرمایه‌گذارهای کوتاه‌مدت اغلب یک ارز دیجیتال را با نگاه چند روزه یا چند ماهه خریداری می‌کنند؛ سپس وقتی به قیمت مدنظرشان رسید، آن را می‌فروشند. در ترید اما برای کسب سود باید در طول روز حداقل چند معامله انجام داد. نکته دیگر اینکه در ترید می‌توان از اهرم هم برای کسب سود بیشتر استفاده کرد. در حالی که سرمایه‌گذارهای کوتاه‌مدت چنین امکانی را ندارند.

بهترین روش برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال چیست؟

مطمئن شیوه برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، استفاده از استراتژی خرید پله‌ای است. در این استراتژی با دید بلندمدت سرمایه مشخصی را برای خرید ارزهای مطمئن مثل بیتکوین کنار می‌گذارید و فارغ از قیمت روزانه خرید خود را انجام می‌دهید. تجربه ثابت کرده استراتژی خرید پله‌ای در بلندمدت همواره سودآوری خوبی داشته است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *