بهترین کیف پول ارز دیجیتال
بازدید 50
saied-davoodi 99 روز پیش 3 دیدگاه

معرفی کامل بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

تقریباً تمامی فعالان حوزه کریپتو به کاربران توصیه می‌کنند که برای نگهداری ارزهای دیجیتال از کیف پول‌ها استفاده کنند. امنیت بیشتر، غیر متمرکز بودن کیف پول‌ها، کنترل کلید خصوصی کیف پول، سهولت استفاده، در دسترس بودن و امکان خرید و فروش انواع متعدد ارزهای دیجیتال تنها بخشی از مزیت‌هایی است که کیف پول های ارز دیجیتال دارند. اما سوال اینجاست که بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟ اگر شما هم در جستجوی یک کیف پول دیجیتال مناسب هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به معرفی 20 کیف پول برتر بازار کریپتو بپردازیم و سپس مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کنیم.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال | معرفی 20 کیف پول برتر 2024

کیف پول ارز دیجیتال که گاهی با نام ولت (Wallet) هم خوانده می‌شود، یک برنامه نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری است که برای نگهداری یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولت‌های ارز دیجیتال انواع متعددی دارند. اما مهم‌ترین دسته‌بندی برای کیف پول‌ها، قرار دادن آن‌ها در دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری است. در بررسی بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال نیز از همین دسته‌بندی پیروی می‌کنیم.

بهترین کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال

کیف پول‌های نرم افزاری ارز دیجیتال بین کاربران محبوبیت بیشتری دارند؛ زیرا به‌سادگی در دسترس هستند و ساخت اکانت در آنها نیز به‌صورت رایگان انجام می‌شود. به‌علاوه اگر بخواهید به طور لحظه‌ای خرید و فروش ارزهای دیجیتال را انجام دهید، استفاده از این کیف پول‌ها مناسب‌تر است. زیرا برای دسترسی صرفاً به اینترنت نیاز خواهید داشت و برای مثال می‌توانید از طریق گوشی یا لپ‌تاپ وارد آن شوید.

تعداد کیف پول‌های نرم افزاری بسیار زیاد است؛ اما در اینجا قصد داریم به بررسی 15 کیف پول برتر نرم افزاری ارز دیجیتال (8 مورد برای اندروید و 7 مورد برای ویندوز) بپردازیم. اگر در جستجوی یک کیف پول مطمئن هستید، می‌توانید از این فهرست کمک بگیرید.

بهترین کیف پول نرم افزاری ارز دیجیتال

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید | معرفی 8 کیف پول

بیشتر کیف پول‌های نرم افزاری به‌صورت اپلیکیشن‌های اندرویدی یا IOS عرضه می‌شوند. در لیست زیر مهم‌ترین کیف پول‌های دارای اپلیکیشن را مشاهده می‌کنید. همچنین اطلاعات بیشتر در این زمینه را می توانید در مقاله بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید به دست آورید.همینطور که در سایت بیت پین گفته شده:

ارزهای دیجیتال، یکی از پدیده‌های جدید و جذاب در دنیای مالی هستند که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان در دنیای سرمایه‌گذاری قرار گرفته‌اند؛ این نوع از دارایی‌ها، با استفاده از فناوری بلاک چین توسعه یافته و بدون نیاز به واسطه‌ای مانند بانک یا دولت، به صورت آنلاین و مستقل عمل می‌کنند. در این دنیای پررونق، برای خرید و فروش، ذخیره‌سازی و مدیریت رمزارزها، به وسیله‌ای به نام کیف پول ارز دیجیتال نیاز خواهید داشت که در انواع مختلف به بازار عرضه می‌شود.

1. کیف پول تراست ولت (Trust Wallet): پرکاربردترین در دنیای کریپتو

trustwallet بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای موبایل و تبلت است. این کیف پول توسط صرافی بایننس توسعه یافته و از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. نکته دیگر اینکه تراست ولت به‌عنوان یک کیف پول غیرمتمرکز نرم افزاری شناخته می‌شود. به همین خاطر محبوبیت زیادی بین کاربران کریپتویی دارد. اگر قصد خرید و فروش انواع متعددی از ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید از تراست ولت استفاده کنید.

در مقاله آموزش واریز تتر به تراست ولت، درباره چگونگی کار با این کیف پول هم توضیح داده‌ایم.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet):

مزایا و معایب تراست ولت

تمامی کیف پول‌های ارز دیجیتال مزایا و معایب خود را دارند. مهم‌ترین مزایا و معایب تراست ولت را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

مزایای کیف پول تراست ولت معایب کیف پول تراست ولت
رابط کاربری ساده و آسان عدم پشتیبانی از صرافی داخلی
پشتیبانی از 4.5 میلیون توکن و بلاکچین‌های متعدد عدم ارائه نسخه کامپیوتری
قابلیت تبادل توکن‌های مختلف انتشار گزارش‌هایی درباره مشکلات فنی
غیر متمرکز بودن و امنیت بالا
استفاده رایگان

2. کیف پول متامسک (MetaMask): بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای کار با dApps

MetaMask را ممکن است به‌واسطه افزونه مرورگری که دارد بشناسید، اما این کیف پول از سال 2020 دارای نسخه اندرویدی و IOS نیز بوده است. به همین خاطر در دسته بهترین اپلیکیشن کیف پول ارز دیجیتال هم قرار می‌گیرد؛ خصوصاً که امکان استفاده از Dappها و پلتفرم‌های دیفای را فراهم می‌کند.

متامسک تقریباً محبوب‌ترین کیف پول بازار است که با رابط کاربری خوبی که دارد شناخته می‌شود. این گیف پول امکان تعامل با بلاکچین اتریوم و دیگر بلاکچین‌های سازگار با EVM (ماشین مجازی اتریوم) را دارد. در این کیف پول می‌توانید به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید، آن‌ها را استیک کنید و به پلتفرم‌های Dapps دسترسی داشته باشید.

کیف پول متامسک (MetaMask)

مزایا و معایب متامسک

در جدول زیر می‌توانید مزایا و معایب کیف پول متامسک را مشاهده کنید:

مزایای کیف پول متامسک معایب کیف پول متامسک
رابط کاربری ساده عدم پشتیبانی توسط یک صرافی داخلی
غیر متمرکز بودن و امنیت بالا گزارش‌های منتشر شده درباره خطرات هک
پشتیبانی از طیف گسترده‌ Dappها ضعف در پشتیبانی از مشتری
استفاده رایگان هزینه گس فی بالا در مواقع شلوغی شبکه
انتشار نسخه پلاگین برای مرورگرها عدم استفاده از کلید خصوصی
انتشار نسخه IOS و اندروید سختی استفاده برای کاربران تازه‌کار
کارمزد پایین

3. کیف پول کوین بیس ولت (Coinbase Wallet): بهترین کیف پول غیرحضانتی

نمی‌توان به معرفی بهترین کیف پول ارز دیجیتال پرداخت و اشاره‌ای به Coinbase Wallet نداشت. این کیف پول غیر حضانتی توسط صرافی کوین بیس توسعه یافته و امکان خرید و فروش بیش از 4500 توکن را به کاربران می‌دهد. اگر در جستجوی یک کیف پول ساده برای کاربران مبتدی هستید، کوین بیس انتخاب خوبی است. کار با این ولت بسیار ساده بوده و پیچیدگی خاصی ندارد. همچنین چون توسط صرافی کوین بیس پشتیبانی می‌شود، امنیت آن هم بیشتر از دیگر کیف پول‌های بازار است. البته برخی از کاربران این ویژگی را به‌عنوان یک عیب مهم نیز برآورد می‌کنند؛ زیرا ترجیح می‌دهند با کیف پول‌های غیرحضانتی و غیر وابسته کار کنند.

کیف پول کوین بیس ولت (Coinbase Wallet)

مزایا و معایب کوین بیس

از جمله مزایا و معایب کیف پول کوین بیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای کیف پول کوین بیس معایب کیف پول کوین بیس
رابط کاربری ساده و مناسب برای مبتدیان عدم انتشار نسخه دسکتاپ
امکان خرید و فروش بیش از 4.5 میلیون توکن عدم پشتیبانی از NFT
امنیت بالا وابستگی به صرافی کوین بیس
ارائه خدمات رایگان انتشار گزارش‌هایی مبتنی بر مشکلات فنی

4. کیف پول اکسودوس (Exodus): بهترین کیف پول چند ارزی

صرافی وب 24، کیف پول Exodus را این گونه معرفی می‌کند:

«اکسودوس (Exodus) یک اپلیکیشن کیف پول چند ارزی است که معمولاً به‌عنوان گزینه‌ مناسبی برای تازه‌کارها پیشنهاد می‌شود. کیف پول اگزودوس ولت در دو نسخه موبایل و دسکتاپ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. این کیف پول از طراحی ساده و پشتیبانی آنلاین بسیار قدرتمندی بهره می‌برد. شاید تنها نقطه ضعف آن نبود کارمزد سفارشی شبکه و همچنین کاملآً منبع باز نبودن آن باشد. با این حال، Exodus یک ولت بسیار عالی برای معاملات روزانه و نگهداری از ارزهای دیجیتال شما خواهد بود.»

کیف پول اکسودوس (Exodus)

مزایا و معایب کیف پول اکسودوس

از جمله مزایا و معایب اکسودوس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای کیف پول اکسودوس معایب کیف پول اکسودوس
پشتیبیانی بیش از 50 بلاکچین و 1000 ارز دیجیتال تعداد کم ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده
رابط کاربری قابل استفاده برای کاربران تازه‌کار متن باز نبودن
به‌روزرسانی مداوم اپلیکیشن عدم امکان فروش توکن در اپلیکیشن
امکان دانلود و استفاده رایگان
ارائه پشتیبانی 24 ساعته
پشتیبانی از کیف پول سخت افزاری Trezor
پشتیبانی از NFT و وب 3

5. کیف پول بلاکچین ولت (blockchain Wallet): خرید بیت کوین با ارز فیات

Blockchain Wallet یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است. این کیف پول به کاربران امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال مختلفی مانند بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، استلار و تتر را ذخیره، ارسال و دریافت کنند. همچنین کاربران این کیف پول می‌توانند با سه ارز فیات یورو، دلار و پوند اقدام به خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نمایند که یک مزیت مهم برای این کیف پول است. پشتیبانی از بلاکچین‌های مطرح، پشتیبانی از پلتفرم‌های دیفای و متمرکز بودن از ویژگی‌های دیگر این ولت ارز دیجیتال به‌حساب می‌آید.

کیف پول بلاکچین ولت (blockchain Wallet)

مزایا و معیاب بلاک چین ولت

مزایا و معایب این کیف پول را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مزایای کیف پول بلاکچین ولت معایب کیف پول بلاکچین ولت
رابط کاربری ساده متمرکز بودن کیف پول و ذخیره کردن کلیدهای خصوصی
امنیت بالا عدم پشتیبانی از برخی ارزهای دیجیتال
پشتیبانی از طیف گسترده‌ بلاکچین‌ها محدودیت تراکنش‌های روزانه
امکان خرید ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت بانکی و ارزهای فیات عدم پشتیبانی چت زنده
کارمزد معقول
امکان تبادل پول به‌صورت مستقیم از طریق سرویس‌های سایت

6. کیف پول مای سلیوم (Mycelium)

اگر در جستجوی یک کیف پول مخصوص گوشی‌های تلفن همراه هستید که از نوع بیت کوینی باشد، به Mycelium اعتماد کنید. این کیف پول برای دو سیستم عامل اندروید و IOS در دسترس بوده و امنیت بالایی را برای نگهداری بلندمدت بیت کوین دارد. وقتی از کیف پول مای سلیوم  بیت کوین استفاده می‌کنید، می‌توانید کلیدهای خصوصی خود را پاک کرده و در صورت لزوم مجدداً آنها را بازیابی کنید. در نتیجه اگر گوشی‌تان مشکلی برایش پیش بیاید یا گم شود، با اطمینان خاطر می‌توانید به سراغ بازیابی حساب کاربری خود بروید.

نکته دیگر اینکه مای سلیوم در حال حاضر امکان اتصال به کیف پول‌های ترزور و لجر را دارد. در نتیجه اگر می‌خواهید کیف پول سخت افزاری خود را به یک کیف پور نرم افزاری با امنیت بالا وصل کنید، توصیه می‌کنیم از مای سلیوم کمک بگیرید.

کیف پول مای سلیوم (Mycelium)

مزایا و معایب کیف پول مای سلیوم

از جمله معایب و مزایای مای سلیوم ولت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای کیف پول مای سلیوم معایب کیف پول مای سلیوم
امنیت بالا فقط به بیت کوین اختصاص دارد و از سایر ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کند.
سازگار با کیف پول‌های سخت افزاری ترزور و لجر نسخه دسکتاپ یا وب ندارد.
امکان استفاده از حساب‌های فیات
عرضه برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS
پشتیبانی از شبکه Tor برای پوشاندن IP آدرس
امکان دانلود مستقیم از سایت

7. کیف پول بلاک استریم گرین (blockstream Green)

blockstream Green، یک کیف پول بیت کوینی ساده و منبع باز است که امکان ارسال و دریافت بیت کوین را دارد. این کیف پول به‌صورت چند پلتفرمی منتشر شده و روی گوشی‌های اندروید و IOS یا کامپیوترهای دسکتاپی در دسترس خواهد بود. منبع باز بودن ولت بلاک استریم گرین باعث شده توسعه‌ دهندگانی که قصد دارند کیف پول خوب ارز دیجیتال خود را با اپلیکیشن‌ خود ادغام کنند، مشکلی با این مسئله نداشته باشند. نکته دیگر اینکه حفظ حریم خصوصی در این ولت حرف اول را می‌زند.

برای استفاده از این کیف پول فقط نیاز به یک آدرس ایمیلی خواهید داشت که صرفاً برای بازیابی کیف پول کاربرد دارد. همچنین برای پوشاندن IP دستگاه نیز می‌توانید از TOR استفاده کنید تا میزان ایمنی و حریم خصوصی خود را افزایش دهید.

کیف پول بلاک استریم گرین (blockstream Green)

مزایا و معایب کیف پول بلاک استریم گرین

در جدول زیر به مزایا و معایب کیف پول blockstream Green پرداخته‌ایم:

مزایای کیف پول بلاک استریم گرین معایب کیف پول بلاک استریم گرین
امنیت بالا- ورود دو مرحله‌ای با الگوریتم 2FA ارائه شده برای بیت کوین و عدم پشتیبانی از سایر ارزهای دیجیتال
حذف IP آدرس دستگاه با استفاده از TOR امنیت پایین‌تر نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری
ثبت‌نام ساده صرفاً با ارائه ایمیل پشتیبانی عدم ارائه نسخه وب
رابط کاربری راحت برای مبتدیان
پشتیبانی از SegWit برای مدیریت و کاهش کارمزد
قابلیت اتصال به کیف پول‌های سخت افزاری لجر و ترزور

8. کیف پول مای اتر ولت (Myetherwallet)

شبکه اتریوم در سال‌های اخیر خیلی مورد استقبال پروژه‌های بلاکچینی بوده است. بسیاری از پلتفرم‌های دیفای یا Dappها از بستر قراردادهای هوشمند اتریوم استفاده کرده‌ و توسعه یافته‌اند. همین مسئله باعث شده تا کیف پول‌هایی که صرفاً برای بلاکچین اتریوم ارائه شده‌اند هم کاربرد زیادی بین کاربران پیدا کنند. Myetherwallet، بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای بلاکچین اتریوم است.

در این کیف پول از یک مرورگر اختصاصی استفاده شده که امکان اتصال به وب 3 و پلتفرم‌های دیفای را برای کاربران ایجاد می‌کند. همچنین کاربران این کیف پول می‌توانند انواع توکن‌های ERC-20 را خرید و فروش کنند.

علاوه بر این اگر قصد استیک کردن اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال ERC-20 را داشته باشید، می‌توانید از این کیف پول غیرمتمرکز استفاده کنید.

کیف پول مای اتر ولت (Myetherwallet)

مزایا و معایب کیف پول مای اتر ولت

از جمله مزایا و معایب کیف پول Myetherwallet باید به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای کیف پول مای اتر ولت معایب کیف پول مای اتر ولت
پشتیبانی از وب 3 و پلتفرم‌های هوشمند محدود بودن به بلاکچین اتریوم
مرورگر اختصاصی درون برنامه‌ای عدم اتصال به یک صرافی داخلی
امکان خرید و فروش توکن‌های erc-20 پیچیدگی برای کاربران مبتدی
امکان استیک کردن ارز دیجیتال اتریوم با بالاترین نرخ
انتشار نسخه موبایلی و اکستنشن مرورگر

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای کامپیوتر | معرفی 7 کیف پول

بسیاری از کاربران کریپتو از کامپیوتر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند؛ زیرا به این شکل می‌توانند تمامی ابزارهای تحلیلی و سایت‌های مورد نیاز را در کنار هم داشته باشند. به همین خاطر در ادامه به معرفی بهترین و امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای کامپیوترها می‌پردازیم.

1. کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

در بین کیف پول‌های نرم افزاری مخصوص دسکتاپ،Atomic Wallet یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس است. این کیف پول غیر حضانتی بوده و امنیت بالایی دارد. علاوه بر این، امکان دسترسی به بیش از 500 ارز دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین اگر بخواهید به سراغ استیک کردن ارزهای دیجیتال بروید یا معاملات NFT را دنبال کنید، همچنان می‌توانید از اتمیک ولت کمک بگیرید.

البته این کیف پول علاوه بر ارائه نسخه کامپیوتری امکان نصب روی گوشی‌های موبایل اندرویدی و IOS را نیز دارد. در نتیجه اگر می‌خواهید از یک کیف پول همزمان روی دسکتاپ و گوشی هوشمندتان استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ اتمیک ولت بروید.

کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)

مزایا و معایب کیف پول اتمیک

از جمله مزایا و معایب اتمیک ولت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای کیف پول اتمیک معایب کیف پول اتمیک
رابط کاربری ساده در نسخه دسکتاپ و موبایل عدم پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محدود
غیر حضانتی بودن اتمیک ولت سختی کار با ویژگی‌های استیکینگ و خرید و فروش NFT
امکان استیک کردن ارزهای دیجیتال
امکان خرید و فروش NFT
 مناسب برای خرید و فروش انواع تتر
 نصب آسان

2. کیف پول الکتروم (Electrum Wallet)

Electrum یک ولت بیت کوینی است. اگر در جستجوی بهترین کیف پول ارز دیجیتال، مخصوص خرید و نگهداری بیت کوین هستید، می‌توانید از الکتروم استفاده کنید. این ولت در سال 2011 توسط توماس وگتلین (Thomas Voegtlin) راه‌‌اندازی شد تا بتوان از آن برای انجام معاملات بیت کوینی استفاده کرد. این کیف پول به دلیل رابط کاربری ساده و تمرکز بر امنیت، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های بیت کوینی شناخته می‌شود.

کیف پول الکتروم (Electrum Wallet)

مزایا و معایب الکتروم ولت

از جمله مزایا و معایب این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای کیف پول الکتروم معایب کیف پول الکتروم
امنیت بالا برای خرید و نگهداری بیت کوین محدود بودن به ارز دیجیتال بیت کوین
رابط کاربری ساده عدم ارائه پشتیبانی از کاربران
متن باز بودن نیاز به دانش اولیه برای کار با الکتروم
پشتیبانی از سیستم عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و IOS
امکان نصب و استفاده رایگان

3.     کیف پول جکس لیبرتی (JAXX Wallet)

Jaxx Liberty که قبلاً با نام جکس (Jaxx) شناخته می‌شد، یک کیف پول غیر حضانتی است که توسط شرکت دیسنترال (Decentral) در سال 2014 تاسیس شده است. این کیف پول امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال متعددی را دارد. به همین خاطر در دسته بهترین کیف پول های ارز دیجیتال قرار گرفته است.

نکته دیگر اینکه اگر به استیکینگ ارزهای دیجیتال علاقه دارید، باز هم می‌توانید از کیف پول جکس لیبرتس استفاده کنید. البته متاسفانه تعداد ارزهایی که می‌توان در جکس ولت استیک کرد محدود است.

کیف پول جکس لیبرتی (JAXX Wallet)

مزایا و معایب کیف پول جکس

فهرست زیر مهم‌ترین مزایای ولت جکس لیبرتی را شامل می‌شود:

مزایای کیف پول جکس معایب کیف پول جکس
رابط کاربری ساده و بصری برای کاربران مبتدی پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محدود
استفاده از رمزنگاری قوی برای امنیت بیشتر کارمزد دریافتی کیف پول برای انجام معاملات
امکان استیک ارزهای دیجیتال
غیر حضانتی بودن ولت جکس
 نصب آسان

4. کیف پول کوینومی (Coinomi wallet)

Coinomi یک کیف غیر حضانتی است که تاسیس آن به سال 2014 میلادی بر می‌گردد. از این کیف پول به‌عنوان بهترین کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال یاد می‌شود. ولت کوینومی به کاربران اجازه می‌دهد تا در بیش از 125 بلاکچین مختلف به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند. تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در این ولت هم به 1770 توکن مختلف می‌رسد. به همین خاطر اگر قصد نگهداری درازمدت ارزهای دیجیتال را داشته باشید، می‌توانید از این ولت استفاده کنید.

کیف پول کوینومی (Coinomi wallet)

مزایا و معایب کیف پول کوینومی

در جدول زیر مهم‌ترین مزایا و معایب ولت کوینومی قابل مشاهده است:

مزایای کیف پول کوینومی معایب کیف پول کوینومی
استفاده از رابط بصری و UI خوب برای کاربران مبتدی گزارش شدن برخی شکاف‌های امنیتی
پشتیبانی از طیف گسترده بلاکچین‌ها و توکن‌های بازار عدم به‌روزرسانی نسخه منبع باز
امکان استیکینگ یا سواپ داخلی دریافت کارمزد برای تراکنش‌های داخلی
غیر حضانتی بودن کوینومی
پشتیبانی از سیستم‌ عامل‌های ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و IOS
ارائه نسخه وب

5. کیف پول کوین 98 (Coin98 Wallet)

Coin98 یک ولت غیرحضانتی است که می‌تواند کاربران بلاکچین را به دنیای وب 3 و پلتفرم‌های دیفای متصل کند. از این کیف پول می‌توان برای خرید، فروش و نگهداری انواع دارایی‌های دیجیتال استفاده کرد. در حال حاضر کیف پول کوین 98 از 70 بلاکچین مختلف پشتیبانی می‌کند. همین مسئله باعث شده تا بیش از 6 میلیون کاربر به سراغ نصب و استفاده از کوین 98 بروند.

کیف پول کوین 98 (Coin98 Wallet)

مزایا و معایب کیف پول کوین 98

اگر به دنبال مزایا و معایب این کیف پول هستید، در ادامه مهم‌ترین آنها را لیست کرده‌ایم:

مزایای کوین 98 معایب کوین 98
انتقال آسان دارایی‌های دیجیتال تعداد محدود ارزهای دیجیتال
امنیت بالا و غیر حضانتی بودن عدم انتشار نرم افزار مخصوص دسکتاپ و محدود بودن به وب
همکاری با بیش از 70 بلاکچین مختلف پیچیدگی کار با بخش‌های مختلف
بهره بردن از مرورگر Dapp برای دسترسی به وب 3
پشتیبانی از برنامه‌های دیفای
امکان دسترسی به انواع استخرهای نقدینگی
امکان ارسال توکن به چند آدرس مختلف به شکل همزمان

6. کیف پول آرموری (Armory wallet)

Armory یک کیف پول بیت کوینی مخصوص دسکتاپ است. این ولت به‌ خاطر امنیت و ارائه امکانات پیشرفته‌ای که دارد شناخته می‌شود. ولت آرموری نخستین بار توسط شرکت Armory Technologies و در سال 2013 راه‌اندازی شد. این کیف پول به دلیل تمرکز بر امنیت و ارائه طیف وسیعی از ویژگی‌ها، به‌عنوان محبوب‌ترین کیف پول‌ بیت کوینی بین کاربران با تجربه شناخته می‌شود. مخفی کردن IP آدرس، پشتیبانی از تراکنش‌های RBF و پشتیبانی از Segwit از جمله ویژگی‌های خاص این ولت است.

کیف پول آرموری (Armory wallet)

مزایا و معایب کیف پول آرموری

در جدول زیر به ویژگی‌های مثبت و منفی کیف پول آرموری پرداخته‌ایم:

مزایای کیف پول آرموری معایب کیف پول آرموری
امنیت بالای کیف پول پیچیدگی کار با این نرم افزار
پشتیبانی از احراز هویت چند عاملی و رمزنگاری قوی عدم پشتیبانی از سیستم عامل‌های اندروید و IOS
ارائه قابلیت‌های پیشرفته مثل مخفی کردن IP آدرس یا پشتیبانی از Segwit محدود بودن به بیت کوین
متن باز بودن نرم افزار

7. کیف پول گواردا (Guarda wallet)

Guarda یک ولت پول چند ارزی و غیر حضانتی است که در سال 2017 راه‌اندازی شد. این کیف پول در حال حاضر با بیش از 50 بلاکچین کار می‌کند و امکان خرید و فروش بیش از 300 ارز دیجیتال را فراهم آورده است. علاوه بر این کاربران در ولت گواردا امکان استیکینگ برخی از ارزهای دیجیتال مثل ترون، اتریوم، کاردانو و… را نیز دارد. همچنین در این کیف پول می‌توانید از ولت خود وام بگیرید یا در استخرهای وام دهی مشارکت داشته باشید.

کیف پول گواردا (Guarda wallet)

مزایا و معایب کیف پول گواردا

از جمله مزایا و معایب این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای کیف پول گواردا معایب کیف پول گواردا
ساده بودن و بهره‌گیری از طراحی بصری برای ساده‌سازی فرایندها تعداد توکن‌های محدود
امکان استیک کردن ارزهای دیجیتال گزارش شدن برخی موارد ناامنی
امکان سواپ داخلی
امکان وام دهی یا مشارکت در استخرهای نقدینگی
غیر حضانتی بودن

بهترین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال | معرفی 5 کیف پول

دسته دوم کیف پول‌ های ارز دیجیتال، ولت‌های سرد یا سخت افزاری هستند. این ولت‌ها به شکل فیزیکی تولید می‌شوند و امنیت بیشتری برای نگهداری بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دارند. با این حال چون دسترسی به آن‌ها مشروط به داشتن دستگاه فیزیکی کیف پول است، چندان مورد استقبال کاربران پویای دنیای کریپتو قرار نگرفته‌اند. اما اگر به دنبال بهترین و امن ترین کیف پول ارز دیجیتال هستید، توصیه می‌کنیم به سراغ کیف پول‌های سرد بروید. در ادامه چند کیف پول سرد معروف بازار را بررسی می‌کنیم. همچنین تعداد بیشتری از این نوع ولتت ها را می توانید در مقاله بهترین کیف پول های سخت افزاری مشاهده و با آن ها آشنا شوید.

1. کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) یک کیف پول سخت افزاری محبوب در بازار کریپتو است. این کیف پول پر فروش که توسط شرکت فرانسوی Ledger در سال ۲۰۱۹ معرفی شد. لجر نانو ایکس به دلیل امنیت بالا، رابط کاربری آسان و پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال مشهور شده است. اگر به دنبال بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای نگهداری بلندمدت هستید، پیشنهاد می‌کنیم از این کیف پول کمک بگیرید.

این کیف پول سخت افزاری دارای ابعاد 72*18.6*11.75 میلی‍متر است و فقط 34 گرم وزن دارد. در حال حاضر ولت سرد لجر نانو ایکس با قیمت 119 یورو به فروش می‌رسد. در ایران نیز می‌توانید با حدود قیمت 8 تا 10 میلیون تومان این کیف پول سرا را خریداری کنید.

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

مزایا و معایب کیف پول لجر نانو ایکس

در جدول زیر به بررسی مزایا و معایب این کیف پول سخت افزاری پرداخته‌ایم:

مزایای کیف پول لجر نانو ایکس معایب کیف پول لجر نانو ایکس
استفاده از تراشه امنیتی، احراز هویت دو عاملی و رمزنگاری قوی برای امنیت بیشتر قیمت بالا
پشتیبانی از طیف گسترده‌ای ارزهای دیجیتال صفحه نمایش کوچک
امکان استیکینگ ارزهای دیجیتال در ولت لجر نانو هک شدن اطلاعات کیف پول‌های لجر در سال 2021
امکان اتصال بلوتوثی به گوشی‌های هوشمند
رابط کاربری نه چندان پیچیده
وزن سبک و ابعاد مناسب برای نگهداری
امکان ذخیره سازی آفلاین
پشتیبانی از Segwit برای انجام معاملات بیت کوینی ارزان

2. کیف پول ترزور مدل تی (Trezor Model T)

کیف پول ترزور مدل تی (Trezor Model T) یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری محبوب بازار است.  این ولت توسط شرکت ساتوشی لب (SatoshiLabs) در سال ۲۰۱۸ ساخته شده و به خاطر امنیت بالا و رابط کاربری آسانی که دارد شناخته می‌شود. اگر قصد خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال را دارید و به دنبال یک گزینه امن هستید، به این ولت اعتماد کنید. مزیت مهم کیف پول ترزور مدل تی بهره‌مندی آن از یک نمایشگر رنگی کوچک است که استفاده از آن را برای کاربران ساده‌تر می‌کند. نکته دیگر اینکه ولت ترزور امکان استیکینگ ارزهای دیجیتال را نیز دارد.

کیف پول ترزور مدل تی حدود 179 یورو قیمت دارد؛ اما در ایران با قیمت 12 تا 14 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کیف پول ترزور مدل تی (Trezor Model T)

مزایا و معایب کیف پول ترزور مدل تی

برای بررسی بیشتر توصیه می‌کنیم به مزایا و معایب کیف پول ترزور توجه کنید:

مزایای کیف پول ترزور مدل تی معایب کیف پول ترزور مدل تی
احراز هویت دو عاملی، استفاده از تراشه برای حفاظت بیشتر و رمزنگاری قوی ترزور قیمت بالا
پشتیبانی از طیف گسترده‌ ارزهای دیجیتال عدم پشتیبانی از برخی ارزهای دیجیتال
امکان استیکینگ ارزهای دیجیتال در داخل کیف پول پیچیدگی کار با ترزور برای کاربران مبتدی
صفحه نمایش لمسی رنگی
امکان ذخیره سازی آفلاین

3. کیف پول کیپ کی (KeepKey)

کیف پول کیپ کی (KeepKey) یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری بازار است. معرفی این کیف پول به سال 2015 میلادی بر می‌گردد که توسط شرکت KeepKey انجام شد. این کیف پول به دلیل رابط کاربری ساده، پشتیبانی از تعداد زیاد توکن‌ها و داشتن قیمت مناسب توانسته به یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال تبدیل شود. تا جایی که می‌توان آن را رقیب جدی دو برند ترزور و لجر نانو به‌حساب آورد.

کیف پول کیپ کی حدود 79 دلار در بازارهای جهانی قیمت دارد؛ اما در ایران به سختی می‌توانید آن را پیدا کنید.

کیف پول کیپ کی (KeepKey)

مزایا و معایب کیف پول کیپ کی

در جدول زیر به مزایا و معایب این کیف پول سخت افزاری اشاره کرده‌ایم:

مزایای کیف پول کیپ کی معایب کیف پول کیپ کی
قیمت مناسب نسبت به برندهای ترزور و لجر نانو عدم بهره‌‌مندی از باتری داخلی
امنیت بالا عدم دارا بودن وب ولت
رابط کاربری ساده برای کاربران مبتدی عدم پشتیبانی از اتصال بلوتوثی
صفحه نمایش بزرگ و رنگی
پشتیبانی از 40 بلاکچین و بیش از 1300 توکن مختلف
سازگاری با سیستم‌ عامل‌های مختلف
اتصال آسان

4. کیف پول کول ولت اس (CoolWallet S)

کیف پول کول ولت اس (CoolWallet S)  از جدیدترین کیف پول‌های سرد بازار است که توانسته به‌عنوان یک رقیب جدی برای برندهای ترزور و لجر مطرح شود. این کیف پول توسط شرکت CoolBitX در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است و به دلیل طراحی منحصر به فردی که دارد شناخته می‌شود. کیف پول کول ولت اس شبیه کارت‌های بانکی است و از یک رابط کاربری ساده بهره‌ می‌برد. همچنین ارزهای زیادی را پشتیبانی می‌کند.

فروش کیف پول کول ولت اس با قیمت 149 دلار در بازارهای جهانی انجام می‌شود. در ایران هم این کیف پول را با حدود قیمت 3 تا 4 میلیون تومانی می‌توان پیدا کرد.

کیف پول کول ولت اس (CoolWallet S)

مزایا و معایب کیف پول کول ولت اس

در جدول زیر به طور خلاصه مزایا و معایب این کیف پول را بررسی کرده‌ایم:

مزایای کیف پول کول ولت اس معایب کیف پول کول ولت اس
رمزنگاری قوی و پشتیبانی از احراز هویت دو عاملی نداشتن صفحه نمایش رنگی
پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال ابعاد نسبتاً بزرگ
امکان اتصال به گوشی‌های هوشمند عدم پشتیبانی از برخی توکن‌ها
پشتیبانی از بلوتوث
دارای اکسچنج داخلی
طراحی منحصر به فرد

5. سیف پل اس وان (SafePal S1)

یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری مطرح بازار، SafePal S1 نام دارد. طراحی این کیف پول نیز از بیرون شبیه یک کارت بانکی است. با این تفاوت که دارای صفحه نمایش لمسی بوده و امکان اسکن QR کد را نیز دارد. ویژگی ذکر شده به این کیف پول اجازه می‌دهد تا به اپلیکیشن Safepal وصل شده و امکان برقراری اتصال بی سیم را داشته باشد.

کیف پول SafePal S1 از استانداردهای امنیتی CC EAL5+ بهره می‌برد و حساب‌های شما را از خطرات هک و آسیب‌های فیزیکی در امان نگه می‌دارد. با این کیف پول می‌توانید به خرید و فروش بیش از 1000 ارز دیجیتال بپردازید.

نکته دیگر اینکه کیف پول سیف پال امکان اتصال به گوشی‌های هوشمند اندروید و IOS را دارد. همچنین می‌توانید از افزونه‌های تحت وب هم برای پشتیبانی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

سیف پل اس وان (SafePal S1)

مزایا و معایب کیف پول سیف پال اس 1

در جدول زیر به مهم‌ترین مزایا و معایب این کیف پول پرداخته‌ایم:

مزایای کیف پول سیف پال اس 1 معایب کیف پول سیف پال اس 1
یک کیف پول سخت افزاری هوشمند است ناشناخته بودن بین کاربران بلاکچین
از نمایشگر لمسی بهره می‌برد تعداد پایین توکن‌های پشتیبانی شده
ظاهری شیک دارد عدم ارائه امکانات ویژه نسبت به کیف پول‌های ترزور و لجر
ضد ضربه و خش بوده و در برابر خطرات فیزیکی مقاوم است قیمت بالا
امنیت بالایی دارد و از دارایی‌های مالی به خوبی محافظت می‌کند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال بدون کارمزد

تا اینجا 20 کیف پول ارز دیجیتال مختلف را بر اساس سخت افزاری و نرم افزاری بودن و عرضه برای گوشی‌های موبایل یا کامپیوترهای دسکتاپی بررسی کرده‌ایم؛ اما یکی از ملاک‌های انتخابی مهم میزان کارمزد دریافتی کیف پول‌های ارز دیجیتال است. اغلب کیف پول‌ها برای مدیریت و پشتیبانی بهتر کارمزد مشخصی را از کاربران خود دریافت می‌کنند؛ که این کارمزد علاوه بر فی شبکه است و اختصاص به خود کیف پول دارد. با این حال هستند کیف پول‌هایی که صرفاً کارمزد دریافتی‌شان مربوط به کارمزد شبکه است. مسلماً کاربران ترجیح می‌دهند به سراغ چنین کیف پول‌هایی بروند تا کارمزد کمتری هم بپردازند. فهرست زیر بهترین کیف پول های ارز دیجیتال را نشان می‌دهد که همین ویژگی را دارند:

  • کیف پول لجر نانو ایکس
  • کیف پول کوین بیس ولت
  • کیف پول مای سلیوم
  • کیف پول اکسودوس
  • کیف پول اتمیک ولت
  • کیف پول بلاکچین ولت

برای کاهش کارمزد شبکه نیز می‌توان راهکارهای متعددی را لحاظ کرد. به‌عنوان مثال اگر تراکنش‌های مالی خود را در زمان‌های کم ترافیک‌تر انجام دهید، کارمزد کمتری هم می‌پردازید. همچنین انتخاب شبکه تراکنش هم اهمیت ویژه‌ای در میزان کارمزد دارد. برای مثال اگر قصد جابه‌جایی تتر را دارید، بهتر است از شبکه TRC-20 استفاده کنید؛ زیرا سرعت انجام تراکنش و میزان کارمزد آن نسبت به تتر شبکه اتریوم پایین‌تر است.

در مقاله کیف پول ارز دیجیتال بدون کارمزد، درباره این ولت ها بیشتر و مفصل تر صحبت کرده ایم که می توانید آن را هم مطالعه کنید.

بهترین کیف پول تتر

تتر مهم‌ترین استیبل کوین بازارهای کریپتو است. اغلب کاربران برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا فعالیت در پلتفرم‌های وب 3 از تتر USDT استفاده می‌کنند. تقریباً تمامی ولت‌های بازار ارز دیجیتال تتر را در خود دارند. اما چیزی که باعث می‌شود کاربران به دنبال بهترین کیف پول ارز دیجیتال تتری باشد، به ویژگی‌هایی مثل پشتیبانی از انواع شبکه تتر، امکان استیک کردن تتر، کارمزد دریافتی برای انتقال تتر و مواردی از این دست بر می‌گردد. بر این اساس کیف پول‌های زیر بهترین کیف پول های تتر برای کاربران ایرانی است:

  • کیف پول لجر نانو ایکس
  • کیف پول تراست ولت
  • کیف پول متامسک
  • کیف پول کوین بیس ولت
  • کیف پول اتمیک ولت

در انتخاب بهترین کیف پول برای تتر حواستان به امکان ارسال و دریافت تتر هم باشد. به نحوی که بتوانید از طریق صرافی‌های داخلی هم به آن‌ها تتر واریز کنید یا در زمان برداشت، بتوانید از همین طریق دارایی‌های خود را نقد نمایید. البته اگر قصد چنین کاری را داشته باشید، انتخاب صرافی مناسب هم اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند؛ زیرا باید به سراغ گزینه‌هایی بروید که امن باشند و بتوان به آن‌ها اطمینان کرد.

اطلاعات بیشتر درباره ولت های ارز دیجیتال مناسب تتر را می توانید در دو مقاله بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها و بهترین کیف پول تتر TRC20 به دست آورید.

معرفی بهترین کیف پول ها برای استیکینگ ارز دیجیتال

یکی از راه‌های کسب درآمد در دنیای کریپتو استیک کردن ارزهای دیجیتال است. در این فرایند می‌توانید ارزهای دیجیتال را در استخرهای نقدینگی استیک کنید و به‌صورت روزشمار و سالانه از سود استیکینگ بهره‌مند شوید. خوشبختانه بسیاری از کیف پول‌های ارز دیجیتال هم امکان استیکینگ را دارند. برای مثال می‌توانید به سراغ کیف پول‌های زیر بروید:

  • کیف پول تراست ولت
  • کیف پول اتمیک ولت
  • کیف پول متامسک
  • کیف پول اکسودوس
  • کیف پول لجر نانو ایکس

البته برای انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال مناسب استیکینگ باید مواردی مثل امنیت ولت، نرخ سوددهی، نوع استیکینگ و تنوع ارزهای دیجیتال را نیز در نظر بگیرید. اطلاعات بیشتر در این زمینه را می توانید با مطالعه مقاله معرفی بهترین کیف پول ها برای استیکینگ ارز دیجیتال به دست آورید.

سخن آخر

امروزه کیف پول‌های متعددی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در دسترس هستند. همین مسئله کار را برای انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال ساخت کرده است. در این مقاله 20 ولت برتر بازار را بر اساس نظرسنجی‌های سال 2024 معرفی کیف پول ارز دیجیتال کردیم. در انتخاب این ولت‌ها سعی شده تا تنوع نیز لحاظ شود. اگر درباره کیف پول‌ها و انتخاب آنها سوال دیگری دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما هستیم.

سوالات متداول

 کدام نوع کیف پول برای من مناسب تر است؟

در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال باید فاکتورهای متعددی را در نظر گرفت. اول اینکه قصد دارید با چه دستگاهی به کیف پول خود وصل شوید؟ کار با کامپیوتر برایتان راحت‌تر است یا گوشی هوشمند؟ نکته بعدی اینکه چه انتظاراتی را از کیف پول خود دارید؟ برای مثال به استیک ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستید یا خیر؟ همچنین مواردی مثل سادگی کار با کیف پول، میزان امنیت، نوع ارز دیجیتالی که قصد خرید و فروش آن را دارید، فعالیت در بازارهای NFT یا پلتفرم‌های وب 3 و مواردی از این دست را باید در انتخاب کیف پول در نظر بگیرید و سپس به گزینه دلخواهتان برسید.

امن‌ ترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

اگر به دنبال بهترین و امن ترین کیف پول ارز دیجیتال می‌گردید، بهتر است به سراغ کیف پول‌های سرد یا سخت افزاری بروید. مدل‌های مختلف لجر نانو و ترزور بین کاربران کریپتو معروف‌تر هستند؛ اما مواردی مثل کیپ کی یا کول ولت اس هم می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال با کمترین کارمزد کدام است؟

کیف پول‌هایی مثل تراست ولت یا اتمیک ولت بابت تراکنش‌های داخلی کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌کنند؛ اما کماکان باید برای انجام معاملات کارمزد شبکه بلاکچین را بپردازید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. niimaa گفت:

    سلام
    من داخل این صرافی MSITACOIN ثبت نام کردم و مقداری بیت کوین داخل ولت ریختم اما الان می خواهم وارد بشم پیام داده که کد 2FA که به تلگرام شما فرستادیم رو بفرستید تا بتونید وارد اکانت بشید در صورتی که این صرافی هیچی اطلاعی از اینکه من تلگرام دارم یا خیر ندارد میشه راهنمایی کنید .

  2. hasann گفت:

    سلام یک سوال داشتم که ابتدایه.مثلا من نرم افزار trust wallet رو دانلود میکنم و ارز هم داخلش وارد میکنم.تراست ولت نرم افزار صرافی بایننسه فک کنم.حالا اگه یک روز بلفرض بایننس ورشکست شد چی بحال ارز مردم میاد که داخی نرم دفزار تراست ولت هست میاد.یعنی اون صرافی میتونه حساب مردم رو خالی کنه.ممنون از جوابتون.

  3. حامد صائمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر. برای برداشت از کیف پول بلاک چین نسخه اندروید . مشکل برداشت دارم خطایی هم که میده در تصویر مشخص هست. هر کسی بتونه کمک کنع واقعا برای برداشتش شیرینی خوبی میدم .