پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال
بازدید 75

پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال در سال 2024

پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال بیشتر از هر چیز به آینده بیت کوین وابسته است. بیت کوین قدیمی‌ترین رمزارز بازار بوده و بیشترین سهم را در بازار کریپتو دارد. (سهم بازار بیت کوین در حال حاضر – دسامبر 2023- حدود 47.7 درصد است.) برای آینده بیت کوین و در نتیجه آینده ارزهای دیجیتال می‌توان دو سناریو را در نظر گرفت. سناریو اول، رشد قیمتی بیت کوین و آلت کوین‌ها در سال 2024 میلادی است. سناریو دوم هم مقابل این سناریو قرار می‌گیرد و  ریزش بازار را پیش بینی ارزهای دیجیتال می‌کند. در ادامه قصد داریم درباره آینده بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال صحبت کنیم و ببینیم احتمال وقوع کدام سناریو بیشتر است. اگر هم علاقه مند به بررسی آینده ارزهای دیجیتال به صورت تکی هستید، می توانید به مقالات مربوط به هر ارز مانند پیش بینی قیمت تتر مراجعه کنید.

پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال | آینده بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال چیست؟

با در نظر گرفتن چرخه‌های قیمتی بیت کوین، می‌توان به سراغ پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال رفت. بسیاری از کارشناسان مالی معتقدند اگر چرخه قیمتی این ارز دیجیتال را در بازه‌ زمانی 2013 تا 2019 با زمان حال مقایسه کنید، مشخص می‌شود که هنوز چرخه آخر قیمتی بیت کوین تکمیل نشده است؛ به همین خاطر می‌توان انتظار رشد قیمتی این ارز دیجیتال را تا بازه‌های 100 هزار دلار یا حتی 200 هزار دلار هم داشت.

در حال حاضر (پایان سال 2023 میلادی) قیمت بیت کوین حدود 43 هزار دلار ارزش دارد و با توجه به رخدادها و اتفاق‌های پیش رو می‌توان دو سناریو مختلف را برای بازار بیت کوین پیش‌ بینی کرد. این دو سناریو مورد تایید کارشناسان تجاری بایننس و سایت مشهور Forbes است. در ادامه این دو سناریو و دلایل تحقق آن‌ را بررسی می‌کنیم:

1.      بازار گاوی و رشد قیمتی بیت کوین در سال 2024

اغلب پیش بینی‌ها درباره آینده بیت کوین، خبر از رشد قیمتی آن می‌دهد. به فراخور این رشد، می‌توان درباره پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال نیز منتظر یک رشد دوباره بود. تا جایی که می‌توان انتظار شکست سقف‌ تاریخی بیت کوین را در سال 2024 داشت و چشم‌ انتظار رشد قیمتی آلت کوین‌ها نیز بود.

در تایید این پیش‌ بینی، دلایل متعددی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

Bull market and Bitcoin price growth in 2024

کاهش ارزش دلار در سال 2024

در سال 2023 بانک‌های امریکا چندین مورد ورشکستگی را پشت سر گذاشتند. با وجود حمایت‌های دولت و افزایش نرخ بهره، پیش‌بینی می‌شود روند رکود بازارهای مالی در امریکا و ورشکستگی بانک‌ها همچنان ادامه داشته باشد. برای جلوگیری از این اتفاق، دولت امریکا چاره‌ای جز چاپ پول بیشتر و حمایت از بانک‌ها ندارد. در این صورت با کاهش ارزش دلار، دوباره بازارهای جهانی همان اتفاقی را تجربه می‌کنند که در طول همه‌گیری کرونا رخ داد.

نیکولاس سایبرس (Nicholas Sciberras) یکی از تحلیل‌گران مطرح فوربس معتقد است در این سناریو، نقش بیت کوین به‌عنوان یک دارایی شناخته شده و ارزشمند می‌تواند جذاب باشد و قوانین بازی را مجدداً عوض کند. در این صورت باید منتظر یک بازار گاوی برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بود.

کاهش ارزش دلار در سال 2024

نوآوری‌های بیت کوین

بیت کوین از همان ابتدا به‌عنوان یک راه‌حل همتا به همتا برای پرداخت‌های مالی شناخته می‌شد؛ اما هزینه بالای تراکنش‌ها و مقیاس‌پذیری پایین باعث شده تا این ارز دیجیتال نتواند به هدف اصلی خود دست پیدا کند. با این حال اما نوآوری‌های بلاکچین بیت کوین مثل راه‌اندازی شبکه لایتنینگ و توکن‌های BRC-20 می‌توانند به زودی زمین بازی را عوض کنند. سایت میهن بلاکچین شبکه لایتنینگ را این‌گونه توضیح داده است:

«لایتنینگ یک راهکار لایه دو و خارج از شبکه (Off-chain) برای شبکه بیت کوین است که با میسر ساختن کانال‌های پرداخت، امکان پرداخت‌ امن دو‌طرفه بین دو یا چند نفر را بدون نیاز به اعتماد فراهم می‌کند. با توجه به سرعت بالا و کارمزد کم این راهکار، این شیوه می‌تواند گزینه مناسبی برای پرداخت‌های خرد روزانه باشد. همچنین از آنجا که این راهکار فقط در هنگام باز کردن و بستن کانال پرداخت اطلاعات را در شبکه اصلی بیت کوین ثبت می‌کند، می‌تواند منجر به کاهش بار هر چند اندک شبکه بیت کوین نیز شود.»

در پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال باید آینده بلاکچین بیت کوین را نیز در نظر داشت. اگر استفاده از این کوین مورد پذیرش بازارهای جهانی قرار گیرد، می‌تواند بیت کوین را از یک دارایی ذخیره شده، به یک روش پرداخت تبدیل کند. مسئله‌ای که بدون شک باعث افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد.

Bitcoin innovations

احتمال تصویب اولین صندوق سرمایه‌گذاری اسپات ETF برای بیت کوین

سردمدار تحولات مهم برای رشد قیمتی بیت کوین، خبر تصویب اولین ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا (SEC) خواهد بود. در ژوئن 2023 بلک راک (BlackRock)، بزرگترین مدیر دارایی جهان، طرحی را برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس امریکا ارائه کرد. پس از این اتفاق، شرکت‌های سرمایه‌گذاری دیگر هم درخواست راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری را ارائه کردند. در حال حاضر 11 صندوق ETF منتظر تصمیم نهایی سازمان بورس امریکا هستند.

اگرچه هنوز کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا تصمیمی در رد یا تصویب این صندوق‌ها نگرفته، اما آخرین مهلت کمیسیون SEC برای تایید یا رد این درخواست‌ها 10 ژانویه 2024 خواهد بود.

در صورتی که راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری اسپات بیت کوین تصویب شود، امکان سرمایه‌گذاری مستقیم روی بیت کوین بدون نیاز به کسب مالکیت این دارایی فراهم خواهد شد. این شکل از سرمایه‌گذاری مشروعیت بیشتری به بازار کریپتو می‌دهد و احتمالاً پول زیادی را به بازار کریپتو وارد می‌کند که می‌تواند نوید دهنده یک رشد قیمتی چشمگیر باشد.

بسیاری از کارشناسان دلیل رشد قیمتی بیت کوین در سال 2023 را نیز شایعات تصویب صندوق‌های ETF می‌دانند.

احتمال تصویب اولین صندوق سرمایه‌گذاری اسپات ETF برای بیت کوین

شمارش معکوس برای هاوینگ چهارم بیت کوین در سال 2024

شمارش معکوس هاوینگ بیت کوین در سال 2009 ساتوشی ناکاموتو برای توزیع بیت کوین از الگوریتمی استفاده کرد که سیستم توزیع و تایید تراکنش‌های بیت کوین را مدیریت کند. این الگوریتم با نام ماینینگ شناخته می‌شود. بر این اساس، ماینرها به ازای تایید تراکنش‌های هر بلاک، مقدار مشخصی بیت کوین را به‌عنوان پاداش دریافت خواهند کرد. نکته این‌جاست که مبلغ این پاداش پس از تایید هر 210 هزار بلاک جدید، نصف می‌شود. به این فرایند نصف شدن پاداش، اصطلاحاً هاوینگ بیت کوین می‌گویند. برای مثال در سال 2009 پاداش تایید هر بلاک 50 بیت کوین بود؛ اما در حال حاضر پاداش ماینرها حدود 6.5 بیت کوین است.

به ‌طور معمول فاصله زمانی هر هاوینگ با هاوینگ بعدی حدود 4 سال می‌شود. نکته مهم شروع رشد قیمتی بیت کوین پس از هر هاوینگ بوده است. بر اساس داده‌های موجود، پیش بینی می‌شود هاوینگ چهارم بیت کوین در ماه می 2024 (اواسط بهار1403) رخ دهد.

به همین خاطر با توجه به چرخه‌های قبلی بیت کوین، درباره پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال نیز در سال 2024 می‌توان چشم‌انتظار یک رشد‌ دیگر بود.

Countdown to Bitcoin's Fourth Halving in 2024

2.     بازار خرسی و افت قیمت بیت کوین

وقتی درباره پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال و بیت کوین صحبت می‌کنیم، در کنار سناریوهای مثبت باید سناریوهای منفی را نیز در نظر بگیریم. همان‌طور که بسیاری از اقتصاددانان نسبت به آینده بیت کوین خوش‌بین هستند، برخی از تحلیل‌گران هم نظر متفاوتی نسبت به بازار دارند و معتقدند سال‌های‌ 2024 و 2025 روزهای خوبی برای بیت کوین نخواهد بود. در تایید این سناریو می‌توان به دلایل زیر اشاره کرد:

ملاحظات زیست محیطی بیت کوین

یکی از ایرادهایی که به بیت کوین و شبکه آن گرفته می‌شود، الگوریتم اثبات کار آن است که برای تایید تراکنش‌ها نیاز به مصرف انرژی بالایی دارد. این مسئله همواره نگرانی‌های محیط‌ زیستی متعددی برای بیت کوین ایجاد کرده است. همین مسئله باعث شده تا دولت‌ها سخت‌گیری بیشتری نسبت به راه‌اندازی ماینرهای بیت کوین داشته باشند.

برای مثال استخراج ماینرهای بیت کوین در امریکا شامل 30 درصد مالیات می‌شود. در برخی از کشورها نیز استخراج بیت کوین به خاطر مصرف بالای انرژی و مسائل زیست محیطی ممنوع بوده یا با محدودیت‌هایی روبرو است. بعضی از کارشناسان معتقدند در صورت ادامه‌دار شدن این مشکل، ممکن است قیمت بیت کوین با ریزش روبرو شده یا به‌عنوان یک تکنولوژی ناکارآمد کنار گذاشته شود.

بر این اساس درباره پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال هم گفته می‌شود که با کنار گذاشته شدن بیت کوین، ممکن است سایر رمزارزها نیز با ریزش‌های عجیب و غریبی روبرو شوند.ویدیو زیر میتواند در مورد پیدا کردن بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 به شما کمک کند.

هاوینگ بیت کوین

اگرچه مسئله هاوینگ بیت کوین اغلب باعث رشد قیمتی این ارز دیجیتال شده، اما برخی از مفسران معتقدند با هاوینگ مجدد و کاهش پاداش ماینرها، این بار همه چیز برعکس پیش برود. درواقع هزینه‌های زیاد ماینینگ ممکن است دیگر برای ماینرها به‌صرفه نباشد و بسیاری از ماینرها ورشکست شوند. این مسئله باعث ایجاد تنش در بازار شده و قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار می‌دهد که ممکن است منجر به کاهش قیمت آن شود.

Bitcoin halving

مسائل سیاسی

بیت کوین و ارزهای دیجیتال هنوز قوانین مشخصی در بسیاری از کشورها ندارند. به همین خاطر گاهی اوقات موضع‌گیری‌های سیاسی قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای مثال بسیاری از کارشناسان ریزش اولیه بازار در سال 2021 را ناشی از خبر ممنوعیت استخراج بیت کوین در چین می‌دانند.

نکته دیگر اینکه اگر بیت کوین به خاطر پذیرش گسترده انحصار پول‌های فیات کشورها را تهدید ‌کند، ممکن است دولت‌ها تصمیم‌های نگران‌کننده‌ای درباره بیت کوین بگیرند. در این صورت نیز نمی‌توان درباره پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال خوش‌بین بود.

بررسی تاریخچه قیمت بیت کوین

پس از اینکه به سراغ پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال پرداختیم، مهم است که چرخه‌های رشد قیمتی بازار را بررسی کنیم. برای این کار باید بررسی رشد بیت کوین را از ابتدای پیدایش آن، یعنی سال 2009 مورد بررسی قرار دهیم. برای بررسی سایر ارزها نیز می توانید به مقاله مربوطه مانند تاریخچه تتر مراجعه کنید.

همینطور که در صرافی نوبیتکس گفته شده:

بهترین زمان برای خرید و فروش USDT، بستگی به استراتژی معاملاتی هر تریدر یا سرمایه‌گذار و شرایط بازار بستگی دارد. اگر از تتر برای کاهش ریسک نوسانات بازار ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنید، بهترین زمان برای خرید تتر موقعی است که بازار پرنوسان بوده یا در ابتدای روند نزولی قرار دارد.اما اگر از Tether برای سرمایه‌گذاری دلاری استفاده می‌کنید، بهترین زمان خرید و فروش تتر به قیمت دلار در بازار آزاد ایران بستگی دارد. خرید تتر در مواقعی که قیمت دلار در بازار آزاد پایین است و فروش آن زمانی که قیمت دلار بالاست، می‌تواند استراتژی مناسبی برای خرید و فروش تتر باشد.

اولین رشد بیت کوین: آوریل تا ژوئن 2011

اولین رشد جدی بیت کوین، مربوط به سال 2011 میلادی است. پس از اینکه بیت کوین کمی جدی‌تر گرفته شد، این ارز دیجیتال اولین رشد قیمتی جدی خود را پشت سر گذاشت. در این دوره ارزش بیت کوین از 0.3 دلار به حدود 29.6 دلار رسید. یک رشد 3200 درصدی در کمتر از سه ماه. اتفاقی که باعث شد تا توجه تمام سرمایه‌گذاران جهانی به بیت کوین جلب شود. البته این رشد، با یک ریزش سریع همراه بود. به نحوی که ارزش بیت کوین تا نوامبر 2011 به حدود 2 دلار رسید. مهم‌ترین اتفاق‌ در این دوره، شکل گرفتن صرافی‌های ارز دیجیتال در بریتانیا و برزیل بود.

Bitcoin's First Growth: April-June 2011

دومین رشد بیت کوین: ژانویه تا نوامبر 2013

دو سال پس از پامپ اولیه بیت کوین، این ارز دیجیتال کم‌کم جایگاه خودش را بین سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر پیدا کرد. سال 2013 سال عجیبی برای بیت کوین بود. سالی که در دو بازه زمانی، قیمت بیت کوین تا 1156 دلار نیز صعود داشت. جهش اول از ابتدای ژانویه شروع شد که قیمت بیت کوین را از 12 دلار به 263 دلار رساند. البته این قیمت چندان پایدار نماند و بهای بیت کوین تا ماه می به حدود 60 دلار رسید.

اما این پایان کار بیت کوین در سال 2013 نبود. این ارز دیجیتال یک بار دیگر از اوایل اکتبر اوج گرفت و این بار تا مرز 1156 دلار رشد کرد؛ با این حال فقط سه روز در این بازه قیمتی دوام آورد و دوباره ارزش آن به حدود 760 دلار رسید. این افت قیمتی تا حدود سال 2015 میلادی ادامه پیدا کرد. جایی که بیت کوین با ارزش 315 دلاری معامله می‌شد.

رشد قیمتی بیت کوین در سال 2013 با محبوبیت این بازار در بین چینی‌ها همراه بود. از دیگر اتفاق‌های این بازه زمانی می‌توان به ورشکست شدن بانک‌های قبرس و از کار افتادن سرورهای صرافی MtGox اشاره کرد.

دومین رشد بیت کوین: ژانویه تا نوامبر 2013

سومین رشد بیت کوین: دسامبر 2016 تا دسامبر 2017

بسیاری از کاربران قدیمی بازار کریپتو در ایران، رشد قیمتی این ارز دیجیتال در سال 2017 را به خاطر دارند. بیت کوین در حد فاصل دسامبر 2016 تا دسامبر 2017 بیش از 1950 درصد رشد کرد. این رمزارز تا قبل از شروع دسامبر 2016 کمتر از هزار دلار قیمت داشت؛ اما در یک رشد چشمگیر تا اواسط دسامبر 2017 ارزش آن به 20 هزار دلار رسید.

هارد فورک بیت کوین کش، هارد فورک بیت کوین گلد، پذیرش بیت کوین به‌عنوان یک روش پرداخت در ژاپن و البته دومین هاوینگ بیت کوین مهم‌ترین اتفاق‌های این بازه یک ساله بود.

پس از این رشد سرسام‌آور، برای نخستین بار اقتصاددان‌ها و معامله‌گران به سراغ پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال رفتند و صحبت درباره این موضوع اوج گرفت.

Bitcoin's Third Growth: December 2016 to December 2017

چهارمین رشد بیت کوین: ژوئیه تا ژوئن 2019

ارزش بیت کوین هر بار که به سقف تاریخی جدیدی رسیده، همواره با یک ریزش هم همراه بوده است. در سال 2017 و 2018 نیز بیت کوین بیش از 85 درصد ارزش خودش را از دست داد و قیمت آن به حدود 3100 دلار رسید. تا اینکه در ژوئیه 2019 مجدداً در یک بازه 6 ماهه یک رشد چشمگیر را پشت سر گذاشت. این بار ارزش بیت کوین به حدود 13900 دلار رسید و به یکه‌تاز بازار کریپتو تبدیل شد.

از اتفاق‌های مهم این بازه زمانی می‌توان به هک شدن صرافی بایننس، پذیرش بیت کوین توسط شرکت مخابراتی AT&A و همچنین پذیرش آن در بازار غیرمتمرکز سامسونگ اشاره کرد.

چهارمین رشد بیت کوین: ژوئیه تا ژوئن 2019

پنجمین رشد بیت کوین: سپتامبر 2020 تا نوامبر 2021

پنجمین رشد بیت کوین به سال 2021 میلادی برمی‌گردد. جایی که اقتصاد جهانی در پی شیوع کرونا در یک رکود کامل به سر می‌برد؛ اما بازار کریپتو هر روز داغ و داغ‌تر می‌شد. بیت کوین در ابتدای سال 2020 حدود 7200 دلار ارزش داشت. ولی وحشت سرمایه‌گذاران جهانی از رکود پیش‌آمده باعث شد تا توجه‌ها به سمت بازار ارزهای دیجیتال جلب شده و ارزش بیت کوین هر روز بیشتر شود. تا جایی که در دسامبر 2020 قیمت بیت کوین به سقف تاریخی خود رسید و سپس در کمتر از یک ماه این سقف را شکست و رشد خود را تا آوریل 2021 ادامه داد. اوج قیمت بیت کوین در پنجمین رشد قیمتی‌اش حدود 64 هزار دلار بود.

هاوینگ سوم بیت کوین، صدور مجوز برای نگهداری بیت کوین در بانک‌های امریکا، پذیرش بیت کوین در پلتفرم پرداخت پی پال، راه‌اندازی اولین صندوق سرمایه‌گذاری ETF بیت کوین در بورس تورنتو، سرمایه‌گذاری شرکت‌های اسکوئر و مایکرواستراتژی در بیت کوین، تعطیلی مزارع استخراج ارز دیجیتال در چین، پذیرش بیت کوین در السالوادور به‌عنوان اولین کشور و موج شکل گرفته در شبکه‌های اجتماعی از مهم‌ترین اتفاق‌های این دوره بود.

البته پس از این رشد چشمگیر، با ممنوع شدن استخراج ارزهای دیجیتال در چین و چند اتفاق دیگر، بیت کوین مجدداً وارد یک بازه اصلاحی شد و حدود 56 درصد ارزش خود را از دست داد؛ اما درست جایی که همه از زمستان کریپتو حرف می‌زدند، یک‌بار دیگر در ژوئیه 2021 بیت کوین روند افزایشی خود را در پیش گرفت و این بار ارزشش از حدود 28400 دلار به حدود 69 هزار دلار رسید. جایی که تا به امروز سقف تاریخی بیت کوین محسوب می‌شود.

5th Bitcoin Growth: September 2020 to November 2021

سخن آخر

درباره پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال می‌توان دو سناریو را در نظر گرفت. در سناریو اول با توجه به چرخه‌های بیت کوین، هاوینگ 4 ساله آن و تصویب صندوق‌های ETF در بورس امریکا، می‌توان پیش بینی کرد بیت کوین در سال 2024 روند صعودی خود را ادامه داده و حتی سقف تاریخی خود را نیز پشت سر بگذارد. دومین سناریو نیز مربوط به ریزش قیمتی بیت کوین می‌شود که اگر اتفاق بیفتد، باعث ریزش سایر ارزهای دیجیتال هم خواهد شد.

در حالت کلی احتمال رخ دادن سناریوی اول بیشتر است؛ اما نمی‌توان با قطعیت درباره روند صعودی بیت کوین و ارزهای دیجیتال نظر داد. به همین خاطر باید ریسک ورود به این بازار را در نظر گرفته و سپس اقدام کرد. اگر درباره آینده ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در این بازار سوال دیگری دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

سوالات متداول مقاله پیش بینی آینده ارزهای دیجیتال

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت کدام رمزارزها هستند؟

برای سرمایه گذاری بلند مدت باید به سراغ ارزهای دیجیتالی رفت که پروژه موفقی را دنبال می‌کنند و نقش موثری در تکنولوژی‌های بلاکچینی دارند. در مقاله «بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت» می‌توانید بهترین رمزارزهای 2023 را برای سرمایه گذاری پیدا کنید.

بهترین ارزهای دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری کدام رمزارزها هستند؟

اگر در جستجوی ارزهای دیجیتال ارزان و پرریسک برای سرمایه گذاری می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «ارزهای دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری» را در ادامه بخوانید.

کم ریسک‌ترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری چیست؟

تتر بهترین و کم ریسک‌ترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری است. این ارز دیجیتال قیمت ثابتی داشته و به‌صورت یک به یک با دلار لینک شده است. به همین خاطر کمترین نوسان را در بازار دارد و گزینه مناسبی برای حفظ سرمایه خواهد بود. برای خرید تتر با کمترین قیمت می‌توانید از صرافی نوین تتر استفاده کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. احمد سهیلی گفت:

    سلا از نظر من طرفدارا و حمایت افراد مشهور از ارزهای دیجیتال یکی از عوامل تاثیرگذار تو آینده کریپتوکارنسی هستش. ی مثال معروف برای این موضوع، حمایت ایلان ماسک از دوج کوین هست که باعث شد قیمت این رمزارز رشد بی سابقه‌ای را تجربه کنع. هر چقدر افراد مشهور مثل سرمایه‌گذاران و کارآفرینان و … درباره ارزهای دیجیتال صحبت کننن و از آن حمایت کنن، میتونن روی افراد زیادی تاثیر بزارن و اونها رو علاقه‌مند به بازار رمزارزها کنن.

  2. ماهان رضایی گفت:

    سلام من مقدار۰٫۲بیت کویت تو سایتcryptofree.casa دارم میخام برداشتش کنم و به دلار تبدیلش کنم میخوام بدونم که تو صرافی شما امکانش هست همچین چیزی یا نه??

  3. کامران گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    قیمت هر واحد توکن شیبا ۱ تومان میشه چطور میشه شخصی دو ماه قبل ۲۰ میلیون خریده باشع و الان ۲۰ میلیون شده باشع ۱۵۰ میلیون؟ چنین چیزی می شود؟

  4. مینا گفت:

    سلام
    من 22 سالمه و نزدیک بع 50 تومن پول دارم میخواستم بدونم بین تتر و دلار و طلا کردومش بهتره که توی اون سرمایه گزاری انجام بدم خیلی خوشحال میشم بتونید بهم کمک کنید ممنونم