کارمزد انتقال تتر
بازدید 3522
yekta 312 روز پیش 4 دیدگاه

کارمزد انتقال تتر ERC20 و TRC20 و BEP20 چقدر است؟

خرید، فروش و انتقال کریپتوکارنسی ها در شبکه های بلاک نیازمند پرداخت هزینه است. هزینه تراکنش در هر شبکه بلاک چین با توجه به مواردی چون زیرساخت‌های شبکه، سرعت انتقال و غیره متفاوت است. البته ویژگی‌های امنیت، پایداری و میزان دسترسی نیز در انتخاب شبکه بسیار مهم هستند. کاربران ارزهای دیجیتال اغلب به دنبال استفاده از شبکه ای با هزینه تراکنش پایین هستند. برخی شبکه های بلاک چین عبارتند از: اتریوم، ترون، بایننس، امنی، بایننس اسمارت چین، سولانا . ما در این مقاله از نوین تتر به بررسی هزینه های انجام تراکنش (Gas Fee) تتر در سه شبکه اتریوم ERC20، ترون TRC20 و بایننس اسمارت چین BEP20 می پردازیم. پس تا پایان با مقاله کارمزد انتقال تتر همراه ما باشید.

تتر چیست؟

همان طور که در مقاله ارز دیجیتال تتر چیست هم گفته شد، تتر یک استیبل کوین محبوب در بازار کریپتو کارنسی ها است. استیبل کوین به ارزهایی با قیمت ثابت گفته می‌شود که ارزش آنها به یک ارز فیات، طلا و … پیوند می‌خورد. ارزش استیبل کوین تتر به دلار آمریکا پیوند خورده است و می‌توان گفت که قیمت تتر همیشه برابر با یک دلار است. بسیاری از صرافی‌ها و کاربران ارزهای دیجیتال از تتر به عنوان یک ارز پایه که ساده، ارزان و شفاف است، برای انجام تراکنش های خود استفاده می‌کنند.

سرمایه‌گذاران بسیاری نیز از تتر برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی خود استفاده می‌کنند. با این توضیحات، هرچقدر هزینه انجام تراکنش و کارمزد انتقال تتر کمتر باشد، کاربران می‌توانند بیشتر و راحت‌تر تراکنش های خود را انجام دهند.همینطور که در سایت ارز ایکس گفته شده است:

در مقایسه با ERC20، کارمزد انتقال BEP20 بسیار کمتر است که عمدتاً به لطف روش اعتبارسنجی شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) است. مدل اعتبارسنجی این شبکه، PoSA یا گواه اثبات اعتبار سهام است. نودها یا گره‌های اعتبارسنجی، تعداد معینی رمزارز BNB را برای تأیید یک تراکنش به اشتراک می‌گذارند. 21 گره برتر با بالاترین مقدار BNB استیک شده حق و امتیاز اعتبارسنجی را دریافت می‌کنند.کارمزد انتقال BEP20 برای یک تراکنش متوسط احتمالاً بیش از چند سنت نخواهد شد. در مقایسه، میانگین هزینه گس انتقال توکن ERC20 که حدود 12 دلار است. به طور خلاصه، از نظر کارمزد انتقال BEP20 همیشه برنده آشکار نسبت به ERC20 است.

تتر چیست؟

ارسال تتر در کدام شبکه بلاک چین بهتر است؟

انتقال، ذخیره، خرید و فروش تتر در تمام شبکه های بلاک چین امکانپذیر است. کاربران ارزهای دیجیتال با توجه به نوع نیاز خود، امکانات و ویژگی ها، مزایا و معایب، یک شبکه بلاک چین را برای انجام تراکنش های خود انتخاب می‌کنند. کارمزد انتقال تتر علاوه بر شبکه، به صرافی و کیف پول مورد استفاده نیز بستگی دارد؛ با این حال از آگوست سال 2022، هزینه انجام تراکنش ها در تمام بلاک چین ها به جز اتریوم تقریبا ثابت و پایدار بوده است.

خرید تتر با بهترین قیمت
در هرزمان می‌توانید با استفاده از صرافی ایرانی نوین تتر، به خرید و فروش تتر اقدام کنید. با ثبت نام و خرید تتر در صرافی نوین تتر 10 انتقال اول خود را رایگان انجام دهید

کارمزد شبکه erc20 یا اتریوم

در حال حاضر گران‌ترین شبکه بلاک چین را می‌توان شبکه اتریوم دانست، هرچند اتریوم درحال آماده سازی و تغییر زیرساخت های خود و استفاده از مکانیسم اجماع اثبات سهام (of stake proof) است، اما هنوز نتوانسته است کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال را کاهش دهد. اتریوم در عین حال معتبرترین شبکه بلاک چین و بهترین از نظر اکوسیستم است، اما وقتی کاربران باید هزینه زیادی برای انجام تراکنش‌ها بپردازند، مخصوصا زمانی که میزان دارایی قابل انتقال کم باشد، استفاده از شبکه اتریوم اصلا به صرفه نیست.

به تتری که روی شبکه اتریوم ساخته می‌شود، تتر ERC20 می‌گویند. برای آشنایی بیشتر با ان به صفحه تفاوت تتر erc20 و trc20 مراجعه کنید. از تاریخ ژانویه 2023 تا امروز، هزینه انجام تراکنش برای تتر ERC20، در طول روز از  0.8 تا حدود 25 دلار متغیر بوده است، و این یعنی یک هزینه بسیار زیاد.

هیت مپ برای هزینه تراکنش تتر در شبکه اتریوم

کارمزد شبکه trc20 یا ترون

محبوبیت زیاد شبکه اتریوم، باعث استفاده زیاد کاربران از این شبکه بلاک چین شد و شلوغی شبکه برای اتریوم مشکلاتی در پی داشت. این مشکلات و افزایش کارمزد این شبکه، دلیلی برای به وجود آمدن tron network بود. تترهای که در شبکه ترون ساخته می‌شوند، تتر TRC20 گفته می‌شوند. سرعت انتقال تتر در این شبکه از شبکه اتریوم بیشتر است. علاوه بر سرعت بالای انجام تراکنش‌ها در شبکه ترون، کارمزد بسیار کمتر این شبکه، باعث شده است. با اینکه ترون با EVM ( ماشین مجازی اتریوم) سازگار نیست، اما کاربران علاقه زیادی به شبکه Tron نشان دهند.

هزینه انجام تراکنش از فوریه 2022 تا امروز، بین 0.95 تا 1.93 دلار متغیر بوده است. توجه به این داده‌ها به خوبی نشانگر این موضوع است که هزینه تراکنش تتر TRC20 نسبت به تتر ERC20 به طور قابل توجهی کمتر است.

هیت مپ برای هزینه تراکنش تتر در شبکه ترون

کارمزد شبکه bep20 یا بایننس اسمارت چین

اگر تتر روی شبکه بایننس اسمارت چین ساخته شود، به آن تتر BEP20 می‌گویند. شبکه بایننس اسمارت چین با تکنولوژی بایننس و به عنوان زیر شاخه بایننس چین به وجود آمد. سرعت انتقال در این شبکه زیاد و همچنین کارمزد انجام تراکنش ها پایین است. توکن های BEP20 یک موج جالب و جدید برای برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) هستند، استاندارد BEP20 به طور گسترده از قراردادهای هوشمند و برنامه‌های مالی غیرمتمرکز استفاده می‌کند و با EVM سازگار است. این موارد، بایننس اسمارت چین را به رقیب جدی اتریوم تبدیل کرد.

در این مقاله مرتبط میتوانید در مورد انتقال اتریوم به آربیتروم اطلاعات کسب کنید.

بایننس اسمارت چین با بهره بردن از اجرای قراردادهای هوشمند و ارتباط بین زنجیره‌ای با شبکه بایننس چین توانسته است، سرعت انجام تراکنش های خود را بسیار بالا ببرد و همین امر باعث شده هزینه تراکنش ها به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

 

bep20 network fee or Binance Smart China

کمترین کارمزد انتقال تتر مربوط به کدام شبکه است؟

بهترین پروژه های ارز دیجیتال با توجه به اینکه درصد و میزان کارمزد انتقال تتر برای تمامی معامله گران از اهمیت بالایی برخوردار است، باید مناسب ترین شبکه انتقال را برای انتقال تتر انتخاب کرد. چرا که شبکه انتقال اصلی ترین و مهمترین عامل تعیین کننده انتقال تتر به شمار می رود. در این خصوص باید گفت که در حال حاضر شبکه انتقال TRC20 کمترین کارمزد انتقال تتر را دارد و بهترین گزینه برای انتقال ارز دیجیتال تتر به مقاصد مختلف می باشد. تا در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه دارایی های کاربران از حساب مبدأ به مقصد منتقل شود.

کارمزد اانتقال تتر در شبکه های مختلف

کارمزد انتقال تتر در صرافی های خارجی

همان طور که می دانید بسیاری از معامله گران ایرانی تراکنش ها (خرید و فروش ارز) و انتقال دارایی هایشان را به واسطه صرافی های خارجی و بین المللی انجام می دهند. هدف از این کار استفاده از دانش، تخصص و تجربه چندین و چند ساله بروکرهای خارجی است. تا ضمن بهره مندی از تجربه و راهنمایی مشاوران و کارشناسان صرافی ها، در یک بستر ایمن و مطمئن تراکنش هایشان را انجام دهند. از آنجایی که در سال های اخیر کارمزد انتقال تتر در صرافی های خارجی مورد توجه بسیاری از کاربران ایرانی و خارجی قرار گرفته باید گفت صرافی های FTX و Poloniex رمز ارز تتر را بدون کارمزد انتقال می دهند. علاوه بر این صرافی های خارجی بایننس، کراکن و بیت فینکس نیز جزء کم کارمزدترین صرافی های خارجی برای انتقال رمز ارز تتر هستند. پس در صورت استفاده از بروکرهای خارجی به این مورد توجه ویژه داشته باشید و با توجه به آن صرافی موردنظر و ایده آلتان را انتخاب کنید.

 

Tether transfer fee in foreign exchanges

سخن پایانی مقاله کارمزد انتقال تتر

در این مطلب نحوه انتقال تتر بدون کارمزد و کارمزد trc20 و erc20 و bep20 را بررسی کردیم؛ می‌توان گفت که تقریبا تمام کاربران ارزهای دیجیتال از تتر استفاده می‌کنند. انجام تراکنش ها با تتر و انتقال آن، کاری است که کاربران بارها انجام می‌دهند. یکی از موارد مهم در این رابطه، کارمزد انتقال تتر است. کارمزد انتقال تتر در شبکه های مختلف، متفاوت است. با توجه به میزان کارمزد انجام تراکنش در اتریوم ERC20، توصیه می‌شود از این شبکه بلاک چین دوری کنید. هزینه تراکنش در شبکه ترون TRC20 و بایننس اسمارت چین BEP20 به مراتب کمتر از اتریوم است. بنابراین انتقال تتر روی این شبکه ها بسیار معقول‌تر است. تصور کنید بخواهید 10 تتر جابجا کنید و مجبور شوید برای انجام آن 7 تتر کارمزد بپردازید! عملا انجام چنین معامله‌ای بسیار دور از ذهن است.

اگر قصد خرید تتر را دارید صرافی نوین تتر خدمات خرید فروش تتر و انتقال آن را در کمتر از چند دقیقه برای کاربران خود فراهم کرده است. ما در نوین تتر مفتخریم که توانسته‌ایم اعتماد کاربران خود را با ارائه بستری مطمئن، معتبر و شفاف جلب کنیم. کارمزد پایین و ارائه بهترین قیمت خرید و فروش تتر از ویژگی‌های متمایز کننده ما در بازار ارزهای دیجیتال است.

سؤالات متداول:

1- در چه صورت قیمت تتر روی یک دلار باقی می ماند؟

با توجه به اینکه تتر بر اساس فناوری بلاکچین منبع باز و ایمن ساخته شده است و همچنین از قوانین و مقررات امنیتی سخت گیرانه و دولتی جهانی پیروی می نماید، همه توکن‌های تتر با دلار نسبت یک به یک دارند و ۱۰۰ درصد توسط ذخایر تتر پشتیبانی می‌شوند. به همین سبب همواره قیمت تتر روی یک دلار باقی می ماند و این عامل مهم یکی از تضمین کننده های اصلی ثبات قیمت و ارزش رمز ارز تتر است.

2- کارمزد انتقال تتر به چه عواملی وابسته است؟

به طور کارمزد انتقال ارز دیجیتال به عوامل متعددی نظیر مقدار تتر، شبکه انتقال، شلوغی شبکه، نوع کیف پول و … بستگی دارد. به طبع آن هر چه در ساعات خلوت تر از کیف پول ها و صرافی های با کارمزد کمتر استفاده کنید، کارمزد انتقال tether نیز به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

3- چگونه می توان ارز دیجیتال تتر خریداری کرد؟

رمز ارز تتر را می‌توانید از صرافی‌ های ایرانی و خارجی خریداری نمایید.. اما به دلیل اینکه اغلب صرافی ‌های خارجی معتبر، براساس تحریم های موجود، امکان باز کردن حساب به کاربران ایرانی نمی‌ دهند و در صورت احراز هویت، دارایی آن‌ ها را مسدود می‌ کنند، بهترین راه خرید تتر از صرافی های ایرانی و مورد تأیید بازار بین المللی ارزهای دیجیتال است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بردیا مرادیانی گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم این درسته که صرافی‌های خارجی برای واریز پول کارمزد و هزینه‌ای را از ما دریافت نمی‌کنن و صرافی های خارجی امان خرید ریالی تتر راهم دارنداگر این امکان وجود داره چطوری هستش ممنون میشم راهنماییم کنید.

  2. sina گفت:

    سلام این تتر با هر واحد از دلار آمریکا مگه برابری نمیکنه ؟ پس چه فرقی داره که ما بخوایم روی تتتر و یا چه بخوایم روی دلار سرمایه گزاری بکنیم ؟ چه فرقی دارن

  3. علیرضا گفت:

    امنیت تتر ERC-20 و TRC-20 به طور کلی یکسان هسش درسته؟؟فقط ی تفاوت‌های جزئی در مورد این دو نوع از انواع تتر وجود دارع تتر ERC-20 روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شع که شبکه بلاک چینی عمومی و هیچ شخص یا نهادی اون رو کنترل نمی‌کنه و همه تراکنش‌های اون به صورت شفاف ثبت می‌شع

  4. یاسر گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    این فرستادن تترها توی کدوم شبکه بلاک چین بهتر هستش؟؟؟
    چه بلاک چبنب رو پیشنهاد میدید خودتون؟؟