چرا قیمت تتر ثابت است
بازدید 3417
yekta 333 روز پیش 4 دیدگاه

چرا قیمت تتر ثابت است؟

در دنیای پر نوسان ارزهای دیجیتال، ثبات قیمت یک ویژگی منحصربه‌فرد و کاربردی است. تتر سومین ارز دیجیتال بزرگ جهان از نظر ارزش بازار است و توانسته قیمت خود را برابر یک دلار آمریکا حفظ کند. با توجه به گستردگی استفاده از تتر و ارزش بازار این رمزارز، مدت‌هاست این سوال‌ها در مورد تتر مطرح می‌شود که چگونه و چرا قیمت تتر ثابت است؟ آیا تتر دارایی کافی برای توجیه پیوند خود با دلار دارد یا خیر؟ در این مقاله از نوین تتر همراه شما هستیم تا به سوالات شما در رابطه با قیمت تتر و چگونگی حفظ قیمت تتر برابر با یک دلار صحبت کنیم.

تتر چیست؟

همان طور که در مقاله تتر چیست هم گفته شد، تتر یک استیبل کوین است که اتفاقا یکی از بهترین استیبل کوین ها برای ایرانیان محسوب می شود و با دلار آمریکا پیوند خورده است و 100% توسط ذخایر تتر حمایت می‌شود. این رمزارز در جولای 2014 با نام RealCoin راه‌اندازی شد و نام خود را در نوامبر همان سال به تتر تغییر داد. تتر در ابتدا مبتنی بر بلاک چین بیت کوین بود، اما اکنون در بیشتر بلاک چین ها مانند Omni، Tron، Solana، Eterium و … پشتیبانی می‌شود. این استیبل کوین از ژانویه 2023 مقام سومین ارز دیجیتال بزرگ جهان پس از بیت کوین و اتریوم را از آن خود کرده است.

هدف تتر ارائه یک دارایی دیجیتال ایمن است که ارزش خود را برابر یک دلار آمریکا به طور ثابت حفظ کند. ارزش ثابت تتر، مسئله‌ای است که آن را به یک استیبل کوین تبدیل می‌کند. مدیرعامل شرکت Many Worlds Token در رابطه با این رمزارز می‌گوید:

ایده این است که 1 تتر می‌تواند، بدون توجه به شرایط بازار، همیشه برابر با 1 دلار معامله شود.

تتر جایگزین دلار

تتر چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که یک کاربر قصد خرید تتر دارد، باید ارز فیات را به ذخیره تتر واریز و درواقع فیات را برای خرید تتر، بفروشد. ارز فیات واحد پولی رایج هرکشور است. تتر مبلغ خریداری شده را به صورت توکن صادر کرده و سپس تتر می‌تواند ارسال، ذخیره یا مبادله شود. فرض کنید کاربری می‌خواهد 100 دلار را به تتر تبدیل کند، به دلیل اصل برابری یک به یک قیمت تتر و دلار، این کاربر 100 توکن تتر دریافت می‌کند. درصورتی که کاربران بخواهند توکن ها را برای ارز فیات بازخرید کنند، سکه‌های تتر از بین رفته و از گردش خارج می‌شوند.

هنگامی که تقاضا برای خرید تتر بیشتر می‌شود، از لحاظ تئوریک قیمت تتر باید بیشتر از یک دلار شود، اما شرکت با ارائه توکن های جدید، افزایش قیمت را سرکوب کرده و ثبات قیمت را حفظ می‌کند. بالعکس زمانی که تقاضا برای خرید این رمزارز کم می‌شود، شرکت اقدام به کم کردن توکن ها کرده تا کاهش قیمت اتفاق نیفتد. درواقع شرکت این توانایی را دارد که برای حفظ قیمت تتر برابر با یک دلار آمریکا، توکن های جدید بسازد و یا توکن ها را از بین ببرد. البته در شرایط خیلی خاص ممکن است گاهی اوقات قیمت این دو تغییر کند که این شرایط را در مقاله دلایل تفاوت قیمت تتر و دلار بررسی کرده ایم.

How does Tether work

چگونه از تتر پشتیبانی می‌شود؟

با اینکه استیبل کوین ها در میان معامله‌گران ارزهای دیجیتال بسیار محبوب هستند، بحث‌هایی در رابطه با نقدینگی و ذخایر کافی برای پوشش توکن های تتر مطرح است. وب سایت رسمی تتر در سال 2019 اعلام کرده است که استیبل کوین تتر توسط ارز سنتی و معادل‌های نقدی و گاهی دارایی‌های دیگر از نهادهای وابسته پشتیبانی می‌شود.

اکنون تتر جزئیات را دقیق‌تر بیان می‌کند: “همه توکن های تتر با یک ارز فیات منطبق یک به یک شده و 100% توکن ها توسط ذخایر تتر پشتیبانی می‌شوند.” اما هنوز هم برخی از کارشناسان حوزه بهترین پروژه های ارز دیجیتال در رابطه با شفافیت و ذخایر واقعی تتر ابهاماتی دارند و تا حدودی پذیرفته شده است که تتر در بازار کریپتو به طور کامل وثیقه نشده است.

پشتیبانی از تتر

شفافیت تراکنش های تتر 

تتر برای پاسخگویی و حل مسئله شفافیت هرروز خلاصه‌ای از ذخایر خود را در وب سایت رسمی https://tether.to به‌روزرسانی می‌کند. از 29 ژانویه 2023 تتر دارایی خود را 67.8 میلیارد دلار برای USDT اعلام کرده است. در این صفحه شما می‌توانید دارایی USDT تتر را در هر بلاک چین مشاهده کرده و همچنین درصد تفکیک ذخایر آن را نیز ببینید. در آخرین گزارش این درصدها به صورت زیر بیان شده است:

• 85.05% وجه نقد، معادل‌های نقدی و سایر سپرده‌های کوتاه مدت
• 0.13% اوراق قرضه شرکتی
• 3.78% فلزات گرانبها
• 1.94% بیت کوین ها
• 2.73% سایر سرمایه‌گذاری‌ها
• 6.36% وام‌ها تضمین شده

شفافیت تراکنش های تتر 

پذیرش گسترده تتر در بازار کریپتوکارنسی ها

یکی دیگر از مسائلی که به حفظ ثبات قیمت تتر کمک می‌کند، پذیرش گسترده تتر از سوی کاربران بازار ارزهای دیجیتال است. استیبل کوین تتر در بازار به عنوان نوعی از پرداخت محسوب می‌شود. بسیاری از صرافی‌ها و پلتفرم‌های انجام معاملات، از تتر به عنوان یک روش پرداخت استفاده کرده و کاربران به جای پرداخت با ارز فیات می‌توانند ماملات خود را با تتر انجام دهند. این امر به نفع کاربران نیز هست، چراکه مجبور به تبدیل مداوم ارزهای دیجیتال به ارز فیات نیستند و می‌توانند از استیبل کوین تتر برای نگهداری دارایی خود بهره ببرند. اکنون تتر یک بخش ضروری در اکوسیستم ارزهای دیجیتال است.

Wide acceptance of Tether in the cryptocurrency market

چرا قیمت ارز دیجیتال تتر ثابت است؟

یکی از دلایل اصلی ثبات قیمت تتر، برخورداری از یک توکن منحصر به فرد و بهینه با پشتوانه دلار آمریکا است. این بدان معنی است که ارز آن با دلار آمریکا سنجیده می شود و همین امر سبب شده تا با افزایش روز افزون قیمت دلار، شاهد سیر صعودی ارزش این ارز دیجیتال باشیم. در واقع ساختار این رمز به گونه ای است که در مقابل نوسانات بی شمار بازار ارزهای دیجیتال هیچ تغییری نمی کند و همواره ثابت می باشد. این ثبات قیمت و تضمین ارزش مبتنی بر دلار آمریکا سبب شده تا تتر به عنوان یکی از محبوب ترین استیبل کوین ها در بین معامله گران شناخته شود و شاهد افزایش سرمایه گذاری به واسطه رمز ارز tether در این بازار بین المللی باشیم. این ویژگی بارز سبب شده تا معامله گران با خیال آسوده این ارز را انتخاب نموده یک سرمایه گذاری موفق، تضمین شده و سودآور را تجربه کنند.همینطور که در سایت تبدیل گفته شده:

ثبات تتر از ذخایر ارزی آن ناشی می‌شود، زیرا این شرکت ادعا می‌کند که دارایی‌هایی را در اختیار دارد که برابر یا بیشتر از تعداد کل USDT در گردش بازار هستند. به عبارت دیگر، به ازای هر توکن تتر در گردش، یک دلار در صندوق ذخایر این شرکت، به‌صورت نقد یا اوراق قرضه کوتاه‌مدت یا سپرده‌های مدت‌دار پشتیبانی می‌شود.  تتر تمام دارایی‌های خود را در زنجیره‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کنند ردیابی می‌کند و با استفاده از مکانیزم تثبیت، ارزش آن را تقریباً به ۱ دلار (به طور متوسط بین ۰.۹۹ دلار تا ۱.۰۰۰۱۶ دلار) تثبیت می‌کند.تتر در وب‌سایت خود، گزارش‌های روزانه‌ای را درباره میزان ذخیره‌هایی که در اختیار دارد در مقابل تعداد توکن‌های USDT منتشر می‌کند. بنابراین می‌توانید خودتان این ذخایر را پیگیری کنید. برخلاف استیبل‌کوین‌های الگوریتمی، ارزش و ثبات USDT به دارایی‌های واقعی موجود در ذخیره مذکور بستگی دارد.

با توجه به اینکه ارزش ارزهای دیجیتال تا حد زیادی به میزان عرضه و تقاضا وابسته است، هنگامی که یک رمز ارز با سقوط شدید قیمت مواجه می شود، معامله گران برای جلوگیری از ضرر و زیان اقدام به خرید ارز تتر می کنند. تا بدین نحو با فروش ارزهایی که در دست دارند و تبدیل آنها به رمز ارز tether از نوسانات بازار و کاهش ارزش سرمایه هایشان جلوگیری به عمل آورند. در سال های اخیر با کاهش قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال، شاهد استقبال گسترده معامله گران از ارز تتر هستیم. چرا که قیمت ثابت این رمز ارز ضمن جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی ناشی از کاهش ارزش سایر ارزها، یک سرمایه گذاری موفق و رو به رشد را برای آنها رقم می زند.

چرا قیمت ارز دیجیتال تتر ثابت است؟

رمز ارز تتر چه مزایایی نسبت به دلار دارد؟

ارز دیجیتال تتر به لحاظ ساختار منحصر به فرد و بهره مندی از توکن های پیشرفته با ساختار نرم افزاری و سخت افزاری بهینه جایگاه ویژه ای در بین معامله گران ایرانی و خارجی پیدا کرده است. به نحوی که بسیاری از معامله گران خرید این استیبل کوین را به دلار ترجیح می دهند. چرا که ارز تتر نسبت به دلار از مزایایی نظیر قابلیت استفاده به عنوان یک ارز عادی، امنیت بسیار بالا و تضمین سودآوری و سرمایه گذاری موفق معامله گران برخوردار می باشد. از طرف دیگر نگهداری حجم بالای دلار در خانه، محل کار و … با خطراتی روبرو است و بسیاری از فعالان بازار دلار را با چالش های مختلف مواجه ساخته است. در حالی که لرز تتر درون کیف پول های سخت افزاری و نرم افزاری نگهداری می شود و این قابلیت ویژه سبب شده تا امنیت بالاتری نسبت به دلار داشته باشد.

What are the advantages of the Tether cryptocurrency compared to the dollar?

اهمیت و ضرورت استفاده از ارز تتر

طبق آنچه که از ابتدا گفته شد باید دانسته باشید که سرمایه گذاری به واسطه خرید و فروش ارز تتر چه اهمیتی دارد. این ارز دیجیتال علاوه بر بهره مندی از ساختار بهینه، در اختیار داشتن توکن های منحصر به فرد با کاربری سریع و آسان از ثبات قیمت و ارزش قابل توجهی برخوردار است. از این رو یک سرمایه گذاری قطعی، تضمین شده و موفق را برای معامله گران بازار کریپتوکارنسی رقم خواهد زد. پس می توان این ویژگی منحصر به فرد را در کنار امنیت بالای شبکه معاملاتی تتر با سرعت مطلوب به عنوان دلایل اصلی اهمیت و ضرورت استفاده از این ارز دیجیتال برشمرد. شما نیز اگر همچنان در پی یافتن یک استیبل کوین برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال هستید، تردید نکنید و به واسطه یکی از صرافی های ایرانی و خارجی پشتیبانی کننده ارز tether و توکن های آن اقدام به خرید و فروش رمز ارز تتر نمایید.

سخن نهایی

ما در نوین تتر برای کاربران امکان خرید و فروش تتر را فراهم کرده‌ایم. شما می‌توانید با دسترسی به قیمت لحظه‌ای تتر، در کمترین زمان با بالاترین امنیت تراکنش تتر خود را انجام داده و تجربه کاربری با نوین تتر لذت ببرید. در این مقاله گفتیم که تتر با استفاده از پشتوانه دلار آمریکا و با ارائه گزارش‌های منظم برای ایجاد شفافیت، استفاده از سازوکار تولید و سوخت توکن ها در مواقع نیاز و همچنین ایجاد شرایطی برای پذیرش گسترده از سمت کاربران ارزهای دیجیتال توانسته است که برابری خود با دلار را حفظ کند.

سؤالات متداول:

1- چرا ارز دیجیتال تتر و دلار آمریکا نسبت ۱:۱ دارند؟

رمز ارز تتر به‌ شدت به دلار آمریکا وابسته است و از نسبت ارزش ۱ به ۱ با دلار آمریکا برخوردار است. از دیدگاه تئوری، در شرایطی که تقاضای بیشتری برای این ارز وجود دارد و قیمت از ۱ دلار فراتر می ‌رود، شرکت صادر کننده با ارائه تتر جدید به بازار، این افزایش قیمت را درجا سرکوب می ‌کند. از طرف دیگر در شرایطی که تقاضا برای این ارز کم است و ارزش آن به زیر ۱ دلار کاهش پیدا می ‌کند، شرکت با پس ‌گرفتن ارز، قیمت آن را افزایش می ‌دهد. از همه مهمتر اینکه شرکت سازنده از توانایی صدور و از بین بردن توکن ‌های موجود برخوردار است و این ویژگی منحصر به فرد سبب شده که شرکت سازنده تتر بتواند با انجام اقداماتی از این قبیل، نسبت ۱:۱ را حفظ کند.

2- آیا می توان ارز تتر را یک جایگزین مناسب برای دلار دانست؟

بله، این ارز در واقع همان دلار آمریکا، اما از نوع دیجیتالی است. این استیبل کوین برای خرید و فروش کالا و خدمات یا انتقال پول در سطح بین ‌الملل نیز قابل استفاده است. به همین سبب می توان آن را بهترین گزینه برای جایگزینی دلار دانست.

3- چرا ارز تتر از محبوبیت بالایی در بین معامله گران و سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال برخوردار است؟

ارز تتر نوعی استیبل‌کوین بوده و استیبل‌کوین‌ها سرمایه معامله‌گران را از خطرات مربوط به نوسانات رمزارزها ایمن نگه داشته و باعث می‌شود که اُفت ناگهانی ارزش ارزهای دیجیتال، دارایی ‌های آنان را در معرض خطر قرار ندهد. این مورد یکی از دلایل اصلی و مهم محبوبیت این ارز دیجیتال در بین فعالان بازار ارزهای دیجیتال به ویژه کریپتوکارنسی است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سروش اسدیون گفت:

    من شنیدم تفاوت تتر و دلار در اینکه هر تتر توسط ۱ دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوه اما تفاوت خیلی کمی تو قیمت تتر و دلار وجود داره دلیل این تفاوت قیمت مواردی مثل عرضه و تقاضا، نوسانات قیمت ارز ریال، سیاست‌های ارزی دولت و کارمزد تراکنش‌ در صرافی و ارز دیجیتال هستش این فکت درسته؟

  2. بهرام تیموری گفت:

    سلام وقتتن بخیر میخواستم بدونم الان که ارز دیجیتا توی ایران قانونی و رسمی نیست اگه کسی از این راه از ما کلاهبرداری بکنه ما باید چطوری ازش شکایت کنیم و حقمونو پس بگیریم راهی هست؟؟؟ ممنون میشم منو راهنمایی کنید.

  3. مجید نوری گفت:

    واقعاً تتر یک ارز دیجیتال عالیه و سرمایه گذاری تو این راه برای افزایش سرمایه عالیه من از سرمایه گذاری تتر به عنوان ی راه کسب درآمد توی زندگی استفاده می‌کنم و باید بگم که تا الان به نتایج بسیار خوبی رسیدم. من به همه افرادی که به دنبال راه ساده و مطمئن برای سرمایه گذاری هستن، توصیه می‌کنم که از سرمایه گذاری در تتر استفاده کنن.

  4. مهدی گفت:

    سلام
    وقتتون بخیر باشه
    این رمز ارز تتر چه فرقی با دلار داره و کدومش بهتره برای سرمایه گزاری؟؟؟
    اصلا این رمز ارز تتر چه مزایایی نسبت به دلار دارع؟