پیگیری تراکنش تتر
بازدید 4386
yekta 354 روز پیش 7 دیدگاه

پیگیری تراکنش تتر

از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ارزهای دیجیتال در بلاک چین می‌توان به تتر یا USDT اشاره کرد. نوسانات بسیار کم این ارز و قیمت نسبتا ثابت، وجه تمایز آن با دیگر ارزهای دیجیتال است. تتر معادل یک دلار آمریکا است و از این جهت بسیاری از معامله‌گران روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. اما سوال اینجاست که آیا تراکنش تتر قابل ردیابی است؟ در دنیای واقعی انسان‌ها بعد از تبادلات پولی، رسید نقل و انتقالات پول را برای یکدیگر ارسال می‌کنند. باید گفت در دنیای مجازی و ارزهای دیجیتال نیز این امکان وجود دارد و ردیابی تراکنش تتر امکان‌پذیر است. درواقع یکی از اصول ایجاد رمزارزها و استفاده از آنها، مسئله شفافیت است. شاید حتی تراکنش‌های ارز دیجیتال بسیار شفاف‌تر از تراکنش‌های سنتی باشند. با ما همراه باشید تا در این مقاله از نوین تتر بیشتر در رابطه با ردیابی تراکنش تتر و پیگیری تراکنش تتر و ارزهای دیجیتال آشنا شوید.

ضرورت پیگیری تراکنش تتر

فرض کنید شما مقداری تتر را از کیف پول ارز دیجیتال خود به کیف پول شخص دیگری منتقل می­‌کنید و مقدار تتر از کیف پول شما کسر می­‌شود، ولی به کیف پول آن شخص اضافه نمی‌­شود. در این حالت حتما نگران خواهید شد که چرا مقدار تتر به کیف پول آن شخص نرسیده است. در این مواقع می‌­توانید با پیگیری تراکنش تتر از طریق برخی سایت­‌ها، بررسی کنید که تراکنش شما در چه مرحله­‌ای قرار دارد.

علاوه بر حالتی که به آن اشاره کردیم موارد زیادی پیش می‌­آید که شما ناچار به پیگیری تراکنش تتر شوید و حتی می‌­توانید تراکنش­‌های معامله ‌گران کلان ارزهای دیجیتال یا اصطلاحا، نهنگ‌­ها را رصد کنید و از این طریق برای معاملات خود اطلاعات با­‌ارزشی به دست آورید.

روش های پیگیری تراکنش تتر

تراکنش‌ تتر نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال بر بستر بلاک‌ چین است. بلاک چین را می‌توان به زبان ساده یک دفتر توزیع رمزارزها دانست که تمام تراکنش‌های رمزارزها در این دفتر ثبت می‌گردند. تمامی کاربران در این بستر می‌توانند تراکنش‌ها را ردیابی و از صحت انجام آن اطمینان حاصل کنند.

تنها چیزی که برای ردیابی تراکنش باید در اختیار کاربر باشد، هش تراکنش یا شناسه تراکنش ( TX Hash یا Transaction Hash) است. هش تراکنش یا شناسه تراکنش در دنیای ارزهای دیجیتال همان کد رهگیری تراکنش در دنیای واقعی است. زمانی که کاربر به دنبال ردیابی تراکنش تتر است، باید شناسه تراکنش تتر را در اختیار داشته باشد. شناسه تراکنش یا هش تراکنش مجموعه‌ای از حروف انگلیسی و اعداد است که با اعمال تابع هش بر روی اطلاعات تراکنش رمزارز به دست می‌آید. دلیل نامگذاری این مجموعه نیز استفاده از تایع هش است.همینطور که در سایت اکسبیتو گفته شده:

برای پیگیری تراکنش تتر، شما باید از یک «بلاک چین اکسپلورر» یا «کاوشگر بلاک چین» (Blockchain Explorer) استفاده کنید. بلاک چین اکسپلورر ابزاری است که اطلاعات دقیقی را درباره تراکنش‌های رمز ارزها، از جمله تتر، به کاربران ارائه می‌دهد. ازآنجایی‌که تتر بر روی شبکه‌های گوناگونی قرار گرفته است، شما باید به‌سراغ کاوشگر مربوط به بلاک چین مورد نظرتان بروید.

همانطور که در این مطلب و مقاله کارمزد انتقال تتر گفته شد، اولین قدم برای ردیابی تراکنش تتر داشتن شناسه تراکنش تتر است. پس از اینکه این کد را در اختیار کاربر بود، باید به به سایت‌های ردیابی تراکنش تتر مراجعه کرد. سایت‌های ردیابی تراکنش تتر تنها تراکنش‌های ارز دیجیتال تتر را نمایش می‌دهند. به این سایت‌ها اکسپلورر بلاک چین می‌گویند و هر رمز ارز  اکسپلورر بلاک چین مخصوص به خود را دارد. در ادامه به معرفی این اکسپلوررهای بلاک چین تتر می‌پردازیم.

روش های پیگیری تراکنش تتر

معرفی وب‌­سایت ­های کاربردی برای پیگیری تراکنش تتر

همانطور که برای جستجو در فضای اینترنت، به یک موتور جستجو مثل گوگل نیاز دارید، برای جستجو در بین تراکنش­‌های فراوان رمز ارزها هم شما به یک موتور جستجو نیاز دارید. برای پیگیری تراکنش­ مورد نظر خود در بین تراکنش­‌های بسیار زیاد ارزهای دیجیتال، می­‌توانید از سایت‌­هایی که اطلاعات تراکنش­‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌­دهند کمک بگیرید که از جمله این سایت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Etherscan.io
  • ethplorer.io
  • Tronscan.org
  • blockchain.com/explorer
  • Blockchair.com
  • insight.litecore.io
  • explorer.bitcoin.com
  • bithomp.com/explorer

ساز‌وکار پیگیری تراکنش‌ها، در همه این سایت‌ها تقریبا شبیه به هم است و فقط در برخی جزئیات ممکن است با هم متفاوت باشند. 3 مورد از معروف‌­ترین سایت­‌های پیگیری تراکنش تتر که در لیست بالا هم به آن‌ها اشاره کردیم سایت های Etherscan، Ethplorer, TronScan هستند که در ادامه در مورد روش‌­های پیگیری تراکنش‌­ها با استفاده از این 3 سایت مطرح صحبت خواهیم کرد.

معرفی وب‌­سایت ­های کاربردی برای پیگیری تراکنش تتر

1. سایت Etherscan یا اتراسکن

Etherscan یا اتراسکن از پرکاربردترین سایت‌های ردیابی تتر است. این سایت یک بلاک اکسپلورر و یک پلتفرم است که به کاربر اجازه دسترسی به تمام جزئیات تراکنش‌های تتر و دیگر تراکنش‌هایی که در بلاک چین اتریوم باشند را می‌دهد. اتراسکن قابل اعتمادترین اکسپلورر بلاک چین است که اطلاعات تراکنش کاربر را نمایش می‌دهد. با استفاده از سایت Etherscan می‌­توانید همه تراکنش‌­هایی که در بستر شبکه اتریوم انجام شده است را رصد  کنید یا اطلاعات تراکنش‌­های مربوط به یک کیف پول مشخص و یا یک تراکنش معین را ببینید که در ادامه در مورد هر یک از این حالت­‌ها صحبت خواهیم کرد.

Etherscan یا اتراسکن

تیم توسعه دهنده Etherscan برای دسترسی بیشتر و راحت‌تر کاربران به بلاک چین اتریوم، اپلیکیشن Etherscan را نیز طراحی کرده‌اند. اتراسکن یک کیف پول و یا ارائه دهنده خدمات کیف پول نیست. اتراسکن تنها یک اکسپلورر بلاک چین بر پایه اتریوم است که کاربران بتوانند وضعیت تراکنش‌های خود را رصد کنند. تفاوتی ندارد که تراکنش در حال انجام یا انجام شده و یا حتی انجام نشده، باشد. در اتراسکن می‌توان تمام جزئیات تراکنش را ردیابی و پیگیری کرد.

چگونه در اتراسکن تراکنش تتر را ردیابی کنیم؟

برای ردیابی تراکنش در انواع تتر کافیست کاربر در قسمت جستجوی سایت، شناسه تراکنش تتر را وارد کرده و اطلاعات مربوط به تراکنش را مشاهده کند. برای این کار حتی لازم نیست کاربر در اتراسکن ثبت نام کرده باشد. هرچند ثبت نام در این سایت امکان دسترسی به ویژگی‌های اضافی را فراهم می‌کند. این ویژگی‌ها شامل ردیابی آدرس‌ها و دریافت اعلان‌ها در زمان انجام تراکنش است.

ردیابی تراکنش تتر در اتراسکن

مشاهده همه تراکنش‌­های اتریوم در سایت Etherscan

 برای این منظور کافی است به آدرس این سایت به نشانی etherscan.io مراجعه کنید و در صفحه اصلی این سایت، در بخش transactions  لیست همه تراکنش‌­هایی که در بستر اتریوم انجام شده­ است را مشاهده کنید.

مشاهده همه تراکنش‌­های اتریوم در سایت Etherscan

با کلیک روی لینک transactions به صفحه زیر منتقل خواهید شد که لیست همه تراکنش­‌های رمز ارز اتریوم را نمایش می­‌دهد.

بررسی همه تراکنش‌­های اتریوم در سایت Etherscan

در تصویر بالا هر ستون از لیست تراکنش‌ها، اطلاعات خاصی را نشان می‌دهد که مهم‌ترین آن‌ها موارد زیر است.

  •  ستون شماره یک با عنوان Txn Hash، شناسه تراکنش را نشان می‌­دهد.
  •   ستون شماره 2 با عنوان Age، زمان انجام آن تراکنش را نشان می­‌دهد.
  • ستون شماره 3 با عنوان from، آدرس کیف پول فرستنده رمز­ ارز را نشان می­‌دهد. 
  •  ستون شماره 4 که با عنوان to نمایش داده می­‌شود، آدرس کیف پول گیرنده رمز­ ارز را نشان می‌­دهد.
  • ستون شماره 5 که با عنوان value نمایش داده شده است، حجم تراکنش را نشان می‌­دهد.
  •  ستون شماره 6 که با عنوان Txn Fee نشان داده شده است، میزان کارمزد آن تراکنش را نشان می­‌دهد.

مشاهده تراکنش­‌های یک کیف پول مشخص در بستر اتریوم

برای مشاهده تراکنش‌­هایی که در یک کیف پول معین در بستر اتریوم انجام شده، کافی است در صفحه اصلی سایت etherscan در کادر جستجوی بالای صفحه، مطابق شکل زیر آدرس کیف پول مورد نظر خود را وارد کنید.

مشاهده تراکنش­‌های یک کیف پول مشخص در اتریوم در سایت اتراسکن

با وارد کردن آدرس کیف پول مورد نظر خود و کلیک روی دکمه جستجو، به صفحه اطلاعات مربوط به آن والت وارد می‌­شوید که در بخش بالایی این صفحه مطابق شکل زیر می­‌توانید ارزش آن کیف پول را در بخشی که با کادر قرمز مشخص شده است مشاهده کنید.

بررسی تراکنش­‌های یک کیف پول مشخص در سایت اتراسکن

در بخش پایینی صفحه مربوط به اطلاعات کیف پول هم می‌­توانید مطابق شکل زیر، لیست همه تراکنش­‌هایی که آن والت در بستر اتریوم انجام داده است را مشاهده کنید.

مشاهده سابقه خرید و فروش تتر در سایت اتراسکن

در ستونی که در تصویر بالا مشخص شده است،  ردیف­‌هایی که مقدار out دارند تراکنش‌­هایی هستند  که رمز ارز از آن والت منتقل شده است و ردیف‌­هایی که مقدار in دارند، تراکنش­‌هایی هستند  که رمز ارز به آن کیف پول منتقل شده است.

رهگیری یک تراکنش مشخص در سایت Etherscan

گاهی پیش می‌­آید که شما مقداری رمز ارز از کیف پول خود به کیف پول شخص دیگری منتقل می­‌کنید، ولی مقدار رمز ارز به حساب کیف پول آن شخص منتقل نمی­‌شود. در این حالت به‌راحتی می‌­توانید از طریق سایت etherscan تراکنش مورد نظر خود را رصد کنید.

برای این منظور کافی است در صفحه اصلی سایت etherscan، در کادر جستجو، شناسه تراکنش مورد نظر خود را وارد کنید.

رهگیری یک تراکنش مشخص در سایت Etherscan

با وارد کردن شناسه تراکنش و کلیک روی دکمه جستجو، به صفحه جزییات آن تراکنش منتقل خواهید شد که در این صفحه مطابق شکل زیر می‌­توانید اطلاعات دقیق آن تراکنش را مشاهده کنید.

وارد کردن شناسه تراکنش در اتراسکن برای رهگیری آن

در صفحه جزئیات تراکنش، یکی از مهم­ترین بخش‌­ها، ردیف Status یا وضعیت تراکنش است که در تصویر زیر با کادر قرمز رنگ مشخص شده است و نشان می­‌دهد که  تراکنش با موفقیت انجام شده است یا نه.

وضعیت تراکنش

در بخش جزییات تراکنش، می‌­توانید اطلاعات مهم دیگری مثل زمان انجام تراکنش، فرستنده و گیرنده رمز ارز، حجم تراکنش و کارمزد مربوط به آن تراکنش را مشاهده کنید.

کاربردهای اتراسکن

  • محاسبه کارمزد گس فی اتریوم ( هزینه فعالیت در شبکه بلاک چین- به دلیل شباهت عملکرد با بنزین و گاز خودرو به آن گس فی gas fee می‌گو‌یند.)
  • جستجو و تایید قراردادهای هوشمند
  • مشاهده دارایی‌های کریپتو که در یک کیف پول عمومی نگهداری می‌شوند.
  • مشاهده تراکنش‌های زنده در بلاک چین اتریوم
  • جستجوی تراکنش انجام شده از هر کیف پول اتریوم
  • پیگیری تعداد قراردادهای هوشمند که یک کاربر با کیف پول خود مجاز کرده است .
  • کشف قراردادهای هوشمندی که کد منبع تایید شده و ممیزی امنیتی دارند.
  • بررسی و لغو دسترسی برنامه‌های غیرمتمرکز به کیف پول (DApps)

2. سایت Ethplorer

Ethplorer یک مرورگر اصلی شبکه اتریوم در بلاک چین است که امکان ردیابی تراکنش‌ها در آن فراهم است. از این سایت می‌توان برای کنترل حرکات مرتبط با توکن‌های اتریوم و ERC20 حتی بدون ورود به کیف پول استفاده کرد. علاوه بر این‌ها امکان تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال نیز در این سایت وجود دارد.

کاربران با استفاده از Ethplorer می‌توانند تراکنش‌ها و موجودی کیف پول را برای هر آدرس اتریوم ردیابی کنند. همچنین Ethplorer تنها مانیتور در بازار است که تمام امکانات را تقریبا به طور رایگان ارائه می‌دهد. ارزش کل پرتفولیو به دلار آمریکا در هر تاریخ مشخص، موجودی به روز دلار آمریکابرای هر توکن و نمودار عملکرد از جمله امکانات Ethplorer است.

چگونه در Ethplorer تراکنش تتر را ردیابی کنیم؟

برای ردیابی تراکنش تتر و یا هر رمزارزی که برپایه اتریوم است، می‌توان وارد سایت Ethplorer شد و در قسمت نوار جستجو نشانه تراکنش را وارد کرد. در این صفحه اطلاعاتی شامل نوع توکن های منتقل شده، آدرس فرستنده و گیرنده، زمان دقیق تراکنش و مبلغ ارسالی نشان داده می‌شود.

مشاهده جزئیات تراکنش تتر در Ethplorer

مشاهده جزئیات تراکنش تتر در Ethplorer

برای مشاهده جزئیات بیشتر هر تراکنش، باید در تب  Transfers که تمام تراکنش‌ها لیست می‌شوند، روی تراکنش مورد نظر کلیک کرد و آنگاه به مشاهده جزئیات آن پرداخت.

ویژگی‌های Ethplorer

Ethplorer یکی از سایت‌های قوی برای ردیابی تتر و دیگر رمزارزهای مبتنی بر اتریوم است که در ادامه برخی از ویژگی‌های آن اشاره خواهیم کرد:

  • اکسپلورر بلاک چین قوی
  • ارائه نمودارهای توکن اتریوم
  • پشتیبانی از ردیابی انبوه
  • ارائه اعلان‌ها در تلگرام و ایمیل
  • محیط کاربری کاربرپسند
  • پشتیبانی قوی از مشتریان
  • ارائه اطلاعات دقیق و بسیار زیاد در رابطه با اتریوم و توکن های آن
  • طراحی بصری جذاب و زیبا

3. سایت TronScan

برای پیگیری تراکنش‌­هایی که در بستر شبکه ترون انجام می‌­شود می‌­توانید از سایت tronscan.org استفاده کنید. در صفحه اصلی سایت tronscan.org مطابق شکل زیر می­‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد تعداد کل حساب­‌های بلاک­چین ترون، تعداد کل تراکنش‌­های ترون، ارزش لحظه ‌ای رمز ارز ترون به دلار، ارزش کل رمز ارز ترون و تعداد معاملات ترون در 24 ساعت گذشته را مشاهده کنید.

مشاهده اطلاعات تراکنش در شبکه ترون در سایت TronScan

 برای پیگیری تراکنش‌­هایی که در بستر شبکه ترون انجام می­‌شود می‌­توانید با استفاده از شناسه تراکنش یا با آدرس کیف پول مبدا و  مقصد اقدام کنید که در بخش بعدی در مورد هر یک از این دو حالت صحبت خواهیم کرد.

پیگیری تراکنش با شناسه تراکنش در سایت tronscan

برای رصد تراکنش با استفاده از شناسه آن تراکنش کافی است در صفحه اصلی سایت tronscan در کادر جستجو مطابق تصویر زیر، رشته مربوط به شناسه تراکنش را وارد کنید.

پیگیری تراکنش تتر با شناسه تراکنش در سایت tronscan

با وارد کردن شناسه تراکنش و کلیک روی دکمه جستجو، به یک صفحه مطابق شکل زیر منتقل خواهید شد که جزییات تراکنش مورد نظر را نمایش می‌­دهد.

واردکردن شناسه تراکنش و مشاهده جزئیات آن

در صفحه جزئیات تراکنش بخش result که با کادر قرمز رنگ در شکل بالا مشخص شده است نشان می‌­دهد که آیا تراکنش با موفقیت انجام شده است یا خیر. در صفحه جزئیات تراکنش سایت tronscan علاوه بر مشاهده نتیجه آن تراکنش، می‌­توانید به اطلاعات مفیدی در مورد زمان، حجم، آدرس والت مبدا و مقصد، آن تراکنش دست پیدا کنید.

پیگیری تراکنش با آدرس کیف پول در سایت tronscan

اگر به هر دلیلی شناسه تراکنش مورد نظر خود را ندارید (مثلا شخص دیگری به آدرس کیف پول شما، رمز ارز منتقل کرده ­است) می‌­توانید با استفاده از آدرس والت خود آن تراکنش را پیگیری کنید. برای این کار کافی است آدرس والت خود را در کادر جستجوی صفحه اصلی سایت tronscan مطابق شکل زیر وارد کنید.

پیگیری تراکنش با آدرس کیف پول در سایت tronscan

با وارد کردن آدرس والت مورد نظر، به صفحه آن کیف پول منتقل خواهید شد که اطلاعات مهمی در مورد تعداد و نوع تراکنش‌­های آن کیف پول به شما نشان داده می‌­شود.

  در بخش تراکنش‌­های والت که در تصویر زیر مشاهده می‌­کنید، می‌­توانید بررسی کنید که آیا تراکنش مورد نظر شما انجام شده است؟

مفاهیم کاربردی برای پیگیری تراکنش­‌ها در بازار ارزهای دیجیتال

برای این که بتوانید اقدام به پیگیری تراکنش تتر خود کنید، باید با برخی از مفاهیم حوزه رمز ارزها آشنا شوید که در ادامه دو مورد از مهم­‌ترین این مفاهیم را به شما معرفی می‌­کنیم.

تراکنش چیست؟

در مقاله سرمایه گذاری در تتر هم گفته شد که تراکنش یا اصطلاحا Transaction، به فرآیندی گفته­ می­‌شود که در آن مقدار مشخصی ارز دیجیتال از کیف پول مبدا، به حساب کیف پول مقصد منتقل می‌شود. همه اطلاعات تراکنش­‌های رمز ارزها، در بستر شبکه غیرمتمرکز بلاک‌­چین وجود دارد و با روش‌­هایی که در ادامه همین مقاله خواهیم گفت شما خواهید توانست تراکنش­‌ها را به‌راحتی رصد کنید.

تراکنش چیست؟

شناسه تراکنش یا TXID چیست؟

شناسه تراکنش یا TXID که برخی آن را با نام هش تراکنش هم می­‌شناسند، یک رشته منحصربه‌فرد از حروف و اعداد است که بیانگر یک تراکنش مشخص در بستر بلاک‌­چین است.  با استفاده از این شناسه به‌راحتی می‌­توانید تراکنش مورد نظر خود را رصد کنید و اطلاعات مهمی در مورد مشخصات کیف پول فرستنده، گیرنده و حجم تراکنش مورد نظر به دست بیاورید. شما برای پیگیری تراکنش تتری که انجام داده­‌اید به‌راحتی می‌­توانید به بخش تاریخچه معاملات کیف پول خود مراجعه کنید و با انتخاب تراکنش مورد نظر خود، شناسه آن تراکنش را پیدا کنید و با همین شناسه، تراکنش مورد نظر را رهگیری کنید.

کلام پایانی

تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال قابل ردیابی هستند و می‌توان گفت شفافیت دنیای رمزارزها، دلیل اصلی این موضوع است. برای ردیابی تراکنش تتر کافیست به یکی از اکسپلوررهای بلاک چین اتریوم مانند Etherscan و یا Ethplorer مراجعه کرد. در هرکدام از این سایت‌ها با داشتن شناسه تراکنش یا آدرس کیف پول، به ردیابی تراکنش‌های ارز دیجیتال تتر پرداخت. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در پایان اگر تجربه‌ای در این مورد دارید، لطفا با ما و دیگران کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

در پایان خوب است بدانید که صرافی نوین تتر به عنوان یکی از امن‌ترین و شفاف‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، امکان خرید و فروش تتر را در سریع‌ترین زمان و با کم‌ترین قیمت ممکن برای شما فراهم کرده است. اگر به دنبال فروش یا خرید تتر هستید، می‌توانید با مراجعه به سایت نوین تتر و انجام مراحل ثبت‌نام، با انجام چند مرحله ساده خرید و فروش تتر را انجام دهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سعید مومنی گفت:

    سلام وققتون بخیر از نظر من تتر (USDT) پرکاربردترین ارز دیجیتال دنیا ست. برای همین افراد زیادی از کاربران نیاز دارن که تراکنش‌های این رمز ارز رو ردیابی کنن از این راه میتونن اطلاعات بسیار مفیدی درباره تراکنش USDT به دست بیارنو به همین منظور، برای پیگیری تراکنش تتر باید از بلاک چین اکسپلوررها استفاده کنن.

    1. مهرداد گفت:

      من رمز تراکنشو گم کردم چیکار باید بکنم

  2. سمیرا گفت:

    سلام یه نفر به من لینکی داد و گفت در مرورگر کیف پولم با لینک وارد بشم و من وقتی وارد لینکی که داده بود شدم نوشته بود DAPP که وقتی واردش شدم کل کیف پولم خالی شد
    به نظرتون میتونم پیگیری کنم و پولم رو برگردونم
    پولم تتر بود در بستر trc20
    خواهش میکنم راهنماییم کنین دارم سکته میکنم

  3. فاضل مهدوی گفت:

    سلام میخواستم ببینم کیف پول trust wallet ارز cardano رو پشتیبانی نمیکنه؟ من یه مقدار انتقال دام یهش با فرمت BEP2 ذخیره کرده ولی برای صرافی ها ارسال نمیکنه و میزنه ادرس غلطه میشه راهنماییم کنید که الان من باید چیکار کنم؟؟

  4. rahman گفت:

    سلام،وقت بخیر.در مورد ارز Aeron خواستم بپرسم که از کجا و تو کدوم صرافی میشه خرید و فروشش کرد و یا تبدیلش کرد به ارزی غیر از bnb.ممنون میشم پاسخ بدین.

  5. مهیار قادمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    میخواستم بدونم که این فعالیت ها و خرید و فروش های تتر و ارز دیجیتال قابل رد یابی هست و الا میشه از راه های قانونی اگه مشکل پیش اومد اقدام کنیم که بتونن پیگیری کنن؟؟

  6. مهرداد گفت:

    سلام مادر من رمز تراکنششو یادش رفته