مدت زمان انتقال تتر به کیف پول چقدر است؟
بازدید 4266
yekta 346 روز پیش 4 دیدگاه

مدت زمان انتقال تتر به کیف پول چقدر است؟

با گسترش اکوسیستم تتر، بهترین استیبل کوین برای ایرانیان این استیبل کوین اکنون می‌تواند در چندین بلاک چین مختلف منتقل شود. به همین دلیل مدت زمان انتقال تتر به کیف پول، عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله از نوین تتر به بررسی مواردی همچون نحوه عملکرد تراکنش‌های تتر، بلاک چین هایی که می‌توان در آنها تتر منتقل کرد و موارد تاثیر گذار در سرعت انتقال تتر می‌پردازیم تا در نهایت بتوان به جواب درست‌تری در رابطه با زمان انتقال تتر رسید.

انتقال تتر چقدر زمان می‌برد؟

زمان مورد نیاز برای انتقال تتر چقدر است؟

مدت زمان مورد نیاز برای انجام تراکنش تتر بستگی به بلاک چین مورد استفاده دارد. عواملی مانند ترافیک شبکه و آدرس کیف پول نیز می‌توانند این زمان را افزایش یا کاهش دهند. در شبکه ERC-20 (اتریوم) زمان انتقال تتر به طور میانگین بین 1 تا 10 دقیقه خواهد بود که با افزایش ترافیک شبکه تا 30 دقیقه نیز ممکن است افزایش یابد.

بلاک چین‌ های PoS (Proof of Stake) مانند Solana و Polygon، به داشتن سرعت باورنکردنی معروف هستند و می‌توان از آنها برای انتقال تتر استفاده کرد. آنها ادعا می‌کنند که هر بلاک چین از لحاظ تئوری می‌تواند در یک ثانیه 65000 تراکنش انجام دهد؛ اما توان عملیاتی این دو بلاک چین حدود 2000 تراکنش در ثانیه است و این عدد یعنی انتقال تتر در مدن زمانی بین 5 تا 20 ثانیه در این بلاک چین ها انجام می‌شود.همینطور که در سایت بیت پین گفته شده:

چنانچه تعداد زیادی تراکنش در حال انجام باشند، طول صف معاملات در بلاک چین افزایش یافته و در نتیجه تکمیل معاملات انجام‌­شده زمان بیشتری به طول می‌­انجامد. به طور کلی برای انتقال ارز دیجیتال تتر، با توجه به ترافیک شبکه دستگاه‌­های استخراج یا بار شبکه، معمولاً بین یک ساعت تا دو روز زمان لازم است تا تاییدها به آدرس مقصد برسند. به بیان ساده‌­تر، معاملات تتر با استفاده از بستر بیت ­کوین، ۳ سطح بلوک ایجاد ­می­‌کنند که هر کدام در ۱۰ دقیقه ایجاد­ می‌­شوند و این یعنی حداقل ۳۰ دقیقه زمان برای انتقال تتر در بلاک چین بیت کوین لازم است.

سرعت انتقال تتر در شبکه ترون نیز ارتباط مستقیم با ترافیک شبکه دارد، اما آمارها نشان می‌دهند که زمان لازم برای انجام تراکنش در شبکه ترون بسیار کمتر از شبکه اتریوم است. به طور متوسط انجام هر تراکنش در این شبکه به زمانی کمتر از 1 دقیقه نیاز دارد.

How long does it take to transfer Tether

بپس انتقال تتر در شبکه های مختلف و یا انتقال آن از صرافی به کیف پول را برای شبکه های مختلف می توان به صورت زیر در نظر گرفت

شبکه TRC20 : مدت زمان انتقال تتر در شبکه trc20 معمولا  کمتر از 2 دقیقه  به طول می انجامد.

شبکه  BEP20 : مدت زمان انتقال تتر در شبکه bep20 سریع و معمولا  در عرض 1 تا 2 دقیقه  انجام می شود.

شبکه ERC20 : انتقال در این شبکه معمولا  بین 1 تا 10 دقیقه   به طول می انجامد اما ممکن است در زمان های شلوغی شبکه تا 30 دقیقه نیز به طول بینجامد.

شبکه سولانا : سرعت انتقال در این شبکه بالا است و  به زیر 20 ثانیه   می رسد.

شبکه پالیگان : مثل سولانا در این شبکه نیز انتظار انتقال  زیر 20 ثانیه   را داریم.

شبکه omni : در این شبکه انتقال ممکن است گاهی تا   2 ساعت  نیز به طول بینجامد.

زمان مورد نیاز برای انتقال تتر چقدر است؟

تراکنش تتر چیست؟

تتر شبکه بلاک چین مخصوص به خود ندارد و باید از دیگر شبکه‌های بلاک چین برای انتقال این توکن از یک کاربر به کاربر دیگر استفاده کرد. برای مثال توکن USDT Omni نسخه‌ای از تتر است که با شبکه بلاک چین بیت کوین در ارتباط است. توکن USDT ERC-20 یکی دیگر از نسخه‌های تتر است که به شبکه بلاک چین اتریوم مرتبط است. برای انتقال توکن USDT Omni باید از کیف پول و آدرس بیت کوین و برای انتقال توکن USDT ERC-20 باید از کیف پول و آدرس اتریوم استفاده کرد. در مقاله تفاوت تتر ERC20 و TRC20 توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه داده ایم که می توانید آن را هم مطالعه کنید.

چه مواردی بر سرعت انتقال تتر تاثیر می‌گذارد؟

همانطور که در مقاله نحوه انتقال تتر بدون کارمزد هم گفته شد تتر در انواع مختلف بلاک چین قابل انتقال است و می‌توان گفت مدت زمان انتقال تتر به کیف پول تحت تاثیر عواملی مانند تراکم شبکه و آدرس مقصد قرار می‌گیرد.

What factors affect the speed of tether transfer

  • تراکم شبکه

معماری داخلی هر بلاک چین سازگار با تتر متفاوت است و زمان تراکنش تتر در این بلاک چین‌ ها با توجه به حجم کاربران در آن زمان، افزایش یا کاهش می‌یابد. هرچقدر تعداد کاربران یک بلاک چین در زمان مشخص بیشتر باشد، پردازش تعداد تراکنش‌ها سخت‌تر می‌شود. حال اگر معماری بلاک چین طوری باشد که توان عملیاتی بالایی نداشته باشد، تراکم شبکه بر زمان انجام تراکنش‌ها اثر منفی می‌گذارد.

  • آدرس مقصد

آدرس مقصد مورد دیگری است که بر سرعت انجام تراکنش تتر تاثیر می‌گذارد. در دنیای ارزهای دیجیتال دو نوع کیف پول وجود دارد. کیف پول‌های غیرقانونی که به عنوان کیف پول رمزنگاری شده شخصی شناخته می‌شوند و کیف پول‌های معتبر مانند آنهایی که در صرافی‌های ارز دیجیتال نگهداری می‌شوند. هر کدام از ارائه‌دهندگان کیف پول قبل از انتقال تتر به تعداد مشخصی تاییدیه برای انجام تراکنش نیاز دارند و این مورد بر زمان انتقال تتر تاثیر می‌گذارد. برای مثال کیف پول Crypto.com برای انجام تراکنش به 12 تاییدیه، Coinbase به 14 تاییدیه و Kraken به 20 تاییدیه نیاز دارند.

آیا می‌توان به تراکنش تتر سرعت بخشید؟

انجام هر تراکنش در بلاک چین نیازمند بپرداخت Gas Fee یا همان هزینه تراکنش است.  شاید بتوان گفت پرداخت Gas Fee بیشتر تنها راه برای سرعت بخشیدن تراکنش تتر است. وقتی شما هزینه تراکنش بیشتری پرداخت کنید، ممکن است اعتبارسنج‌ها تراکنش شما را زودتر تایید کنند، اما قابل ذکر است که این یک راه‌حل تضمینی نیست.

سرعت انتقال تتر

در کدام شبکه‌های بلاک چین می‌توان تتر منتقل کرد؟

به دلیل گسترش پی‌در‌پی اکوسیستم USDT، در حال حاضر این توکن با استفاده از 13 شبکه بلاک چین مختلف قابل انتقال است. در زیر لیست کامل شبکه‌های سازگار با تتر بیان شده است:

  • Algorand
  • Avalanche
  • Bitcoin Cash’s Simple Ledger Protocol (SLP)
  • BNB Chain (Binance Chain)
  • Ethereum
  • EOS
  • Liquid Network
  • Omni (Bitcoin)
  • Polygon
  • Tezos
  • Tron
  • Solana
  • Statemine

در ادامه بخوانید: انتقال تتر به متامسک

مدت زمان انتقال تتر به کیف پول چقدر است؟

به طور معمول انتقال تتر به کوینکس و کیف پول از طریق شبکه های انتقال مختلف با توجه به مواردی نظیر شلوغی شبکه، نوع کیف پول، میزان دارایی و ساعت انتقال بین 10 ال 20 دقیقه به طول می انجامد. البته همان گونه که گفته شد و بسیاری از سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال نسبت به این موضوع آگاهی دارند، میزان شلوغی شبکه و ساعت انتقال تأثیر بسزایی در مدت زمان انتقال تتر به کیف پول دارد. بدین ترتیب توصیه می شود که در ساعت خلوت شبکه و هنگامی که ترافیک شبکه انتقال کم است، نسبت به انتقال تتر اقدام نمایید. این کار تا حد زیادی موجب صرفه جویی در زمان و کارمزد شبکه انتقال ارز دیجیتال tether می شود. در حال حاضر شبکه های انتقال بایننس، سیف پل، اسمارت چین، ترون، سولانا و پالیگان بیشترین میزان سرعت را دارند و انتقال تتر را در کمتر از 10 دقیقه انجام می دهند. بنابراین اگر قصد انتقال تتر به کیف پول دارید، به این مورد توجه ویژه داشته باشید و مناسب ترین شبکه انتقال را انتخاب نمایید.

How long does it take to transfer Tether to the wallet

کدام شبکه ها امنیت بیشتری برای انتقال تتر به کیف پول دارند؟

طبق تحقیقات و بررسی های به عمل آمده و همچنین نظر بسیاری از سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال شبکه های انتقال لایه یک نظیر اتریوم و TRC-20  سطح بالایی از امنیت و تمرکز زایی دارند. در واقع با بهره مندی از حداکثر تمرکز از هرگونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری به عمل آورده و دارایی کاربران را با بالاترین سطوح امنیتی به کیف پول منتقل می کند. البته باید توجه داشته باشید که مقیاس پذیری و سرعت انتقال بسیاری از شبکه های انتقال پایین بوده و مدت زمانی بیش از انچه گفته شده و تصور می کنید، برای انتقال دارایی هایتان به کیف پول مقصد نیاز خواهید شد. اما در مقابل شبکه های انتقال لایه دو مثل آبیتروم و پالیگان، امنیت را فدای سرعت کرده اند و تتر را با سرعت بالا و در کوتاه ترین زمان ممکن از کیف پول مبدأ به کیف پول مقصد انتقال می دهند. با این توصیف می توان گفت برای انتخاب و استفاده از یک کیف پول مناسب، باید برای خود یک اولویت بندی داشته باشید. به عنوان مثال اگر برایتان امنیت شبکه انتقال اهمیت دارد، از شبکه های انتقال لایه یک و اگر سرعت انتقال برایتان مهم است، از شبکه های انتقال لایه دو استفاده کنید.

جمع‌بندی

مدت زمان انتقال تتر به کیف پول در هر کدام از شبکه‌های سازگار با آن متفاوت است. علاوه بر نحوه ساخت معماری هر شبکه، عواملی مانند ترافیک درون شبکه و آدرس کیف پول نیز بر مدت زمان انتقال تاثیرگذار است. درصورتی که کاربر بخواهد تراکنش‌های تتر را در زمان کمتری انجام دهد باید بلاک چین مناسبی انتخاب و یا اینکه برای پرداخت میزان بیشتری Gas Fee اقدام کند. هرچند ممکن است اعتبارسنج‌ها بازهم تاییدیه‌های لازم را در مدت زمان کمتری صادر نکنند.

صرافی معتبر نوین تتر به کاربران خود خدمات خرید و فروش تتر را ارائه می‌دهد، شما می‌توانید در نوین تتر با خیال آسوده و مدت زمان کوتاهی تراکنش تتر انجام دهید یا به خرید و فروش تتر بپردازید.

سؤالات متداول:

1- مدت زمان انتقال تتر چقدر است؟

برای انتقال ارز دیجیتال تتر، با توجه به ترافیک شبکه انتقال، دستگاه‌های استخراج یا بار شبکه، معمولاً بین یک ساعت تا دو روز زمان لازم است تا تأییدها به آدرس مقصد برسند. البته همان طور که در لا به لای متن نیز به آن اشاره کردیم، براساس شرایط و عوامل ذکر شده این بازه زمانی کاهش یافته یا افزایش می یابد.

2- سریع ترین شبکه برای انتقال تتر کدام است؟

در حال حاضر سریع‌ترین شبکه بلاکچین برای انتقال تتر شبکه TRC-20 است. این شبکه بر روی بلاک چین ترون اجرا می‌شود و سرعت بالا و کارمزد پایین نسبت به سایر شبکه های انتقال دارد.

3- آیا می ‌توان سرعت انتقال تتر به کیف پول را افزایش یا کاهش داد؟

تنها راه تغییر سرعت انتقال تتر به کیف پول، پرداخت هزینه گس بیشتر است. به ‌طور کلی برای ارسال تراکنش در یک شبکه، باید هزینه گس پرداخت شود. این هزینه توسط یک ماینر (PoW) یا اعتبار دهنده (PoS) برای پردازش تراکنش و ثبت نتیجه در بلاکچین نیاز است. برخی از بلاکچین‌ ها به فرستنده اجازه می ‌دهند، تا کارمزد گس مرتبط را افزایش و معامله مورد توجه ماینرها یا اعتبارسنج ‌ها قرار بگیرد. سایر بلاکچین ‌ها مانند اتریوم نیز به کاربران اجازه می ‌دهند یک نکته اضافی به تراکنش اضافه کنند، تا پردازش شود. اما به‌ طور کلی هیچ تضمینی برای افزایش کارمزد و پرداخت گس بیشتر، جهت کم ‌شدن زمان انتقال تتر به کیف وجود ندارد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بردیا مرادیانی گفت:

    سلاموقت شما بخیر من بای شرکت خارجی وارد شدم و۴۳ میلیون تتر خریدموبه کیف پولشون فرستادم البته این مبلغ طی چند مرحله انجام شد ومقداری ازاین پول رو به عنوان دستمزد سایت وتعمیر و نگهداری از من گرفتن والان گفتن ۷میلیون دیگه باید واریز کنم که ۱۰۰ میلیون برداشت کنم این روششون درست یا کلاهبرداریه؟

  2. حسین خاجوی گفت:

    سلام دوست من از ترکیه هستش و میخواد برام دلار بفرسته ،منم گفتم برع صرافی اونارو از تریق تتر برام ارسال کنه ،میخوام بدونم صرافی ها این کار رو انجام می دن؟وچقدر زمان می بره تا به حساب من بیاد؟ با تشکر

  3. sajad hoseeni گفت:

    سلام.. میخوام ارز دیجیتال تتر از بکی از دوستاl بخرم… باید چکار کنم..هرکاری میکنیم. انتقال داده نمیشه…دوسه بار تلاش کرده که برام واریز کنه نمیتونه…میشه من اطلاعات کاربری خودم و یا اون اطلاعات کاربری رو برای هم ارسال کنیم.؟؟

  4. مهیار قادمی گفت:

    سلام احتمال اینکه تتر ورشکست بشه چقدر هستش و اینگه تتر تضمینی پشتش هست که کلا سرمایه هیچ نشه از نظر اطمینانی و ریسکی دلار ریسکش کمتر از تتره؟؟