دلار بخریم یا تتر
بازدید 111
yekta 328 روز پیش 4 دیدگاه

تفاوت سرمایه‌گذاری روی دلار بهتر است یا تتر؟

تورم و تغییرات ارزش پول ملی باعث شده است که بسیاری از افراد به دنبال یک سرمایه‌گذاری با ریسک کم باشند که بتواند ارزش سرمایه آن‌ها را در برابر تورم حفظ کند. یکی از گزینه‌های پیش‌رو، سرمایه‌گذاری روی ارزهای خارجی مخصوصا دلار است. با ورود ارزهای دیجیتال و استیبل کوین‌هایی مثل تتر که ارزش آن برابر با یک دلار آمریکا است، این سوال مطرح می‌شود که سرمایه‌گذاری روی دلار بهتر است یا تتر و این که دلار بخریم یا تتر؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله از نوین تتر به بررسی عوامل مختلف سرمایه‌گذاری روی دلار و تتر و همچنین مزایا و معایب هرکدام بپردازیم.

استیبل کوین تتر چیست؟

همان طور که در مقاله تتر چیست هم گفته شد، Tether که نام اختصاری آن USDT است، یک ارز دیجیتال با ارزش ثابت است. ارزش هر واحد از تتر برابر با 1 دلار آمریکا است و سازندگان این رمزارز ذخایری از دلار را به عنوان پشتوانه آن نگهداری می‌کنند تا بتوانند ارزش تتر را برابر  با دلار حفظ کنند. تتر از لحاظ ارزش بازار، جایگاه سومین ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده است و یک استیبل کوین محبوب و معروف محسوب می‌شود. ثابت بودن ارزش هر تتر باعث شده است که بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی و داخلی و هچنین کاربران، از تتر برای مبادلات و انجام معاملات خود استفاده کنند. در واقع کاربران و صرافی‌ها برای راحتی انجام تراکنش‌ها، به جای استفاده از ارزهای فیات (ارز رایج هر کشور) از تتر به دلار که معادل یک دلار است، استفاده می‌کنند.همینطور که در سایت ارکا کوین گفته شده:

تصمیم گیری جهت خرید و انتخاب بین دلار و تتر، بستگی به نیازها و اهداف شما دارد. اگر شما به‌دنبال یک ارز خارجی پایدار و مورد پذیرش همگان برای تراکنش‌های روزانه هستید، خرید دلار می‌تواند گزینه بهتری باشد. دلار، ارز رسمی ایالات متحده است و گزینه بسیار خوبی برای معامله، سرمایه‌ گذاری در ارز دیجیتال و خریدهای روزانه است.

استیبل کوین تتر چیست؟

مزایای سرمایه‌گذاری روی تتر (Tether)

علاوه بر مواردی که ذکر شد، یکی از مهم‌ترین کاربردهای تتر مخصوصا برای کاربران ایرانی، سرمایه‌گذاری روی تتر است که در ادامه به بررسی مزایا و دلایل این نوع سرمایه‌گذاری اشاره می‌کنیم.

تتر چیست؟

  • دسترسی راحت

USDT به راحتی و در بستر اینترنت در دسترس عموم افراد قرار دارد. افراد از هرجای دنیا و در هر ساعتی از شبانه‌روز، کافیست پس از اتصال به اینترنت به یک صرافی ارز دیجیتال معتبر ایرانی مراجعه کرده و با پرداخت ریالی، به راحتی اقدام به خرید تتر نمایند. در صرافی نوین تتر علاوه بر امنیت، شفافیت، پشتیبانی از مشتریان و قیمت‌های عالی، کیف پول‌های ریالی و ارزی به کاربران ارائه می‌شود که بتوانند تترهای خریداری شده را به راحتی در کیف پول خود نگهداری کنند.

  • نقدینگی

همانطور که گفته شد، تتر سومین ارز دیجیتال بزرگ بازار است و کاربران از این لحاظ می‌توانند با خیال راحت به سرمایه‌گذاری روی آن بپردازند، چراکه حجم معاملات تتر بسیار بالا است و هر زمان که بخواهند، بدون نیاز به مراجعه حضوری به مرکز یا جایی، تنها با مراجعه آنلاین به صرافی خود می‌توانند سرمایه خود را به ریال تبدیل کنند.

  • عدم نیاز به خدمات بانکی

برای خرید، نگهداری و انتقال تتر نیازی به مراجعه به هیچ بانک یا نهادی نیست و تنها خود فرد بر روی دارایی خود نظارت دارد.

عدم نیاز به خدمات بانکی

  • ثبات و پایداری ارزشی

مهم‌ترین دلیل سرمایه‌گذاری امن روی تتر، پایداری ارزش آن است. کاربران دنیای کریپتوکارنسی به خوبی می‌دانند که ارزهای دیجیتال دچار نوسانات شدید می‌شوند و این مساله می‌تواند سرمایه کاربران را نابود کند، اما در مورد تتر اینطور نیست. Tether در تمام مواقع توانسته است ارزش خود را در محدوده 1 دلار حفظ کند.

  • گسترش‌پذیری به سایر رمزارزها

تتر به راحتی قابلیت جابجایی با سایر ارزهای دیجیتال دارد. افراد می‌توانند در صورت نیاز، سرمایه خود را به سایر ارزهای دیجیتال تبدیل کنند.

  • پشتیبانی در بیشتر بلاک‌چین‌ها و پلتفرم‌ها

بیشتر بلاک چین‌ها از تتر پشتیبانی می‌کنند و به همین دلیل امکان پذیرش، ادغام و تبادل آن بسیار راحت است. می‌توان گفت که تمام پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال نیز از تتر پشتیبانی کرده و کاربران می‌توانند سرمایه خود را در بین پلتفرم‌های داخلی و خارجی جابه‌جا کنند. این مساله تبادلات و انجام تراکنش‌های بین‌المللی را برای کاربران بسیار راحت و آسان کرده است.

پشتیبانی در بیشتر بلاک‌چین‌ها و پلتفرم‌ها

  • زمان و کارمزد پایین برای انجام تراکنش‌ها

انجام معاملات ارزهای دیجیتال تنها چند دقیقه زمان می‌برد و کارمزد معاملات نیز در برابر معاملات سنتی بسیار کمتر است.

معایب سرمایه‌گذاری روی تتر

از مهم‌ترین اصول قبل از سرمایه‌گذاری با هر روشی، آشنایی با معایب آن روش است. در ادامه به معایب سرمایه‌گذاری در تتر می‌پردازیم.

  • عدم قابلیت تقسیم‌پذیری

یکی از معایب سرمایه‌گذاری روی تتر، عدم قابلیت تقسیم‌پذیری است. یعنی تتر به واحدهای کوچک‌تر تقسیم نمی‌شود، هرچند به دلیل قیمت یک تتر که برابر با 1 دلار است، این مساله در کل فرآیند سرمایه‌گذاری تاثیر چندانی ندارد.

  • بررسی شفافیت تتر

تتر یک استیبل کوین با پشتوانه دلار است و باید ذخایر مناسبی از دلار داشته باشد تا بتواند پایداری قیمت USDT را حفظ کند. ابهاماتی در رابطه با میزان ذخایر تتر مطرح شده است که البته سازندگان برای رفع این ابهامات اقدام به ارائه گزارش ماهانه در وب‌سایت رسمی خود کرده‌اند.

دلار کاغذی و مزایای سرمایه‌گذاری روی دلار

دلار ارز رسمی کشور آمریکا است و در بسیاری از دیگر کشورها، خرید آن یک روش سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. مزایای این روش عبارتند از:

دلار کاغذی و مزایای سرمایه‌گذاری روی دلار

  • راحتی استفاده

برای افراد زیادی استفاده از ارزهای دیجیتال هنوز امری ناملموس است، این نکته در رابطه با دلار وجود ندارد. افراد بدون نیاز به کیف پول دیجیتال، کلید خصوصی و … می‌توانند دلارهای خود را استفاده کنند.

  • تبدیل راحت و سریع به سایر ارزهای فیات

افراد با مراجعه به صرافی‌های فیزیکی می‌توانند دلار را  به سایر ارزها تبدیل کنند، اما کاربران در ایران نمی‌توانند تتر را به راحتی به ارزهای فیات تبدیل کنند.

  • امنیت فیزیکی

برخی از سرمایه‌گذارانی که به خرید دلار می‌پردازند، معتقدند که نگهداری دلار به صورت فیزیکی امنیت بیشتری نسبت به نگهداری تتر در کیف پول‌های دیجیتال دارد. این مساله می‌تواند مانند چاقوی دو لبه عمل کند، چراکه اگر احتمال حمله آنلاین به کیف پول‌های دیجیتال و بهترین پروژه های ارز دیجیتال وجود دارد، احتمال سرقت از سرمایه فیزیکی نیز نباید نادیده گرفته شود.

معایب سرمایه‌گذاری روی دلار

سرمایه‌گذاری روی دلار نیز معایبی دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

معایب خرید دلار

  • شرایط نگهداری

وقتی میزان سرمایه‌‌گذاری بالا باشد، نگهداری حجم زیادی از دلار به صورت فیزیکی کار سختی است و هزینه‌های جانبی مانند خرید گاوصندوق، دوربین مداربسته و … را در پی دارد.

  • مشکلات خرید و تهیه دلار

یکی از معایب سرمایه‌گذاری روی دلار، نحوه خرید آن مخصوصا برای افرادی است که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند. در واقع دسترسی به مکان‌هایی که به خرید و فروش دلار کاغذی بپردازند، آسان نیست و زمان زیادی لازم دارد.

  • دخالت نهاد سوم

برای خرید و نقل و انتقال دلار به نهادهای واسط، بانک‌ها و نظارت ارگان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دولتی نیاز است.

مقایسه سرمایه گذاری روی دلار یا تتر

پس از بیان مزایا و معایب روش سرمایه گذاری روی دلار یا تتر، به مقایسه این دو روش می‌پردازیم تا درک بهتری نسبت به این دو روش کسب کنید.

مقایسه سرمایه گذاری روی دلار یا تتر

اختلاف قیمتی دلار و تتر

در ایران بین دلار و تتر اختلاف قیمتی وجود دارد، و می‌توان گفت اغلب قیمت تتر از دلار کمی بالاتر است. این امر می‌تواند به دلیل نوسانات ارزی و کارمزد تراکنش‌ها در صرافی‌های مختلف باشد. از طرفی کارمزد تراکنش‌ها در بلاک چین‌ها متفاوت است، برای مثال در بلاک چین اتریوم هزینه و انتقال اتریوم به آربیتروم انجام تراکنش‌ها نسبت به بلاک چین ترون بیشتر است، این مساله نیز موجب به وجود آمدن اختلاف قیمت تتر به دلار می‌شود. در مقاله دلایل تفاوت قیمت تتر و دلار این موضوع را بیشتر توضیح داده ایم که می توانید آن را هم مطالعه کنید.

محدودیت در خرید

در ایران کاربران تا سقف خاصی می‌توانند دلار بخرند، در طرف مقابل خرید تتر هیچگونه محدودیت و سقفی ندارد.

امکان جعل

به دلیل استفاده از فناوری بلاک چین و ویژگی‌های آن، امکان جعل ارزهای دیجیتال و تتر وجود ندارد. اما امکان جعل اسکناس و دلار کاغذی وجود دارد و افراد باید هنگام خرید دلار حتما به این نکته دقت کنند تا سرمایه خود را از دست ندهند.

امکان جعل

شرایط نگهداری

یکی دیگر از تفاوت‌های اساسی در رابطه با سرمایه‌گذاری روی تتر و دلار، روش نگهداری آن‌ها است. تتر در کیف‌ پول‌های دیجیتال نگهداری می‌شود و کیف پول‌ها در دو نوع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری وجود دارند. امنیت در نوع سخت‌افزاری به دلیل نگهداری آفلاین بیشتر است و برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت و هچنین سرمایه بالا استفاده از نوع سخت‌افزاری توصیه می‌شود.

دلار اما در مکان‌های فیزیکی مانند بانک یا گاوصندوق‌های شخصی نگهداری می‌شود و این موضوع هم می‌تواند مزایا و معایبی داشته باشد.

شرایط معامله

دلار بخریم یا تتر، انجام معاملات تتر به دلیل آنلاین بودن بسیار راحت‌تر بوده و در طول 24 ساعت شبانه‌روز امکانپذیر است، معاملات دلار در زمان‌های خاص و با مراجعه حضوری انجام می‌شود.

تفاوت دلار فیزیکی با تتر از لحاظ امنیت

همان طور که می دانید نگهداری مقداری زیادی اسکناس دلار در خانه و گاو صندوق بسیار خطرناک است. به لحاظ اینکه احتمال سرقت دارایی وجود دارد و از همه مهمتر ممکن است جان شما به خطر بیافتد. در حالی که ارز تتر به صورت دیجیتال بوده و پس از خرید صرفاً در کیف پول ارز دیجیتال شما ذخیره می شود. پس هیچگونه محدودیتی در خصوص میزان خرید و نگهداری ارز تتر نخواهید داشت. ضمن اینکه اپلیکیشن های موبایلی و وب کیف پول رمز ارزها به کمک کاربران آمده و فرآیند خرید و فروش ارز تتر و انتقال دارایی ها را آسان ساخته است. در واقع باید گفت این قابلیت و نحوه عملکرد منحصر به فرد نه تنها تفاوت دلار فیزیکی با تتر را نشان می دهد، بلکه بیانگر این موضوع مهم است که سرمایه گذاری با تتر بهتر از دلار می باشد. البته با اندکی تفکر و تأمل در خصوص تفاوت دلار با تتر به این مورد مهم پی خواهید برد.

دلار کاغذی سود بیشتری دارد یا ارز دیجیتال تتر؟

یکی از مسائل مهم اقتصادی در کشور ما، شرابط تحریم های نا جوانمردانه و تورم سالانه نزدیک به 50 درصد است. در چنین شرایط حفظ ارزش سرمایه و سرمایه گذاری موفق در بازارهای حارجی با حداقل سرمایه اهمیت فراوانی دارد و مورد توجه بسیاری از سرمایه گذارای ایرانی قرار گرفته است. بر همین اساس بهتر است به جای خرید دلار، دارایی خود را به ارزی با ارزش تقریبی یک دلار یا بیشتر از آن تبدیل کنیم. تا ضمن تضمین ثباث قیمت و حفظ دارایی از نوسان های بازار دلار، تحریم ها و تورم سالانه در ایران در امان باشید. با این توصیف می توان گفت خرید ارز Tether به نسبت بهتر از خرید دلار است و بهترین گزینه برای سرمایه گذاری موفق و تضمین شده همراه با سود قطعی می باشد. پس فرصت را از دست ندهید و هم اکنون به واسطه یکی از صرافی های بین المللی و پشتیبانی کننده ارز تتر، اقدام به خرید ارز دیجیتال تتر نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان و تحلیل گران ما در وب سایت نوین تتر ارتباط برقرار کنید.

دلار کاغذی سود بیشتری دارد یا ارز دیجیتال تتر؟

سخن پایانی

با توجه به اینکه تورم در ایران بسیار بالا است، افراد جامعه نیاز دارند که از سرمایه خود را در برابر تورم محافظت کنند، یکی از این راه‌ها سرمایه‌گذاری روی دلار یا تتر است. در این مقاله از نوین تتر به بیان مزایا و معایب هر روش و همچنین مقایسه هر دو نوع سرمایه‌گذاری پرداختیم تا شما بتوانید متناسب با شرایط خود انتخاب بهتری داشته باشید.

سؤالات متداول:

1- آیا تتر ارز دیجیتال امن، مطمئن و پایدار است؟

از آنجایی که تتر به دلار آمریکا وابسته است، ارزش آن تحت تاثیر نوسانات شدید بازار قرار نمی‌ گیرد. با این اوصاف با انجام دادن اقدامات امنیتی اولیه، مانند انتخاب صرافی و کیف پول مناسب، تتر ارز دیجیتالی امن و پایدار محسوب می شود. پس برای انجام سرمایه گذاری موفق، تضمین شده و سودآور می توانید اقدام به خرید و فروش ارز تتر از طریق صرافی های بین المللی و مورد تأیید بازار ارزهای دیجیتال کنید.

۲- تتر برای چه نوع سرمایه ‌گذارانی مناسب است؟

معمولاً سرمایه گذارانی که می ‌خواهند از نوسانات بازار‌ ارز‌های دیجیتال دوری کنند، به سمت تتر روی می ‌‌آورند. این استیبل کوین متناسب با قیمت دلار حرکت می ‌کند و سرمایه کاربر را در معرض ریسک ‌های شدید قرار نمی ‌دهد.

3- آیا تتر جایگزین دلار کاغذی می شود؟

جایگزینی پول واقعی یکی از اصلی ‌ترین اهدافی است که نه فقط رمز ارز تتر بلکه اکثر ارزهای دیجیتال دارند. واقعیت اینجاست که پیش ‌بینی چنین موضوعی در حال حاضر ساده نیست. همه چیز بسته به آینده ارزهای دیجیتال و شرایط آنها دارد. اینکه صرفاً به دلیل استقبال کاربران بخواهیم تتر را از همین الان جایگزین برحق دلار کاغذی بدانیم، خیلی منطقی نیست. استفاده از تتر به عنوان جایگزینی برای پول واقعی را می ‌توان تحت تاثیر استقبال کاربران جهانی و البته شرایط دولت مردان بزرگ جهان دانست. با توجه به اینکه چنین شرایطی ممکن است منجر به تغییرات گسترده در نظام پولی و بانکی جهان شود، این گذر حتما باید با نظارت حداکثری صورت پذیرد و فاصله زیادی تا رسیدن به چنین شرایطی در بازار احساس می‌ شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمد جوانمردانی گفت:

    سلام من از نظر تجربه خودم به شخصه میگم که اگر به دنبال یک دارایی با ثبات ارزش و پذیرش گسترده هستین دلار گزینه مناسبی برای شما هستش. اما اگر به دنبال یک دارایی با نوسانات کم، کارمزد پایین و خریدوفروش راحت هستین حتما حتمااا تتر رو بهتون پیشنهاد میدم خیلی گزینه بهتری هستش نصبت به دلار

  2. شایان نجومی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من برای اولین بار میخوامبه این صورت سرمایه گزاری کنم برای ایندمو الان من تازع 19 سالم شده و واقعا گیج شدم بین تتر و دلار حس میکنم چون از تتر چیزی سر در نمیارم برای خرید و نگهداریش اینا نمیتونم تصمیم بگیرم که ظرر هم ننم متاسفانه

  3. کامران گفت:

    سلام وقتتون بخیر 🙏 ی سوالی داشتم من ی ارزی رو ب نام eyfi خریدم حالا چند سنت ☺ ی روز گذشت موجودی کیف پول تراستم شد ۱۳۰۰۰ دلار !!! ک گویا اون ارز انقد رشد گرده 😐 ولی وقتی خواستم بفروشم قیمتش تو سایت پو کوین و یونی سواپ همون قیمت قبلیش بود !!!
    میخوام بدونم که این توکنی ک خریدم فیک هست یا نه گیج شدم اصلا ممنون میشم جواب منو بدید و راهنماییم کنین 🙏

  4. حنانه گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخوام بدونم اینده تتر به چه صورت هستش یعنی در حال حاظر از دلار بهتره و در اینده هم همینطوره ؟؟ صاحب امتیاز تتر چه کسی هست اصلا میشه روی تتر به عنوان ی سرمایه گزاری بلند مدت حساب کرد و به سود هم رسید حتی؟؟؟