بهترین کیف پول های سخت افزاری
بازدید 101
yekta 233 روز پیش 4 دیدگاه

معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری یا سرد 2024

در بازار کریپتوکارنسی برای خرید، ذخیره و انتقال رمزارزها به کیف پول دیجیتال نیاز است. کیف پول‌ها در انواع نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کاغذی در بازار وجود دارند. کیف پول‌های سخت‌افزاری یا سرد به دلیل استفاده و ذخیره عبارت کلیدی به صورت آفلاین امنیت بیشتری دارند. امروزه اینو نوع کیف پول‌ها در ابعاد مختلف و با امکانات متفاوتی ارائه می‌شوند؛ به همین دلیل در این مقاله از نوین تتر قصد داریم به معرفی و بررسی بهترین کیف پول های سخت افزاری در سال 2024 بپردازیم.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

در مقاله بهترین کیف پول ارز دیجیتال گفتیم که کیف پول سخت‌افزاری یا سرد (Cold Wallet) به کیف پول دیجیتالی گفته می‌شود که کلیدهای خصوصی کاربران را به صورت آفلاین و روی یک دستگاه فیزیکی که اغلب ابعادی مانند یک فلش دارد، ذخیره می‌کند. این نوع ذخیره سازی از دارایی کاربران در برابر هک و سرقت حفاظت می‌کند، چرا که امکان دسترسی آنلاین به کیف پول سرد وجود ندارد. امنیت بالای این کیف پول‌ها باعث شده است که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بلندمدتی تمایا بیشتری برای استفاده از آنها داشته باشند.

برای واریز ارزهای دیجیتال به Cold Wallet تنها نیاز به آدرس کیف پول است و می‌توان بدون هیچ محدودیتی، واریز را انجام داد. برای انتقال و برداشت دارایی از کیف پول سخت‌افزاری مراحل کمی متفاوت‌تر است،مثل ساخت کیف پول تتر ابتدا باید با کیف پول و کلید خصوصی خود تراکنش را تایید کنید و بعد از آن امکان انتقال و برداشت ارزهای دیجیتال فراهم می‌شود.همینطور که در سایت بیت پین گفته شده:

ارزهای دیجیتال، یکی از پدیده‌های جدید و جذاب در دنیای مالی هستند که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان در دنیای سرمایه‌گذاری قرار گرفته‌اند؛ این نوع از دارایی‌ها، با استفاده از فناوری بلاک چین توسعه یافته و بدون نیاز به واسطه‌ای مانند بانک یا دولت، به صورت آنلاین و مستقل عمل می‌کنند. در این دنیای پررونق، برای خرید و فروش، ذخیره‌سازی و مدیریت رمزارزها، به وسیله‌ای به نام کیف پول ارز دیجیتال نیاز خواهید داشت که در انواع مختلف به بازار عرضه می‌شود.با توجه به اهمیت امنیت و راحتی استفاده از رمزارز، انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال از میان کیف پول‌های موجود می‌تواند موضوعی چالش‌برانگیز باشد.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

لیست بهترین کیف پول های سخت افزاری در سال 2024

با اینکه شاید استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری راحت‌تر و حتی رایگان نیز باشد، اما کیف پول‌های سرد بالاترین حد امنیت را به کاربران بازار ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد. انتخاب یک کیف پول معتبر با امکانات خوب یکی از مواردی است که هر فرد در بازار کریپتوکارنسی باید به آن توجه کند. در ادامه به معرفی بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری از لحاظ امنیت، تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده، قیمت‌گذاری، پشتیبانی از مشتریان و … می‌پردازیم.

1. Trezor Model T

همان طور که در مقاله بهترین کیف پول بیبی دوج کوین هم گفتیم، ترزور یک کیف پول سخت‌افزاری است که به کاربران امکان می‌دهد به صرافی‌هایی مانند CoinSwitch و Changlly از طریق رابط اینترنتی Trezor دسترسی داشته باشند. در این کیف پول یک صفحه نمایش لمسی وجود دارد که کاربران راحت‌تر می‌توانند با آن کار کنند. Trezor مدل T در ابعاد 64*39*10 میلی‌متر ساخته شده و حدود 22 گرم وزن دارد.

یکی از مهمترین ویژگی‌های ترزور قطعه microSD آن است، کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند عبارت خصوصی و seed خود را به صورت ایمن و آفلاین ذخیره و بازیابی کنند که در مواقع گم شدن دستگاه بسیار مفید است.

کیف پول سخت‌افزاری ترزور

مزایای Trezor مدل T

  • صفحه نمایش لمسی بزرگ و رنگی
  • رابط کاربری آسان و راحت
  • کلیدهای خصوصی در Trezor مدل T از طریق پین‌ها جدا شده و محافظت می‌شوند.
  • پشتیبانی تعداد زیادی کوین و توکن
  • پشتیبانی توسط سیستم‌عامل دسکتاپ، اندورید و مروگر

معایب Trezor مدل T

  • عدم پشتیبانی از iOS
  • گرانتر از سایر کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری
  • تنها تعداد حدودی از رمزارزها را می‌توان با ارز فیات خرید.
  • کیفیت ساخت دستگاه ایده‌آل نیست.

2. Ledger Nano X

Ledger Nano X یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است که از بیش از 5500 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. 100 برنامه را به طور همزمان ذخیره می‌کند و دارای اتصال بلوتوث است. این کیف پول سرد توسط یک شرکت فرانسوی به نام Ledger SAS ساخته شده است و به عنوان جانشین لجر نانو اس برای بهبود و پیشرفت در عملکرد آن به بازار عرضه شد.

هر چند استفاده از لجر نانو ایکس با صفحه نمایش و دکمه‌های کوچک برای برخی از کاربران دشوار است، اما این دستگاه برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال بسیار ایمن و قابل اعتماد است. کاربران همچنین می‌توانند از برنامه Ledger Live برای حل این شکل استفاده کنند. در مقاله بهترین کیف پول های پولکادات هم گفته شد که طراحی شیک، زیبا و جمع و جور این دستگاه، باعث شده است که نظر بسیاری از افراد به آن جلب شود، ابعاد لجر نانو ایکس تقریبا اندازه یک USB است و به راحتی در جیب جا می‌شود.

کیف پول سخت‌افزاری لجر

مزایای لجر نانو ایکس

  • حافظه ذخیره‌سازی بالا برای بیش از 100 برنامه
  • پشتیبانی از تعداد زیادی رمزارز
  • قابلیت استیکینگ
  • مدیریت برنامه‌های NFT
  • ذخیره کلیدهای خصوصی درون دستگاه

معایب لجر نانو ایکس

  • تقریبا گران است.
  • برنامه نرم‌افزاری کاملا متن-باز نیست.
  • رابط کاربری دستگاه چندان مناسب و ساده نیست.
  • تجربه اتصال با بلوتوث چندان ساده نیست.

معایب لجر نانو ایکس

3. Ellipal Titan

Ellipal Titan یک کیف پول سخت‌افزاری با شکاف هوا است که بیش از 10000 ارز دیجیتال در آن پشتیبانی می‌شوند. این کیف پول دارای صفحه نمایش لمسی، دوربین و بدنه فلزی برای دوام و استحکام بیشتر است. اصطلاح Titan درواقع نشان از امنیت بالای این دستگاه دارد. اندازه این کیف پول برخلاف بسیاری از هم‌نوعان خود به اندازه یک تلفن همراه است، همین امر موجب شده است، بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال که رابط کاربری برایشان مهم است و یا اثر انگشت بزرگی دارند، استفاده از الیپال تایتان را ترجیح دهند. دوربین این کیف پول برای اسکن کدهای QR و بدنه فلزی نیز برای استحکام بالا و همچنین مقاومت در برابر آب تعبیه شده‌اند.

ویژگی منحصر به فرد Ellipal Titan طراحی آن با تکنولوژی شکاف هوا است، بدین معنا که برای کار کردن با آن نیازی به اتصال اینترنت نیست و این مسئله امنیت را در دستگاه بالاتر می‌برد. برای برخی از افراد که از اتصال به اینترنت واهمه دارند، این کیف پول می‌تواند یک گزینه بسیار عالی باشد.

کیف پول سخت‌افزاری الیپال تایتان

مزایای الیپال تایتان

  • کلیدهای خصوصی هرگز در معرض اینترنت قرار نمی‌گیرند.
  • به طور کامل از همه شبکه‌ها جدا شده است.
  • ارسال و دریافت آسان رمزارزها با اپلیکیشن Ellipal
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال

معایب الیپال تایتان

  • فاقد رابط دسکتاپ
  • تقریبا گران است
  • وجود مشکلاتی در رابطه با طول عمر باطری
  • عدم وجود امکانات پیشرفته مثل ایمیل و چت زنده با تیم سازنده

4. SafePal

SafePal یکی کیف پول سخت‌افزاری کاربرپسند است که بیش از 100 بلاک چین و تمام توکن‌های آنها در این دستگاه پشتیبانی می‌شود. صفحه نمایش لمسی، باطری قابل شارژ و اپلیکیشن موبایل برای راحتی بیشتر از مهمترین ویژگی‌های سیف پال هستند. بایننس سرمایه‌گذاری این کیف پول را انجام داده است و یکی از ارزان‌ترین نمونه‌های کیف پول سخت‌افزاری در بازار است. در صورتی که نیاز به امنیت بالا برای ذخیره دارایی خود دارید و ناچارید بودجه کمی به این کار اختصاص دهید، SafePal یک گزینه بسیار مناسب است.

سیف پال که جز لیست بهترین کیف پول پپه هم هست، یک باطری قابل شارژ با قابلیت نگهداشتن شارژ برای 5 ساعت را دارد تا انجام تراکنش‌ها راحت صورت پذیرد. علاوه بر این، برنامه تلفن همراه به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از گوشی خود به مدیریت معاملات و تراکنش‌های خود بپردازند.

کیف پول سخت‌افزاری سیف پال

مزایای سیف پال

  • استفاده از تکنولوژی air-gapped و QR code
  • پشتیبانی از طیف وسیعی ارز دیجیتال
  • طراحی شیک و جمع و جور
  • مقرون به صرفه بودن

معایب سیف پال

  • ممکن است استفاده از سیف پال برای مبتدیان آسان نباشد.
  • عدم پشتیبانی از دسکتاپ
  • وجود برخی مشکلات اپلیکیشن تلفن همراه

وجود برخی مشکلات اپلیکیشن تلفن همراه

5. کیف پول سخت افزاری کول ولت (CoolWallet)

کیف پول سخت ‌افزاری کول ولت با قابلیت ذخیره‌ سازی سرد به گونه‌ ای طراحی شده که به شکل یک کارت اعتباری باشد و بتواند داخل کیف پول قرار بگیرد. CoolWallet که به ‌عنوان کیف پول سرد شناخته می‌شود، ترکیبی از امنیت و قابلیت حمل آسان را به دنیا عرضه کرد. در واقع قابلیت ها و مزایای منحصر به فرد این کیف پول سبب شده تا به عنوان بهترین کیف پول های سخت افزاری یا سرد شناخته شود و شاهد افزایش روز افزون موارد استفاده از آن در بین سرمایه گذاران ایرانی و خارجی باشیم.

مزایا:

* ضد آب

* مقاوم در برابر حرارت

* پشتیبانی از پروتکل DeFi

* قابلیت اتصال بلوتوث رمزگذاری شده

* قابل استفاده با گوشی‌ هوشمند و تبلت

* پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال

معایب:

* نداشتن نسخه دسکتاپ

* قیمت بالای این کیف پول

* دشواری تهیه شارژ برای کارت ‌های کیف پول

* عدم وجود برخی از ارزهای دیجیتال (کریپتوکارنسی)

کیف پول سخت افزاری کول ولت (CoolWallet)

6. کیف پول سخت افزاری لاک باکس (Lockbox)

کیف پول لاک باکس حاصل همکاری بلاکچین و لجر است. همکاری دو برند قدرتمند در دنیای ارزهای دیجیتال باعث شده که کیف پول لاک باکس به عنوان یک کیف پول سخت افزاری با قابلیت های ویژه و منحصر به فرد بتواند امکان معامله‌ای امن و مطمئن را برای کاربران فراهم کند. همچنین کاربران می ‌توانند با کیف پول سخت افزاری لاک باکس دارایی ‌های خود را در کیف پول به صورت کاملاً یکپارچه و همچنین آفلاین ذخیره کنند. همین موضوع یکی از عواملی است که باعث شده لاک باکس خیلی زود محبوب شود و شاهد افزایش استفاده از آن توسط کاربران ایرانی و خارجی باشیم.

کیف پول سخت افزاری لاک باکس (Lockbox)

7. کیف پول اورکوین (Evercoin)

کیف پول اورکوین یکی از کیف پول‌ هایی است که به دلیل امنیت بالا و ویژگی ‌هایی بارز می ‌تواند در لیست بهترین کیف پول‌ های سخت افزاری قرار بگیرد. البته از نظر برخی افراد این کیف پول در دسته کیف پول‌ های سرد قرار نمی‌گیرد؛ زیرا اورکوین در واقع یک والت تلفن همراه است که توسط یک سخت افزار محافظت می‌ شود. اما سازندگان اورکوین، این کیف پول را از نوع سخت افزاری معرفی کردند. در کنار رابط کاربری آسان، مزیت ویژه این والت امکان پیوند حساب بانکی خود در والت برای مبادله دلار در کسب درآمد از ارز دیجیتال بدون سرمایه است.

کیف پول اورکوین (Evercoin)

سخن پایانی

کیف پول‌های سخت‌افزاری یا سرد خطر سرقت دارایی توسط هکرها را کاهش می‌دهد و امنیت کاملی در برابر حملات آنلاین مانند ویروس‌های نرم‌افزاری، بدافزارها و مشکلات قراردادهای هوشمند برای کاربران ایجاد می‌کند. در این مقاله از نوین تتر به معرفی، بررسی و مقایسه بهترین کیف پول های سخت افزاری (Cold Wallet) پرداختیم تا شما بتوانید انتخاب خوبی برای ذخیره و انتقال دارایی‌های دیجیتال خود اعم از بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، تتر، دای و دیگر رمزارزها داشته باشید.

سؤالات متداول:

1- چرا باید از کیف پول سخت افزاری استفاده کنیم؟

کیف پول‌ های سخت ‌افزاری امنیت بیشتری نسبت به کیف پول ‌های نرم ‌افزاری که به‌ طور مداوم به اینترنت متصل هستند، دارند. بنابراین برای زمانی که می ‌خواهید مقدار زیادی ارز دیجیتال را ذخیره کنید یا ارزها‌یتان را برای مدت طولانی ذخیره کنید، این کیف پول ‌ها مناسب خواهند بود. علاوه بر این اگر کامپیوتر شما به بد افزارها و ویروس ‌ها آلوده باشد، با وصل کردن این کیف پول به کامپیوتر اتفاقی برای دارایی‌ تان نخواهد افتاد و دیگر اینکه کیف پول ‌های سخت ‌افزاری به شما این امکان را می‌ دهند که نسخه‌ پشتیبان تهیه کنید، تا دارایی هایتان از دست نرود.

2- مهمترین معیارهای انتخاب بهترین کیف پول های سخت افزاری چیست؟

امنیت و قیمت دو فاکتور اصلی برای انتخاب بهترین کیف پول سخت افزاری جهت خرید و فروش انواع رمز ارز و انتقال دارایی منطبق بر شبکه بلاک چین است. در کنار آن رابط کاربری ساده و قیمت نیز می ‌تواند در انتخاب کیف پول مناسب تاثیر گذار باشد.

3- آیا کیف پول های سخت افزاری امن و مطمئن هستند؟

کیف پول‌ های سخت افزاری بیشترین ضرایب امنیتی را دارا هستند. ضمن آنکه بر خلاف کیف پول‌ های نرم ‌افزاری، این کیف پول‌ ها کلید خصوصی را فقط به کاربر آن اختصاص می‌ دهند. این ویژگی منحصر به فرد نیز سطح امنیت کیف پول های سخت افزاری را تا حد زیادی افزایش داده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمد رضا مسعودیانی گفت:

    سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم در صورت داشتن عبارات بازیابی کیف پول خود، می‌توانید مجددا دارایی خود را در ولت دیگری ایمپورت کنید. بنابراین شرط اصلی برای دسترسی به دارایی ها داشتن عبارات بازیابی کیف پول است. این کیف پول ها قابل رد گیری هستن یا نه و ایکهبعدش هم بدون احراز هویت هم میشه به اون ارز وارد کرد
    ارز دیجیتال رو مستقیم میشه از یه حساب دیگه منتقل کرد به این کیف پول یا نه

  2. علیرضا قاسمی گفت:

    هایی من میخام برای ااولین بار ارز بخرم میخام بدونم اولین قدمم برای خریدو فعال کردنه کیف پوله؟و اینکه برای استفاده از کیف تراست باید از vpn استفاده کنم؟ یا همینطوری اوکیه؟؟

  3. حسام مازیاری گفت:

    سلام
    من چجوری میتونم بیت کوین یا اتریم یا… از کیف پول یکی از صرافی های ایران به صرافی خارجی منتقل کنم؟ بدون اینکه تبدیل به ریال بشه میشه این کارو کرد؟میشه یکم راهنمایی کنید؟ ممنونم

  4. نیوشا زیغمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر باشه
    من خیلی وقت دنبال ی کیف پول مطمعنمو میخواستم بدونم که بین این کیف پول اورکوین و این کیف پول سخت افزاری کول ولت کدومش قابل اطمینان و بهتتر هستش و اگه مشکلی پیش بیاد توی معاملات میتونم پیگیری داشته باشم و پشتیبانی خوب داشته باشه؟؟؟