آموزش کسب سود از تتر
بازدید 54
saied-davoodi 154 روز پیش 3 دیدگاه

آموزش کسب سود از تتر

تتر اگرچه یک استیبل کوین است و از نظر دلاری قیمت آن تغییری نمی‌کند، اما راه‌های متفاوتی برای کسب سود از آن وجود دارد. استیکینگ تتر، مشارکت در پلتفرم‌های وام‌دهی دیفای و آربیتراژ از روش‌های متداول برای کسب سود از تتر هستند. در این مقاله قصد داریم به آموزش کسب سود از تتر بپردازیم. اگر می‌خواهید سرمایه خود را به‌صورت تتری نگهداری کنید، می‌توانید به این روش‌ها از راکد ماندن سرمایه خود جلوگیری نمایید.

آموزش کسب سود از تتر | 3 روش کاربردی برای افزایش سرمایه

کاهش ارزش ریال در برابر دلار باعث شده تا حتی افراد عادی هم ترجیح بدهند سرمایه‌های تومانی خود را به دلار یا تتر تبدیل کنند. قبل‌تر درباره مقایسه خرید تتر و دلار در مقاله «ارز دیجیتال تتر چیست» صحبت کرده‌ایم؛ در این مقاله می‌خواهیم به سراغ یکی دیگر از مزیت‌های خرید تتر برویم. اینکه برعکس دلار، از تتر می‌توان برای کسب سود بیشتر هم استفاده کرد. اگر نمی‌خواهید تترهای خریداری شده خود را راکد نگه دارید، ادامه این آموزش کسب سود از تتر مثلا روزی یک میلیون سود از تتر را از دست ندهید. 3 روشی که در ادامه معرفی می‌کنیم، تا حد قابل قبولی سودده هستند و هر شخصی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.همینطور که در سایت خبر آنلاین گفته شده:

استیبل کوین نوعی دارایی دیجیتال مانند بیت کوین و سایر ارز های رمزنگاری شده است که مبتنی بر بلاک چین ساخته شده است. اما تفاوت این نوع ارز دیجیتال با بیت کوین، نرخ ثابت آن است. اگر بخواهیم تعریف ساده ای از استیبل کوین ها شرح دهیم، به ارز های دیجیتالی گفته می شود که به پشتوانه ارز های فیات و یا یک کالای فیزیکی دارای ارزش، فعالیت می کنند. استیبل کوین ها همیشه از نرخ ثابتی برخوردار بوده و با هدف کاهش تورم در عرصه کریپتوکارنسی، ایجاد شده اند. هر یک از استیبل کوین ها خصوصیات متفاوتی را ارائه می دهند و برای معامله گرانی که تمایل به پذیرفتن ریسک نوسانات بازار را ندارند، گزینه ای مناسب محسوب می شود. معمولا محبوب ترین استیبل کوین ها مانند تتر، بر پایه ارز های فیات همچون دلار، یورو و … ارزش گذاری شده و وابسته به آن ها فعالیت می کنند.

1.     استیکینگ تتر

شبکه‌های بلاکچین از الگوریتم‌های مختلفی برای بررسی بلاک‌ها و تایید آن‌ها استفاده می‌کنند. همانند فرایند ماینینگ، مکانیزم اثبات سهام (POS) نیز چنین کاری را انجام می‌دهد و تضمین‌کننده رسیدن شبکه به اجتماع است. سایت ارز دیجیتال فرایند استیکینگ را این‌گونه توضیح می‌دهد:

«استیکینگ یا سهام گذاری به فعالیتی گفته می‌شود که در آن، کاربر برای مشارکت در حفظ امنیت سیستم‌های بلاک چین غیرمتمرکز و مبتنی بر اثبات سهام (Proof of Stake)، دارایی‌های خود را در کیف پولی مخصوص قفل یا نگهداری می‌کند. آنها در قبال این کار پاداش استیکینگ یا سود دریافت می‌کنند.»

آموزش کسب سود از تتر به وسیله استیکینگ تتر

در فضای بلاکچین روش‌های متعددی برای استیکینگ ارزهای دیجیتال وجود دارد. برخی از کیف پول‌های غیرحضانتی به طور مستقیم امکان استیک کردن انواع ارزهای دیجیتال را فراهم کرده‌اند. همچنین مشارکت در استخرهای استیکینگ هم یکی از روش‌های کسب سود از استیک ارزهای دیجیتال است.

نکته‌ای که برای ما اهمیت دارد، اینجاست که ارز دیجیتال تتر USDT را نیز می‌توان استیک کرد. در واقع اگر مقدار فراوانی تتر دارید که قصد نگه داشتن طولانی‌ مدتش را در ذهن می‌پرورانید، به جای راکد نگه داشتنش در یک کیف پول، می‌توانید آن را استیک کنید و به‌صورت سالانه از سود استیک تتر بهره ببرید.

مزیت استیک کردن تتر نسبت به سایر ارزهای دیجیتال، ثابت ماندن قیمت آن در طول مدت‌زمان استیکینگ است. نوسانات بازار کریپتو باعث شده تا کاربران علاقه‌ای به استیک سایر ارزهای دیجیتال نداشته باشند؛ زیرا ممکن است در مدت زمان قفل شدن سرمایه، بازار دچار ریزش شود و استیک از نظر دلاری سودی برای کاربر نداشته باشد. در حالی که این مشکل برای تتر USDT عملاً پیش نمی‌آید.

کیف پول‌هایی که امکان استیک تتر را دارند را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

کیف پول trustwallet کیف پول atomicwallet کیف پول Ledger
کیف پول Guarda کیف پول AirGap کیف پول Huobi
کیف پول Youhodler کیف پول Bybit کیف پول Binance

انواع استیکینگ تتر

مزیت استیکینگ تتر این است که روش‌های متعددی برایش وجود دارد؛ این مزیت دست سرمایه‌گذاران را برای مدیریت سرمایه باز می‌گذارد. از مهم‌ترین روش‌های استیکینگ ارزهای دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استیکینگ قفل شده: استیکینگ قفل‌شده یا Locked Staking مهم‌ترین روش برای استیک کردن تتر است و بیشترین میزان سوددهی را در روش‌های استیک دارد؛ اما با انتخاب این روش، در واقع موافقت می‌کنید که در یک مدت زمان مشخص امکان دسترسی به اصل سرمایه خود را نداشته باشید. برای مثال به مدت یک سال سرمایه خود را در یک استخر استیکینگ قفل می‌کنید و در ازای آن سود مشخصی می‌گیرید.
  • استیکینگ سرد: استیکینگ سرد یا Cold Staking روشی برای کسب سود از کیف پول‌های سخت‌افزاری مثل لجر است. در این روش شما سرمایه خود را داخل کیف پول سخت‌افزاری استیک می‌کنید و تا زمانی که این سرمایه در کیف پولتان قرار داشته باشد، به آن سود ماهانه تعلق می‌گیرد.
  • استیکینگ منعطف: استیکینگ منعطف یا Flexible Staking مخصوص کسانی است که نمی‌خواهند دسترسی‌شان به اصل سرمایه محدود شود. سود استیکینگ منعطف کمتر از دو روش دیگر است؛ اما در عوض هر وقت که بخواهید می‌توانید از سرمایه استیک شده خود استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از آن برداشت بزنید یا حتی مبلغ بیشتری را به آن بیفزایید.

برای آموزش کسب سود از تتر به روش استیکینگ، می‌توانید مقاله «استیکینگ تتر چیست و چه انواعی دارد» را مطالعه کنید. در این مقاله به طور مفصل درباره استیکینگ توضیح داده‌ایم.

روش استیکینگ تتر برای کسب سود

2.     مشارکت در وام‌دهی

 تا همین چند سال پیش اگر کسی می‌گفت که می‌توان از طریق وثیقه‌گذاری ارزهای دیجیتال وام گرفت، همه چیز عجیب به نظر می‌رسید؛ اما این روزها حتی برخی از صرافی‌های داخلی نیز امکان وام‌ دهی با وثیقه‌گذاری ارزهای دیجیتال را دارند. البته اولین بار این پلتفرم‌های دیفای (DeFi) بودند که امکان وام‌ دهی را در بازار کریپتو فراهم کردند. مزیت پلتفرم‌های دیفای اینجاست که کاربران عادی هم می‌توانند در استخرهای وام‌ دهی آن‌ها شریک باشند.

در واقع کسانی که نمی‌خواهند از سرمایه خود استفاده کنند، آن‌ را بخ یکی از استخرهای نقدینگی دیفای واریز می‌نمایند. سپس این پلتفرم به کسانی که تقاضای وام دارند، وام کریپتویی پرداخت می‌کند. در نهایت نیز با پس گرفتن مبلغ وام و سود آن، کسانی که این استخر نقدینگی شریک بوده‌اند، به‌صورت  ماهانه یا سالانه در این سود شریک خواهند بود.

مشارکت در وام‌دهی

چرا تتر بهترین ارز دیجیتال برای وام‌ دهی است؟

بسیاری از ارزهای دیجیتال مثل اتریوم هم در پلتفرم‌های دیفای قابل سرمایه‌گذاری هستند. این مسئله کاربران را به فکر فرو می‌برد که چرا نباید با اتریوم در این استخرهای نقدینگی شریک شد؟ خصوصاً اینکه اتریوم یک ارز دیجیتال با ثبات بوده و ممکن است با رشد قیمتی هم همراه شود.

در جواب این سوال باید در نظر داشت که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار نوسانی است. در واقع همان‌طور که امکان دارد قیمت اتریوم در طول سال افزایش پیدا کند، احتمال ریزش قیمتی آن نیز وجود دارد. برای مثال اگر سود مشارکت در صندوق‌های وام دهی دیفای 5 درصد باشد، کاربری که یک اتریوم در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده، در پایان سال معادل 1.05 اتریوم دریافت می‌کند. حال اگر قیمت اتریوم افزایش یافته باشد، خب مسلماً سود دلاری کاربر بیشتر از 5 درصد است؛ اما اگر ارز اتریوم کاهش یابد، از نظر دلاری حتی امکان ضرر هم برای کاربر وجود دارد.

در حالی که با استفاده از تتر عملاً این نگرانی‌ها دیگر وجود ندارد. زیرا قیمت تتر ثابت بوده و همواره معادل یک دلار است. در نتیجه اگر کاربری مثلاً 1000 دلار از سرمایه خودش را در این پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارد، در پایان سال معادل 5 درصد، یعنی حدود 50 دلار سود کسب می‌کند. (البته سود نهایی بیشتر از 50 دلار است؛ زیرا این پلتفرم‌ها سود را به‌صورت مرکب محاسبه سود تتر می‌کنند.)

مشارکت در وام‌دهی برای کسب سود از تتر

بهترین پلتفرم‌ها برای کسب سود از تتر با وام دهی

اگر در جستجوی آموزش کسب سود از تتر با وام دهی هستید، می‌توانید از پلتفرم‌های زیر استفاده کنید:

  1. پلتفرم کوین ربیت (Coin Rabbit)
  2. پلتفرم آوه (Aave)
  3. پلتفرم میکر (Maker)
  4. پلتفرم دیدکس (dydx)
  5. پلتفرم سلسیوس (Celsius)
  6. پلتفرم یو هودلر (YouHodler)
  7. پلتفرم نکسو (Nexo)

فرایند کار کردن با این پلتفرم‌ها چندان سخت نیست. البته باید با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید و بتوانید با دقت بیشتری عمل کنید. در حالت کلی پس از ثبت‌نام در پلتفرم و احتمالاً احراز هویت، می‌توانید با واریز تتر به کیف پول این پلتفرم‌ها، در استخرهای وام دهی مشارکت داشته باشید. برای اینکه بهتر با فرایند ثبت‌نام آشنا شوید، نحوه استفاده از پلتفرم Aave را برایتان شرح داده‌ایم.

بهترین پلتفرم‌ها برای کسب سود از تتر با وام دهی

کسب سود از تتر با پلتفرم آوه

مزیت آوه عددم نیاز آن به احراز هویت و گستردگی استفاده از آن است. علاوه بر این، پلتفرم آوه از کیف پول‌های مختلفی مثل متامسک، کوین بیس، پورتیس یا کیف پول‌های سخت‌افزاری مثل Ledger هم پشتیبانی می‌کند. در نتیجه می‌توانید این کیف پول‌ها را مستقیماً به پلتفرم Aave متصل کنید تا فرایند واریز و برداشت سود برایتان راحت‌تر باشد.

سود ارائه شده در پلتفرم آوه برای ارزهای دیجیتال مختلف تفاوت‌هایی دارد؛ اما معمولاً بیشترین سود مربوط به تتر USDT و استیبل کوین‌های دیگری مثل USDC می‌شود. به طور میانگین سود حاصل از وام دهی تتر حدود 10 تا 12 درصد خواهد بود که عدد مناسبی برای سرمایه‌گذاری است. مراحل ثبت‌نام و اتصال کیف پول به پلتفرم AAve را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • قدم اول: در قدم اول وارد سایت com شده و روی گزینه «Launch app» در گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید. با این کار وارد صفحه اصلی پلتفرم می‌شوید. در این صفحه از شما خواسته شده تا کیف پول خود را به پلتفرم آوه اضافه کنید.
  • قدم دوم: برای اضافه کردن کیف پول‌ها به این پلتفرم، باید روی گزینه «Connect Wallet» بزنید. در لیستی که نمایش داده می‌شود، گزینه اول «Browser Wallet» مربوط به کیف پول‌هایی است که به‌صورت اکستنشن روی مرورگر خود دارید. برای مثال اگر از متامسک استفاده می‌کنید، با کلیک روی این گزینه، می‌توانید آن را به آوه معرفی نمایید.
  • قدم سوم: پس از اتصال کیف پول، داشبورد Aave به شما نمایش داده می‌شود. این داشبورد شامل دو بخش است. در بخش «Assets to Supply» ارزهای دیجیتالی را ببینید که امکان سرمایه‌گذاری روی آن‌ها وجود دارد. مقابل هر ارز دیجیتال، میزان سود حاصل از آن نیز نمایش داده شده است. حال برای کسب سود از تتر باید USDT را پیدا کنید.
  • البته توجه داشته باشید که سود نمایش داده شده به‌صورت ماهانه و مرکب است. به همین خاطر اعدادی که مشاهده می‌کنید، معمولاً بین 0.5 تا 2 درصد است.
  • قدم چهارم: برای اشتراک گذاری سرمایه تتر خود برای وام دهی، در قدم بعدی باید روی گزینه «Details» کلیک کنید. با این کار به صفحه مربوط به سرمایه‌گذاری روی تتر هدایت می‌شوید. در این صفحه اطلاعات مربوط به ارز دیجیتال تتر، میزان سود حاصل از آن، میزان سرمایه‌ موجود در استخر نقدینگی و مواردی از این دست را مشاهده می‌کنید. حال اگر در کیف پولی که به Aave متصل کرده‌اید، تتر داشته باشید، در بخش «Your info» پلتفرم آوه مقدار تتر موجود را شناسایی کرده و امکان سرمایه‌گذاری یا Supply را برایتان به ‌وجود می‌آورد. با کلیک روی این گزینه، می‌توانید سرمایه خود را در استخرهای نقدینگی آوه شریک شوید و به‌صورت سالانه از این پلتفرم کسب سود کنید.

کسب سود از تتر با پلتفرم آوه

3.     کسب سود از آربیتراژ تتر

آربیتراژ تتر در صرافی های ایرانی تا اینجا از دو روش استیکینگ و وام دهی برای کسب سود از تتر صحبت کردیم. به‌عنوان آخرین روش، قصد داریم به سراغ آموزش کسب سود از تتر به روش آربیتراژ بپردازیم. به طور کلی اگر قیمت تتر را در صرافی‌های مختلف ایرانی مقایسه کنید، احتمالاً متوجه تفاوت‌های قیمتی می‌شوید. برای مثال ممکن است یک صرافی قیمت خرید تتر را معادل 50620 تومان نمایش دهد و صرافی دیگری تتر را با نرخ 50900 تومان به فروش برساند. این تفاوت قیمتی بین صرافی‌های مختلف راهی برای کسب سود از خرید و فروش تتر است.

در واقع برخی از کاربران با مقایسه قیمت تتر در صرافی‌های مختلف، دست به خرید و فروش تتر در چند صرافی می‌کنند. به نحوی که تتر را با قیمت ارزان‌تر از صرافی اول خریداری می‌کنند. سپس با انتقال تتر خریداری شده به صرافی دوم، دست به فروش آن می‌زنند! به این شکل در همین مثال بالا معادل 280 تومان برای فروش هر تتر سود نهفته وجود دارد.

البته استفاده از آربیتراژ گزینه مطمئنی برای کسب سود از تتر نیست. زیرا قیمت تتر در ایران به‌صورت نوسانی تغییر می‌کند و در بسیاری از مواقع ممکن است کاربران را به مشکل بیندازد. نکته دوم اینکه آربیتراژ فقط زمانی سودده است که در مبالغ بالا انجام شود؛ اما قوانین بانکی ایران معمولاً اجازه انجام این کار را نمی‌دهد. برای مثال اغلب صرافی‌ها محدودیت سقف برداشت دارند که این مسئله کار را مشکل می‌کند. نکته دیگر اینکه کارمزد صرافی‌ها و خرید و فروش تتر را نیز باید در آربیتراژ در نظر گرفت. برخی از مواقع سود حاصل از آربیتراژ حتی کفاف کارمزد خرید و فروش را هم نمی‌دهد. در نتیجه اگر به دنبال راهکاری مطمئن برای کسب سود از USDT هستید، به سراغ استیکینگ تتر یا وام دهی آن بروید.

کسب سود از آربیتراژ تتر

سخن آخر

در این مقاله درباره آموزش کسب سود از تتر پرداختیم و از سه روش آربیتراژ، وام دهی و استیکینگ تتر نام بردیم. از بین این روش‌ها، استیکینگ منعطف بهترین گزینه برای کسب سود از تتر است؛ زیرا ریسک پایینی دارد و هر زمانی که بخواهید هم می‌توانید به سرمایه تتری خود دسترسی داشته باشید. وام دهی و استیکینگ قفل شده هم بیشترین سود را در سرمایه‌گذاری تتر دارند. اگر درباره نحوه کسب سود از تتر سوالی دیگری داشتید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

سوالات متداول

چگونه با تتر سود کنیم و در صرافی‌های ایرانی تتر را از کجا بخریم که ارزان‌تر باشد؟

با توجه به اینکه برای کاربران ایرانی یک سمت سرمایه‌گذاری روی تتر قیمت ریاالی آن است، انتخاب بهترین صرافی برای خرید تتر اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر در جستجوی ارزان‌ترین قیمت برای تتر هستید، صرافی نوین تتر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای اطمینان می‌توانید قیمت خرید و فروش تتر در نوین تتر را با صرافی‌های دیگر نیز مقایسه کنید.

آیا صرافی‌های ایرانی امکان واریز و برداشت از کیف پول‌های غیرحضانتی را دارند؟

بله. برای مثال در مقاله «آموزش واریز تتر به کیف پول تراست ولت» و «آموزش برداشت تتر از کیف پول تراست ولت» به این مسئله پرداخته‌ایم.

آیا با هولد کردن تتر هم می‌توان کسب سود کرد؟

اگر نمی‌خواهید درگیر پلتفرم‌های مختلف شوید، با نگهداری تتر نیز از نظر ریالی می‌توانید به سود برسید؛ زیرا تجربه ثابت کرده ارزش دلار در داخل کشور هر ساله افزایش می‌یابد. در نتیجه با خرید تتر می‌توانید از سرمایه ریالی خود محافظت کنید و در طولانی‌مدت حتی به سود برسید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. hasti گفت:

    آموزش کسب سود از تتر یه مقاله فوق‌العاده و حرفه‌ای هستش که به شما کمک می‌کنع تا بهترین راه‌ها و روش‌های کسب سود از این ارز دیجیتال رو یاد بگیریم. با توجه به تجربه من، می‌تونم بگم که تیم حرفه ای نوین تتر با تمرکز روی جزئیات و تکنیک‌های موثر، به شما کمک می‌کنع تا خیلی سریع و با اطمینان بیشتری تو زمینه کسب سود از تتر پیشرفت کنین. مشاورای این مجموعه با توانایی بالا و تجربه زیادشون، اطلاعات خودشون رو به شما انتقال می‌دن و به شما کمک می‌کنن تا به بهترین شکل ممکن از این فرصت استفاده کنین به شدت توصیه می‌کنم به همه کسایی که می‌خواهن تو زمینه کسب سود از تتر موفق شن، از مشاورای این مجموعه کمک بگیرن.

  2. سعید معمنیانی گفت:

    این مقاله آموزش کسب سود از تتر یکی از بهترین مقالات آموزشیه که تا حالا خوندم. این مقاله با جزئیات کامل و روش‌های عملی برای کسب سود از تتر آموزش میده. نویسنده و تیم حرفه‌ای و تجربه‌دیده‌ای و با توضیحات دقیق و مثال‌های واقعی. ممنون از راهنمایی های فوق العاده تون

  3. مبینا احسانی گفت:

    سلام وقت بخیر من میتونم از صرافی های خارجی هم تتر بگیرم یعنی میخوام بدونم چطوری باید این کارو انجام بددمو صرافی مطمعن خارجی مسشناسید اگه میشناسید ممنون میشم بهم معرفی کنید.