بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری
بازدید 98
saied-davoodi 268 روز پیش 3 دیدگاه

بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری

برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد. برخی از افراد به سراغ کوین‌های امتحان پس ‌داده می‌روند و برخی هم ترجیح می‌دهند روی ارزهای دیجیتال ارزان‌تر ریسک کنند. البته سرمایه گذاری روی رمزارزهای ارزان همیشه هم انتخاب خوبی نیست؛ زیرا تعداد زیادی میم کوین و توکن غیرکاربردی در بازار وجود دارد که احتمالاً به توفیق خاصی دست پیدا نمی‌کنند. به همین خاطر قبل از هر کاری باید بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری را بشناسید. به این شکل می‌توانید رمزارزهای پر پتانسیل را شناسایی کرده و روی آن‌ها سرمایه‌ گذاری کنید. در ادامه به معرفی بهترین رمز ارزهای ارزان و آینده دار بازار می‌پردازیم.همینطور که در سایت رمزینکس گفته شده:

بازار ارزهای دیجیتال ارزان و آینده دار، روز به روز در حال گسترده شدن است. انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳، پرسش بسیاری از افراد تازه وارد به این حوزه است. با این وجود، یکی از بهترین گزینه‌ها، خرید و سرمایه گذاری در ارزان‌ترین ارزهای دیجیتال آینده دار خواهد بود که هم برای کوتاه‌مدت و هم بلند‌مدت مناسب هستند.

لیست بهترین ارزهای دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری

برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال رویکردهای متفاوتی وجود دارد. برخی طرف‌دار سرمایه‌ گذاری‌های بلندمدت هستند و برخی از افراد هم سرمایه گذاری‌های کوتاه مدت را ترجیح می‌دهند. اگر تخصص لازم برای ورود به بازار را داشته باشید، هر دو سبک فوق می‌تواند سودآور باشد. نکته‌ای که وجود دارد اما شناسایی موقعیت‌های خوب بازار و آشنایی با بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری است. در فهرست زیر 10 ارز دیجیتال ارزان آینده دار را معرفی کرده‌ایم. فقط توجه کنید که اعداد‌ ارائه شده مربوط به آذر 1402 بوده و ممکن است تغییر کرده باشد.برای درک بهنر این مطلب ویدیو زیر رو میتونید مشاهده کنید.

1.     ارز دیجیتال تتر (USDT)

اگر اهل ریسک‌های عجیب و غریب در بازار کریپتو نیستید، بهترین گزینه برای سرمایه ‌گذاری تتر است. تتر استیبل کوینی است که به‌صورت یک به یک با دلار لینک شده و قیمت آن همواره ثابت می‌ماند. با این حال اگر نوسان‌های دلار نسبت به ریال را در نظر بگیرید، گزینه خوبی برای کاربران ایرانی است. خرید دلار در مواقعی که ارزش ریال در حال ریزش باشد، کار آسانی نیست؛ اما در همان مواقع نیز می‌توان به راحتی سرمایه‌های ریالی را به تتر تبدیل کرد.

تتر بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت و بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت از نوع ارزان است. ارزش مالی تتر همواره حول یک دلار آمریکا می‌چرخد و کاربران ایرانی در نوین تتر می‌توانند با هر میزان سرمایه‌ای آن را خریداری کنند. صرافی نوین تتر همواره پایین‌ترین نرخ تتر را بین صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال دارد.

نکته دیگر اینکه خرید تتر برای کاربرانی که می‌خواهند به سراغ سایر ارزهای دیجیتال بروند هم لازم است. در اغلب صرافی‌ها و کیف پول‌های ارز دیجیتال معاملات کریپتویی با استفاده از تتر انجام می‌شود. در نتیجه باید همواره بخشی از سرمایه‌تان را به‌صورت تتری نگهداری کنید تا در مواقع لازم بتوانید وارد عمل شوید. همچنین در مواقعی که بازار در حال ریزش‌های ناگهانی است، تبدیل کردن ارزهای دیجیتال به تتر می‌تواند سرمایه شما را از ضررهای هنگفت در امان نگه دارد.

البته سایر استیبل کوین‌های بازار هم گزینه‌های خوبی برای سرمایه گذاری هستند؛ اما تتر مقبولیت بیشتری در دنیای کریپتو دارد و حجم بازار آن به حدود 91 میلیارد دلار می‌رسد.

Tether digital currency (USDT)

2.     ارز دیجیتال ریپل (XRP)

اگر در جستجوی بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری هستید، ریپل گزینه جذابی برای شماست. این رمزارز در جایگاه پنجم مارکت کپ قرار گرفته و ارزش بازار آن به حدود 33 میلیارد دلار می‌رسد. به نقل از سایت مهین بلاکچین:

«ریپل یک شبکه و پروتکل پرداخت دیجیتال مبتنی‌ بر بلاکچین است. می‌توان گفت ریپل یک سیستم پرداخت در دنیای بلاکچین است و مانند سیستم سوئیفت عمل می‌کند. از ریپل برای انتقال پول در سراسر جهان استفاده می‌شود. شبکه ریپل بیشتر خدمات خود را به بانک‌ها و واسطه‌های مالی که قصد دارند مبادلات خود را در سراسر جهان با انواع ارزهای مختلف انجام دهند، ارائه می‌دهد.»

مهم‌ترین مشکل ریپل دعوای حقوقی آن با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است؛ عاملی که باعث شده قیمت آن همچنان کمتر از یک دلار باشد. این قیمت ارز دیجیتال ریپل را به گزینه جذابی برای سرمایه گذاری بلندمدت تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، نوسان‌های چند درصدی ریپل برای تریدهای ساعتی، معاملات اسکالپ و حتی تریدهای روزانه هم مناسب است.

ارز دیجیتال ریپل (XRP)

3.     ارز دیجیتال کاردانو (ADA)

بلاکچین کاردانو از رقیب‌های جدی اتریوم است. این شبکه، در دسته بلاکچین‌های نسل سوم قرار می‌گیرد و بستر مناسبی برای اجرای قراردادهای هوشمند است. بسیاری از پلتفرم‌های غیرمتمرکز از بلاکچین کاردانو استفاده می‌کنند. مقیاس‌پذیری بالا و  امکان انجام 257 تراکنش مالی در هر ثانیه، کاردانو را به یکی از بلاکچین‌های محبوب کریپتو تبدیل کرده است.

کاردانو خودش را رقیب جدی دنیای مالی سنتی می‌داند و هم‌تراز شبکه‌های پرداختی متمرکز مثل ویزا (VISA) قرار می‌گیرد.

در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال کاردانو کمتر از 0.6 دلار است و این پتانسیل را دارد که یک بار دیگر به سقف تاریخی خود، یعنی حدود 3.1 دلار برسد. همین مسئله ADA را در دسته بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری بلند مدت قرار می‌دهد.

البته کاردانو برای سرمایه گذاران کوتاه مدت هم جذابیت بالایی دارد. زیرا از نظر تکنیکال معمولاً دارای چارت پیش‌بینی پذیری است. در نتیجه می‌توان برای معاملات روزانه یا حتی ساعتی به سراغ کاردانو نیز رفت.

Cardano digital currency (ADA)

4.     ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE)

در مقاله بهترین کیف پول بیبی دوج کوین هم گفته شد که دوج کوین ارز دیجیتالی است که در آلت سیزن 2021 قیمت آن به 0.73 دلار هم رسید؛ اما هم اکنون ارزش آن حدود 0.09 دلار است. با وجود این افت قیمتی، همچنان دوج کوین در جایگاه دهم مارکت کپ قرار گرفته و ارزش بازارش حدود 13.2 میلیارد دلار است.

همین اعداد نشان می‌دهد که دوج کوین می‌تواند بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و حتی بلند مدت باشد. البته ایرادهای فاندامنتالی زیادی به دوج کوین وارد است. بسیاری از کاربران دوج کوین را یک میم‌کوین می‌دانند که تحت تاثیر حمایت‌های ایلان ماسک بزرگ شده و نباید چنین جایگاهی داشته باشد. با این حال اما نوسان‌های دوج کوین آن را به رمزارز جذابی برای سرمایه گذاری تبدیل می‌کند. البته اگر اهل ریسک نیستید، بهتر است به سراغ پروژه‌های مطمئن‌تر بروید.

ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE)

5.     ارز دیجیتال ترون (TRX)

بلاکچین ترون از الگوریتم اثبات سهام بهره می‌برد و توانایی انجام 2000 معامله در ثانیه را دارد. هدف این بلاکچین حمایت از تولیدکنندگان محتواست. ترون بستری است برای ارائه خدمات و محتوای دیجیتال. پلتفرم‌های دیفای، بازی‌های بلاکچینی و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند از این بلاکچین استفاده کنند. به نحوی که نقش واسطه‌های دنیای محتوا را حذف کرده و با استفاده از یک بستر غیرمتمرکز، امکان فعالیت و ارتباط مستقیم با کاربران را داشته باشند.

ارزش ترون در حال حاضر حدود 0.1 دلار است. با این وجود اما نزدیک 9 میلیارد دلار سرمایه در گردش دارد و جایگاه دوازدهم مارکت کپ را به خود اختصاص داده است. رمز ارز ترون را از نظر تکنیکالی و فاندامنتالی می‌توان یک ارز دیجیتال ارزان آینده دار دانست. این کوین را برای خرید و فروش‌های بلند مدت و برای معاملات روزانه و تریدهای ساعتی می‌توانید تحت نظر داشته باشید.

Tron digital currency (TRX)

6.     ارز دیجیتال پالیگان (MATIC)

بلاکچین پالیگان که پیش از این با نام متیک شناخته می‌شد، درواقع یک شبکه واسط است. توسعه‌دهنده‌ها با استفاده از پروتکل پالیگان می‌توانند شبکه‌های بلاکچینی سازگار با اتریوم را طراحی کرده و آن‌ها را به هم مرتبط کنند. درواقع پالیگان می‌تواند محدودیت‌های شبکه اتریوم را با استفاده از یک راه‌حل زنجیره‌ای تا حد مطلوبی رفع کند. مزیت مهم بلاکچین پالیگان مقیاس‌پذیری بیشتر، بالا بردن سرعت تراکنش‌ها و کاهش هزینه کارمزد شبکه است. مواردی که باعث شده تا ارز دیجیتال این شبکه به جایگاه چهاردهم مارکت کپ برسد و ارزش بازار 7.6 میلیارد دلاری داشته باشد.

اوج قیمت دلاری پالیگان به دسامبر 2021 برمی‌گردد که حدود 2.92 دلار ارزش داشت. در حال حاضر اما قیمت کوین MATIC حدود 0.79 دلار است. به همین خاطر می‌توان آن را بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری هم دانست.

رمزارز پالیگان از نظر فاندامنتالی وضعیت خوبی دارد و پیش‌بینی می‌شود در بلندمدت یک افزایش قیمت خوب را تجربه کند. همچنین برای اسکالپرها و تریدرهای ساعتی نیز پالیگان گزینه مناسبی است. هرچقدر به تحلیل تکنیکال مسلط‌تر باشید، بهتر می‌توانید موقعیت‌های خوب را برای سرمایه گذاری روی پالیگان پیدا کنید.

7.     ارز دیجیتال تون کوین (TONCOIN)

ارز دیجیتال تون کوین و بلاکچین آن متعلق به پیامرسان تلگرام است. شبکه تون یک بلاکچین لایه یک محسوب می‌شود و اهداف متفاوتی را دنبال می‌کند. در حال حاضر تلگرام از این ارز دیجیتال برای معاملات درون برنامه‌ای خود بهره می‌برد. با توجه به پیشرفت‌هایی که این برنامه داشته، می‌توان انتظار داشت که در آینده چیزی شبیه یک شبکه اجتماعی پر قدرت باشد.

تون کوین در حال حاضر حدود 2.24 دلار قیمت دارد و از نظر قیمتی شاید با ارزهای دیجیتال دیگری که معرفی کردیم، قابل مقایسه نباشد؛ اما همچنان می‌توان آن را در دسته ارزهای دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری قرار داد. زیرا از نظر فاندامنتالی و پشتیبانی جزء رمزارزهای پرقدرت بازار است. با این حال اما آن‌چنان که باید قیمتش رشد نکرده. از تون کوین نباید انتظار رشدهای یک شبه داشت، ولی برای بلند مدت سرمایه گذاری خوبی خواهد بود.

8.     ارز دیجیتال شیبا (SHIBA)

شیبا توکنی است که بر پایه استاندارد ERC-20 و بر روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است. این توکن هم شباهت‌های زیادی به دوج کوین دارد و با وجود اینکه در ابتدا یک میم کوین بوده، این روزها جایگاه خوبی در بازار کریپتو به دست آورده است. شیبا در حال حاضر رنک شانزدهم مارکت کپ را به خود اختصاص داده و ارزش بازار آن حدود 6.1 میلیارد دلار است.

نکته جالب درباره شیبا، ارزش بسیار پایین آن است. این رمزارز حدود 0.00001 دلار ارزش دارد و در سقف قیمتی خود نیز اکتبر 2021 ارزشش به حدود 0.00008 دلار رسید. با این حساب، بدون شک شیبا بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری به‌حساب می‌آید.

بسیاری از اسکالپرها و تریدرهای ساعتی شیبا را به‌عنوان یک رمزارز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت مدنظر قرار می‌دهند؛ اما با رشد قیمتی بیت کوین می‌توان پیش‌بینی کرد که وضعیت شیبا هم بهتر از گذشته شود و رشد خوبی را تجربه کند. به همین خاطر برای سرمایه‌ گذاری‌ بلند مدت هم می‌توان روی شیبا حساب کرد.

Shiba digital currency (SHIBA)

9.     ارز دیجیتال استلار (XLM)

استلار و رمزارز آن به اسم لومن XLM، بیشتر به‌عنوان یک شبکه پرداخت شناخته می‌شود و از این نظر شباهت‌هایی به ریپل دارد. بلاکچین استلار یک شبکه غیرمتمرکز و توزیع شده است که برای نقل و انتقال پول یا ذخیره آن کاربرد دارد. چیزی شبیه پلتفرم پی پال، اما با سرعت بیشتر و کارمزد کمتر که در شبکه بلاکچین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رمزارز استلار در حال حاضر حدود 0.12 دلار قیمت دارد؛ اما در آلت سیزن 2021 قیمت آن تا حدود 0.7 دلار هم رسید. اگرچه ارزش فعلی استلار بسیار پایین است، اما سهم بازارش حدود 3.4 میلیارد دلار بوده که آن را به گزینه جذابی برای معاملات اسکالپینگ و تریدهای ساعتی تبدیل می‌کند. به همین جهت می‌توان از استلار به‌عنوان بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری کوتاه مدت یاد کرد.

10.  ارز دیجیتال آربیتروم

از بلاکچین آربیتروم به‌عنوان پروتکل لایه دوم ارز دیجیتال و شبکه اتریوم یاد می‌شود. مهم‌ترین مشکل اتریوم کارمزد بالا و ضعف آن در مقیاس‌پذیری بود. مشکلاتی که آربیتروم در پی حل آن‌ها پا به میدان گذاشته است. این شبکه جدید امکان پشتیبانی از پلتفرم‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند را دارد. کارمزد پایین شبکه، مقیاس پذیری بالا، انجام تراکنش‌ها با سرعتی بیشتر از شبکه اتریوم و امنیت بالاتر از ویژگی‌های مثبت آربیتروم است.

رمزارز این بلاکچین نیز با نام ARB شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال در یک سال گذشته بین 0.75 دلار تا 1.1 دلار در حال نوسان است. در حالی که پیش‌بینی می‌شود با رشد اتریوم، آربیتروم هم رشد چشمگیری را تجربه کند. به همین خاطر اگر در جستجوی بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری بلند مدت هستید، پیشنهاد می‌کنیم آربیتروم را زیر نظر داشته باشید.

Arbitrum digital currency

سخن آخر

فضای بلاکچین موقعیت‌های مختلفی برای سرمایه گذاری دارد. در این بین، سرمایه‌ گذاری بلند مدت و کوتاه مدت متداول‌ترین روش‌ها برای کسب سود در این بازار است. اگر در جستجوی بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری هستید، می‌توانید از فهرست بالا کمک بگیرید. در این فهرست برترین ارزهای دیجیتال آینده دار را بررسی کرده‌ایم. اگر سوال دیگری در رابطه با نوع سرمایه‌گذاری و شبکه‌های بلاکچین داشتید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

سوالات متداول

سرمایه گذاری بلند مدت در ارزهای دیجیتال بهتر است یا سرمایه گذاری کوتاه مدت؟

ماهیت سرمایه گذاری کوتاه مدت در ارزهای دیجیتال با سرمایه گذاری بلند مدت تفاوت‌های زیادی دارد. اگر تخصص کافی را در این دو حوزه داشته باشید، هر دوی آن‌ها می‌تواند سود ساز باشد.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت چه ویژگی‌هایی دارند؟

ارزهای دیجیتالی که از نظر فاندامنتالی خوب باشند و کاربرد مشخصی در شبکه داشته باشند، ارزش بیشتری دارند. در نتیجه می‌توان انتظار داشت که در آینده رشد چشمگیری را تجربه کنند. برای آشنایی با ارزهای برتر این حوزه، می‌توانید مقاله «بهترین ارزهای آینده دار ارزان دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت» را بخوانید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت چه ویژگی‌هایی دارند؟

برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، بیشتر از تحلیل‌های فاندامنتال باید به سراغ تحلیل‌های تکنیکال رفت. در این سبک از سرمایه گذاری هدف به دست آوردن سودهای کوچک و پرتعداد است. برای آشنایی با روش‌های سرمایه گذاری کوتاه مدت و بهترین رمزارزهای ارزان آینده دار این حوزه، مقاله «بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت» را مرور کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. amin zare گفت:

    سلام از نظر من این رمز ارز الان بیش از ۱۲ میلیارد دلار ارزش بازار رو به خودش اختصاص داده و با قیمت ۰.۳۵۳۲۴۷ دلار در رتبه ۸ بهترین ارزهای دیجیتال دنیا دسته بندی شده از این پروژه به عنوان نسل جدید ارزهای دیجیتال پلتفرمی یاد میشه که با هدف بهبود دادن به مشکلات موجود در بلاکچین های نسل دوم مثل مشکل مقیاس پذیری اتریوم ایجاد شده

  2. zohre گفت:

    یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال، ا زنظر من صرافی‌های معتبر ایرانی، مثل صرافی ارز دیجیتال رمزینکس، هستش. در حال حاضر این صرافی با پشتیبانی بیش از ۱۶۰ ارز دیجیتال، دست کاربران رو برای انتخاب باز گذاشتن

  3. سحر احسانی گفت:

    سلام
    میتونم بدونم که فعالیت تو بازار ارز دیجیتال قلق خاصی داره یعنی باید چیکار بکنیم که بتونیم به سود برسیم و همه میتونن این کارو انجام بدن با سرمایه کم؟؟