کارمزد صرافی های ارز دیجیتال
بازدید 147
saied-davoodi 268 روز پیش 10 دیدگاه

بررسی کامل کارمزد صرافی های ارز دیجیتال

کارمزد صرافی های ارز دیجیتال نقش مهمی در انجام معاملات و انتخاب بهترین صرافی دارد. کارمزدهای شبکه، واریز، برداشت، انجام معاملات و ترید از جمله کارمزدهای متداول در صرافی‌های ارز دیجیتال است. اغلب صرافی‌های خارجی کارمزد خود را بر حسب تتر دریافت می‌کنند؛ اما در صرافی‌های ایرانی ممکن است کارمزد به‌صورت ریالی یا تتری محاسبه شود. در این مقاله قصد داریم درباره انواع کارمزد در صرافی‌ها صحبت کنیم و به معرفی بهترین صرافی‌ها با کمترین کارمزد دریافتی بپردازیم.

کارمزد صرافی های ارز دیجیتال | بررسی بهترین صرافی‌های 2024

در انتخاب صرافی‌های ارز دیجیتال، نحوه محاسبه کارمزد صرافی کارمزدها و تخفیف‌های ارائه شده اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین خاطر در ادامه قصد داریم به مقایسه کارمزد صرافی های ارز دیجیتال بپردازیم. البته این کار را در دو بخش مقایسه صرافی های ارز دیجیتال خارجی و داخلی انجام می‌دهیم.

همینطور که در سایت رمزایکس گفته شده:

بازار جهانی ارزهای دیجیتال با حضور هزاران ارز رونق گرفته است. در این میان، سرمایه‌گذاران بسیاری به سمت بازار پُر‌نوسان ارزهای دیجیتال متمایل شده‌اند تا درآمد بیشتری کسب کنند. همه منتظرند تا بدانند از این همه دارایی، کدام کوین‌ها در مسیر پیشرفت قدم برمی‌دارند و بهترین ارزهای دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ کدام یک هستند.

کارمزد صرافی های ارز دیجیتال | بررسی بهترین صرافی‌های 2024

مقایسه کارمزد صرافی های ارز دیجیتال خارجی

میزان کارمزد در صرافی‌‌های خارجی برای معاملات مختلف و برداشت و واریز متفاوت است. در ادامه وضعیت کارمزد دریافتی 5 صرافی برتر خارجی را بررسی می‌کنیم.

1. صرافی بایننس، معروف‌ترین صرافی دنیا

صرافی binance یکی از معروف‌ترین صرافی‌های دنیاست. این صرافی بیش از 168 میلیون کاربر دارد و امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال، معامله در بازارهای آتی و معاملات P2P را فراهم می‌کند. صرافی بایننس به‌واسطه امنیت بالایی که دارد شناخته می‌شود.

کاربران بایننس برای انجام معاملات باید 0.1 درصد از حجم معامله را به‌عنوان کارمزد پرداخت کنند. البته کاربرانی که از رمزارز بومی این صرافی، یعنی BNB استفاده کنند، در پرداخت کارمزدها تخفیف می‌گیرند.

این صرافی برای انجام معاملات آتی نیز کارمزد پایینی دریافت می‌کند. این مبلغ با توجه به معامله تعیین می‌شود و نهایتاً 0.002 درصد است.

میزان کارمزد صرافی بایننس در زمان برداشت بستگی به نوع رمزارز و شبکه بلاکچین آن دارد. این مبلغ به‌صورت آنی محاسبه شده و به اطلاع کاربر می‌رسد.

مهم‌ترین عیب صرافی بایننس این است که نیاز به احراز هویت دارد و برای کاربران ایرانی ایجاد مشکل می‌کند.

2. صرافی کوکوین، مناسب برای کاربران ایرانی

این صرافی اخیراً احراز هویت را برای کاربران اجباری کرده است؛ با این حال به‌اندازه صرافی بایننس احراز هویت پیچیده‌ای ندارد. نکته دیگر اینکه وقتی صحبت از کارمزد صرافی های ارز دیجیتال می‌شود، kucoin در فهرست کم کارمزدترین صرافی‌ها قرار می‌گیرد. در صرافی کوکوین امکان انجام معاملات آتی، خرید و فروش ارزهای دیجیتال، معاملات P2P و معاملات اهرمی وجود دارد. علاوه بر این کاربران می‌توان از ربات‌های تریدر نیز استفاده کنند.

کارمزد انجام معاملات خرید و فروش در کوکوین 0.1 درصد است. البته این مبلغ کارمزد پایه بوده و با توجه به حجم معاملات شامل تخفیف‌ هم می‌شود. نکته دیگر اینکه اگر از ارز دیجیتال صرافی کوکوین، یعنی رمزارز KCS استفاده کنید، بازهم در میزان کارمزد پرداختی تخفیف می‌گیرید.

در کوکوین میزان کارمزد بازارهای آتی با توجه به نوع معامله و حجم آن تعیین می‌شود.صرافی با کارمزد صفر این کارمزد اغلب بین صفر تا 0.3 درصد است.

صرافی کوکوین در زمان برداشت هم از کاربران خود کارمزد می‌گیرد. این مبلغ بر اساس انتخاب شبکه و نوع رمزارز محاسبه می‌شود و اغلب کمتر از 0.1 درصد حجم برداشتی است. برای اطلاعات دقیق‌تر از میزان کارمزد دریافتی می‌توانید سایت کوکوین را بررسی کنید.ویدیو زیر میتواند در مورد پیدا کردن بهترین ارزهای دیجیتال تا سال 2025 به شما کمک کند.

3. صرافی کوینکس با پشتیبانی از زبان فارسی

مهم‌ترین مزیت صرافی coinex برای ایرانی‌ها پشتیبانی این صرافی از زبان فارسی است. کوینکس بیش از 2 میلیون کاربر در سطح جهان دارد و از محبوب‌ترین صرافی‌های خارجی است. از دیگر مزیت‌های صرافی کوینکس می‌توان به عدم نیاز این صرافی به احراز هویت اشاره کرد.

در صرافی کوینکس میزان کارمزد معاملات در حالت پایه 0.2 درصد محاسبه می‌شود؛ اما بر اساس حجم معاملات و میزان CET هولد شده (رمزارز صرافی کوینکس) توسط کاربر، این کارمزد کاهش پیدا می‌کند. پایین‌ترین میزان کارمزد دریافتی کوینکس حدود 0.1 درصد است. نکته دیگر اینکه میزان کارمزد دریافتی در کوینکس برای تیکرها بیشتر از میکرها خواهد بود. بر اساس اطلاعات خود این صرافی:

 «میکر: کسی است که با قیمت معین می‌خرد و می‌فروشد. میکرها برای بازار بنزین و عمق را فراهم می‌کنند.
تیکر: کسی است که سفارشات با قیمت مناسب را جستجو می‌کند. اگر شرایط مناسب داشت، فوراً آن را اجرا می‌کند. تیکرها عمق بازار را کاهش می‌دهند.»

برای برداشت از حساب هم کارمزد صرافی کوینکس با توجه به نوع رمزارز انتخابی و شبکه بلاکچین محاسبه می‌شود. کارمزد برداشت برای برخی از رمزارزها در این صرافی صفر است. برای آگاهی از میزان کارمزدهای برداشت توصیه می‌کنیم اطلاعات به‌روز را از خود صرافی کوینکس به ‌دست آورید.

صرافی کوینکس با پشتیبانی از زبان فارسی

4. صرافی کریپتو دات کام، یک صرافی مطمئن برای هولدرها

اگرچه استفاده از صرافی‌ها برای نگهداری ارزهای دیجیتال چندان عاقلانه نیست، اما بسیاری از کاربران برای هولد کردن ارزهای دیجیتال از صرافی crypto.com استفاده می‌کنند. دلیل این کار بیمه بودن این صرافی است.

در صرافی کریپتو دات کام می‌توانید به انجام معاملات اسپات و مارجین بپردازید؛ ارزهای دیجیتال و NFT خریده و فروش کنید و به پشتوانه ارزهای دیجیتال وام‌های کریپتویی بگیرید.

کارمزد پایه معاملات در صرافی کریپتو دات کام  حدود 0.4 درصد از حجم تراکنش است. این مبلغ برای کاربرانی که ارز CRO را هولد کنند، کمتر خواهد بود. همچنین در حجم‌های بیشتر هم کاربران می‌توانند از تخفیف‌های کارمزدی بهره‌مند شوند.

کارمزد برداشت نیز در صرافی کریپتو دات کام با توجه به نوع معامله و شبکه بلاکچین محاسبه می‌شود. برای مثال جهت برداشت بیت کوین، کاربران باید حداقل 0.0001 بیت کوین را به‌عنوان کارمزد پرداخت کنند. همچنین در بازارهای آتی نیز میزان کارمزد حدود 0.07 درصد محاسبه می‌شود.

5. صرافی بای بیت، بدون نیاز به احراز هویت

علاوه بر کارمزد صرافی های ارز دیجیتال، اولویت‌های دیگری هم در انتخاب یک صرافی وجود دارد. یکی از این اولویت‌ها عدم نیاز به احراز هویت در صرافی‌هاست. از این نظر bybit یکی از گزینه‌های خوب برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود. در این صرافی کاربران بدون احراز هویت می‌توانند تا سقف 2 بیت کوین را روزانه برداشت کنند.

صرافی بای بیت رابط کاربری خوبی هم دارد که برای کاربران تازه‌کار مناسب است. این صرافی بیش از 10 میلیون کاربر داشته و امکان معاملات ارزهای دیجیتال،  NFT و بازارهای اسپات را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

در صرافی بای بیت کارمزد معاملات برای میکرها صفر بوده و برای تیکرها 0.1 درصد محاسبه می‌شود. علاوه‌ بر این، در بای بیت می‌توانید از طریق دعوت از دوستان یا عضویت در شبکه‌های اجتماعی نیز جوایز تخفیفی خوبی دریافت کنید.

کارمزد برداشت هم در صرافی بایت بیت با توجه به شبکه بلاکچین، زمان برداشت و نوع رمزارزها محاسبه می‌شود؛ اما معمولاً چندان بالا نیست.

مقایسه کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

بسیاری از کاربران ایرانی ترجیح می‌دهند از صرافی‌های داخلی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده کنند. زیرا صرافی‌های داخلی امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال به ریال را دارند و واریز و برداشت به آن‌ها پیچیدگی صرافی‌های خارجی را نخواهد داشت.

کارمزد خرید ارزهای دیجیتال در صرافی‌های ایرانی معمولاً بین 0.2 درصد تا 1.5 درصد محاسبه می‌شود. البته این عدد به میزان کارمزد شبکه هم بستگی دارد. از بهترین صرافی‌های ایرانی برای خرید ارزهای دیجیتال می‌توان به فهرست زیر اشاره کرد:

  • صرافی نوین تتر: بهترین گزینه برای خرید تتر با کارمزد پایه حدود 1.5 دلار برای هر برداشت از حساب
  • صرافی ارز پایا: با کارمزد حدود 0.2 درصد
  • صرافی اریترون: کارمزد حدود 0.25 تا 0.5 درصد
  • صرافی اوکی اکسچنچ: کارمزد پایه 0.25 درصد برای سفارش‌گذار و 0.36 درصد برای جمع‌کننده سفارش
  • صرافی نوبیتکس: کارمزد پایه 0.1 درصد برای میکر، 0.13 درصد برای تیکر
  • صرافی والکس: کارمزد پایه 0.35 درصد
  • صرافی آبان تتر: کارمزد پایه 0.25 درصد
  • صرافی رابین کش: کارمزد پایه 0.3 درصد برای میکر، 0.32 درصد برای تیکر
  • صرافی بیت پین: کارمزد پایه 0.32 درصد
  • صرافی تبدیل: کارمزد پایه 0.4 درصد

برای آگاهی از کارمزد صرافی های ارز دیجیتال ایرانی می‌توانید مقاله «کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال» را در ادامه مطالعه کنید.

مقایسه کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

کارمزد ارز دیجیتال چیست؟

پس از بررسی کارمزد ارز دیجیتال صرافی های ارز دیجیتال، خوب است کمی با تعریف خود کارمزد و ویژگی های آن آشنا شویم.

شبکه‌های بلاکچین بر اساس مکانیزم اجماع‌های متفاوت و قراردادهای هوشمند فعالیت می‌کنند. زمانی که کاربران معامله‌ای را در بازار کریپتو انجام می‌دهند، باید این معامله در شبکه ثبت شده و تایید شود. دو الگوریتم اثبات سهام (POS) و اثبات کار (POW)، معروف‌ترین مکانیزم‌های تایید تراکنش در شبکه‌های بلاکچینی هستند. در این دو مکانیزم، هزینه تایید هر تراکنش، تحت عنوان کارمزد معامله (Fee)، از حساب کاربر کسر می‌شود.

البته وقتی از کارمزد صرافی های ارز دیجیتال صحبت می‌کنیم، صرفاً منظورمان کارمزد شبکه‌های بلاکچینی نیست. در صرافی‌ها برای انجام هر خدمتی ممکن است از کاربران کارمزد دریافت شود. از جمله خدمات صرافی‌ها می‌توان به خدمات واریز، برداشت، انجام معاملات ارز دیجیتال، ترید در بازارهای مالی، دریافت وام، انتقال وجه و… اشاره کرد.

انجام معاملات، تامین امنیت کاربران، توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ساده‌سازی فرایند خرید و فروش و ارائه خدمات در صرافی‌ها هزینه‌های‌ بالایی دارند. بخش عمده این هزینه‌ها از طریق دریافت کارمزد از کاربران صرافی تامین می‌شود. البته چون ادامه حیات صرافی‌ها وابسته به جذب کاربران بیشتر است، معمولاً صرافی‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای روی کارمزد دریافتی خود ارائه می‌دهند. برای مثال امکان دارد برای واریز وجه یا انجام معاملات p2p از کاربران کارمزدی دریافت نکنند؛ یا میزان کارمزد هر کاربر را به‌صورت پله‌ای محاسبه کرده و از ارائه تخفیف‌های درصدی برای جذب کاربران کمک بگیرند.

نحوه محاسبه کارمزدها و تخفیف‌های ارائه شده از پارامترهایی است که در انتخاب یک صرافی باید در نظر گرفت. در ادامه درباره انواع کارمزدهای ارز دیجیتال و نحوه محاسبه آن‌ها صحبت می‌کنیم.

What is digital currency fee?

انواع کارمزد صرافی های ارز دیجیتال

در مقاله نحوه انتقال تتر بدون کارمزد هم گفته شد که کارمزد صرافی های ارز دیجیتال معمولاً عدد ثابتی ندارد. زیرا کارمزد صرافی‌ها تابعی از گس فی شبکه (Gas Fee) و کارمزد پلتفرم‌های مورد استفاده است. در نتیجه این مبلغ معمولاً هنگام انجام تراکنش‌ به‌صورت لحظه‌ای محاسبه شده و به کاربر نشان داده می‌شود.

البته بخشی از کارمزد دریافتی مربوط به خود صرافی‌هاست؛ این بخش تقریباٌ عدد ثابتی دارد و به‌صورت درصدی محاسبه می‌شود. برای مثال در صرافی‌های ایرانی میزان کارمزد برداشت بین 0.2 تا 1.5 درصد هزینه تراکنش خواهد بود. این عدد در ارزان‌ترین صرافی‌های خارجی هم حدود 0.01 درصد تا 1 درصد محاسبه می‌شود. البته میزان کارمزد بر اساس نوع تراکنش تفاوت‌هایی هم دارد. به‌طور کلی 5 نوع کارمزد تراکنش مختلف را در صرافی‌ها می‌توان مشاهده کرد:

1.     کارمزد شبکه

کارمزد شبکه، مبلغی است که برای انجام هر تراکنش در شبکه بلاکچین باید پرداخت کنید. این هزینه جهت تایید تراکنش‌های بلاکچینی دریافت می‌شود. کارمزد شبکه عدد ثابتی ندارد و بر اساس فاکتورهای مختلف تغییر می‌کند. انتخاب شبکه بلاکچینی، میزان ترافیک شبکه و مبلغ انتقال داده شده مهم‌ترین عواملی‌ هستند که روی میزان کارمزد تاثیر می‌گذارند. هر زمانی که مبلغی را به کیف پول یا پلتفرم دیگری انتقال می‌دهید یا حتی ارز دیجیتالی را خرید و فروش می‌کنید، صرافی‌ها کارمزد این تراکنش‌ها را از شما دریافت می‌کنند.

هزینه دریافت شده تحت عنوان کارمزد شبکه یا همان fee شبکه، به ماینرها و اعتبارسنج‌های شبکه‌های بلاکچین‌ تعلق می‌گیرد. نکته جذاب اینکه کاربران عادی نیز با استیکینگ ارزهای دیجیتال یا مشترک شدن در سرویس‌های ماینینگ می‌توانند در سود حاصل از کارمزدهای شبکه شریک شوند.

Network fee

2.     کارمزد انجام معاملات

هدف بسیاری از کاربران برای عضویت در صرافی‌ها، خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا ترید آنهاست. کارمزد معاملات، مبلغی است که صرافی به‌خاطر انجام معاملات خرید و فروش از کاربران دریافت می‌کند. این مبلغ بر حسب نوع معامله محاسبه شده و شامل معاملات «فیات به کریپتو» و همچنین «کریپتو به کریپتو» می‌شود.

به‌طور معمول مرجع اغلب صرافی‌ها برای دریافت کارمزد معاملات، ارز دیجیتال خریداری شده است. برای مثال اگر بخواهید با استفاده از تتر (USDT) بیت کوین (BTC) خریداری کنید، صرافی کارمزد خود را بر اساس بیت کوین محاسبه می‌کند.

نکته دیگر اینکه اغلب صرافی‌ها برای محاسبه کارمزد معاملات هم از تخفیف‌های پلکانی استفاده می‌کنند؛ این تخفیف‌ها بر اساس فعالیت کاربران در بازه‌های زمانی مشخص (برای مثال یک ماهه) محاسبه می‌شود.

کارمزد انجام معاملات

3.     کارمزد واریز و برداشت

سود صرافی‌ها بر اساس کارمزدی که برای هر تراکنش مالی دریافت می‌کنند محاسبه می‌شود. واریز و برداشت پول رایج‌ترین تراکنش‌ها در هر صرافی‌ هستند. به همین خاطر صرافی‌ها برای جذب مشتری بیشتر روی این بخش تمرکز زیادی دارند.

در مقاله کارمزد انتقال تتر هم گفته شد که هر صرافی از فرمول مشخصی برای محاسبه میزان کارمزد دریافتی استفاده می‌کند. معمولاً هزینه تراکنش واریز و برداشت در حالت پایه بین 0.01 درصد تا 1.5 درصد مبلغ واریزی محاسبه می‌شود؛ اما مبلغ نهایی بر اساس میزان فعالیت کاربر و پلن بازاریابی صرافی مشخص خواهد شد.

نکته مهم اینکه اغلب صرافی‌ها برای واریز و سپرده‌گذاری هیچ کارمزدی از کاربران دریافت نمی‌کنند؛ زیرا ادامه حیات صرافی‌ها وابسته به حضور کاربران است. علاوه بر این، برخی از صرافی‌ها ممکن است از تخفیف‌های پلکانی برای جذب مشتری استفاده کنند. این تخفیف‌ها در زمان برداشت پول اعمال می‌شود. اگر در جستجوی کم کارمزدترین صرافی های ارز دیجیتال هستید، باید حواستان به این بخش باشد.

Deposit and withdrawal fees

4.     کارمزد استقراض، لیکوئید و بهره

برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال امکان انجام معاملات پیشرفته و مارجین را نیز دارند. در این سبک از معاملات کاربران می‌توانند از صرافی مبلغی را به‌عنوان وام یا همان استقراض دریافت کنند. به این شکل با لوریج ایجاد شده دست به معامله می‌زنند تا سود بیشتری را به‌ دست بیاورند. صرافی‌هایی که این امکان را دارند، بر اساس میزان وام پرداختی، مبلغی را به‌عنوان کارمزد یا بهره از حساب کاربران کسر می‌کنند.

کارمزد استقراض، لیکوئید و بهره

5.     کارمزد خدمات خاص

متداول‌ترین خدماتی که صرافی‌ها ارائه می‌دهند را در بخش‌های قبلی شرح دادیم؛ اما برخی از صرافی‌ها ممکن است خدمات دیگری هم داشته باشند. برای مثال وام‌دهی با استفاده از پشتوانه ارزهای دیجیتال یکی از همین خدمات است. به ‌طور معمول صرافی‌ها در ازای این خدمات هم از کاربران خود کارمزدی را دریافت می‌کنند.

کارمزد خدمات خاص

سخن آخر

کارمزد صرافی های ارز دیجیتال برای انجام معاملات، خرید و فروش، معاملات آتی، معاملات اهرمی و… متفاوت خواهد بود. هر صرافی ممکن است مزیت‌هایی برای جذب کاربران بیشتر در نظر بگیرد. برای انتخاب یک صرافی مناسب، بهتر است از قبل کارمزد تمام صرافی‌ها را بررسی کنید و سپس متناسب با نیاز خود دست به انتخاب بزنید. اگر درباره انتخاب صرافی‌ مناسب سوال دیگری داشتید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

سوالات متداول

1.     کارمزد صرافی های خارجی کمتر است یا ایرانی؟

کارمزد صرافی های خارجی در مقایسه کارمزد صرافی های ایرانی و خارجی دو فاکتور را باید در نظر گرفت. نخست اینکه در صرافی‌های ایرانی کارمزد معاملات معمولاً امکان پرداخت به‌صورت ریالی هم دارند. نکته دوم هم مقایسه درصد کارمزد کسر شده از کاربران است. به طور کلی، اگرچه میزان کارمزد صرافی‌های خارجی اغلب کمتر می‌شود، اما وقتی پای ریال و دلار وسط باشد، استفاده از صرافی‌های ایرانی هم چندان نامعقول نیست.

2.     متوسط کارمزد صرافی‌های خارجی چقدر است؟

در صرافی‌های خارجی متوسط کارمزد دریافتی بین 0.1 تا 0.2 درصد خواهد بود. پایین بودن کارمزد صرافی‌های خارجی به‌خاطر تعداد کاربران بیشتر آن‌هاست.

3.     کدام صرافی ارز دیجیتال کارمزد کمتری دارد؟

 اگر در جستجوی کم کارمزدترین صرافی ایرانی هستید، می‌توانید به سراغ صرافی‌های نوین تتر، نوبیتکس و ارز پایا بروید. در بین صرافی‌های خارجی هم کوکوین، بایننس و کوینکس انتخاب‌های خوبی هستند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مجید دلدار گفت:

    سلام وقتتون بخیر دوستانی که تجربه کار با این صرافی هارو دارن لطفاً راهنمایی بفرمایید برای ترید با مبالغ کم و معاملات کوتاه مدت کدام صرافی ها بهتر هستن؟

    1. یاسین محمدزاده گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر . اگر قصدتون خرید تتر باشه ، میتونید از صرافی ما (نوین تتر) با هدیه 10 کارمزد برداشت رایگان به ارز 15 تتر استفاده کنین . در واقع با ثبت نام در صرافی ما ، در 10 برداشت اول ، 15 تتر سود می کنین . شما می تونین از صفحه ی ثبت نام صرافی ما ، در صرافی ما ثبت نام کنین

  2. جواد طباطبایی گفت:

    سلام من ی سوال داشتم من ۹۰ تا اتریوم کلاسیک به ی صرافی انتقال دادم و ۱۳ ساعت که از این ترانس اکشن گذشته موجودی من تو تراست ولتم صفر شده و من هنوز هیچی رو تو صرافی تحویل نگرفتم و تو سایتم که پیگیریش میشم نوشته Processing این یعنی چی میشه منو راهنمایی کنید ممنون.

    1. یاسین محمدزاده گفت:

      سلام! وقتی نوشته “Processing”، یعنی تراکنش هنوز به طور کامل انجام نشده و در حال پردازشه. گاهی انتقال ارزها ممکنه بیشتر از حد معمول طول بکشه، مخصوصاً اگه شبکه شلوغ باشه. جای نگرانی نیست، ولی بهتره چند ساعت دیگه صبر کنی. اگر همچنان مشکل داشت، با پشتیبانی صرافی تماس بگیر تا بیشتر راهنماییت کنن.

  3. amir گفت:

    سلام، تقریبا یک ماه پیش به توصیه یکی از دوستام از کیف پول تراست ولت ارز uplink به ارزش 0.0000006دلار به تعداد 75000000 خریدم الان ارزشش رسیده به 4.13 دلار ولی تعداد ارزم شده 0.38 تازه از مقدار پولی هم که گذاشته بودم کم شده، می خواستم راهنمایی بفرمایید دلیلش چیه.

    1. یاسین محمدزاده گفت:

      سلام! به نظر میاد که پروژه ارز دیجیتالی که خریدی، دچار یک فرایند به نام “تغییر قرارداد” یا “تغییر شبکه” شده. این باعث می‌شه تعداد ارزهات تغییر کنه. همچنین ممکنه کارمزدی برای این فرایند گرفته شده باشه که از موجودی اولیه‌ات کم کرده. این اتفاق معمولاً در پروژه‌های ارزهای دیجیتال جدید یا ناشناخته رخ می‌ده. پیشنهاد می‌کنم حتماً درباره پروژه ارزیت تحقیق بیشتری کنی و اگر سوالات بیشتری داشتی، با پشتیبانی کیف پولت تماس بگیر.

  4. حنا احسانی گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای ی سوال پیش اومده که این صرافی های که وجود دارن همشون کارمزد هاشون مثل هم هستن یا هر صرافی خودش درصد کارمزدش رو تعیین میکنه؟

    1. یاسین محمدزاده گفت:

      سلام . هر صرافی در خرید وفروش کارمزد خودش رو داره و برای مثال ، صرافی نوین تتر در هنگام ثبت نام ، 10 برداشت اول رو به ارزش 15 تتر رایگان کرده . ولی کارمزد های انتقال در شبکه های بلاکچین ، یک کارمزد مشخص و همگانی هستن .

    2. مهدی گفت:

      سلام، من می‌خواهم صرافی با کمترین کارمزد پیدا کنم. لطفاً بفرمایید چطور می‌توانم کمترین کارمزد را بین صرافی‌های ایرانی و خارجی پیدا کنم؟

      1. یاسین محمدزاده گفت:

        سلام دوست عزیز . همونطور که در این مقاله گفتیم برای پیدا کردن صرافی با کمترین کارمزد، ابتدا باید کارمزدهای مختلف صرافی‌ها را مقایسه کنید. صرافی‌های خارجی معمولاً کارمزد کمتری دارند، به‌ویژه برای معاملات بزرگ. در بین صرافی‌های ایرانی، صرافی‌هایی مثل نوین تتر و نوبیتکس کمترین کارمزد را ارائه می‌دهند. برای اطلاعات دقیق‌تر، می‌توانید به وب‌سایت‌های صرافی‌ها مراجعه کنید و شرایط و کارمزدهای آنها را بررسی کنید.