بازدید 52
saied-davoodi 156 روز پیش 3 دیدگاه

آموزش تبدیل تتر trc20 به erc20

چرا نیازمند تبدیل تتر trc20 به erc20 یا بالعکس هستیم؟ به چه دلیل فرایند تبدیل تتر به طور مستقیم امکان‌پذیر نیست؟ چرا نمی‌توان از یک تتر واحد در معاملات بلاکچینی استفاده کرد؟ در جواب این سوال‌ها باید گفت که تتر USDT دارای بلاکچین اختصاصی نیست و روی شبکه‌های متفاوتی ارائه می‌شود. برای مثال شبکه ترون و اتریوم شناخته شده‌ترین بلاکچین‌هایی هستند که تتر روی آن‌ها عرضه شده است.

در حالت عادی ارزش تتر روی تمامی شبکه‌ها معادل 1 دلار امریکا خواهد بود؛ اما چون کارمزد برخی از شبکه‌ها کمتر است و انتقال تتر در آن‌ها سریع‌تر انجام می‌شود، کاربران به دنبال تبدیل تتر از شبکه‌های شلوغ به شبکه‌هایی مطمئن و کم هزینه‌تر هستند. البته در برخی از مواقع نیز برای استفاده از پلتفرم‌های دیفای یا سایر Dappها ممکن است به تتر erc20 یا انواع دیگر تتر نیازمند باشید.

مشکل اینجاست که چون انواع تتر روی شبکه‌های مختلف ارائه می‌شوند، نمی‌توان به‌صورت مستقیم آن‌ها را تبدیل erc20 به trc20 کرد. همچنین امکان انتقال تتر از یک شبکه (برای مثال تتر erc20) به کیف پولی از شبکه دیگر امکان‌پذیر نیست. این اشتباه در برخی از موارد ممکن است به قیمت مسدود شدن دارایی‌تان تمام شود. در ادامه به روش‌هایی می‌پردازیم که می‌تواند مشکل انتقال تتر از یک بلاکچین به بلاکچین دیگر را حل کند.همینطور که در سایت بیت 24 گفته شده:

تتر (USDT) به عنوان محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا روی بلاک چین‌های مختلفی عرضه شده و در دسترس قرار گرفته است. تترهای مبتنی بر بلاک چین اتریوم از نوع ERC20 و تترهای مبتنی بر بلاک چین ترون از نوع TRC20 هستند.

بهترین بریج‌ها برای تبدیل تتر trc20 به erc20

برای تبدیل تتر شبکه ترون به تتر شبکه اتریوم نیز می‌توان از همین پل‌های بلاکچینی کمک گرفت. زیرا این دو شبکه با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار هستند و امکان این تبدیل را دارند. در ادامه به معرفی بهترین بریج‌ها برای تبدیل تتر trc20 به erc20 در تراست ولت می‌پردازیم. اگر قصد دارید برعکس این کار را انجام دهید، به مقاله آموزشی تبدیل تتر erc20 به trc20 مراجعه کنید.

بهترین بریج‌ها برای تبدیل تتر trc20 به erc20

1.     جامپر اکسچنج (Jumper exchange)

Jumper exchange یکی از بریج‌های معروف برای تبدیل تتر ترون به تتر اتریوم است. البته از این سایت برای تبدیل تتر روی شبکه‌های دیگر مثل آوالانچ، بایننس اسمارت چین و آپتیمیزیم هم استفاده کرد. برای استفاده از این سایت، باید در ابتدا کیف پولی که روی آن تتر دارید را اضافه کنید. برای این کار باید از گزینه Connect wallet استفاده کرد.

در قدم دوم، باید نوع تترهایی که خواستار تبدیل آنها هستید را در فرم نمایش داده شده تعیین کنید. همچنین مقدار تتر تبدیلی را نیز وارد نمایید. با این کار کارمزد تراکنش و میزان تتر دریافتی به شما نمایش داده می‌شود.

جامپر اکسچنج (Jumper exchange)

2.     مسون فای (Meson Fi)

برای تبدیل تتر trc20 به erc20 می‌توانید از بریج Meson Fi استفاده کنید. این بریج از بلاکچین‌های ترون، اتریوم، بایننس اسمارت چین، پالیگان، آربیتروم، آوالانچ، فانتوم و ایاس هم پشتیبانی می‌کند. کار کردن با بریج مسون فای پیچیدگی خاصی ندارد. در همان صفحه اول از شما خواسته می‌شود تا شبکه بلاکچین و توکنی که قصد جابجایی آن را دارید، مشخص کنید. همچنین در پایین همین فرم بخشی برای اتصال کیف پول قرار دارد. با اتصال کیف پول به سایت می‌توان تتر را از شبکه ترون به شبکه اتریوم یا دیگر شبکه‌هایی که از تتر پشتیبانی می‌کنند انتقال داد.

مسون فای (Meson Fi)

3.     کانکست نتورک (Bridge Connext Network)

بریج کانکست نتورک به آدرس سایت https://bridge.connext.network/ از چهار کیف پول متامسک، والت کانکت، پورتیس و کوین بیس والت پشتیبانی می‌کند. در نتیجه اگر از این کیف پول‌ها استفاده می‌کنید، برای تبدیل تتر شبکه اتریوم به تتر شبکه‌های دیگر می‌توانید از این ابزار کمک بگیرید.  البته این بریج امکان تبدیل تتر trc20 به erc20 را ندارد؛ زیرا از شبکه ترون پشتیبانی نمی‌کند؛ اما برای تبدیل تتر اتریوم به تتر شبکه‌های پالیگان، آوالانچ، بایننس اسمارت چین، آربیتروم و آپتمیزم می‌توان از آن استفاده کرد.

کانکست نتورک (Bridge Connext Network)

4.     آلبریج (Core Allbridge)

یکی از بهترین پل‌های میان زنجیره‌ای غیرمتمرکز برای انتقال تتر، بدون شک سایت آلبریج است. این سایت از تتر روی شبکه‌های اتریوم، ترون، بایننس اسمارت چین و پالیگان پشتیبانی می‌کند. در نتیجه می‌توان برای تبدیل تتر از آن استفاده کرد. کارمزد تراکنش‌های میان‌ زنجیره‌ای در آلبریج حدود یک دهم تا پنج صدم درصد است. همچنین سرعت انجام تراکنش‌ها نیز بین یک تا دو دقیقه طول می‌کشد.

فرایند انتقال تبدیل تتر trc20 به erc20 در آلبریج کور بسیار ساده است. برای شروع، وارد سایت core.allbridge.io شوید. سپس در گوشه سمت راست، روی گزینه « Launch app» کلیک کنید. در مرحله بعد باید کیف پول خود را به آلبریج کور معرفی نمایید. برای این کار روی گزینه «Connect Wallet» بزنید و اتصال کیف پول را انجام دهید.

حال در بخش سواپ بلاکچین‌ها و ارزهایی که امکان تبدیل آن‌ها وجود دارد را مشاهده می‌کنید. در هر بخش اطلاعات لازم شامل شبکه بلاکچین و توکن core انتخابی را وارد کنید. برای مثال جهت تبدیل تتر شبکه اتریوم به تتر شبکه ترون، باید در کادر اول بلاکچین ETH و تتر ERC20 را انتخاب کنید. در کادر دوم نیز باید بلاکچین TRX و تتر TRC20 را انتخاب کرد.

حال با مشخص کردن میزان تتر انتقالی، سیستم محاسبه‌گر آلبریج میزان تتر منتقل شده و کارمزد انتقال را نشان می‌دهد. همچنین زمان تقریبی برای انتقال تتر هم مشخص است. اگر مشکلی با موارد نمایش داده شده ندارید، کافی است روی گزینه Send کلیک کنید تا فرایند انتقال شروع شود. با اتمام فرایند تبدیل، تتر TRC20 روی کیف پول شما موجود خواهد شد.

آلبریج (Core Allbridge)

استفاده از پنکیک سواپ برای تبدیل تتر

علاوه بر استفاده از بریج‌ها، برخی از صرافی‌های غیرمتمرکز نیز امکان تبدیل تتر trc20 به erc20 را دارند. برای مثال در صرافی پنکیک سواپ می‌توانید تبدیل توکن USDT ERC20 را انجام دهید. پنکیک سواپ یک صرافی غیرمتمرکز است که روی زنجیره هوشمند BNB ایجاد شده است.

بخش بریج پنکیک سواپ از بلاکچین‌های اتریوم، بایننس اسمارت چین، آربیتروم، پالیگان و آوالانچ پشتیبانی می‌کند. با مراجعه به سایت پنکیک سواپ می‌توانید دیگر شبکه‌های پشتیبانی شده در این صرافی را مشاهده کنید. با این حال چون پنکیک سواپ از شبکه ترون پشتیبانی نمی‌کند، امکان تبدیل تتر trc20 به erc20 در این صرافی وجود ندارد؛ اما اگر بخواهید تتر شبکه اتریوم را به تتر شبکه‌های دیگر تبدیل کنید، می‌توان به راحتی این کار را انجام داد.

فرایند تبدیل تتر روی پنکیک سوال به شرح زیر است:

ابتدا وارد سایت Pancake Swap شوید و کیف پول خود را به آن متصل کنید. تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌ها برای کار کردن با پنکیک سواپ است. در این کیف پول می‌توانید مستقیماً به بریج پنکیک سواپ دسترسی داشته باشید. برای این کار کافی است در بخش Dappها دنبال Pancake Swap بگردید.

پیگیری تراکنش در پنکیک سواپ پس از اتصال کیف پول یا باز کردن پنکیک سواپ در تراست ولت، باید به سراغ گزینه Bridge بروید. در این بخش می‌توانید شبکه‌ها و توکنی که قصد تبدیل آن را دارید، انتخاب کنید. برای مثال در کادر اول USDT و شبکه Ethertum را وارد کنید و در کادر دوم USDT و شبکه دلخواهتان را انتخاب نمایید.

حال اگر میزان تتر را وارد کنید، سیستم محاسبه‌گر سایت میزان تتر انتقالی، کارمزد انتقال و مدت زمان انجام تراکنش‌ها را نمایش می‌دهد. با کلیک روی گزینه Approve فرایند انتقال آغاز شده و پس از تکمیل تتر تبدیل شده به کیف پول‌ شما ارسال می‌شود.

استفاده از پنکیک سواپ برای تبدیل تتر

چرا تبدیل تتر trc20 به erc20 لازم می‌شود؟

بعد از اینکه درباره روش‌های تبدیل تتر trc20 به erc20 صحبت کردیم، اجازه دهید درباره این صحبت کنیم که اصلاً چرا به چنین تبدیلی نیاز پیدا می‌کنیم؟ یا به عبارت بهتر، در چه مواقعی باید انواع تتر را به یکدیگر تبدیل کرد؟

مشکل اصلی درباره انواع تتر از اینجایی شروع می‌شود که توکن USDT دارای بلاکچین اختصاصی نیست. زیرا به‌عنوان یک استیبل کوین کاربردی شناخته می‌شود که می‌توان از آن در بلاکچین‌های مختلفی استفاده کرد. برای مثال در حال حاضر تتر روی شبکه‌های اتریوم، بایننس اسمارت چین، ترون، آوالانچ، پالیگان، ایاس و… در دسترس است.

از بین انواع تتر، تتر شبکه اتریوم (erc20) و تتر شبکه ترون (trc20)، مهم‌ترین انواع تتر در بازار کریپتو هستند. بسیاری از کیف پول‌ها از این دو نوع تتر پشتیبانی می‌کنند و هر دو را به‌عنوان یک ارز دیجیتال پایه پذیرفته‌اند؛ اما در برخی از مواقع برای خرید NFT یا فعالیت در پلتفرم‌های دیفای یا Dappهای خاص، باید از یک نوع تتر مشخص استفاده کرد. اینجاست که نیاز به تبدیل تبدیل تتر trc20 به erc20 یا بالعکس احساس می‌شود.

در حالت عادی اما استفاده از تتر شبکه ترون گزینه بهتری است؛ زیرا کارمزد شبکه ترون بسیار پایین‌تر از شبکه اتریوم بوده و تراکنش‌های آن نیز سریع‌تر انجام می‌شود. به طور معمول برای انتقال تتر ERC20 باید حدود 30 واحد USDT مصرف کرد؛ در حالی که هزینه تراکنش در شبکه ترون فقط 2 USDT است. به همین خاطر امکان انجام تراکنش‌های کوچک روی شبکه اتریوم وجود ندارد و با مشکل روبرو می‌شود.

چرا تبدیل تتر trc20 به erc20 لازم می‌شود؟

تبدیل تتر trc20 به erc20، چاره کار چیست؟

وقتی تراکنشی را روی یک شبکه بلاکچینی انجام می‌دهید، در واقع یک قرارداد هوشمند را به جریان می‌اندازید که باید توسط گره‌های بلاکچین تایید شوند تا به سرانجام برسد. هر شبکه بلاکچینی سازوکار خودش را دارد. ارز دیجیتال ترون را خریداری می‌کنید، معادل درخواست خود، تتر trc20 را پرداخت کرده و با متقبل شدن کارمزد شبکه، با فرایند تبدیل تتر به ترون موافقت می‌کنید.

تا وقتی همه چیز در یک شبکه در جریان باشد، هیچ مشکلی برای تراکنش‌ها پیش نمی‌آید؛ زیرا همه ‌چیز به‌صورت درون‌ شبکه‌ای و در قالب یک تراکنش انجام می‌شود؛ اما وقتی بخواهید ارز دیجیتال را روی شبکه X انتخاب کنید و سپس آن را به توکن دیگری روی شبکه Y تبدیل کنید، فرایند کمی پیچیده‌تر است. زیرا هر شبکه قوانین و الگوریتم خود را دارد. در این حالت اصطلاحاً باید از پل‌های بلاکچینی (Bridge) استفاده کرد.

چرا تبدیل تتر trc20 به erc20 لازم می‌شود؟

پل‌ بلاکچین چیست و برای تبدیل تتر چه کاربردی دارد؟

مفهوم پل بلاکچینی، کمی پیچیده است. سایت والکس به زبان ساده‌تری این مفهوم را توضیح می‌دهد:

«Blockchain یا همان زنجیره بلاک، از طریق پل بلاکچین به یکدیگر متصل می‌شوند. این ابزار، مانند یک پل فیزیکی، دونقطه را به یکدیگر وصل می‌کند. Blockchain Bridge انتقال هر نوع دارایی دیجیتال و داده‌ای را آسان‌تر می‌کند. ممکن است هر دو Blockchain، که قرار است به یکدیگر متصل شوند، از نظر ساختارهای حاکمیتی و قوانین متفاوت باشند. ولی پل بلاکچین شرایط امن را برای برقراری ارتباط این دو Block chain فراهم می‌کند. از پل‌های بلاکچین می‌توان برای انتقال هر نوع داده، هویت غیرمتمرکز، تماس‌های قرارداد هوشمند، فیدهای قیمت بازار سهام و غیره استفاده کرد.»

سخن آخر

توکن USDT فاقد بلاکچین اختصاصی است و روی شبکه‌های مختلفی راه‌اندازی شده است و در واقع انواع تتر مختلف است. اتریوم، ترون، پالیگان، آربیتروم، آوالانچ و بایننس اسمارت چین مهم‌ترین بلاکچین‌هایی هستند که می‌توان از تتر روی آن‌ها بهره برد. تتر ERC20 و تتر TRC20 معروف‌ترین انواع تتر هستند. اگر قصد تبدیل انواع تتر را داشته باشید، می‌توانید از پل‌های میان زنجیره‌ای کمک بگیرید. در این مقاله به مرور مهم‌ترین Bridgeها و راهکارهای تبدیل تتر trc20 به erc20 صحبت کردیم. اگر سوال دیگری در این رابطه دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

سوالات متداول

تفاوت تتر TRC20 و ERC20 چیست؟

در مقاله تفاوت تتر ERC20 و TRC20 چیست این موضوع را کامل تر توضیح دادیم، اما خوب است بدانید که تتر شبکه اتریوم تا همین چند سال پیش مهم‌ترین نوع تتر بود؛ اما کارمزد بالا و کندی سرعت انتقال باعث شد تا کمپانی Tether به فکر استفاده از شبکه‌های دیگر بیفتد. یکی از این شبکه‌ها ترون بود که منجر به متولد شدن تتر TRC20 شد. تتر شبکه ترون کارمزد بسیار پایینی دارد و تراکنش‌های آن در چند ثانیه تا چند دقیقه بعد تایید می‌شود. به همین خاطر در حال حاضر بهترین شبکه برای خرید و فروش تتر است.

چگونه تتر TRC20 را خریداری کنیم؟

برای خرید و فروش تتر شبکه ترون، کافی است در نوین تتر ثبت‌نام کرده و مراحل احراز هویت را طی کنید. سپس می‌توانید با واریز از طریق درگاه بانکی اقدام به خرید و فروش تتر کنید. توکن USDT ارائه شده در نوین تتر از نوع TRC20 است. همچنین از کیف پول اختصاصی نوین تتر می‌توانید برای تبادل تتر با کیف پول‌های دیگر نیز کمک بگیرید.

تغییر شبکه تتر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد؟

قیمت تتر در شبکه‌های مختلف معادل 1 دلار امریکا است. به بیان دیگر، تتر TRC20 و تتر ERC20 در حالت عادی هیچ تفاوتی باهم ندارند و ارزش آن‌ها یکسان است؛ اما اگر قصد انتقال تتر یا تبدیل آن را داشته باشید، کارمزد متفاوت این شبکه‌ها باعث تغییر در قیمت پایانی می‌شود. کارمزد حدودی شبکه ترون 2 usdt است. در حالی که برای شبکه اتریوم این مبلغ به حدود 30 usdt هم می‌رسد. به همین خاطر وقتی اقدام به تبدیل تتر trc20 به erc20 می‌کنید، بخشی از تتر انتقالی به‌عنوان کارمزد تراکنش کم می‌شود و در نهایت مبلغ کمتری از تتر به کیف پول کاربر واریز می‌گردد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. zahra گفت:

    سلام و عرض ادب
    استفاده از خدمات تبدیل تتر trc20 به erc20 برای من تجربه‌ای باحالی بود این سرویس به من امکان مبادله آسونو بدون هیچ مشکلی رو داده و به من توی تمام معاملات به طور امن و قانونی کمک میکنهو پشتیبانی مشتریان هم خیلی حرفه ای و مودب هستش و خیلی سریع آماده جواب دادن به سوالای من بودن از این سرویس خیلی راضیم و با اطمینان می‌تونم اون رو به بقیع هم توصیه کنم.

  2. حمید مراقبی گفت:

    سلام استفاده از این تبدیل‌کننده برای من بسیار ساده و آسون بودش با دسترسی آسون به این ابزار، تونستم خیلی زود تتر trc20 خودمو به erc20 تبدیل کنم و از امکاناتی که ارزهای ERC20 ارائه می‌دن استفاده کنم به نظر من، این تبدیل‌کننده ی ابزار حیاتی برای هر آدمی هستش که در حوزه تبادل ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنن

  3. مهیار احسانی گفت:

    با سلام
    میخواستم بدونم که میتونیمم تتر TRC20 رو توی تراست ولت به اتریوم تبدیل کنیم ویا اینکه برعکسش رو انجام بدیم؟ چطوری باید این کارو انجام بدم؟ با سپاس فراوان